[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hotchocolat

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:00

Mijn knopen zijn er. Morgen zet ik ze erop en maak ik een foto.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:03

Ik ben benoeuwd hot chocolat :)

Gisteren weer gebreid aan me babymutsje. Word echt zo schattig :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:11

Ben begonnen aan een broddellapje met kabels oefenen! Gaat eigenlijk heel goed. Me binnenkort aan de trui wagen waar ik patroon en wol al van in huis heb.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:55

Wat leuk danseresje. Grappig he een broddellap :P ik heb mijne Bewaard in de vorm van een tasje. Zou hem ook niet wegdoen. Gewoon om na een paar jaar te zien hoe het is begonnen.

Kabel valt opzoch nog mee kwa moeilijk alleen het is even snappen hoe het werkt.
Heb je foto van je broddellap?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:04

Hee Anne Mieke! Het valt inderdaad wel mee met die kabels. Snap nu wel hoe ik het patroon moet lezen. Volgende onderdeel op mijn broddellapje wordt op verschillende manieren minderen en meerderen. Ook het omslaan wordt toegevoegd. Dan kan ik namelijk ook ajour gaan oefenen! En sowieso voor mijn trui moet ik kunnen meerderen (minderen kan ik al wel door er twee samen te breien). Denk niet dat deze broddellap als tas eindigt. De eerste broddellap (van vorig jaar) staat nog op pen, maar heb de wol gewoon afgeknipt. Heb sinds vorige week twee nieuwe broddellap en, eentje van het oefenen met continentaal breien (en probeersel kabels....gewoon zonder patroon een beetje geprobeerd) en eentje met een kabel stroom uit de breibijbel. Heb er geen foto's van.

Gister in de trein op de heenweg naar horse event heerlijk zitten breien aan sjaal voor driejarig meisje. Merk toch dat ik met het continentaal breien mijn breien consequenter hou. Als sjaal klaar is ook bijpassende muts gaan maken voor d'r.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:32

Continentaal breien? Nooit van gehoord haha. Ik ben zelf een beginner ik brei nu sinds 3 weken ongeveer.
Wat ik nu heb gemaakt is:
- 3 portomoneetjes (waaronder mijn broddellap)
- sjaal (3 meter dubbel draad)
- 2 paar baby slofjes.

WAr ik nu mee bezig ben:
- poncho (gehaakte)
- sloffen (voor mezelf van noorse wol. Lekker warm :) )

En telkens leer ik dan gaanderwg dingen bij.
Ik heb het geluk dat mijn moeder heeeel erg goed kan breien.

Ik zal es een foto plaatsen als ik tijd heb :)

Lekker he beetje breien overal. Had je geen rare blikken in de trein? :=

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 21:48

Continentaal breien is niet zo moeilijk hoor. Os gewoon net anders. Bij 'traditioneel' breien hou je je draad rechts, bij continentaal breien links en gaat het zelfs een beetje meer op haken lijken. Het kost je ook minder moeite en ik merk dus dat ik constanter kan breien.

Ben nu begonnen met het proberen van twee spikes tegelijkertijd op rondbreinaald. Opzetten en eerste toer is in ieder geval gelukt!

Viel wel mee met de gekke blikken, en ach, who cares! Ik heb straks een hele collectie aan sjaals en mutsen waar ik uit kan gaan kiezen (bij wijze van).

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:35

@danseresje Ja dat is waar :P ik neem het ook overal mee naartoe :) ik heb op internet even een filmpje hezien van continentaal breien. Wouw volgens mij is dat 10x makkelijker en 10x sneller :D ik ga daar vanavond mee starten. Nu vraag ik me wel af hoe je dat dan averechts doet :P ik ga wel even op zoek naar filmpjes daarvan.

@ hotchocolat. Heb je al een foto :D

Mijn sokjes staan nog niet op internet. Ik hoop morgen de sokjes te kunnen posten :)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:22

Als je up YouTube continentaal breien invoert, dan is de eerste optie een filmpje van 1x links en 1x rechts.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:37

Krissis schreef:
Als je up YouTube continentaal breien invoert, dan is de eerste optie een filmpje van 1x links en 1x rechts.

Bedankt ik ga dit zeker proberen. Het ziet er zo makkelijk en snel uit :)

Heb je hier zelf oof ervaring mee? En is dat positief?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:28

nope, maar nu ik het zie, ga ik het écht wel proberen.
Waar ik altijd mee in de knoop zit... Wat is ookalweer de linkse en wat de rechtse steek? Als ik de rechter naald vóór de linker insteek (dus van me af) is dat links?
(jemig, lekker duidelijk weer... :\ )

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:31

Uhm beetje lastig uitleggen :P ik weet niet eens hoe ik het moet uitleggen.
Misschien even googelen ? :P

hier foto van me babyslofjes:
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:33

aaaaaaaaaaaaaaaah, die slofjes!! <3 Doe je goed!
Ik zal toch echt m'n vaardigheden beter moeten inzetten en uitbrei(den)...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:40

Uitbrei(den) whahaha := _O- lekker woordspeling :D

Vragen ze aan mij voor hoeveel ik ze verkoop. Dus ik zeg € 25,-
Wordt er gezegd dat ik een afzetter ben :(

wtf....ben 4 uur bezig met een paar en dan 5 euro aan materiaal. Dan zou ik 5 euro in een uur verdienen dat is echt weinig hoor :(

tegenwoordig kopen mensen sokken voor 1 euro bij de hema en hechten geen waarde meer aan hoogwaardig handgemaakte dingen :?
daar ben je dan voor aan het werk....

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:42

kan me voorstellen dat ze €25 te duur vinden. Niks ter nadelen van jouw werk en energie, maar tis ook wat je zelf zegt, de winkel doet het voor 1/5e van jouw prijs. En vaak wordt het als aardigheidje tijdens een kraambezoek gedaan en wilt men daar bijv. nog geld in doen.
Ik snap jou, maar snap ook de eventuele koper. Ik denk dat je met €5 per uur wel erg hoog inzet.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:46

Agjah tis niet zo dat ik ze maak om te verkopen.

Ik heb ze gemaakt voor kraambezoeken die ik aankomende twee weken heb. En diegene waar ik op bezoek bij ga die zou het er maar mee moeten doen. Het is een origineel uniek kado en meer gaan ze echt niet krijgen van mij :P

Ik had de foto op hyves gezet om hem hier te kunnen posten. Niet eens zozeer om ze te verkopen. maargoed als iemand ze wil kopen voor 25 wil ik ze best maken. Voor minder raak ik me breinaalden niet aan voor ze :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:48

kheb ze ook gekregen, gebreide en gehaakte sokjes en slofjes, vind het leuk maar weet niet of ik ze aan ga doen. Meer omdat ze dan ook gewassen moeten worden en daar ben ik niet zo'n kei in. Hou het liever netjes, gezien de betreffende tante al op leeftijd raakt.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:51

Ik raad altijd aan handgemaakte dingen met de handwas te doen. En als je het met zeep wilt wassen dan handwas zeep of zeep voor extra fijne was te gebruiken.
Als diegene die het gemaakt heeft beetje kundig is gaat het sokje niet zo 1 ...2...3... stuk. :)

En als er bijvoorbeeld halen in vallen gewoon beetje losjes trekken en de stof masseren.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:01

bedankt voor de tips Anne_mieke88

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:02

Anne_mieke88 schreef:
@danseresje Ja dat is waar :P ik neem het ook overal mee naartoe :) ik heb op internet even een filmpje hezien van continentaal breien. Wouw volgens mij is dat 10x makkelijker en 10x sneller :D ik ga daar vanavond mee starten. Nu vraag ik me wel af hoe je dat dan averechts doet :P ik ga wel even op zoek naar filmpjes daarvan.

Als je zoekt op continental knitting, dan kom je op een Engelstalig filmpje uit en daar laten ze heel duidelijk recht en averecht zien. Ik vond het even proberen, maar het gaat al vrij snel vrij gemakkelijk heb ik gemerkt.

Wat een gave slofjes zeg! Is dat volgens een sokkenpatroon gemaakt of niet?

Krissis, bedoel je met links en rechts, recht en averecht?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:06

@Krisses Graag gedaan, ik heb het geluk dat ik mijn breijuffrouw als moeder heb :P ben net 3 of 4 weken begonnen en leer elke keer er weer wat bij. Ben ook begonnen met haken enzo.
Als er verder vragen over iets zijn kan ik dus altijd aan haar vragen voor jullie :) (als we met google niet verder komen :P )

@ danseresje Ik heb het patroon van mijn schoonzusje. Ik kan het er eventueel opzetten als je hier interesse in hebt :)

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:11

ik meld me hier ook _/-\o_

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:12

jeps, rechts en averechts. Ik weet hoe de steken gaan, maar haal altijd door elkaar wie wie is...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:19

Welkom Ellen love :D

@krisses Ik hoop dat je beetje snapt :P anders ff googlen:

rechte steek is hem vlak er in steken je heb je draad ook aan de achterkant van je breien
averecht steek je hem zegmaar 9voor mijn gevoel) van onder naarboven er in en je hebt je draad ook aan jou kant zitten :P
lekker (on) duidelijk beschrijving

Hier even foto van mijn broddellap die ik omgetoverd heb tot portomoneetje :D

Afbeelding

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:21

Wat leuk dat het hier wat drukker wordt. Ik zit met een gebroken been thuis, dus ik probeer nu al mn projecten af te maken. Dus de laatste draadjes afhechten, knoopjes erop enzovoort.
En ik ben bezig om een pannenlap voor mijn moeder te haken, die ik haar al heel lang heb beloofd.
Dat continentaal breien wil ik ook graag leren, alleen vind ik normaal breien tot nu toe leuker.