[SCH][WIP]Friesche paarden in galop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Astridvk

Re: [SCH][WIP]Friesche paarden in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:42

Woow! Dit is echt heel erg mooi!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 09:34

Bedankt allebei :) Ik probeer de paarden inderdaad ook wat abstract te houden. Had er zelfs liever nog wat meer kleur in. maar ik ben n beetje bang dat ik het dan weer verpest :+
Ik zal es kijken in je topic :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 10:14

bij het linkerkaak zou langs de kaaklijn iets meer schaduw mogen..

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:19

Vind het moeilijk er nu al wat van te zeggen. Ben benieuwd naar het affe product!
Paarden zien er goed uit, vind ze alleen al wat te uitgewerkt voor een abstract paard, maar met de achtergrond erbij krijgen ze wel een wat vervreemd effect wat erg goed overkomt! Ben heel benieuwd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:54

Ja, ik had ze inderdaad ook liever wat abstracter, maar ik vind dat zo moeilijk he :+ Ik blijf er altijd te lang naar kijken, en dan nog hier een kleine aanpassing, en daar hoort nog een beetje verf, en daar, en daar.. :Y) En dan uiteindelijk worden ze toch altijd best wel realistisch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 17:05

Het schilderij is klaar :D
*\o/*

Hier zijn nog een paar stappen:

Afbeelding

Afbeelding

En daarna heb ik nog wat goudverf in de achtergrond verwerkt, nog een paar kleine dingen aangepast, en voila:

Afbeelding

:D
Ik ben wel tevreden :j
De goudverf is op de foto niet goed te zien, maar tegen het licht in schittert het echt heel mooi, geeft een erg speciaal effect :)

In mijn woonkamer, hier zie je ook een beetje de glans van de goudverf:
Afbeelding

Hoe vinden jullie em geworden?

En ik wil em eigenlijk te koop zetten, kan ze jammer genoeg niet allemaal houden, dus heeft iemand enig idee wat ik kan vragen voor zo'n doek?

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:11

Super mooi! :oo

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:13

Waauuw mooi zeg! <3

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:13

waauuuuw, super gaaf is die geworden!
Keep up the good work! :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:49

Erg gaaf zeg!! :) En wat je kan vragen, geen flauw benul....

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:50

echt super mooi! ik zou rond de 40 euro willen uitgeven!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 22:25

Bedankt allemaal :)

Ik hoop dat ie wel een beetje meer gaat opbrengen dan 40 euro want dat kostte het doek en de verf al bijna :+
Maar ach, ik heb em toch vooral gemaakt voor in mn portfolio, zodat ik weer wat nieuwe werkjes in opdracht kan gaan schilderen :)

Ik ben ook alweer met een nieuw schilderij bezig, met honden deze keer :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:54

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:16

Mooi gedaan! Achtergrond staat er ook wel goed bij :) Vind alleen de verhoudingen van sommige niet helemaal kloppen.

8nnemiek schreef:
Bedankt allemaal :)

Ik hoop dat ie wel een beetje meer gaat opbrengen dan 40 euro want dat kostte het doek en de verf al bijna :+
Maar ach, ik heb em toch vooral gemaakt voor in mn portfolio, zodat ik weer wat nieuwe werkjes in opdracht kan gaan schilderen :)

Ik ben ook alweer met een nieuw schilderij bezig, met honden deze keer :j

Inderdaad gewoon bij je zelf na gaan wat je er minstens voor wilt hebben voor je het weg wilt doen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 09:49

Dank je :)

Welke verhoudingen vind je niet helemaal kloppen? Niet dat ik er nu nog veel aan kan veranderen natuurlijk :+ Maar ben wel benieuwd!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:23

Van de 3e van links, zit het hoofd heel raar op de hals. Het hoofd lijkt ook wat te klein net als bij de 2e. De eerste vind ik een beetje vreemd doordat de kaaklijn weg is en bij die zitten de voorbenen ook wat onnatuurlijk aan het lichaam vast. De laatste klopt wel het beste, alleen daar lijken de voorbenen wat te dun vergeleken met het lichaam.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:07

De omtrek van de paarden is zo goed als helemaal overgetrokken van de foto :Y) Maar de foto is wel een klein beetje van opzij genomen, dus misschien dat ie daardoor een beetje uit verhouding lijkt.
De schaduwen kunnen wel wat verkeerd zitten, kaaklijn is inderdaad niet overal even duidelijk, maargoed ik heb dus wel met opzet gekozen voor een grove manier van schilderen ipv heel gedetailleerd en realistisch dus op zich stoor ik me er niet echt aan :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:56

Ontzettend gaaf zoals die paarden aan komen rennen. Die sfeer heb je goed neer gezet! Maar om eerlijk te zijn is hij minder mooi geworden dan ik had verwacht. De highlights zitten niet helemaal op de goede plek en daardoor 'kloppen' de paarden gewoon niet helemaal. Ze zijn vlakker dan nodig is en zouden nog veel meer 'uit' het schilderij kunnen komen. Naar mijn mening is het een hele goede opzet maar ben je gewoon nog niet klaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:28

Bedankt, daar heb ik wel wat aan :j Kun je een voorbeeldje geven van waar het niet helemaal klopt? Zo'n dingen als highlights en schaduwen kan ik nog altijd wat aanpassen. Ik heb ook zitten twijfelen of ik het allemaal niet wat netter en gedetailleerder moest schilderen, maar ik was bang dat het dan niet meer bij de achtergrond zou passen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:31

het rechterbeen van die eerste fries stoort me om de een of andere reden, ik denk omdat het bovenbeen wat lang is? vooral als ik hem vergelijk et je foto, maar verder ziet het er prachtig uit :j

Edit: bij de derde hetzelfde :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:07

Ik heb even na moeten denken hoe ik dat aan zou moeten geven... ik heb dus een poging gedaan in paint.
Afbeelding

De rode streepjes geven aan waar de highlights horen te lopen. De oranje streepjes halen highlights weg die er niet horen te zitten en de blauwe gebieden zijn plaatsen die meer (of andere) schaduw mogen bevatten.
Ik denk dat je op deze manier wel een idee hebt van waar je naar zou kunnen kijken. Nu ik nog even terug kijk zie ik ook dat bij de kaak van het voorste paard de schaduw die op de hoofd-hals verbinding zit niet helemaal klopt. Er gaan twee punten omhoog. Op de foto kun je goed ziet dat de voorste het hoogste rijkt. Op jouw schilderij is dat niet zo waardoor kaak en hals bijna 1 lijken te zijn.

Toen ik zo precies aan het kijken was zag ik ook dat de manen nog wat streperig/plukkerig zijn. ze zouden vooral bij het voorste paard best wat voller mogen.

Ik hoop dat je nu niet vin ddat ik je schilderij afkraak want dat is zeker de bedoeling niet. Ik vind het heel erg knap dat je een bewegend paard zo goed kunt schilderen. Laat staan dat je er 4 schilderd op 1 doek!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:15

Hij wordt mooi. Ik zeg wordt, omdat ik hem niet af vind. Ik mis met name de schaduwen onder de paarden.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:10

Wauw, hij is echt mooi! Op zo'n groot formaat met acrylverf zulke mooie friezen!!! En de schaduw en lichtinval vind ik zelf ook heel mooi gedaan!!