Inney schreef:Het is zo'n 'simpel' filmpje eigenlijk, maar het brengt toch heel veel over.
Het is inderdaad als filmpje heel simpel. Ik heb ook een extreem primitief filmprogramma waar je alleen alles op volgorde mee kunt zetten, filmfragmentjes bijsnoeien en dat is het. Niks inzoomen op de foto's, filmpjes vertragen of versnellen, overgangen aanpassen of tekst ertussendoor. Extreem beperkt, maar eigenlijk best leuk om eens op de primitieve manier er toch iets moois van proberen te maken. En het maakt het ook wel rustig als de foto's gewoon blijven staan en niet steeds in/uitzoomen en alle filmpjes gewoon op normale snelheid staan. Alleen jammer dat mijn cameravoering wel heel erg Blair Witch Project is.
Eigenlijk het enige waar ik invloed op had, was de volgorde waarin de foto's fragmenten voorbij kwamen. Die heb ik dus geprobeerd zo neer te zetten dat je toch iets van een verhaallijn kreeg. Dus eerst de lege gangen met alle licht hyperactieve, opgewekte 'wij gaan verhuizen!!!'-posters
, dan de routebordjes en de trap op naar de bovenverdiepingen met achtergelaten spullen, en uiteindelijk de afscheidsboodschappen op de muren.
Normaalgesproken maak ik alleen filmpjes als ik pony's train, camera op een driepoot en 's avonds de film inkorten tot iets van een normale lengte. Dit ziekenhuisfilmpje was veel creatiever om te doen, en heeft me ook geinspireerd om nieuwe dingen te proberen met film. Ik ben nu weer met drie niet helemaal paardgerelateerde filmpjes bezig, waaronder een stopmotion, extreem arbeidsintensief maar wel heel leuk!