[MOV] Afscheid van een ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:31

Onze carolus . Y;(
Wat heb jij het gevoel goed over gebracht , en wat mooi filmpje. +:)+

Ik kan het niet eens meer tellen hoe vaak ik , daar geweest ben .
Ik ben in het carolus geboren en in het carolus opgegroeid.
Om het zo maar even te zeggen
En nu gaan ze allerbij weg .
Ik heb daar zoveel meegemaakt . Onderzoeken operaties,
Heb daar ook van mensen afscheid moeten nemen ,
Maar ook wer net zo goed . Een wondertje geboren zien worden .

Carolus we gaan je missen . Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:38

HEEEE, een mede-Carolusganger! :wave:
Ik ben in het Carolus geboren, in mijn jeugd zijn we ook wel een paar keer bij het Willem-Alexander geweest, maar uiteindelijk ben ik gewoon weer terug bij het Carolus gekomen. En vond het maar een irritant gebouw, ik verdwaalde elke keer weer als ik een trap of lift nam en echt schoon werd het ook al een tijdje niet meer gehouden (dat deden ze wel weer in de nieuwbouw :') ), maar toch was het wel mijn ziekenhuis.
Ik ben blij dat jij hetzelfde gevoel hebt, dan voel ik me net iets minder hyper-sentimentele doos.

@ UMayDream: link is doorgestuurd, maar het was al 16.30... ;) Ik ben heeeeeeeel benieuwd of er een reactie op komt. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat ze zoiets hebben van 'Euhh, wat moeten wij hiermee? We hebben net een geweldig nieuw gebouw, wat moeten we met die oude meuk? Is dat dan niet al een woonwijk?'
Wat verwacht jij (en de rest natuurlijk ook ;) ) dan wat ze zullen zeggen?
We zullen zien!

@ enny: van mij mag je er ook gewoon jouw oude ziekenhuis in zien hoor. :j
Er zijn meer dan genoeg gezondheidszorg gebouwen waar ik hetzelfde bij heb terwijl ik er nooit in geweest ben. In Santpoort heb je een gigantisch monumentale ruine van een oud gesticht waar ik tijdens een weekendje weg toevallig voorbij wandelde. Daar had ik hetzelfde gevoel, net als in het oude psychiatrisch ziekenhuis in Zeist, dat is ook nog eens echt een indrukwekkend mooi gebouw. Ik weet dat veel mensen er juist met een grote boog omheen zouden lopen omdat er ook mensen dood zijn gegaan en er vroeger ook akelige dingen zijn gebeurd, maar ik heb eerder het gevoel dat er gewoon zo veel is gebeurd daar, leuk en verdrietig, dat is wat indruk op mij maakt.

Met een gemiddeld kantoorgebouw heb ik wat minder. 8-)

Sammie

Re: [MOV] Afscheid van een ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:22

Mooi gedaan, echt! Enige wat imo nog mist (maar begrijp wel dat het logisch is dat het ontbreekt) zijn foto's van baby's, bezoekers, mensen in de gangen, sterkte kaarten aan de muur, personeel dat rondloopt.
Zou het filmpje/ ziekenhuis net wat meer 'leven' geven.

Op de een of andere manier maken dit soort gebouwen zoveel emotie, leven en dood mee. Na een paar jaar worden ze vaak afgedankt en is die emotie weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:38

Die mensen waren er niet, en ik had niet genoeg geld bij me voor figuranten. ;)

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Wat me mooi lijkt is als je dan een filmpje van een gang ziet waar allemaal mensen doorheen lopen, en vervolgens diezelfde gang maar dan in de verlaten staat zoals nu, zodat de mensen langzaam oplossen in het niets.
Het had mij ook leuk geleken om bijvoorbeeld een verlaten operatiekamer te zien, maar die kon ik niet vinden op de verdiepingen die ik bewandeld heb. En inderdaad de babykamer (heet dat zo?). Maar de meeste kamers waren zo leeg dat je helemaal niets meer kon zeggen over de functie die ze hadden gehad.

Nu wilde ik het dus helemaal clean & mensloos houden... Blijkt dat er juist op de meest geschikte foto om het filmpje mee te beginnen twee mensen de trap op liepen...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:02

Mooi gedaan! Heel bijzonder!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:41

Had je topic al gestipt maar kon het op mn werk niet kijken, nu wel. Was erg benieuwd en ik vind dat je dit erg mooi gedaan hebt!! En die muziek... prachtig!!! Daar kreeg ik echt kippenvel van! Gaaf dat je zo een herinnering kunt bewaren, ik hoop ook echt dat je filmpje doorgestuurd wordt naar de (oud-)medewerkers van dat ziekenhuis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:44

Ook ik ben in het Carolus geboren. Verder altijd meer met het GZG en het WA gehad, maar dáár begon ooit het verhaal Sonja...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 22:36

Wat heb je dat fantastisch weergegeven zeg, was er helemaal stil van.
Gave sfeer, echt een afscheid. Heel mooi gedaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 23:59

Dankjewel! Ik ben behoorlijk overdonderd door alle reacties, echt leuk dat zo'n persoonlijk filmpje ook anderen raakt. :)

Even een update van het ziekenhuis-contact: :D Ik heb nog niets van ze gehoord, maar dat is natuurlijk ook wel logisch aangezien ik ze tijdens de verhuizing mailde en andere zaken waarschijnlijk even voorrang hadden.

Wat ik trouwens wel zag, is dat het ziekenhuis een link naar het filmpje op hun Twitter-account heeft gezet. :) Als ik via Youtube kijk naar waar de bezoekers van het filmpje vandaan komen, zie ik ook een paar keer verschillende webadressen van het ziekenhuis voorbij komen, maar ik kan nog niet precies zien welke pagina dat is en wat er dus over het filmpje op staat. Maar goed, volgende week begint het normale leven weer en als ik dan iets van ze hoor, dan laat ik het jullie weten!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 00:14

Wat een prachtig filmpje! Ontroerend.. Gek hoe een leeg gebouw nog zoveel verhalen kan vertellen. Vooral door de achter gebleven detaills. Ik vind het prachtig! Mijn school zit in een oud ziekenhuis. Toen we daar in kwamen voelde het ook zo. Er stonden nog gewoon 'operatiekamer' bordjes boven de deuren ed. Heel bizar. Inmiddels is het niet zo duidelijk meer een ziekenhuis, afgezien van de lange gangen en kleine kamertjes. (overigens een theaterschool en kunstacademie, dus geen grote college zalen oid)

Nogmaals, echt prachtig artistiek filmpje. Het was zonde geweest als dit zonder vastleggen 'vergaan' was.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:26

Het is zo'n 'simpel' filmpje eigenlijk, maar het brengt toch heel veel over.
Ik krijg er de rillingen van, en een beetje een 'sad' gevoel. Terwijl ik het hele gebouw niet ken.
Om die gangen te zien, waar eerst volop bedrijfigheid geweest moet zijn, de lege patientenkamers, de verlaten liften...
Erg mooi filmpje, vooral met die muziek eronder. Prachtig.

Het laat ook erg veel aan de verbeelding over vind ik. Je kunt je voorstellen hoe mensen door die gangen hebben gelopen om patienten te redden en tjah, nog veel meer. Het is gewoon een bijzonder filmpje. En het is ook 'bijzonder' om zo'n ziekenhuis helemaal verlaten te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:15

Inney schreef:
Het is zo'n 'simpel' filmpje eigenlijk, maar het brengt toch heel veel over.

Het is inderdaad als filmpje heel simpel. Ik heb ook een extreem primitief filmprogramma waar je alleen alles op volgorde mee kunt zetten, filmfragmentjes bijsnoeien en dat is het. Niks inzoomen op de foto's, filmpjes vertragen of versnellen, overgangen aanpassen of tekst ertussendoor. Extreem beperkt, maar eigenlijk best leuk om eens op de primitieve manier er toch iets moois van proberen te maken. En het maakt het ook wel rustig als de foto's gewoon blijven staan en niet steeds in/uitzoomen en alle filmpjes gewoon op normale snelheid staan. Alleen jammer dat mijn cameravoering wel heel erg Blair Witch Project is. :')

Eigenlijk het enige waar ik invloed op had, was de volgorde waarin de foto's fragmenten voorbij kwamen. Die heb ik dus geprobeerd zo neer te zetten dat je toch iets van een verhaallijn kreeg. Dus eerst de lege gangen met alle licht hyperactieve, opgewekte 'wij gaan verhuizen!!!'-posters 8-), dan de routebordjes en de trap op naar de bovenverdiepingen met achtergelaten spullen, en uiteindelijk de afscheidsboodschappen op de muren.

Normaalgesproken maak ik alleen filmpjes als ik pony's train, camera op een driepoot en 's avonds de film inkorten tot iets van een normale lengte. Dit ziekenhuisfilmpje was veel creatiever om te doen, en heeft me ook geinspireerd om nieuwe dingen te proberen met film. Ik ben nu weer met drie niet helemaal paardgerelateerde filmpjes bezig, waaronder een stopmotion, extreem arbeidsintensief maar wel heel leuk!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:13

wat een schitterend filmpje idd je krijgt zo een sad mood van t feit dat er gewoon niks meer is daar...
de teksten aan de muren de lege zalen je krijgt er gewoon kippevel van...

mijn ziekenhuis gaat ook verhuizen...ergens anders heen lijkt mij ook wel gaaf om dan zo eens te kunnen filmen in t ziekenhuis..heel apart

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:28

NathalietjeB schreef:
mijn ziekenhuis gaat ook verhuizen...ergens anders heen lijkt mij ook wel gaaf om dan zo eens te kunnen filmen in t ziekenhuis..heel apart
MCA?? ;) Daar mag je tzt ook wel zo een filmpje van maken ts! Vind het een heel mooi filmpje om te zien. Hoewel je hier en daar wat schoonheidsfoutjes (composities ed) tegenkomt, maakt dat het juist wel puur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:51

Zeker een filmpje van maken! :j

@ Noviceh: Wat zie jij als schoonheidsfoutjes in het filmpje? Ik weet er zelf ook wel een stuk of wat te noemen, maar welke de ander ziet hoor ik graag, daar leer ik ook weer van!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:01

Ik bedoel daarmee dat het beeld geen 'vaste hand' heeft wanneer je door de gangen heen loopt en dat je bijvoorbeeld jouw weerspiegelingen ziet in de ramen. Maar wat ik al zei, dit maakt het juist wel weer erg puur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 13:52

Helemaal mee eens. Die reflectie probeerde ik zo veel mogelijk te ontlopen, maar ik ben blijkbaar nog niet echt sneller dan mijn schaduw. :')

En die cameravoering is inderdaad wel heel erg Blair Witch Project. Dit was de eerste keer dat ik iets uit de losse hand filmde en dan merk je ineens dat zo'n camera met het formaat van een mobieltje eigenlijk helemaal niet zo makkelijk vast te houden is - laat staan stil te houden, en al helemaal niet als je ook nog loopt! Daar gaat dus nog heel veel oefening in zitten, allemaal oefening die ik niet ga doen. 8-) Ik zet het ding voortaan gewoon weer braaf op z'n driepoot langs de rand van de bak om de pony's te stalken, precies zoals de natuur bedoeld had. ;)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:00

Mooi filmpje,

Ik ga hem vanavond even afkijken omdat ik nu te werk moet, maar de eerste helft is al heel mooi, dat belooft wat voor de tweede helft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:05

Ik las net een berichtje op de website van het Brabants dagblad over het Carolus ziekenhuis: op 23 mei wordt begonnen met de sloop.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:25

O Wauw!! :oo

Ik las vorige week nog oude BNB's door en vond het hoekje van UK steeds zo leuk, erg verrassend ook elke keer weer, en nu staat mijn eigen filmpje erin! Echt heel leuk. *\o/*

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:34

Mooi filmpje! :)

Ik ben heel vaak in het Carolus geweest (voor mezelf en op bezoek). Woon er ook vlakbij.
En waarschijnlijk ga ik stage lopen in het nieuwe ziekenhuis..

peer2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:36

Wat mooi :) "Dingen", dus ook gebouwen, hebben een levenstijd gehad, en dus een ziel, daar ben ik van overtuigd. Jij hebt die ziel weten te vangen!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:38

Mooi filmpje, je hebt het echt mooi neer weten te zetten. En die muziek..als Twilight-fan móet ik dat wel mooi vinden, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:51

Was dit niet ook het beruchte liedje van Bella dat de film uiteindelijk niet in de film gebruikt is? Toen ik na het uploaden van dit filmpje daar steeds vragen over kreeg ('Is dit het liedje van Bella?' 8-) ), kwam ik daar het een en ander over tegen.
En ik maar denken dat het gewoon River flows in you van Yiruma was. :D