Monica_86 schreef:Menino schreef:
idd, een reeks foto's van 1 onderwerp van je mobiel is ook een fotoshoot.
En gelukkig maar, want ' mooie foto's ' is wel heel erg relatief natuurlijk...
Snap wat jullie bedoelen, maar als jullie een "fotoshoot" boeken bij een fotograaf verwacht je niet dat hij/zij met zn mobieltje een reeks foto's komt schieten.
Ik denk dat het woord "fotoshoot" op bokt hier in het algemeen niet zo gezien wordt.
Nee maar een fotoshoot van de gemiddelde bokker is niet te vergelijken met een fotoshoot van de gemiddelde professionele fotgraaf. Dus ja, dan liggen je verwachtingen hopelijk wel anders... Maar dat ligt niet aan de term fotoshoot imo.
Ik vind het raar dat mensen het zo zien. Ik hang helemaal geen kwaliteitsnorm aan het woord ' fotoshoot ' . Dus ik zou het zelf ook best eens kunnen gebruiken bij een paar afschuwelijke foto's, zonder dat ik wil pretenderen dat het betere foto's zijn dan het lijken oid.
Maar mss heb ik een rare kijk er op ofzo
Het lijkt vaak op een HTK-camera die in het wilde weg wat geschoten heeft, dan een echt kwalitatief staaltje werk. Bij de term 'fotoshoot' denk ik toch al snel aan een echte reportage, alles erop en eraan en van super kwaliteit. Niet zo zeer enkel het feit dat iemand allemaal plaatjes is komen schieten 
.