[TEK][WIP] Zwart paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: [TEK][WIP] Zwart paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:33

wouw :) super ruig..
Alleen vind ik wel dat het paardje een beetje eng kijkt!
Maar dat zal wel komen, omdat je alleen een oog hebt tot nu toe :)

suc6 verder

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:35

WAUW wat mooi! Ben ook heel benieuwd naar de rest!

vraagje, is er een reden dat je de inkleuring van het oog zo doet? Omdat mensen hierboven zeggen dat hij verschrikt kijkt, zou het misschien niet helpen om het middelste vlekje in het oog lichter te maken dan het grotere binnenste van het oog ipv donkerder? Snap je wat ik bedoel of schrijf ik wartaal? :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 14:10

svdijk86 schreef:
Wow, als die af is wil ik hem graag zien zeg! Lijkt me erg gaaf om zoiets te laten maken met zoveel detail van mijn overleden paard. Heb je een site ofzo?

Nee, heb ik niet. Gewoon via PM contact opnemen is het makkelijkste. :)

Over het oog, dit paard heeft een behoorlijk diepe 'oogplooi', waardoor hij sowieso al wat typisch uit zijn ogen kijkt. Ik wil daar, zodra ik alles ingekleurd heb naar gaan kijken, want in mijn ervaring vertekenen kleuren nog wel eens als het gehele paard nog niet is ingekleurd. Sowieso moet ik een betere foto zien te regelen, want een telefoon is nu niet geweldig. Ik ben iig wel van plan om het oog nog aan te passen.

Verder iedereen bedankt voor de comments! Ik hoop op een update dit weekend.

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:12

woooww!! wat een geweldig mooie tekening! ik ben echt jaloers op jou talent :D
ik ben benieuwd naar wat het uiteindelijk word :)

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:58

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:23

Afbeelding

Een volgende update. Ik ben wel een uurtje bezig geweest en daar zijn twee gekleurde oortjes uitgekomen. Ik moest fotograferen met de flits, dus hij is helaas een beetje overbelicht en flets. De originele kleuren komen het meest overeen met de laatste foto in de OP.

Tips en commentaar vooralsnog welkom. :).

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:56

Ik vind het de goede kant op gaan. Zou de plooi in zijn linkeroog wat meer diepte proberen te geven. Nu is het echt een streep. Ook de de overgangen van de glimgedeeltes proberen iets vloeiender te maken. Verder vind ik hem al heel mooi!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:54

Wauw!!
En dat teken je gewoon met potlood ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:09

Sjongejonge wat een formaat, wel leuk voor iemand die zo goed gedetailleerd kan tekenen als jij! Petje af dat je de verhoudingen zo goed hebt gekregen zonder raster :j . Ik kom ook nog even mierenneuken over het oog: de wimpers lijken een beetje een gekke richting te hebben, het zou logischer zijn als ze wat meer richting de bakstukken wijzen. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij op de foto ziet, hihi. Verder denk ik, ook als ik zo de glimp van de foto zie, dat het oog wel wat donkerder mag. Het contrast met de/het pupil lijkt wat te groot. Maar desalniettemin wordt het een prachtig werk zo te zien! Heel mooi, al die haartjes, die vage overgang van kol naar donkere vacht, erg knap! *\o/* _/-\o_

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 14:44

xxPatriciaxx schreef:
Ik vind het de goede kant op gaan. Zou de plooi in zijn linkeroog wat meer diepte proberen te geven. Nu is het echt een streep. Ook de de overgangen van de glimgedeeltes proberen iets vloeiender te maken. Verder vind ik hem al heel mooi!

Ik heb de glimmers getekend zoals op de foto. :) Die ga ik dus niet meer vloeiender maken, ik vind het mooi zo. :) De plooi heb ik geprobeerd wat aan te doen.

_Layco_ schreef:
Wauw!!
En dat teken je gewoon met potlood ?

Met pastelkrijt en pastelpotlood. :)

loveshadow schreef:
Sjongejonge wat een formaat, wel leuk voor iemand die zo goed gedetailleerd kan tekenen als jij! Petje af dat je de verhoudingen zo goed hebt gekregen zonder raster :j . Ik kom ook nog even mierenneuken over het oog: de wimpers lijken een beetje een gekke richting te hebben, het zou logischer zijn als ze wat meer richting de bakstukken wijzen. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij op de foto ziet, hihi. Verder denk ik, ook als ik zo de glimp van de foto zie, dat het oog wel wat donkerder mag. Het contrast met de/het pupil lijkt wat te groot. Maar desalniettemin wordt het een prachtig werk zo te zien! Heel mooi, al die haartjes, die vage overgang van kol naar donkere vacht, erg knap! *\o/* _/-\o_

De wimpers wijzen deels naar voren, deels naar onderen, maar ik wil daar inderdaad nog naar gaan kijken. Op de foto is het hele oog pikzwart, er zit geen glimmer, niks in. Dat heb ik dus moeten improviseren van hoe ik het paard heb gezien. :)

Verder bedankt voor het commentaar en het compliment ^O^

Update:

Afbeelding

Frontriem, deel bakstukken en het kopstuk zijn nu gekleurd. :) Aan de bakstukken moet nog het eea gebeuren, de gaatjes zitten ook scheef. Maar daar ga ik een andere keer mee verder. En ik zien nu dat de frontriem rechts ook niet helemaal je van het is. Dit heb ik ondertussen al aangepast, dus commentaar daarop hoeft in principe niet. :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:41

Wat goed dat je dat oog dan al zo hebt gekregen! :j Maar het kan nog net wat donkerder denk ik, tenzij het paard echt zulke lichte ogen heeft maar dat heb ik nog nooit bij een zwart paard gezien. Ik denk dat ze nog iets meer richting kastanjekleur kunnen :j
Frontriem ziet er goed uit, zeg!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:48

Afbeelding

Nog een update. Net lekker anderhalf uur, ongeveer, kunnen werken. De verhoudingen lijken raar, door dat ik het fototoestel iets scheef had :') Maar goed, de progressie lijkt me duidelijk en de verhoudingen kloppen dus wel. Ook nog even een toelichting op de kaak, die lijkt nu doordat ik hem zo rond heb ingekleurd, heel groot en rond, dit komt dus omdat ik hem wat raar afgekapt heb, wanneer de hals gekleurd is, komt dit helemaal goed. 8-)

Ik wil proberen de komende week het neusje nog in te vullen. Dan kan ik volgende week vol goede moed ( ;( ;( ;( ) aan de hals beginnen.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:56

is het linkeroor (voor ons gezien) al af, want het lijkt net of er onderaan een hap uit is.
Verder ziet het er erg goed uit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:59

Dat is geen hap eruit, het paard heeft oorhaar. :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:05

oke, maar het zier er zo vreemd uit, vooral omdat het echt een hoek van 90 graden is.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:11

Echt heel mooi, de kleur van het oog lijkt mij ook net iets te licht en het oorhaar lijkt wat alsof iemand er met de schaar aan de onderkant een hap uit heeft geknipt inderdaad, maar echt petje af; ik vind het prachtig!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:13

Mooie update! Het hoofdstel ziet er ook erg goed uit!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 06:34

Het oor viel me ook meteen op...
Het ziet er net uit of die nog niet af is.

Voor de rest petje af :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 08:45

Ik ga, wanneer ik alles ingekleurd heb, de details nog nalopen. Ik ga jullie commentaar zeker meenemen daarin, bedankt daarvoor. Ook voor de complimenten.

Ik ga het nog zwaar krijgen als ik aan de hals moet beginnen ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:19

Als je dat stukje oorhaar wat meer in plukjes doet dan valt het waarschijnlijk wat minder op :) . Die hals zal wel een flinke klus worden inderdaad! :oo Ben benieuwd naar de rest! :D
Ga je er ook een achtergrod bij maken eigenlijk? :)

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:17

Oh Wauw ben benieuwd naar de eind resultaat *D

Tip: Het oor ziet er nog niet helemaal af uit ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 20:18

Afbeelding

Update. :) Hij gaat lekker zo. Nu mijn grootste heikelpunt, de hals. Ik begin maar met de knotjes en zo :')

Er zit tot nu toe zo'n 8 á 9 uur werk in. Ik heb na het nemen van de foto's al weer wat dingetjes aangepast, maar goed. Ik ben tot nu toe erg tevreden over het resultaat. :)

En nog even een detail van de neus:

Afbeelding

De tastharen plaats ik op het eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:27

Superknap, je gaat goeeeed! Prachtig, al die details. Dat adertje op de neusvleugel vind ik ook geweldig, hier mag je zeker trots op zijn! :j De neusriem vind ik ook erg goed, hij glimt ook echt :) . Misschien kun je nog wel wat meer diepte/ronding geven aan het sperriempje; die lijkt wat plat. Misschien kun je 'm wat donkerder maken onder de kin en misschien nog net wat meer schaduw onder het lusje. :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 19:16

Afbeelding

Update. :) Ik denk de laatste update voor ik het eindresultaat plaats. De hals heb ik zo goed als ingevuld. Er moeten nog meer details en highlights in, ook moet er nog meer kleur in verwerkt worden. Daar moet ik nog mee bezig, maar m'n rug had geen zin meer.

En natuurlijk moeten er in de gehele tekening nog wat puntjes op de i komen. Als ik alles naar tevredenheid heb gekleurd, vul ik de tastharen in. En ik moet ook flink gummen, want het papier is nu meer grijs dan wit op bepaalde plaatsten :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:20

Wat prachtig zeg!
Je zegt dat je paars/blauw kleuren gebruikt, maar dat zie ik echt niet terug :o
goed verwerkt!