[TEK][WIP] Franse bulldogs en Que!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Winxz_Bas

Re: [TEK][WIP] Franse bulldogs en Que!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:19

Ik vind je tekeningen keer op keer supermooi!
en dat er eentje is met minder detail (wat ik niet zie hoor ;) )
dat kan gewoon bijvoorbeeld aan de foto liggen etc.
nee Babe, super netjes, en ik neem mijn petje af!

gewoon zoo doorgaan hoor!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:56

LauraMc schreef:
babe schreef:
Bedankt voor de reacties! :)
Ik ga ermee aan de slag Rivano! :D
Dit vind ik echt een dikke belediging :\ Natuurlijk steek ik er de benodigde tijd in. In elke tekening zit nog steeds minstens 10 uur!
Dankjewel zeg...

Het kwam misschien een beetje hard over en dat was helemaal niet zo bedoeld. Ik ben ontzettend fan van je tekeningen en laat ze ook regelmatig aan anderen zien, maar je maakt ze de laatste tijd (voor mijn gevoel) echt aan de lopende band en het valt mij op dat de details een beetje wegvallen.. Maar dat is mijn mening!
Je bent goed en dan leg ik de lat qua commentaar ook wat hoger. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan aan oneliners van 'oooh wat mooooooi' en dat dat je helpt om nog beter te worden :)

Als kunstenares moet je ook kritiek kunnen verdragen, hè :)

Wat is er mis met werken aan de lopende band? Bij een kantoorbaan moet je ook 8 uur per dag de administratie doen, dat betekent niet dat het afgeraffeld wordt ;) .
Ik vind het juist erg knap als iemand een een korte tijd zo'n resultaat neer kan zetten. Juist omdat je je zo niet blind staart op een werk omdat je er te lang mee bezig bent. Als zij bij wijze van spreke 300 mooie tekeningen per week af kan leveren, so be it, dat is toch alleen maar mooi?
Minder details zie ik trouwens niet, vind het heel knap dat je juist zoveel details in een tekening kan leggen zonder dat het er nep uitziet :) .

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:40

Brrrr ik zeg: het begint met een 'j..' en eindigt op '...zie'. Verplaats je ook even in een ander voordat je zoiets post.. Dit voelt echt als een steek onder water en is behoorlijk kwetsend. Je kan zien dat er met alle ziel en zaligheid aan wordt gewerkt, aan elke tekening, elke keer weer. Elke keer een 'WIP' posten voor de liefhebbers en op formaten waar je u tegen zegt. 'Iets gedetailleerder' is commentaar waar je iets mee kan, al vind ik dat niet eens nodig hoor! Maar commentaar als 'je raffelt het af' vind ik echt niet kunnen... Misschien moet je eens naast haar gaan zitten als ze zo'n tekening maakt... of probeer het zelf eens... Denk dat je dan wel anders piept. Misschien komt dit 'hard' over, maar vind gewoon dat je na moet denken voordat je zoiets zegt.. Wat betreft de tekeningen: _/-\o_

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:39

euhm j... akoe..zie? :D
Sorry inkoppertje :-)
De productie van Babe ligt erg hoog, maar nogmaals, dat wil niet zeggen dat het afgeraffeld wordt. Wat ik ook niet terecht vind.
Zelfs al zou Babe ervoor kiezen om wat losser te werken (Jeuh!! *\o/* :P ) en wat meer van haarzelf erin te leggen, dan nog ligt er erg veel energie en aandacht in elk werk van haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:24

Nouja zeg, LauraMC geeft nergens steken onder water volgens mij :n Ik ben het niet met haar eens (en dat hoeven jullie ook niet te zijn) dat het werk afgeraffeld en minder gedetailleerd lijkt, maar jullie kunnen ook op haar best anders reageren. Jaloezie bespeur ik bij haar nergens hoor.. :n Erg jammer dat jullie iemand, omdat zij per ongeluk niet 'oh wat mooi' zegt, de grond in moeten trappen.

Voor reacties op deze post verwijs ik je door naar mijn pb-box, zodat het topic van babe gebruikt kan worden waar het voor bedoeld is :)

Babe: weer zie ik 2 schitterende werken voorbij komen. Wat het paard betreft ben ik erg benieuwd hoe je het onderscheid tussen de manen/hals gaat oplossen, want dat zie ik nog niet zo. Waren de oren op je referentiefoto ook zo donker (bruin)? Het valt voor mijn gevoel een beetje buiten de rest van je tekening en valt weg in de achtergrond, maar als dit op je voorbeeldfoto ook zo is, lekker zo laten, want het doel van een portrettekening is volgens mij toch echt om een gelijkenis met de geportretteerde te vormen.
De hondjes heb ik verder geen opmerkingen over. Ziet er uit als een goed afgerond werkje :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 21:23

Elmo, ik zie niet echt dat Laura de grond in wordt getrapt hoor..
Maar goed.. inderdaad weer ontopic. Vind het al jammer dat het zo'n wending heeft genomen.
Gelukkig nog goede reacties waar ik wat aan heb! :D
Bedankt Winxz_Bas, Rinske, Okieenjoy, Sall en Elmo!!

Ik heb een update:
Afbeelding
Ik werk er nog aan verder, maar dan kunnen jullie alvast even mee kijken en als jullie nog iets zien?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:30

Hij is echt al prachtig, wat moet je er nog aan doen dan, vind hem zo al mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:06

babe schreef:
Elmo, ik zie niet echt dat Laura de grond in wordt getrapt hoor..
Maar goed.. inderdaad weer ontopic. Vind het al jammer dat het zo'n wending heeft genomen.

Pb.

Ik vind dat je het goed hebt opgelost zo met de hals. De borst werk je nog aan verder neem ik aan? Ik kijk trouwens wel een beetje raar tegen de plukjes manen (midden in de haardos, onderaan) aan die naar links staan. Oogt een beetje onnatuurlijk, misschien kun je hier nog even naar kijken? :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 23:04

Dankje Darwin! :D Ik zie bijna altijd nog wel iets wat veranderd moet, vandaar :P
Thanks Elmo! Ik heb het iets verbeterd:

Afbeelding
En verder hier en daar nog wat veranderd.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:35

Ook tweedimensionaal op schilderij is Kees gewoon überknap!
Zijn blik heb je echt heel mooi uit laten komen, het is hem gewoon helemaal, en niet een toevalig ook wit paard.

@Elmo: De oren zijn op de originele foto ook heel donker. De foto was genomen op de poetsplaats van de wedstrijdstalling, dus zijn oren waren netjes bijgeknipt, (z´n tastharen laten we altijd wel zitten). Maar nu je het zegt.. hij heeft inderdaad eigenlijk best opvallende donkere oren ja. :+ (Maar ermee luisteren, ho maar!) Denk dat de schaduw zo valt, want op het origineel waren zijn rechteroog en oren ook heel donker. Volgende keer flits ik hem gewoon recht in zijn smurfje. (ah neeee! agossie)

- Zou je naar zijn linkeroog kunnen kijken? (zijn links, voor ons rechts)
Het echte oog zit meer naar zijn rechts, en het donkere stuk naast zijn manen (wat nu op een oog lijkt) is op de oorspronkelijke foto onderdeel van het halster. (het origineel heeft een lelijk halster.. Babe heeft die op mijn verzoek weggelaten.)
- Zou je de neus tastharen aan zijn linkerkant iets minder 'scherp' kunnen maken? Of de bovenste 3 tastharen die naar boven wijzen helemaal weglaten?
- Zijn manen zijn echt PRACHTIG!
(Ik voel me heel schuldig zoveel vragen te hebben, dus als iets niet kan of te lastig is zeg het me, geen probleem)
- Zou je zijn voorpluk en manen minder bruinig kunnen maken? Dan eigenlijk vooral het plekje bij zijn linkeroor, en de verticale bruine "streep" daar schuin onder, en de lange manen aan de zijkant. Of anders misschien het bruin een stuk lichter van kleur. De paddock heeft ongeveer die kleur zand, dus dan lijkt het (voor mij dan) net of hij net daar gerold heeft, ipv de moeite die ik gedaan heb om hem zo stralend wit de foto te krijgen. :P )
- Tot slot :o , zijn linkeroor. De vorm, het randje, daar is iets mee. Het andere oor is mooier en heeft een betere vorm en is hariger. Maar kan toch niet helemaal uitschrijven wat ik aan het andere oor zie. Hij is bijna perfect.

Dan nog een vraag aan iedereen:
Zou het leuk zijn om ergens heel klein zijn naam te zetten?
Heb zo een visioen dat wanneer hij aan mijn muur hangt mensen gewoon denken dat dit penny meisje is die een pownie schilderij kocht. Terwijl als ze er een naam bij zien staan ze weten dat dit niet zomaar een willekeurig paard is, maar schijnbaar eentje die ik zelf ken en met een speciale betekenis. Niet dat ik bijzonder wakker lig dat andere mensen wel eens zouden kunnen denken dat dit een willekeurig paard is, maar leek me gewoon leuk, een soort van aanleiding voor mensen om er niet langs te lopen en denken: 'mooi schilderij, mooi paard'. Maar goh, wie zou dat zijn, en welk verhaal hoort erbij? (bij een foto heb je dat namelijk wel)
Met naam erbij is het net The Hall of Fame ipv The Hall of the Uknown. Lastig uit te leggen wat ik bedoel, hoop dat jullie het snappen.
Maar zo ja, hoe, wat en waar? Of hebben jullie redenen om het niet te doen?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:34

Okkieenjoy schreef:
Brrrr ik zeg: het begint met een 'j..' en eindigt op '...zie'. Verplaats je ook even in een ander voordat je zoiets post.. Dit voelt echt als een steek onder water en is behoorlijk kwetsend. Je kan zien dat er met alle ziel en zaligheid aan wordt gewerkt, aan elke tekening, elke keer weer. Elke keer een 'WIP' posten voor de liefhebbers en op formaten waar je u tegen zegt. 'Iets gedetailleerder' is commentaar waar je iets mee kan, al vind ik dat niet eens nodig hoor! Maar commentaar als 'je raffelt het af' vind ik echt niet kunnen... Misschien moet je eens naast haar gaan zitten als ze zo'n tekening maakt... of probeer het zelf eens... Denk dat je dan wel anders piept. Misschien komt dit 'hard' over, maar vind gewoon dat je na moet denken voordat je zoiets zegt.. Wat betreft de tekeningen: _/-\o_

Ik zeg meerdere malen dat ik fan van haar tekeningen ben, dat het weer supermooie tekeningen zijn en dat ik ze zelfs aan anderen laat zien omdat ik ze zo mooi vind. Maar toch heb ik wat commentaar, dat zou toch mogen?
Zoals ik al eerder gezegd heb: ik leg de lat wat hoger omdát ze zo goed is, want dan kan ze alleen maar beter worden. En ik zeg ook dat het lijkt alsof het lopende band werk wat minder detail als gevolg heeft.

En over dat ziel en zaligheid erin leggen; dat zie je wel bij haar tekeningen hoor, dat heb ik nooit gezegd. Maar als ik (iemand die totaal niet kan tekenen :+ ) al mijn ziel en zaligheid in een tekening leg ziet 'ie er nog steeds niet uit! Dus daar moet je het niet op baseren. Ik probeer haar alleen maar te helpen en ik zeg nogmaals; in mijn ogen heeft ze meer aan commentaar dan aan oneliners. Op deze manier kan ze alleen nóg beter worden!

Maargoed, ik heb mijn mening gegeven, positieve en mindere dingen, en nu is het aan Babe om daar iets mee te doen. Mij zul je niet meer horen in dit topic, misschien nog via PB (maar dat denk ik niet, ik hoef mij nergens meer voor te verantwoorden namelijk :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:46

Rivano: ah oke, lekker zo laten dan maar die oortjes :)

Babe: ik zie dat je al een handtekening hebt gezet, is hij daarmee al af? Want ik had verwacht dat je nog wat meer met de borst/schouder zou gaan doen. Dat lijkt nog iets te veel op een 'vage vlek' (rechtsonder). Plukje manen lijkt al beter zo :j

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:34

Uit de Kunst is bedoeld voor het plaatsen van onderbouwd commentaar: daarbij is het wel zaak te letten op de toon van berichten. Dat er zo nu en dan minder positief commentaar gegeven wordt dat kan en mag hier: maar let erop dat het de toon is die de muziek maakt.
Verder denk ik dat alles voor nu wel gezegd is daarover: dus graag vanaf heden weer ontopic verder.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:41

Rivano, dankje! Ik heb alles zo goed mogelijk verbeterd. Als je alsnog iets ziet, hoor ik het graag van je!
Elmo, hij was nog niet af :D Een na laatste update had ook al een handtekening :P
Dankje Fnanne :)

Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:03

En de neus recht gemaakt:
Afbeelding

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:07

er komt opeens een rode achtergrond te voorschijn!

pfoee wat een prachtig paardje/tekening! :))
de manen heb je goed weten neer te zetten, zonder dat het 1 witte boel is geworden.
Het lijkt ook echt alsof de manen erop liggen.

Het enigste puntje wat ik zie, aan de linker kant, het plukje manen naast het oog, lijkt 'niet af'.
Dat komt denk ik omdat daar, wat ik vanaf een foto kan zien, geen blauw door heen zit en al die andere kleuren. Misschien kun je daar een paar low lights tussen tekenen?

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:37

Prachtig hoe je in een wit paard zoveel verschillende kleuren neerzet! :D

Even weer wat mierenneukerij.

De neusgaten, of de lip, zit niet gelijk, maar het zou goed kunnen dat dat op de voorbeeldfoto ook zo is. :j
Verder zou ik als ik jou was de volgende keer iets meer met de achtergrond doen, zodat hij íets spannender wordt. Maar dat is een kwestie van smaak. Oeeh, dat zinnetje moest ik bij Duits leren: Das ist eben Geschmaksache ofzo.. :')

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:42

Klodder, toevallig ben ik net van plan een achtergrond te maken bij mijn volgende tekening :D kijken hoe dat uitpakt :D Als opdrachtgeefster dat ook goed vindt!

Bedankt voor jullie reacties!! :D

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:47

Ik wacht in spanning af.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:00

babe schreef:
Elmo, hij was nog niet af :D Een na laatste update had ook al een handtekening :P

Haha ik doe dat altijd als hij af is. Vandaar dat ik er naar vroeg :+

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:00

De hondjes zijn helemaal super. Dank je wel!
Kees is nu ook 99% klaar. Nog 1 klein dingetje, zijn linkeroor.
Zou je het onderste gedeelte ietsje smaller kunnen maken, zodat het meer gelijk is aan het rechteroor?
Echt prachtig hoe je zijn manen gemaakt heb. Met die kleurdieptes erin. Ben helemaal verliefd op hem, in real life en op het schilderij.

Klodder schreef:
De neusgaten, of de lip, zit niet gelijk, maar het zou goed kunnen dat dat op de voorbeeldfoto ook zo is.

WAT!! Durf jij te beweren dat mijn knappe Kees een scheve smoel heeft?!?
...
...
...
}>
...
...
Grapje. ;)
Hij houdt zijn hoofd een beetje scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:16

Babe, wat geweldig weer!!

Zit echt met spanning te wachten op mijn tekening hihi!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:32

hahaha ik ook al :=

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:34

Haha ja jullie moeten nog wel even wachten :P
Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb het oortje veranderd:
Afbeelding

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:34

Wat een prachtige tekeningen weer, ik vind vooral het paard ontzettend mooi. Keep up the good work +:)+