[DIGI][WIP] Buckskin en Perlino in de knoop

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: [DIGI][WIP] Buckskin en Perlino in de knoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:57

Ik ga dit even mee volgen. ik heb pas een tekentablet gehad van iemand die hem nooit gebruikt (een enorm ding) en het lijkt me leuk om daar wat mee te knutselen. Alleen heb ik nog steeds het programma dat ik daarvoor heb (the gimp) niet door en ook lijkt mijn tekenpen overdreven drukgevoelig, aangezien de lijnen alle kanten opschieten als ik te hard duw. Nu kan ik mooi eens zien of photoshop mij zou kunnen bevallen.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:30

Project waar deze tekening voor bedoeld was gaat niet door dus gooi de boel even om naar iets ander := , veulens worden mijn eigen fantasieras (welke nog steeds geen naam heeft) dus ze krijgen sokjes en toch grote witte aftekeningen O:) . Op de achtergrond komt een kudde met merries en veulens, denk dat ik die wat vaag laat maar even kijken hoe het loopt, deze veulens op de voorgrond spelend in een rivier dus leuk met opspattend water enzo.
Opzetje tot nu toe, maar zit nog even met perspectief en kleuren enzo te puzzelen dus kan zij dat ik alles alsnog weer ander omgooi :+
Afbeelding

Laura, probeer Corel Painter eens, kun je ook gratis trial van downloaden (de gewone 30 dagen en painter essentials 60 of 90 dagen geloof ik) ik denk dat dat wel een programma is wat beter bij jou zal passen dan photoshop :j .

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:41

Hij wordt al gaaf zeg! Vind je schets ook al super :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:55

O Wauw, zo komen de veulens echt goed tot zijn recht!

Ik vind vooral de donkere/groenige achtergrond met de vage donkere paarden erg mooi, heel dramatisch, en zo komen de veulens extra duidelijk over alsof ze echt in het licht staan. Mooi getroffen!

Ook een mooie overgang van het lichte veulen via het donkere veulen naar de donkere paarden achterin. Het donkere veulen vind ik sowieso al erg goed getroffen, het lichte veulen lijkt nog niet helemaal in verhouding qua vorm en kleur. Ik zou zelf de achtergrondpaarden ook niet lichter maken, maar ik ben ontzettend benieuwd naar wat jij ervan gaat maken!

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:39

ooh dit vind ik ook wel heel leuk zo! :) wel veel moeilijker lijkt me.
De veulens vind ik echt super!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:37

Ik vind je nieuwe project erg mooi! :D

Jammer dan je stopt met WIP, kan er altijd van genieten hoe je iets steeds mooier ziet worden, maar ik snap je keuze wel. Helaas ben ik niet professioneel genoeg om je commentaar te kunnen geven, of jij tekent gewoon te mooi dat kan ook :o Aan dit berichtje heb je dus ook weer niet veel, maar wel weer een verdiende ego boost :D

Vind het ook erg leuk dat je de veulens hebt omgedraait, ziet er gelijk anders uit :)
Op een of andere manier moet ik bij je nieuwe opstelling denken aan de film spirit? ken je die?

Ik ben benieuwt wat je ervan gaat maken! :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 17:05

xyzutu2, zo had ik het eigenlijk nog niet eens bekeken, had toevallig een donkere kleur aan de brush toen ik de paarden tekende :+ , ze krijgen sowieso allemaal veel wit dus dacht er juist aan om ze allemaal wat lichter van kleur te maken, palomino's dubbel verdunde, lichte buckskin, meer die kleuren en dan vaag en in de schaduw en meer met licht de veulens naar voren werken. maar nu ga ik twijfelen, wat je zegt met donkerder verloop in de paarden werkt ook heel mooi en minder opvallen :+

loveidefix, ik had idd spirit in mijn achterhoofd :D , vind dat zo'n geweldig film en vooral die scenes met de hele kudde zijn erg sfeervol, zoiets wilde ik hiermee pakken, leuk dat je dat meteen ziet :D .

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:45

Erg leuk!
Ik ben zelf ook op deze manier bezig met tekenen!:P

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:29

IP waarom ligt dit stil!! ik wil meer zien :D

Faxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:34

Heel erg leuk, vooral het hoofd van het donkere veulen is erg goed gelukt!
Ook leuk idee wat je gaat doen ;)
Misschien ligt het aan mij maar ik vind het oog iets te licht/blauw van het lichtere veulen.

Ben benieuwt hoe het uiteindelijk word :)