[SCH]Wat vinden jullie van mijn schilderijen en tekeningen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: [SCH]Wat vinden jullie van mijn schilderijen en tekeningen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:54

Zonde dat je dat doet, want je hebt de kwaliteiten wel, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Je tekeningen uit de losse pols vind ik persoonlijk een stuk meer spreken doordat jouw handschrift erin zit. Die boot en de hond hebben dat absoluut niet.
De twee paarden met roze en paars vind ik een erg sprekend beeld, het spreekt een bepaald gevoel uit. :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 00:48

Ik ga hier even over denken......ik heb niet eens het programma Fotoshop en degenen voor wie ik tekeningen heb gemaakt op papier met een potlood in mn hand weten namelijk wel dat ik ze met de hand teken want ze hebben ze met eigen ogen gezien en in hun handen gehad, het origineel dus.
Ik schilder en teken al sinds ik een klein kind was.....en voornamelijk paarden. dus hier glashard beweren dat ik fotoshop en dus helemaal niet zou kunnen teken of lieg over mijn talent vind ik inderdaad heel erg grof. Of misschien moet ik het opvatten als een compliment ?
Sterker nog Mod Fnanne, zelf een talent, heeft vast mijn tekening zien hangen bij een bevriende bokster van haar paard met de hond dus die weet op zn minst dat ik met de hand in het echt op papier idd. in staat ben dit soort dingen te maken.
Dit vat ik op als een heel groffe aanteiging........
En....laat mij eens de Bob Ross zien die ik gefotoshopt zou hebben dan ? Want ik kan je er 200% van verzekeren dat er nergens, maar dan ook nergens eentje is die exact hetzelfde als de mijne is omdat deze door mij gemaakt is, uit het losse handje zoals ik de rest ook kan, zowel uit het losse handje als natekenen.

Hier een vorm van bewijs wat wel niet zal werken want als er 1 schaapje blijkbaar uit jalouzie blaat dan blaat half bokt mee...
De Bobb ross in etappes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een tussenetappe van de boot:

Afbeelding

De eerste etappe van Wessel:

Afbeelding

Het begin van mijn zelfportret, foto staat in mijn profiel mocht je weer alles op elkaar willen plakken met fotoshop of iets om je gelijk te proberen te bewijzen:

Afbeelding

En als je goed kijkt zie je dat er een watermerk in staat van het programma ArtRage ! Zoals ik al eerder schreef is dit met een tekentablet gemaakt en dit programma, dus gen gefotoshop.

Dan zal ik nog de tekeningen van vorig jaar plaatsen die mensn hier op bokt in hun handen hebben gehad of thuis hebben hangen:

De tekening die bij een kennisje van Fnanne hangt:

Afbeelding

Het paard van de bokster waarvan de hond balu ook is:

Afbeelding

Een tekening van het paard van een ander bokster weer:

Afbeelding

en nog maar eentje mijn eerste olieverfschilderijtje wat ik voor mijn oma gemaakt heb toen ik ca 19 was....

Afbeelding

Ik nodig iedereen die twijfelt uit om deze op echtheid te komen controleren, en nogmaals voor de duidelijkheid, de eersten in dit topic zijn met een tekentablet getekend, deze laatste met de hand geschilderd en getekend.

Dus ik ga nu even temmen...... :j

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:59

Ik wil je graag geloven, en ik vind ook dat je handtekeningen erg mooi zijn.
Maar ik vraag me toch wel af hoe je het voor elkaar krijgt om zo'n exact zelfde tekening te maken als de foto.
Zoals op de vorige pagina zie je dat als de tekening en foto over elkaar liggen, ze precies hetzelfde zijn.
Misschien kun je dat ook uitleggen :)
Ik heb er zelf niet veel verstand van dus ik ben alleen maar benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 01:19

Dat kun je dus doen met een tekentablet en het programma ArtRage, voor de anderen die met tekentabletten tekenen is dat wel bekend. Zoals ik vroeger deed, ik legde een foto op de zonnebank die ik aan zette en legde er een A4-tje overheen om de contouren over te trekken of voor mijn part op een buitenraam. Dan doe je de rest dus met de hand helemaal zelf zoals ook dit helemaal zelf gedaan is, wel met de foto als voorbeeld om na te tekenen uiteraard want een portret van iemand of iets wat echt moet lijken er op kun je nooit uit je hoofd doen, je kent het dier of de persoon dan toch ook niet dus kunt niet alle details verzinnen. Dat kan wel met een meer abstracte stijl.Mocht iemand nu denken dat iedereen dat met een programma en een tekentablet kan dan kun je de demoversie gratis 30 dagen testen en laat dan maar zien hoe ik dat met dat programma omgekat heb naar een schilderij en dus lieg....En bij de hond o.a. heb ik een optische muis gebruikt geen tablet...Degenen die er ervaring mee hebben weten dat ik niet lieg. Tja en de anderen weten gewoon echt niet waar ze over praten....jammer dat dat eerst niet even per PB overlegd word.

De Bob Ross, wat echt helemaal mijn ding niet is om ooit op te hangen, is zoals je kunt zien wel uit het losse handje gemaakt, want er is er niet 1 hetzelfde dus de dimensies daarvan gaan met geen andere van hem of iemand anders ooit kloppen. Ik heb puur een video van hem gevolgd waarin hij alles uit legt en dit schilderij maakt, dat kun je ook zien aan de etappes die ik hierboven gepost heb....

Maar ik ga nu even slapen...;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 07:56

Citaat:
k legde een foto op de zonnebank die ik aan zette en legde er een A4-tje overheen om de contouren over te trekken

Citaat:
Ik teken alles na niet over.

Dat bedoel ik met liegen.

Maar never mind, ik heb niks tegen jou persoonlijk. Ik heb er alleen een hekel aan als mensen liegen over dat ze zelf iets getekend hebben, maar blijkbaar gewoon overtrekken en dus een kleurplaat inkleuren.
Ik geloof best dat er ook tekeningen zijn die je niet overgetrokken hebt. Maar bij deze twee is het gewoon overduidelijk dat er of een filter over gegooid is, of gewoon overgetrokken is. Anders krijg jij nooit al die punten op exáct dezelfde plaats.

Ik had al per pb gehoord dat je blijkbaar nogal wat ''vriendjes'' op bokt had zitten en ik dit misschien beter niet kon plaatsen. Maar dat soort praktijken houd ik dus echt niet van. Ik vind dat mensen recht hebben op de waarheid, boktvriendjes zeggen mij helemaal niks, óók niet als het mods zijn. :)

Succes verder! :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:43

Wuis, ik vind het echt beneden alle peil om jouw mening over iets wat je te goed vind als waarheid te gaan verkopen hier en dan mijn teksten quote en ze bestempelt als leugens. Daarbij moet je eens leren lezen... En nee ook hier zit je weer volledig mis, ik heb nergens een filter overheen laten gaan, ik heb het zelf gedaan met de hand ieder streepje, lijntje etc. lees mijn lange post nog eens door en kijk vooral naar het tussenstadium van bijvoorbeeld de boot.

Jouw eerste quote slaat op vroeger, toen ik een kind was van ca. 8 tot 12 jaar oud...Dus de tweede quote die jij er achteraan plakt en uit zijn context haalt slaat ook nergens op. Dat gebruik je om jouw mening te bewijzen als waarheid.

In deze laatste reactie ga je gewoon lekker door waarbij je er nog meer totaal onware dingen bij haalt.
Ik zelf heb nog nooit een mod in het echt gezien en heb er zelfs niet 1 als boktvriendinnetje. Dat mensen je waarschuwen dat ik nogal veel vriendinnetjes heb op bokt en dat je daarom je mening niet zou mogen zeggen...... daar zouden bij mij net als bij jou ook mijn haren van recht overeind gaan staan want als ik ergens een hekel aan heb dan zou het de beschermde status zijn van mensen die maar raak mogen blijven posten ongeacht wat.

De foto's die je over elkaar heen plaatst slaan ook nergens op omdat vooral een leek nu niet eens meer de verschillen kan zien tussen de foto en het schilderij. Het enige wat je daar uit kunt opmaken is dat de dimensies inderdaad kloppen maar niet dat bijvoorbeeld, het water land verschil heel anders is, de wolkenlucht heel anders is, het natte zand hel anders is, de waterlijn van bijvoorbeeld de roeiboot heel anders ligt en de lichtval op de de romp van de boot heel anders is. Daarbij ontbreekt er het 1 en ander maar dat kun je alleen zien als je een beetje verstand hebt van dergelijke oude houten sloepen. Daarmee trek je dus iedere leek mee in jouw mening. Geld hetzelfde voor de hond, de dimensie kloppen maar de details dus niet, zoals schaduwen en lichtval op bijvoorbeeld de neus, het oog wat op het origineel een ander richting op kijkt , neem de "snorharen" en ieder klein afzonderlijk haartje wat ik getekend heb, die zie je nu niet meer, die verschillen. Ik zou niet weten hoe je dat met een filtertje voor elkaar krijgt maar als jij dat wel kan dan laat maar zien.

Wat betreft de tekening van de hond ben ik zelf van mening net als anderen dat deze echt te gedetailleerd is gemaakt en je dus net zo goed de foto zelf op kunt hangen tenzij je hem op ware grootte ziet, dan zie je nml. wel ieder met de hand gezet streepje of stipje. Bij de boot is dit echter wel duidelijker te zien voor een geoefend oog maar niet als je ze op elkaar plaatst.

Daarbij wil ik nog opmerken dat ik niet met foto's aan de haal ga zoals ook nog eens beweerd word maar iedere eigenaar van dier of boot of wat dan ok op de hoogte is hiervan en dit wel waardeert.
En erg fijn ook dat men mij gelijk op de persoon aan valt en dus uit 1 opmerking van 1 iemand gelijk weet hoe ik in elkaar zou zitten als persoon.

Op zolder heb ik een hele map met A3 tekeningen in potlood en oliepastels en ik heb hier een hele map van ca. 20 jaar geleden met portretten en tekeningen plus de laatste tekeningen van paarden van bokkers die ik heb getekend op papier. Nu moet ik daar foto's van gaan maken om mijn "kunnen" te gaan bewijzen ? Of moet ik bij iemand langs gaan komen om iets te bewijzen terwijl niemand echt goed leest en kijkt hier ?
Echt niet.....gaat helemaal nergens meer over dit.

Maar ach, bedankt voor het mij er aan herinneren waarom ik op bokt niet meer zo aktief ben de laatste twee jaar en alleen maar in twee a drie huiskamertopics post.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:46

Mijn god, wat gaat het weer lekker zeg........... :(
Ik blijf erbij dat ik je tekeningen waanzinnig vind!!!
Maak je eigenlijk ook tekeningen (sorrie als ik daar overheen gelezen heb :o ) voor anderen en zo ja wat vraag je daarvoor!! Ben echt weg van je stijl!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:18

Moderatoropmerking:
Graag zien we dat de discussie die er gaande is, vanaf nu gelaten wordt voor wat hij is. Een 'welles nietes' heeft niemand wat aan. Alvast bedankt.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:24

Heb niks gelezen enkelt de foto's gekeken. Ik geloof niet dat dit je eigen werk is eerlijk gezegd.

Je geeft aan geen stijl te hebben, maar de verschillen zijn zo onbeduidend groot dat dit absoluut niet van eigen hand kan zijn?

Oopk als je geen bepaalde stijl zou zijn zou je in ieder werk iets van je 'eigen' terug moeten zien, dat zie ik niet.

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:46

mmh ik ben normaal helemaal niet van het mengen in een bestaande discussie, en ben ook absoluut geen gestraind oog wat betreft "kunst" ;)! Maar ik vraag me af wat de mensen zo perfect zien in de schilderingen van de TS?! Ik zie idd wel degelijk enorme verschillen...

en waarom zou je niet verschillende stijlen kunnen hebben?! Zoals ik het kan zien zijn sommige op de pc gemaakt, andere met verf / krijt / pastel heel erg verschillend dus. Ik neem aan dat iemand ook kan experimenteren met stijlen...

magoed TS ik zie geen kopie's o.i.d. ik vind niet alle tekeningen even mooi, maar ben wel erg gecharmeerd van de roze/paarse paarden! WOW echt helemaal mijn ding!

enneeuh lekker verder experimenteren hoor ;)!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 13:01

Sappho, dat klopt al die in mijn eerste post zijn gemaakt op de PC met tekentablet en de daarbij behorende software, die ik later plaatste om te proberen iets te bewijzen zijn met de hand gemaakt op A4 formaat met echt papier, alleen mijn hand een potlood en een gum en daarna ingescand. Het olieverfschilderijtje was mijn eerste ooit, en ook a4 formaat dus ook op de scanner gelegd.

Verschillende stijlen, tenminste de verschillende stijlen zoals iemand die ziet want ikzelf merkte al op dat ik daar niet van overtuigd ben, kunnen komen door de verschillende materialen. Potlood op papier is allemaal 1 stijl in mijn ogen. Ik zou dat ook niet makkelijk anders kunnen doen. Digitaal poltood op een tablet werkt wel even net iets anders dus dan zou het kunnen zijn dat die er ook net even iets anders uit ziet. Als ik dan zelf kijk naar mijn zelfportret met hond zie ik zelf het verschil niet meer tussen mijn "stijl" op papier of de "stijl" op het tekentablet.
Zo ook de roze paarse paarden, die stijl maakte ik rond mn 24ste aan de lopende band met oliepastelkrijt op gekleurd karton in A2 of A3 formaat. Iig die vellen die je bij een kantoorboekandel in heel veel kleuren kon kopen toen en nu nog waarschijnlijk. Heel veel met paarden maar ook iemands geliefde oldtimer auto of motor of idd boot ( ik kom uit de watersportwereld ).
Wat je met oliepastel kunt doen kun je niet met een potlood doen, dan moet je een andere techniek toe gaan passen en krijgt dus een andere stijl. Ik heb velen technieken geprobeerd door de jaren heen, zoals gewoon pastelkrijt, maar dat lukt me niet, acrylverf kreeg ik laatst van iemand, lukt me dus ook nog steeds niet. Olieverf weer wel en ik snap zelf het verschil niet tussen acryl en olieverf omdat ik autodidakt ben en geen enkele opleiding die kant op heb genoten, maar acryl lukt me niet tot nu toe. Wat ik ook niet kan is aquarellen maken. En wat ik dus in het echt niet kan, kan ik ook niet op de PC met tekentablet.

Rhealover, om de discusiie dus niet weer aan te wakkeren reageer ik daar even niet op....;)

Kentaro, heel lief van je....ik ben eerlijk gezegd even vreselijk "genezen" momenteel. Ik dacht idd dat mensen het misschien wel leuk zouden vinden dat ik een portret maak van hun dier of ander object en misschien kon ik er af en toe eens iets mee bij verdienen omdat zovelen mij er telkens op wijzen dat ik er iets mee moet gaan doen. Ik ben nu een beetje huiverig ervoor dat als ik iets maak voor jou en het is te goed en het komt op bokt, dat de aanval weer geopend word. Ik zou je voor nu wel willen vragen even niet op bokt te zetten.
Maar ik stuur je wel even een PB want ik hoef er niet perse iets mee te verdienen. Waarbij ik met die opmerking misschien weer het gras voor de voeten van andere tekenaressen of schilderessen weg maai.
Ja sorry dan, ik ben even volkomen uit het veld geslagen en heb geen idee waar ik nu wel of niet goed aan doe.

Op het forum waar de kunstenaars zitten die ook met dit programma werken en een tekentablet, maar dus ook in het echt hetzelfde kunnen maken, kun je bij Fineartprint America een partnershop openen. Maar dat is in America, daar had ik dus niets aan. Echter ik kwam er achter dat het in Duitsland ook zit, is wel een heel ander bedrijf maar het werkt hetzelfde. Dus ik heb daar van de week een partnershop geopend die in in mijn onderschrift staat en alvast wat in gezet aan tekeningen en foto's. Dan wordt er dus een hoogwaardige print gemaakt op canvas of ander materiaal en opgestuurd. Precies zoals ook fotograven doen. Je krijgt in beide gevallen dan een PRINT nooit de echte eenmalige foto of het echte schilderwerk.
Volgens mij heet dat reproduktie. ;)

Ik zit nog met de enorme behoeft te bewijzen dat ik dit echt kan en echt zelf gemaakt heb maar voor nu laat ik het maar even zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:16

Citaat:
Verschillende stijlen, tenminste de verschillende stijlen zoals iemand die ziet want ikzelf merkte al op dat ik daar niet van overtuigd ben, kunnen komen door de verschillende materialen. Potlood op papier is allemaal 1 stijl in mijn ogen.

Hier wil ik nog even kort op reageren (de discussie wel/niet echt even terzijde), maar potlood op papier is geen stijl, en het gebruik maken van een tekentablet is ook geen stijl. Dat is een materiaalkeuze die je maakt.
Een stijl is meer te vergelijken met je handschrift, want. Jouw handschrift is met een potlood, pen, stift, altijd hetzelfde. :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 17:59

Dat ben ik niet met je eens...Elmo sorry. Laat jij maar eens zien dat je met een potloodje met een puntje van ca. 1 mm dezelfde streep kunt zetten als met een oliepastel van ca. 1 cm ? en het ene is vettig en is qua kleuren zelfs nog op papier te mengen en het andere is 1 kleur en niet te mengen en niet vettig en geeft nooit zulke brede vegen als een krijt. Dit beinvloed wel degelijk de manier van tekenen en dus zal ook de "stijl" anders over komen.
Ik heb ook met een inktpen getekend vroeger, om daar mee een schaduw aan te duiden is er een heel andere techniek nodig, of vervaag je die ook met een gummetje en/of je vingers ?
Zo is kleurpotlood ook weer heel anders en is de techniek ook weer anders...en krijg je dus ook andere resultaten. Een stijl vergelijken met een handschrift, ga je gang, iemand die ook tekent en of schildert zal wel weten dat dat niet zo is en totaal niet te vergelijken is in een tekening omdat het niet om een lijntje in de vorm van een letter gaat. Mijn letter a met een pen, potlood, kwast of krijtje blijft nog steeds een letter a alleen zie je echt wel het verschil als ik de letter een schaduw zou geven. Voor welk materiaal je ook kiest, de manier waarop je iets gaat tekenen of schilderen bepaalt in welke stijl het gedaan word. Waarheidgetrouw tot in detail schilderen/teken bereik je niet met een paar vegen zetten. Daarbij zijn er maar zat kunstenaars die gemengde tenchnieken/materialen in 1 werk gebruiken wat ook weer een ander beeld geeft. En er zijn kunstenaars die heel goed zijn in hun eigen impressie van het object weer te geven, een stuk abstracter zijn maar toch perfekt het plaatje of de uitdrukking kunnen weergeven. Ook dat kan ik niet maar daar ligt mijn hobbymatige interesse ook niet.
Daarbij, ik heb nooit beweerd een eigen stijl te hebben....dus waar hebben we het over........en ik wil mezelf niet bij welk genre kunstenaars dan ook scharen. Voor mij is het een hobby die als ca. 8 jarige begon, ik ben morgen 45 meer is het niet....en meer ben ik niet :) Ik krijg hier alleen maar het gevoel dat ik de echtheid hier nog steeds weer moet gaan bewijzen en zo komt dezelfde discussie wederom op gang.
Fijn !

De eigenaar van de boot is trouwens amateurfotgraaf die prijzen gewonnen heeft met zijn foto's, eigenaar van een jachtwerf en bouwt traditionele engelse houten zeilboten. Hij heeft me nog drie foto's opgestuurd om na te schilderen. Dus tot zover het plagiaatverhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:18

Perrokai schreef:
Dat ben ik niet met je eens...Elmo sorry. Laat jij maar eens zien dat je met een potloodje met een puntje van ca. 1 mm dezelfde streep kunt zetten als met een oliepastel van ca. 1 cm ? en het ene is vettig en is qua kleuren zelfs nog op papier te mengen en het andere is 1 kleur en niet te mengen en niet vettig en geeft nooit zulke brede vegen als een krijt. Dit beinvloed wel degelijk de manier van tekenen en dus zal ook de "stijl" anders over komen.

Klopt, maar dat heeft meer te maken met het soort materiaal dan met jouw stijl. Bovendien zul je, of je nou een tekening met potlood of oliepastel maakt, toch details van de kunstenaar herkennen. Ongeacht het materiaal dus. Maar dat is mijn interpretatie, jij ziet dat blijkbaar anders :)

Citaat:
Ik heb ook met een inktpen getekend vroeger, om daar mee een schaduw aan te duiden is er een heel andere techniek nodig, of vervaag je die ook met een gummetje en/of je vingers ?

De techniek is anders. Maar de druk die je uitoefent op je inktpen is toch hetzelfde als op je potlood (daar doel ik een beetje op met je 'handschrift', want die verandert niet). En de letter A, schrijf je toch met een inktpen ook als een A? Of schrijf je het dan ineens als een a?

Citaat:
Een stijl vergelijken met een handschrift, ga je gang, iemand die ook tekent en of schildert zal wel weten dat dat niet zo is en totaal niet te vergelijken is in een tekening omdat het niet om een lijntje in de vorm van een letter gaat.

Dit stukje sla ik maar even over.

Citaat:
Mijn letter a met een pen, potlood, kwast of krijtje blijft nog steeds een letter a alleen zie je echt wel het verschil als ik de letter een schaduw zou geven.

En hiermee sla je de spijker op z'n kop!

Citaat:
Ik krijg hier alleen maar het gevoel dat ik de echtheid hier nog steeds weer moet gaan bewijzen en zo komt dezelfde discussie wederom op gang. Fijn!

Hier ben ik helemaal niet op uit. Ik reageerde alleen even hier op:

Verschillende stijlen, tenminste de verschillende stijlen zoals iemand die ziet want ikzelf merkte al op dat ik daar niet van overtuigd ben, kunnen komen door de verschillende materialen. Potlood op papier is allemaal 1 stijl in mijn ogen.

Als ik met potlood op papier teken heb ik toch niet dezelfde stijl als jij? Of vind jij van wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:20

Je stijl kan onderhevig zijn aan het materiaal dat je gebruikt. Maar bv. oliepastel is nog steeds geen stijl, maar een materiaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:24

Bij de laatste 4 foto's die je hebt geplaatst zie ik trouwens wel degelijk dezelfde stijl, ongeacht het materiaal :)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:33

Moderatoropmerking:
In navolging van de opmerking van Lontje:
Het is begrijpelijk dat bepaalde dingen vragen en gedachtes oproepen. En het is ook prima om die vragen en gedachtes te onderbouwen en voor de andere partij is het ook prima die te weerleggen. Echter moet het niet persoonlijk worden. Houd het alsjeblieft netjes tegen over elkaar en ga gewoon in op de inhoud. Deze discussie is absoluut toegestaan, maar blijf redelijk tegen over elkaar.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:07

Elmo, ik zag idd later dat jij ook hele mooie portretten maakt. En nu blijkt uit jouw reactie ook dat we er hetzelfde over denken. Nogmaals ik vind niet dat ik een uitgesproken eigen stijl heb, dat interpreteer je als dat ik dus wel zeg een stijl te hebben. Ik werk iedere keer volgens een andere techniek wat dus idd niet iets zegt over een stijl maar over het materiaal.

Citaat:

Deze quote van mij slaat op dat MIJN potloodtekeningen allemaal in dezelfde STIJL zijn voor zover iemand dat stijl wil noemen. In mijn eerdere topic over die tekeningen zei ik ook al dat ik zelf niet vind dat ik, zoals anderen wel hebben, een uitgesproken eigen stijl heb, dus nogmaals waar hebben we het over dan ? Ieder ander hanteert een potlood of kwast anders,precies zoals hij/zij dit zich eigen heeft gemaakt door de jaren heen.

Met de laatste vier foto's bedoel je die in de eerste post of in de tweede post ? De tweede post is nml. niet ongeacht het materiaal omdat dat bij alle vier exact hetzelfde is geweest aan materiaal. Dan is het dus logisch dat ik daar mijn daadwerkelijke potlood op daadwerkelijk tastbaar papier op mijn eigen manier gehanteerd heb en tot zover zoals jij zegt dan "dezelfde stijl" hebben. Dan blijft het ook logisch dat als ik een ander materiaal pak de potlood "stijl" nooit dezelfde kan zijn als de manier waarop ik bijvoorbeeld krijt of verf hanteer.... Dus nee, als jij met potlood tekent zal dat er vast heel anders uit zien, dus je las het verkeerd of ik was niet duidelijk genoeg kan ook heel goed. Maar zo zie je dus dat onze meningen amper van elkaar verschillen.
Dat heeft dus niks met een handschrift te maken omdat een letter A gewoon in de verste verte geen techniek nodig heeft om die te schrijven, en dus ook qua complexiteit niet vergeleken kan worden met de complexiteit van een tekening.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:03

Nou, ik heb dus naast TS mogen zitten, toen ze dit deed. Ze is bezig met een prachtige tekening van mijn Fries. Kan niet wachten tot het af is. Ze heeft een hele rits tekeningen en schilderijen, die je ook kunt bekijken, ze doet dit al heel lang. Ik kan me voorstellen dat mensen twijfelen, maar heb dus een gedeelte nu in het echie mogen aanschouwen. Commentaar van fotoshoppen enz., kan bij deze dus in de prullenbak. Of men moet zover gaan, mij ook niet te geloven. Maar ga dan ook naast haar zitten, want ik vind het nogal wat, iemand van iets beschuldigen, zonder het te kunnen bewijzen, gewoon omdat men niet wil aannemen, dat iemand zo goed is, als hij of zij is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:15

Ik bedoel de laatste 4 foto's in je tweede post. De laatste is toch echt een olieverf, terwijl de anderen met potlood zijn gemaakt. Maar ook daarin zie ik overeenkomsten wat betreft jouw stijl.
En deze stijl zie ik ook weer terug in de laatste drie van je eerste post.

Wat het handschrift betreft ben ik het nog steeds niet met je eens, maar daar zullen we het waarschijnlijk ook niet over eens worden.

Overigens vind ik deze werken die ik nu heb genoemd zeker weten goed gedaan. Daar heb ik verder geen commentaar over :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:02

Elmo, gelukkig zijn we het niet altijd over alles met elkaar eens, dan zou je ook nooit een constructieve discussie kunnen volgen toch ? Ik kan wel een proefje maken, alleen niet vandaag...ik heb het erg druk vandaag. ;)
Ik kijk altijd zelf heel anders tegen wat ik maak aan, dan anderen doen....Ik zie mijn stijl niet, dat zeg ik al vanaf het begin, ik zie alleen de manier waarop ik materiaal hanteer. Anderen zien dan wel een stijl, dat is alleen maar leuk, maar ik zie hetzelfde nog steeds. Tussen het olieverfschilderijte en de drie andere tekeningen zit ongeveer 26 jaar tijd.....dat is best veel om het dan met elkaar te vergelijken. Ik zou het nooit meer zo doen als dat eerste olieverfschilderijtje nu. Maar het is wel leuk om te horen dat iemand dan toch nog mijn hand er in herkent.

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:48

mooie tekeningen :j !