[TEK][WIP] De ijsvogel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 00:12

dank jullie wel!

Ik ben vanavond met een nieuwe uitdaging begonnen namelijk mijn eerste menspersoon :o . Wel weer een hele uitdaging, maar ik vind het ook wel erg leuk om niet enkel paarden, honden, katten oid te tekenen.

Morgen ga ik ook nog even naar de ijsvogel kijken en dan even kijken of ik er iemand erg blij mee kan maken, want ik maak ze niet voor in de map ;)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:14

trisca schreef:
volgens mij hebben ijsvogels geen dikke buik Drrrassic :D

Ik dacht van wel. :oo Zo'n bolle winterbuik. Oh, krijg nou wat. Nu ik google zie ik dat dit wel een goede ijsvogel is met een mooi, plat buikje. :o Sorry!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:05

trisca schreef:
kreeg deze link van iemand: http://www.beleefdelente.nl/
kan je live kijken naar een ijsvogel, maar nu is ie niet thuis :')

Nienke; de snavel is behoorlijk lang. Het is best een grappig vogeltje. Kwam met het kijken naar voorbeelden ook verschillen tegen in snavel. Nu blijk je aan de snavel te kunnen zien of het een mannetje of vrouwtje is. Mannetje heeft de onderkant van de snavel zwart en een vrouwtje rood/oranje. Weer wat geleerd ;)

Dank je wel Lobke! Ben benieuwd wat je oma ervan vind!

Wat mooi Klodder! Ik vind het een verschikkelijk mooie vogel die helaas in aantal enorm afneemt in NL. Ik heb er nog nooit 1 live mogen aanschouwen.. Daar kan ik inderdaad nog wat schaduw toevoegen, dank je wel. :j

Dank je Sall, ben ook veel met de diepte bezig geweest. Merk ook dat ik pas echt gevoel krijg voor het geheel als ik alles op heb staan. Sommige zetten alles er al in per stukje, maar dat lukt me (nog) niet. Weet niet of dat gebrek aan ervaring is of manier van werken. :)

Hihi ben nu naar de oehoe aan t kijken.. Is aan t zwetsen met een ander :P

Klodder

Re: [TEK][WIP] De ijsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:22

Omg, niet te geloven. De ijsvogel zat weer bij het vijvertje voor de school, wie weet blijft hij wel! Weet iemand of het een trek of standvogel is?

En is de tekening helemaal klaar nu? :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 11:50

dat is genieten dus Klodder! Het zijn geen trekvogels, dus in de winter zijn ze ook gewoon in NL. :)
nine1987; leuk toch dat zo'n topic ook nog eens je natuurkennis optrekt :)) :+

Ik wil er nog 1 keer goed naar kijken en dan eventueel een laatste keer bijwerken, dan is ie klaar.
Helaas is mijn dochter sinds gisternacht ziek, dus weet niet of ze me tijd gunt :(:)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:57

Beterschap voor je kleine meid :(:)

Het maakt ook niet uit hoelaat ik kijk bij die vogels, alleen die oehoe is altijd thuis _O-

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:31

:') die Lobke! Je kan ook kijken bij oudere filmpjes. Zag er 1 van de ijsvogels die de camera nat spatte :P

Nou ik heb hem afgerond (denk ik) :+

Afbeelding

Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:36

Wauw super! Die kleine veertjes die zo over het blauwe vallen. Dat zijn details die een tekening realistisch maken, heel goed! :D

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:47

Dank je wel Babe! Ik zit altijd zo te kwijlen bij jou topics dat ik een theedoek over mijn toetsenbord leg :') dus een compliment van jou is mij veel waard.
Moet zeggen dat ik in het verre verleden enkel met gewoon kleurpotlood werkte en pastel voor mij een openbaring is. Die veertjes eroverheen zetten lukt dus echt niet met kleurpotlood...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:53

Trisca, ik vind het een geweldige tekening, net echt, wat een heerlijke gave als je dat kunt. Ook nog bedankt voor de link naar beleef de lente, gaaf :D