Ik ga maar gewoon eerlijk zijn, want volgens mij heb je daar het meest aan en ik zal mijn post zo goed mogelijk proberen te onderbouwen
Ik kan wel zien dat je van oorsprong vooral grafisch ontwerper bent en geen videomaker; dat klinkt wat l'ullig maar zo bedoel ik het natuurlijk niet.
Wat ik probeer te zeggen is dat wat ik leuk vind aan de videoclip hem vooral zit in de ontwerpen en de typografie die je gebruikt. Ik vind je ontwerpen en verschillende fonts enzo erg goed, en hoe je speelt met de woorden ('inside' achter een deurtje in een ander woord, zulk soort dingen) heel creatief. Aan de wel of geen handen heb ik me niet gestoord, wel een beetje aan de schaduw die op een gegeven moment links onder te zien is bij het stuk met het wiebelende spiegelende vel. Dat vond ik technisch gezien wat minder netjes uitgevoerd; het effect van dat glimmende vel was dan wel weer heel leuk en paste mooi bij het stuk in het liedje.
Wat ik dus wat minder vond was het concept, zegmaar het idee erachter. Vandaar dat ik net als babe benieuwd ben naar wat de opdracht precies was. Het idee van alleen de tekst die wordt gezongen letterlijk op beeld weergeven vind ik namelijk niet zo interessant, het laat voor mij zo weinig ruimte over als kijker om te fantaseren, mijn eigen invulling aan het liedje en de beelden te geven. Nou zit ik te kijken naar een serie typografische ontwerpen die an sich wel heel interessant zijn ('t is bijna een portfolio van je grafische werk, dat je zo hapklaar aan een opdrachtgever kunt laten zien), maar waar ik geen lagen in kan ontdekken. Snap je wat ik bedoel en/of kan je hier wat mee..?