[MOV] Graag jullie mening!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Re: [MOV] Graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:13

Ik vraag me af wat de opdracht was? Dit?
Ik ben het eens met een voorganger dat het saai is. Het duurt echt veel te lang, alle soorten lettertypen heb ik op het laatst wel gezien. Alleen die creatieve stukken hier en daar zijn leuk bedacht.
Het begin stuk is extra saai omdat er ook geen hand in voor komt, de bladen schuiven alleen weg.
Het gaat niet om het lange nummer, maar om de videoclip die te lang hetzelfde is, dus lijkt het nummer extra lang te duren. Maar dit allemaal is slechts mijn mening.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 01:38

Ik ga maar gewoon eerlijk zijn, want volgens mij heb je daar het meest aan en ik zal mijn post zo goed mogelijk proberen te onderbouwen :)

Ik kan wel zien dat je van oorsprong vooral grafisch ontwerper bent en geen videomaker; dat klinkt wat l'ullig maar zo bedoel ik het natuurlijk niet. ;) Wat ik probeer te zeggen is dat wat ik leuk vind aan de videoclip hem vooral zit in de ontwerpen en de typografie die je gebruikt. Ik vind je ontwerpen en verschillende fonts enzo erg goed, en hoe je speelt met de woorden ('inside' achter een deurtje in een ander woord, zulk soort dingen) heel creatief. Aan de wel of geen handen heb ik me niet gestoord, wel een beetje aan de schaduw die op een gegeven moment links onder te zien is bij het stuk met het wiebelende spiegelende vel. Dat vond ik technisch gezien wat minder netjes uitgevoerd; het effect van dat glimmende vel was dan wel weer heel leuk en paste mooi bij het stuk in het liedje.

Wat ik dus wat minder vond was het concept, zegmaar het idee erachter. Vandaar dat ik net als babe benieuwd ben naar wat de opdracht precies was. Het idee van alleen de tekst die wordt gezongen letterlijk op beeld weergeven vind ik namelijk niet zo interessant, het laat voor mij zo weinig ruimte over als kijker om te fantaseren, mijn eigen invulling aan het liedje en de beelden te geven. Nou zit ik te kijken naar een serie typografische ontwerpen die an sich wel heel interessant zijn ('t is bijna een portfolio van je grafische werk, dat je zo hapklaar aan een opdrachtgever kunt laten zien), maar waar ik geen lagen in kan ontdekken. Snap je wat ik bedoel en/of kan je hier wat mee..? :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:31

Jij kon het veel beter uitleggen zwartwitje +:)+

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:35

zag hem net op de wereld draait door!! goed hoor:D grote opdracht dus! :D

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:50

haha ja ik ook!!! leuk zeg!! :-D

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:38

Zag er goed uit! Vooral het typografisch sprak mij heel erg aan.
Ook ik had een beetje het gevoel dat het wat lang duurde en dat de aandacht dan een beetje wegzakt. Zoals zwartwitje het omschrijft, is eigenlijk wel een goeie: het is vooral een portfolio voor het typografische en niet zozeer van dat de fantasie van de kijker geprikkeld wordt.
Neemt niet weg dat ik het echt super mooi gemaakt vind en dat het een echt heel leuk is dat het op DWDD is gekomen!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:42

Ik zag 'm ook langskomen, leuk! Ik begon meteen te roepen, 'hee, dat liedje ken ik al' :D

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 19:20

Ik vind het wel leuk. Het is alleen jammer dat je in het begin die touwtjes ziet zitten waar de blaadjes mee weggetrokken worden.