[VER] Een kijkje aan de andere kant. Het verhaal van, over..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Re: [VER] Een kijkje aan de andere kant. Het verhaal van, over..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 02:52

Sorry? Denk jij dat ik het dan verzin?

Je mag het natuurlijk zelf weten maar ik kan je vertellen dat er geen woord verzonnen is en ik het schrijf zoals het in me hoofd zit.

Wel ben ik benieuwd welke stukken je niet realistisch vind en waarom?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:58

Nee ik wil niet zeggen dat je het verzint .. ik krijg het gevoel dat het extremer gemaalt is dan het was zeg maar. Maar het zou goed kunnen dat dit beinvloed word door de manier van schrijven.. Ik heb zelf ook aardig in de oliebol gezeten en herken wel dingen uit je vehaal hoor.. Ik wil er via pb wel veder op ingaan eventueel maar nu word dat even moeilijk want ben nu via me telefoon op bokt een dat typt moeilijk.. Sorry als mijn andere bericht anders over is gekomen had het miss ook anders moeten formuleren maar ik wl wel gewoon eerlijk mijn gevoel zeggen dus vandaar

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 03:05

Alles staat er precies zoals ik het ervaren heb. en als je er verder op in wil gaan is geen probleem maar ik zit ook op me tel dus niet heel handig.

als je enige ervaring hebt zou je het eerder snappen denk. maar misschien was het in de verhalen net meer dan wat jij deed maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:52

Ik volg het en vind er een hoop herkenbare dingen in.
Overdrijven of niet, vind wat je er van vind, enkel als je dezelfde ervaring hebt weet je dat je het ook echt zo beleeft, ik vind dus niet dat wij hier over kunnen oordelen.

Ik ben heel benieuwd wat de wijze lezzen zijn.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:31

Ben toch wel blij dat mensen het waarderen.. Ga zo kijken of het lukt nog een stuk te tikken. Vriendin van me die in beide delen voorkomt is het nu aan het lezen ben benieuwd wat ze zegt..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 01:36

Heb mijn best weer gedaan voor jullie.

En dan vraag je je in een keer af hoe dit verhaal nu eigenlijk afgelopen is? Volgens mij is mijn eerste dinnetje Stefny gaan slapen. Larissa heeft nog een hele tijd nokkie op de bank gelegen en Coentje is op gegeven moment naar huis gegaan. Voor mij was slapen onmogelijk dus waren de weken een lange dag voor mij. Door de gaten in je geheugen ben je het kwijt en gaan we gewoon weer verder waar ik meen dat het verder is gegaan..

Stefny doet havo en heeft toetsweek na het weekend dus eigenlijk moet ze leren. Volgens mijn geheugen is het zaterdag en hebben we vrijdag op zaterdag de dolle nacht met de pillen gehad.

Stefny wil niet aan de speed aangezien we dan weer voor de slapeloze nachten gaan. Het is nog gewoon overdag als we aan de speed zitten ik en Laris. Maikel met zijn dikke plofkop komt langs en heeft coke bij zich. Ik ben op dat moment een lijntje aan het bouwen voor mij en Laris. Maikel begint aan de andere kant van de tafel zijn sealtje coke open te vouwen wanneer Stefny besluit om daar maar aan mee te doen. Hoe we het verzinnen weet niemand maar het kwam er wel mooi uit: “Dit is de pep kant en die kant de coke kant, dus jullie horen er niet bij met jullie coke.”

De eerste herinneringen zijn er weer als ik en Larissa samen op de bank zitten en weer dezelfde cd op hebben staan. Op het scherm zijn dolfijnen te zien die als foto gepresenteerd staan. “Wel een leuk programma maar zullen we eens zappen?” Larissa kijkt me aan en pakt de afstandsbediening zonder door te hebben dat we helemaal niks aan het kijken zijn.

We besluiten om naar buiten te gaan als Stefny op bed ligt te trippen zonder dat wij het door hebben. We nemen haar mp3 speler mee en lopen na buiten de nacht in. We lopen langs het stadje en komen een man tegen die vraagt: “Hebben jullie geblowd ofzo?” We kijken elkaar aan. We lopen door het stadje en komen weer over hetzelfde bruggetje als de avond ervoor. Larissa begint helemaal para te worden en kijkt alle kanten op. We hebben ieder een oortje in van de mp3 speler maar raak deze steeds kwijt door laris met haar para gedrag. Ineens horen we ergens muziek vandaan komen. Zonder te beseffen dat er waarschijnlijk gewoon een feest aan de gang is denken we dat er weet ik wat aan de hand is en lopen we die richting op.

Laris wordt steeds vreemder en ook al ben ik net zo vreemd wordt ik helemaal gek van haar met haar gedraai en gekijk alle kanten op. Elke keer schiet het oordopje uit me oor en besluiten we de mp3 speler maar uit te zetten. Dit lukt helemaal niet er zitten misschien 5 knopjes op. Geen idee of we hem nog uit hebben gekregen maar we zoeken verder naar het feest. We lopen rondjes en kunnen niks vinden de muziek is nog steeds vaag te horen als we richting merlet lopen vanaf de Total. Als larissa ineens stopt, “Er zit iemand in dat bushokje!” ik kijk en zie wel iets maar ik zie niemand zitten en wil door lopen. Larissa houd me tegen “Nee niet doen, hij is kei eng straks doet die ons iets ik ga er echt niet langs!” eigenlijk hoeven we maar een paar meter te lopen en slaan we dan rechts af en is die bushalte nog tien keer verder. Na mijn idee hebben we er tien minuten gestaan wat waarschijnlijk eerder een uur is geweest. Doordat larissa de hele tijd bleef wijzen begon ik ook te twijfelen. Er zat toch echt iemand in dat bushokje. Ook al zat die al een uur stil zonder iets te bewegen of te kijken zat er toch echt iemand in. Als een stel idioten zijn we gaan rennen zodat hij ons niet achterna zou komen.

We lopen weer richting huis en zijn aan het bellen met Sjonnie en Thijmen. Die kwamen straks wel langs. Het is nog donker dus het zou denk ik een uur of 2 ’s nachts zijn geweest.

Thuis aangekomen snuiven we nog het een en ander weg hoewel de muziek heel de tijd al aan het draaien is geweest. Ik heb mijn bekende oranje muts weer op en ik ben weer o zo schattig. Hoewel ik de vorige keer in de spiegel keek en me helemaal kapot schrok toen ik mijn pillen gezichtje zag kon ik me al helemaal voorstellen hoe ik er nu dan uit zou zien. Heel schattig.

Thijmen en Sjonnie zijn er en staan voor de deur. Larissa gaat naar buiten en komt niet lang erna weer na binnen toe. “Kom Simone we gaan met hun mee met de auto.” Ter vergeefs probeer ik haar over te halen om het niet te doen. Nadat ze besluit om alleen te gaan ga ik toch maar mee.

Ik loop naar boven om Stefny te melden dat wij weg zijn en als we niet meer terug komen ze maar mijn rommel op moet maken. Als ik de deur open maak moet ik lachen. Stefny ligt in bed met haar ogen wijd open. “Wat ben jij nou aan het kijken? “ “Sssst, dit is kei mooie muziek!” zegt ze terwijl ze na die zender aan het kijken is waar je alle zenders klein in beeld hebt terwijl er klassieke muziek bij klinkt.

Ik stap in de auto en Sjonnie zit achter het stuur. Het liefst stap ik weer uit want Sjonnie heeft niet eens zijn rijbewijs maar om Larissa alleen te laten was ook geen goed idee. We rijden weg en Thijmen zet een fles drank aan zijn lippen waarna Sjonnie ook nog een slok neemt. Ze beginnen te vertellen hoe zat ze wel niet zijn. We rijden richting Mill die weg waar al zo veel mensen op de bomen langs de weg verongelukt zijn. Sjonnie rijd als een idioot en Larissa is alleen maar aan het roepen dat die normaal moet rijden en moet stoppen. Ineens draait die een zij straat in waar die stopt en begint te lachen. Thijmen doet zijn portier open en flikkert uit de auto op de grond. Larissa springt de auto uit waarna ik volg. “Ik ga echt niet meer bij jullie in de auto zitten. Ik ga lopen!” “Hoezo?” vraagt Thijmen er kei zat achteraan. Ondertussen bedenk ik me dat het echt super ver is lopen en ik mijn speed thuis heb liggen. “Dan rij ik wel.” Hoor je Thijmen ineens zeggen. Het lopen zie ik niet zitten dus haal ik larissa maar over om de auto in te stappen. Hij rijd echt als een idioot maar gaat met een gangetje van 20 km hoewel Sjonnie ongeveer 80 km harder reed.

Gelukkig helemaal heel thuis gekomen zijn ze er op een of andere manier achter gekomen dat Stefny boven ligt te slapen en moeten en zouden na boven gaan om te kijken. Dus ik na boven toe en voor die deur staan om ze tegen te houden. Thijmen met zijn 2 meter tilt me op en de kleine Sjonnie glipt naar binnen waar Stefny nog steeds naar haar kei mooie muziek aan het luisteren is en er helemaal niks meer van snapt. En besluit niet meer te slapen maar inmiddels is het ook alweer gewoon licht buiten…

Hoewel ik het idee heb dat ik hier niet zo heel erg van de kaart was is mijn geheugen toch nog wel een groot zwart gat. Een paar kleine details die ik nergens meer kan plaatsen in dit verhaal maar toch wel de moeite waard om te vermelden.

Bij larissa thuis hadden ze net nieuwe lampjes op het muurtje rond de voortuin waar Sjonnie overheen viel en zo het lampje van veelste veel geld door midden brak.. ook staat me nog ergens bij dat ik het ook ergens wel een beetje heel gezellig had met Thijmen? Dit idee komt eigenlijk nu pas voor het eerst weer bij me op? Larissa die helemaal de weg kwijt is en nog steeds aan het klapperen is van de pillen die eigenlijk al uren geleden niet meer hadden moeten werken?

Hoewel ik altijd hele verstandige keuzes heb gemaakt tijdens het gebruik van drugs besef je je met zulke dingen ook wel weer dat je toch wel erg snel een fout kan maken en het heel erg mis kan gaan als je onder de invloed van drugs bent. Alles is leuk en grappig maar sommige dingen kunnen toch echt anders uitpakken dan jij ze in gedachten hebt.

Regelmatig naar een hakke feestje vonden wij ook nooit een slecht idee. Blonde haartjes strak naar achter in een hoge staart, nikies aan en knallen maar. Paar grammetjes pep ergens verstoppen en dan waren we er helemaal klaar voor.

Samen met Stefny gingen we hakken, Hard Demension in de Hi-Lite? Daar hadden we ook met een paar Ravensteinse afgesproken en gingen er met zijn tweetjes na toe. Ons eerste feestje samen en natuurlijk met gewoon drugs bij…..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 13:21

ik heb trouwens besloten om toch maar namen te gebruiken want bij het tweede verhaal werd het al heel ingewikkeld.

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:29

Wordt wel een beetje warrig zo, qua namen bedoel ik dan, maar weer goed geschreven!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 14:58

Ga het eerste en tweede stuk opnieuw posten met namen dus dan wordt het allemaal duidelijker hoop ik.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:28

Pffff.
Heb er respect voor dat je zo open en bloot je eigen ervaringen durft op te schrijven.
Maar jeetje wat vind ik het moeilijk om door de tekst heen te komen joh!
Gebruik je expres zulke lange zinnen zonder leestekens ertussen als pauzes, om de chaos aan te geven,
Of denk je daar verder niet bij na?
Ik vind wel dat het duidelijker werd naarmate je verder schreef.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 18:27

Dank je..
ben verder niet echt bezig met leestekens eigenlijk omdat ik dit bijna met mijn ogen dicht tik om het zo teschrijven als ik het beleef in mijn hoofd...
kan er de volgende keer wel opletten.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:53

stipje!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 00:21

Een stipje? Maar ook nog een leuke post adviesen?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:44

Nou, mij geeft het een enorm gevoel van buiten jezelf zijn, creepy......
Roekeloos, dealers opzoeken in holst van de nacht, onder invloed auto rijden, gevaarlijk, combineren met alcohol, nee, wordt er niet blij van. Eerder tegenovergestelde.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:15

Ik vind het echt gestoord en ziek, ksnap het niet, maar goed ik ben niet zo van die types drugs.. en dan zo bij iemand in de auto gaan zitten, hoe stom kan je zijn? Maar ergens vind ik je verhalen/ervaringen ook wel reuze interessant :j dus als je door gaat met je verhaal heb je aan mij zeker een lezer..

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:28

Irma, Ik snap best dat niet iedereen het hier mee eens kan zijn.. En zulke dingen zijn ook zeker niet voor iedereen weg gelegd. Wel wil ik even duidelijkheid geven. Dealer die we opzochten was met 2 vrienden die behoorlijk breed zijn. Ik heb geen auto gereden en geen alcoholgedronken. Maar goed dat het je toch op een of andere manier geboeid heeft wat ik te vertellen heb. ;)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:48

Jaime, gestoord en ziek ja ? :P Nou ik laat iedereen vrij in zijn gedachten hier over. Inderdaad heb je gelijk dat het echt stom is om zo bij iemand in de auto te gaan zitten. Maar iemand die door jou daar niet overnadenkt laat je ook niet alleen gaan..
Het is zeker de bedoeling om door te gaan met schrijven alleen gaat het niet zo heel hard omdat ik nogal druk ben dus ik hoop dat je elke keer mee blijft lezen en aan het eind een beter beeld krijgt en snapt hoe het allemaal werkt zonder zelf ooit iets met drugs te doen.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:29

Hey, weer een nieuw hoofdstuk in het vreemdste verhaal op Bokt, vind dat je wel lef hebt dit zo int openbaaar neer te typen!
(of het waar is of niet kan en ga ik niet over oordelen, kan me niet schelen ook ;) )
Aan de ene kant is je schrijfstijl vreselijk warrig, maar het past wel goed bij hoe ik me jouw gevoel van toen voorstel :D

Munnie schreef:
Hoewel ik altijd hele verstandige keuzes heb gemaakt tijdens het gebruik van drugs ...

:') Vind ik wel een geinige zin hoor, het moment dat je kiest drugs te gebruiken zou ik niet als verstandig omschrijven,
maar voor jou op dat moment, tja, :Y) dan klopt het wel.
Ben benieuwd naar de "wijze lessen" die zullen komen, bij je eerste stuk vond ik het een beetje teveel "pro-drugs" klinken,
en dat op een forum met een heleboel pubers vond ik dat een beetje gewaagd..
Maar ik blijf toch lezen, t' heeft iets intrigerends! :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:35

Ik vind het maar een raar topic }:0 .

Wat wil je hiermee bereiken? en wat is de bedoeling hierachter?

Het is een raar verhaal ook niet geheel duidelijk.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:34

Amanda blij dat je het wardeerd en je snapt nu al de verhalen als ik je zo hoor. Het warrige moet je even door hebben maar het zit ook echt zo in me hoofd.

Die zin is best wel grappig om zo telezen en ook echt bedoeld van je gebruikt en de keuzes die je daarin maakt waren niet achterlijk ofja niet super achterlijk ha ha.

Hoop dat ook jij mee blijft lezen tot het eind en de lessen die dus komen ook waardeerd.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:38

Ragdollcat. beetje kort door de bocht? maar het is een uit de kunst topic dus in principe wil ik mensen van mijn verhaal laten leren, dingen herkennen of aan het denken zetten.. een duidelijk doel heb ik niet echt.
als ik mijn verhaal heb gedaan komen er een aantal conclusies en leer momenten naar voren toe en mijn huidige situatie.

ik dwing je niet telezen dus als je het raar vind en het verhaal niet snapt kan je ook iets anders gaan lezen. ;)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 23:25

Sorry iedereen ben enorm druk. Hoop van het weekend tijd tevinden voor een nieuw stuk. Misschien dat ik even iets anders tussendoor doe ofzo.. Nu tijd om teslapen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:49

Ik heb nu pas het laatste gedeelte gelezen en vind het een interessant stuk om te lezen. Ik ga met de mensen mee dat kiezen voor drugs eigenlijk nooit goed is, maar ja gelukkig staat het iedereen vrij om zijn eigen keuzes te maken :)

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:05

Zooo .. ik vind het echt intressant om te lezen!
het boeit gewoon echt :j ik lees mee!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:23

Talsha Ik miste je al maar je bent er weer :D

Winxz Goed om te horen dat je het interessant vind. En natuurlijk leuk dat je mee gaat lezen.

Ga binnenkort weer een nieuw stuk erbij schrijven. Heb er ook echt zin in vooral nu omdat ik achter me laptop zit maar moet echt een mega werkstuk maken voor school dus daar moet ik weer mee verder. En ik denk dat ik morgen avond me werkstuk even opzij ga zetten om er een nieuw stuk bij te gaan zetten.