[SCH] Zwarte parel Tjardo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 17:41

Dank je voor je reactie marjoke. :) De foto is niet scherp dus die waas is er in het echt niet.

Heb bij ander licht weer foto's gemaakt en die zijn scherpen alleen het blauw op de schouder is daar dan weer net wat meer aanwezig dan in het echt. Het blauw van de lucht vind ik in het echt ook wat minder heftig. Lastig een goede foto maken. :')

Afbeelding

marjoke

Re: [SCH] Zwarte parel Tjardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:48

Oh ja dat ziet er dus helemaal anders uit :+ Zo zie je maar dat een foto erg kan vertekenen. Ik neem mijn commentaar terug. Hoewel ik nog niet helemaal fan ben van de ahtergrond. Maar op deze laatste foto is dat 'fletse' wel helemaal verdwenen. Ziet er top uit!

sanapril

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:44

Wauw! ook deze vind ik fantastisch!!!
Nog 1 weekje en dan mag ik de mijne in het echt zien!!!!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:48

:wow: Zo er komt even een paard door mijn beeldscherm!
Heel erg mooi getekend, je hebt de schaduw ook mooi opgelost, ik stoor me er niet meer aan.
Is weer eens wat anders dan een paard van opzij of van voren.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:27

Ik vind het licht op het paard echt prachtig gedaan! Je kunt hem zo aaien haha. Ik vind het zweverige wel meevallen eigenlijk. Echt topwerk ! :wow:

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:31

Ik heb technisch nul komma nul verstand van dit soort dingen, maar wat vind ik deze als leek PRACHTIG!! Lijkt me te gek als je dit kan zeg.... wauwie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:55

Pfoeh wat een knap werk! Ook ik vind 'm toch een beetje lijken te zweven. Ik heb nooit fatsoenlijk tekenles o.i.d. gehad, dus ik weet niet of het klopt wat ik zeg. Naar mijn idee zitten de ogen van de kijker ongeveer ter hoogte van de borst van het paard, maar als je vanaf diezelfde hoogte naar een landschap zou kijken, dan zou de horizon een stukje hoger zijn. Moeilijk om te omschrijven wat ik bedoel :Y) Maar ik denk dat het paard al wat meer in het schilderij had gezeten als je de horizon wat hoger had geplaatst, ca. op 1/3 van het schilderij (van onderen gezien).

Ook een klein beetje overlapping bij de hoef die op de grond staat, dus bijvoorbeeld alsof 'ie een beetje in het zand gedrukt zit, zou ervoor kunnen zorgen dat hij wat meer in zijn context past. Het is lastig om diepte te creeren met een achtergrond die eigenlijk enkel uit twee kleuren in verschillende nuances bestaat, zonder andere figuren. Overlapping waarbij er bijvoorbeeld een boompje of paard of wat dan ook in de verte half achter dit paard zou staan, zou er ook voor kunnen zorgen dat het paard meer in je schilderij zit denk ik :) . Maar ik vind het erg knap! De stofwolk, de dynamiek, hij dendert bijna van mijn beeldscherm, hihi. *D Mooi hoe je die glanzende vacht geloofwaardig hebt geschilderd en ik vind het erg goed dat je het blauw en bruin subtiel terug hebt laten komen in de vacht. Heel knap gedaan!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 22:08

dank jullie wel allemaal!

Landschap te laag zou kunnen loveshadow, heb ook nooit teken of schilder cursussen gevolgd. Neem deze tip zeker mee voor een volgende keer.

Ben benieuwd hoe je hem vindt in het echt Sandra. :D