[GO] Woningdecoratie in ontwerp!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

Re: [GO] Woningdecoratie in ontwerp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:59

mischien leuk om iets te verzinnen wat niet bestaat? bijv een hoofd van een varken..lichaam giraffe..enz?
en dan het zo uitwerken dat het appart maar toch leuk is om te zien.
een hertje zie je overal en zou ik persoonlijk niet kopen, aangezien ik het niet erg intressant vind om naar te kijken.
en wat bedoel je met kids-deco-lijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:49

Bij mij op de opleiding voor grafisch ontwerper is er zo gehamerd op het plegen van plagiaat. ER zijn serieus mensen geweest die daardoor hun opleiding niet hebben kunnen afmaken.

Nu werk ik in de sector, en ook hier wordt er gewoon op gehamerd. Er zijn zelfs kleuren die je niet mag gebruiken zonder dat je er oliebol mee kan krijgen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:56

Onder het motto: Beter goed gejat dan slecht verzonnen..?

Eerlijk?
Ik vind het sowieso totaal niet vernieuwend en niks toevoegend aan wat er al is, sorry.
Ik weet niet hoe creatief je bent (krijg de indruk van niet echt, aangezien je dus veel kopieerd van anderen), maar probeer zelf een hele nieuwe stijl te bedenken door te experimenteren. Stap eens uit de veilige zone (die dus eigenlijk juist heel onveilig is).
Succes!

joyce85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 19:58

pinuts schreef:
Bij mij heeft iemand daardoor zijn diploma niet kunnen krijgen... Moest wel wat langer door, en heel veel sorry zeggen tegen de opdrachtgever.. En een slechte naam opbouwen:S

Beste mensen!!!!

Laten we even heel wel wezen en mijn proffesionele ontwerpen binnen mijn reclame bureau hier niet op te bekritiseren!!
Uiteraard wordt dit werk geheel voor de klant op maat gemaakt én zeker niet gekopieerd of overgetrokken!
Graag per direct op houden met die onzin!!

Overigens zijn alle door mij gebruikte afbeeldingen niet "gewoon" gekopieerd of overgetrokken!!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:28

oh, dan is dit gewoon heel erg toevallig? ;) t'kàn natuurlijk, maar het bestaat al. Punt.
Afbeelding
ja sorry, maar t'is verder niet afkrakerig bedoeld TS, maar er zitten hier meer kunstenaars/designers, die gewoon raad willen geven ;) en kritiek/raad krijg je nou eenmaal als je op Bokt een topic opent! Natuurlijk is alles al een keer gedaan/gemaakt etc, maar toch, als je iets apart maakt, en niet iets wat wij met drie minuten googlen óók twintig keer vinden, val je meer op en verkoopt het waarschijnlijk ook beter..
Vind trouwens je kussen-idee wel erg leuk :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:47

Onzin? Hoe heb je het dan gedaan ts? zelf getekend, ingescand en overgetrokken? En is toevallig hetzelfde patroon als hier staat? Ik wil je echt niet afkraken, maar als dit voor jou een normale manier van werken is, wil ik je waarschuwen.. want je kan klanten geen 2ehands logo verkopen..

joyce85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 10:13

Ik zal je vertellen dat ik het hertje heb overgenomen uit een lettertype. Dat deze dus exact hetzelfde is, vind ik erg vervelend maar heb ik vanuit bovenstaande afbeelding zeker niet overgenomen.

Nogmaals wil ik graag dat jullie per direct mijn prive-ontwerpen die ik simpel op kussentjes wil maken en jullie wilde peilen in hoeverre hier markt voor is, NIET vergelijken met mijn zakelijke ontwerpen????

Commentaar is prima, maar ga er niet simpelweg van uit dat dan alles maar gejat wordt. Je punt is duidelijk, laat het los, hou er over op!!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:16

Overgenomen uit een letertype is voor mij ook niet zelf bedacht, dus gejat en niet creatief, maar goed.

Mensen hier willen je alleen iets meegeven. Je vraagt zelf in dit topic of er een markt voor is, dus daar krijg je antwoord op op en tips over; namelijk dat als je dit op de markt zou willen brengen zo, dat je er grote problemen door kunt krijgen, omdat de afbeeldingen ergens van zijn gekopieerd oftewel al eerder door anderen zijn gebruikt.

Dat is een tip die jou heel erg veel moeilijkheden kan besparen en zelfs rechtzaken die je gaat verliezen en dus veel geld gaan kosten, dus ik zou proberen hier wat positiever op te reageren, al begrijp ik dat omgaan met kritiek moeilijk is.

Probeer zelf iets te bedenken i.p.v. de getoonde logo's, maak nieuwe ontwerpen hiermee en plaats die in het topic. Dan laat je zien dat je wat met de tips doet en dat je zelf creatief bent. Dan krijg je ongetwijfeld meer positieve reacties en meer succes op de markt. Succes! ;)
Laatst bijgewerkt door Lante op 13-01-11 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:16

Als vormgever ben ik benieuwd om welk lettertype het hier gaat :j

joyce85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 12:31

Lante schreef:
Overgenomen uit een letertype is voor mij ook niet zelf bedacht, dus gejat en niet creatief, maar goed.

Mensen hier willen je alleen iets meegeven. Je vraagt zelf in dit topic of er een markt voor is, dus daar krijg je antwoord op op en tips over; namelijk dat als je dit op de markt zou willen brengen zo, dat je er grote problemen door kunt krijgen, omdat de afbeeldingen ergens van zijn gekopieerd oftewel al eerder door anderen zijn gebruikt.

Dat is een tip die jou heel erg veel moeilijkheden kan besparen en zelfs rechtzaken die je gaat verliezen en dus veel geld gaan kosten, dus ik zou proberen hier wat positiever op te reageren, al begrijp ik dat omgaan met kritiek moeilijk is.

Probeer zelf iets te bedenken i.p.v. de getoonde logo's, maak nieuwe ontwerpen hiermee en plaats die in het topic. Dan laat je zien dat je wat met de tips doet en dat je zelf creatief bent. Dan krijg je ongetwijfeld meer positieve reacties en meer succes op de markt. Succes! ;)

Nee inderdaad, overgenomen uit een lettertype is niet zelf bedacht. Dus jullie kritiek is ook terecht. In die zin vind ik kritiek ook geen probleem, daar heb ik tenslotte om gevraagd.
Ik vind het alleen erg jammer dat er dan ook direct wordt gereageerd op het feit dat ik mijn klanten eveneens voor de gek houdt. Dit is uiteraard niet het geval en zal ook nimmer het geval zijn of worden. Uiteraard breng ik mijn klanten op de hoogte wanneer ik een stockphoto gebruik en wordt hier ook altijd voor betaald.

Ik had echter alleen een aantal simpele voorbeelden gemaakt, wat ik uiteraard verkeerd heb aangepakt en beter direct geheel zelf kunnen maken om te peilen of er uberhaupt markt is voor een dergelijk iets. Daarnaast ook om te horen welke ideeen er uit de markt zelf zijn, ik bedoel PiP is erg hot maar niet iedereen houdt van alle gekke en felle kleuren en patronen. Het was dus eigenlijk meer een test, cq vraag met een daarbij simpel voorbeeld. Net als het kroontje, wat overigens eveneens uit een lettertype komt, om een indruk te geven, dat een dergelijke op kussen kan maar ook als stickers op een muur ed. Dus in dat geval heb ik dat gepakt wat simpel voor handen lag om een richting te zoeken waar vraag naar is.

Echter niet rekening houdend met het feit dat er op deze wijze ook naar gekeken werd. Logisch van jullie kant uiteraard en niet goed genoeg nagedacht vanuit deze zijde.
Uiteraard zal ik de voorbeelden die ik gemaakt heb niet gebruiken om deze zaken te realiseren. Ik had ze alleen gebruikt als voorbeelden om een beeld op te kunnen zetten voor een mogelijk plan de campagne.

Ik hoop dat jullie dit na mijn hele bovenstaande verhaal begrijpen en jullie voldoende op het hart te hebben gedrukt dat ik deze afbeeldingen niet ga gebruiken maar deze alleen als idee c.q. voorbeeld heb geplaatst. En dat was niet handig van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:45

[***] schreef:
Als vormgever ben ik benieuwd om welk lettertype / lettertypes het hier gaat :j

Even een quote van mezelf, kan zijn dat je eroverheen hebt gekeken :)