[INFO] Het Fimo topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:04

Ik wist het ook niet, maar ik heb het haakje er gewoon in geduwd toen het nog zacht was. Bleef bij mij ook wel goed zitten.
Vogeltjes, leuk idee! Ben benieuwd. :)

Fnanne

Re: Het Fimo topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:15

Ik ben zo vrij geweest de openingspost van dit topic even aan te passen :)
Bij deze het verzoek maximaal 2 foto's te tonen; de rest in links.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:52

Mijn Fogeltjes (gezien iedereen er mij altijd mee uitlacht, met een F, dan klinkt het nl. nog kindser :D)

Afbeelding

Tegenwoordig heeft ie wel echte oogjes ;)

En een arend op verzoek ooit eens:
Afbeelding

Ze zijn een cm of drie hoog, ik maak ook varkentjes, "domme beestjes" en euhm ander leuks ... Ik doe het vooral omdat ik het enorm ontspannend vind, zo kneden en friemelen. Voor de rest ook een setje groentjes enz, die hoorde aan een bedelarmband te komen, maar ik heb mijn haakjes er dus niet voor het bakken ingezet :D (achteraf weet ik geen methode om dat te doen :+ )

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 12:28

Belsje: Voor het bakken moet je je haakje er gewoon induwen, mag mee de oven in en dan zit het als het goed is vast !
Fnanne: Bedankt voor de aanpassing!
Belsje: Ik vind je 'Fogeltjes' echt schattig :D Heb je foto's van dat setje groenten?

Ik ben blij dat dit topic zo goed loopt :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:01

Moet eens kijken waar de groentjes zitten. Wat trouwens ook leuk is: wasinelichtjeshouderdingetjes! :) Vind het zelf heel leuk om van die glazen potjes te bekleden. Kan je zowel met kleine stukken doen, denk aan bonbonpot van een lege bokaal mayonaise o.i.d. Maar ik heb ook al hele setjes gemaakt waarbij je dan van die doorzichtige klei ertussen mengt. Ja als arme student maak ik graag zelf mijn pakjes voor mensen soms :D
En pennen en penhoudertjes en en en en al die andere dingen :D. Enige wat ik mis is een pastamachine, met de hand krijg je het niet zo glad als zou moeten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:16

Ik vind die 'fogeltjes' ook gaaf! Ben ook wel benieuwd naar al het andere wat je hebt gemaakt.. :)

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:38

Ik meld me ook! Ben sinds 2 maand ook bezig met Fimo! Eerst alleen klein eten, dat vind ik zo schattig! Dat was ook was me inspireerde om zelf ook te beginnen! Nu heb ik eergister voor het eerst iets anders gemaakt, bobbypins met witte rozen! IK ben er echt super blij mee haha!

Afbeelding

Trouwens, ik vind die fogeltjes ook wel schattig ;)

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:40

die zien er echt leuk uit +:)+

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:42

ik ken dit helemaal niet, maar het lijkt mij hartstikke leuk! Waar koop je dit, en wat zijn de basisdingen die je nodigt hebt om te beginnen?

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:43

aaahh, wat leuk!

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:45

arans, fimo klei kun je kopen in hobbywinkels! toen ik net begon had ik de basiskleuren geel, rood en blauw, en wit. dat was genoeg hoor! verder heb je niet zo veel nodig! ik gebruik printpapiertjes als ondergrond,en als je moet snijden kun je ook wel aardappelmesjes gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:52

Wauw, die zijn mooi!
Heb je dat jezelf aangeleerd, of wel via een site? Zoiets wil ik ook graag maken. :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:53

Ik heb toevallig een zelfde soort matriaal gekocht voor een opdracht voor school (is eigenlijk voor kindjes maar ja een mens moet wat :o )
wist niet dat je er zo(n leuke dingen mee kon maken! Erg leuk gedaan! Misschien moet ik het ook maar eens gaan proberen.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:53

Ik? dat heb ik zelf aangeleerd ;) basistechniek hoor, roosjes maken, maar nu heb ik en manier gevonden om ze realistischer te maken hihi, :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:58

Oké, ik zal is op internet zoeken. :) Vind ze echt mooi geworden.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:44

horseees schreef:
Jeroennn: Het is idd een soort klei, wordt ook wel polymer clay genoemd. Je hebt het in een Soft versie en een Classic, Soft is makkelijker te kneden e.d.
Ze verkopen het in kleine pakjes, het is wel redelijk duur, 2 euro 60 per pakje ongeveer.
http://babyccinokids.com/wp-content/uploads/2010/08/fimo-clay.jpg Hier zie je de pakjes..

Weet je wat het verschil is tussen classic en soft. En weet je of je die twee door elkaar heen mag gebruiken?
Ik had in deze webwinkel gezien dat ze per pakje €2,10 vragen :)
http://www.karinrobberse.nl/N_frame.htm ... _126-1.php

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:22

Aaah wat super schattig allemaal! Lijkt me echt leuk om te maken, vooral die bedelarmbandjes zijn leuk :) .
Een tijdje geleden had iemand hier op Bokt ook fimo bedelarmbandjes met broodjes eraan te koop, die waren ook zo schattig! [EA-CO] handgemaakte broodjesarmbanden

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:38

Rinske: ik vind die bedelarmbandjes ook gewéldig. Die met die broodjes van xHanne zijn dus ook helemaal mijn smaak, en vind haar roosjes die ze hierboven plaatste ook super!

Ik heb nog een tutorial voor die broodjes, zal sebiet even plaatsen.

xMarieke: Het verschil tussen Classic en Soft is gewoon dat de Soft versie zoveel makkelijker te kneden is. Ik denk dat het lastig wordt om ze door elkaar te gebruiken, ik verkies sowieso de softversie, werkt echt veel fijner!

Voor iedereen: Ik heb ook ergens een tutorial voor een roosje gezien.
Er zijn ook verschillende manieren om je creaties realistischer te maken, textuur aanbrengen kan al heel wat doen, bv. bij taartjes waar een punt uitgesneden is je klei textuur geven dmv een tandenstoker, geeft een realistisch effect zoals je hier ziet:
Afbeelding
En de fimo slagroom is een zogezegd beroepsgeheim :')
Laatst bijgewerkt door horseees op 04-01-11 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 12:47

Aaaah jeugdsentiment :D

Vroeger maakte ik ook altijd beertjes van fimoklei. Misschien ga ik binnenkort ook wel weer klei inslaan :=

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 12:48

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:20

Leuk dit! Waar haal je die klei, en hoeveel kost het ongeveer?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:29

De prijs staat al een paar keer vermeld in het topic ;) . Te koop in de betere hobbyzaken zoals De Kwast. Kost 2,60 euro per pakje.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 14:54

Is cernit klei ongeveer hetzelfde als fimo, of zijn er toch verschillen?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:23

Wat is aan te raden om te kopen als je wilt beginnen. Rood, wit, blauw, geel, groen? Moet ik daarnaast nog aan iets anders denken, een bepaald mesje o.i.d.?
Hoe lang ben je ongeveer bezig als je iets 'kleins' maar niet te priegelig maakt (excl. bakken) ?
*Springt nog net niet in het rond, want wilt beginnen*

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 15:43