[FOTO] Zijn deze foto's waardig tegen betaling. ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: [FOTO] Zijn deze foto's waardig tegen betaling. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 23:58

dankjullie wel weer voor jullie reacties.. echt serieus ga ik er nog niet mee aan de gang om in opdracht als het ware te fotograferen maar op stal enz. ga ik nog vreselijk hard oefenen met foto's maken.. :D

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:12

Het zijn geen verkeerde foto's, maar in mijn ogen niet waardig tegen betaling.
Sommige foto's (bijv. 2) hebben niet zo'n goede compositie.
Probeer nog wat te spelen met de compositie en ga soms een wat verder weg of dichterbij staan.
Gewoon nog een poosje blijven oefenen, dan komt dat zeker goed!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 09:41

yaratjuh schreef:
LisaDijk schreef:
Ik vind het zeker geen verkeerde foto's! ik zou er als ik jouw was zeker geld voor gaan vragen!
let er alleen wel op... dat er 100den mensen zijn die zich aanbieden als """paarden fotograaf""" en er dus niet heel veel kans is dat je regelmatig een fotoshoot krijgt.
ook omdat mensen de paarden fotografie wereld naar de maan helpen door het aanbieden van gratis fotoshoots, en er gewoon te veel aanbod is in paarden fotografie, je moet echt heel erg je best gaan doen wil je regelmatig een fotoshoot krijgen! maar.. verwacht er dus niet te veel van, van het paarden fotografie gebeuren!

Mensen die gratis aanbieden krijgen sowieso evenveel kans als de mensen die er betaald voor doen. ;)
Dus niets "we helpen de wereld naar de maan" wtf. :')

Maar ik doe het ook gratis, mijn fotos zijn verre van perfect, maar als ik een topic maak krijg ik behoorlijk veel reacties hoor. =)

Sorry hoor maar wie wil er nog een betaalde shoot als je ook een gratis fotoshoot kan krijgen?
als je boodschappen doet en je moet er voor betalen, maar het winkeltje naast de supermarkt geeft alles gratis weg ook al is de kwaliteit (ietjes of stukke minder)... waar kies je dan voor?

de meeste helaas voor gratis... en zo word de paarden fotografie wereld naar de maan geholpen ja :) veel mensen zien het kwaliteits verschil in betaald en gratis niet en ik wil niet zeggen dat alle betaalde fotoshoots die aangeboden worden zulke goede kwaliteit hebben hoor... maar meestal toch wel wat beter als de gratis fotoshoots.

en de fotografen die het gratis aanbieden, die vinden het oohh zo leuk om paardjes op de foto te zetten, maar ze hebben geen idee wat voor een schade ze aanrichten, en ik heb zelf in het begin ook gratis fotoshoots aan geboden hoor! want je moet toch ergens beginnen! maar achteraf had ik er net zo goed een belachelijk bedrag van €5,- voor kunnen vragen omdat dat gewoon beter zou zijn voor de paarden fotografie wereld.

maar ik ben van plan om hierover binnenkort nog een discussie topic te gaan openen om mensen te informeren :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:39

yaratjuh schreef:
LisaDijk schreef:
Mensen die gratis aanbieden krijgen sowieso evenveel kans als de mensen die er betaald voor doen. ;)
Dus niets "we helpen de wereld naar de maan" wtf. :')

Maar ik doe het ook gratis, mijn fotos zijn verre van perfect, maar als ik een topic maak krijg ik behoorlijk veel reacties hoor. =)

Sorry hoor maar wie wil er nog een betaalde shoot als je ook een gratis fotoshoot kan krijgen?
als je boodschappen doet en je moet er voor betalen, maar het winkeltje naast de supermarkt geeft alles gratis weg ook al is de kwaliteit (ietjes of stukke minder)... waar kies je dan voor?

de meeste helaas voor gratis... en zo word de paarden fotografie wereld naar de maan geholpen ja :) veel mensen zien het kwaliteits verschil in betaald en gratis niet en ik wil niet zeggen dat alle betaalde fotoshoots die aangeboden worden zulke goede kwaliteit hebben hoor... maar meestal toch wel wat beter als de gratis fotoshoots.

en de fotografen die het gratis aanbieden, die vinden het oohh zo leuk om paardjes op de foto te zetten, maar ze hebben geen idee wat voor een schade ze aanrichten, en ik heb zelf in het begin ook gratis fotoshoots aan geboden hoor! want je moet toch ergens beginnen! maar achteraf had ik er net zo goed een belachelijk bedrag van €5,- voor kunnen vragen omdat dat gewoon beter zou zijn voor de paarden fotografie wereld.

maar ik ben van plan om hierover binnenkort nog een discussie topic te gaan openen om mensen te informeren :)

Ik sluit me volledig aan bij Lisa. Tuurlijk, sommige mensen die er echt oog voor hebben en misschien zelf wel wat in de fotografie doen zien echt wel het verschil tussen kwaliteitsfoto's en foto's die van veel mindere kwaliteit zijn. Maar veel mensen die zijn blij als hun paard met de oortjes naar voren op de foto staat en de foto scherp is, that's it. [Niet denigrerend bedoeld!] En op die manier, zullen mensen eerder kiezen voor jou, Yara, dan voor bijvoorbeeld Femke [HypoFocus] terwijl Femke professioneel paarden fotograaf is en haar brood ermee 'moet' verdienen. Op die manier blijft er natuurlijk niks over van de fotografen die er wel een behoorlijk bedrag voor vragen en ECHT kwaliteitswerk leveren :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:41

mooie foto's maar echt alleen voor foto 8 zou ik ook betalen.
van foto nr.1 vind ik het jammer dat niet het gehele paard op de foto staat..

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:16

Ik vind het wel jammer dat jullie zo reageren want jullie zijn zelf zo ook begonnen, ;)
En alsjeblieft, zoals ik al zei, ik ken een meisje die 15 euro geloof ik vraagt en elk weekend vaak meerdere shoots heeft staan, nou dat heb ik niet hoor.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:23

yaratjuh schreef:
Ik vind het wel jammer dat jullie zo reageren want jullie zijn zelf zo ook begonnen, ;)
En alsjeblieft, zoals ik al zei, ik ken een meisje die 15 euro geloof ik vraagt en elk weekend vaak meerdere shoots heeft staan, nou dat heb ik niet hoor.

jammer dat wij zo reageren? jammer dat alles gratis word weggegeven! natuurlijk moet je ergens beginnen en natuurlijk kan je een paar reportages eerst gratis doen (voor vrienden) om te oefenen, en dan ga je er gewoon een klein bedrag voor vragen :)
ik heb in het begin ook gratis fotoreportages gedaan maar echt niet dat ik wist dat ik de paarden fotografie wereld naar de maan hielp.
als ik dat had geweten had ik nooit iets gratis aangeboden... en natuurlijk! ik doe nu ook zo af en toe nog een gratis fotoshoot! maar alleen voor vrienden! :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:51

Ik vind de foto´s aardig maar zou er niet voor betalen.

Ik vind de discussie die hier gevoerd wordt over gratis of niet wel appart. De vraag is namelijk net als bij muziek downloaden of mensen die voor de gratis versie kiezen ook ervoor hadden willen betalen. Ik heb met een vriendin afgesproken dat ze in het voorjaar komt fotograferen, maar geen haar op mijn hoofd die een professional- betaalde fotograaf (want volgens deze discussie moet iedereen die foto´s van andere maakt geld vragen) zou inschakelen.
Ik denk als je een opleiding fotografie gedaan hebt kun je geld vragen anders is het hobby en zou ik het bij een onkostenvergoeding houden of als het kennissen en vrienden betrefd gratis.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:10

Er zijn best wat 'fotografen' actief op Bokt die voor mindere foto's wel geld vragen.
In jouw geval zou ik in ieder geval goed letten op storende opbjecten zoals stroomdraden en op composities die wat beter en spannender zijn.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:32

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:44

Wat een onzin, kwestie van vraag en aanbod hoor. Als je geld eraan wilt verdienen zul je gewoon (ver) boven het maaiveld uit moeten komen. Zo werkt de hele wereld hoor. Als mensen het gratis willen doen is dat hun goed recht.

Persoonlijk zou ik voor foto's als deze niet betalen. Lekker verder oefenen en jezelf vergelijken met anderen.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:04

ik vind het jammer van de uitsnedes, er is maar 1 foto waar ik ook echt de benen van het paard zie

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:28

Voor de foto's die je hier laat zien denk ik wel dat je wat geld mag vragen ervoor. Maar als ik dan naar de foto's in je onderschrift kijk:
[ITP] Watch Out @ showen en zonder zadel
Die zijn allemaal onscherp. Dus dan vraag ik me af of de bovenstaande foto's 'gelukstreffers' zijn of dat de hele serie dan wel gewoon scherp is?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:45

2 eempiej.. klopt die foto's zijn allemaal erg onscherp.. deze zijn ook met een andere camera gemaakt.. die camera had ik nog nooit eerder gebruikt.. was een oud toestelletje wat al op is eigenlijk. ik was me eige camera vergeten en een meisje op stal had wel haar camara mee.. hiermee zijn ze gemaakt. de gfoto's zijn ook in schemer gemaakt wat ook tegen werkt en de foto's waar ik erbij sta zijn natuurlijk niet door mij zelf gemaakt.. ;)

de foto's in de link die je dus zei zijn ook absuluut helemaal geen rode cent waard.. maar ik wilde ze toch wel delen omdat het best kon zijn dat het de laatste foto's van haar zijn..