[TEK] Portret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:03

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat je niet toegelaten zou worden.. Misschien is het technisch niet altijd even perfect, maar dat ga je juist daar leren. Het talent, inzicht en vooral de fantasie heb je al.

Ook dit portret, niet helemaal perfect qua verhoudingen, maar wel heel aansprekend. Als ik nu bijv de ogen, lippen en neus apart pak, vind ik ze stuk voor stuk prachtig getekend. Wil je het heel realistisch tekenen, dan moet je ze nog even goed plaatsen. Maar ik vind dit portret niet misstaan.

Tips heb je al gekregen, ik gebruik veel dunne lagen over elkaar heen om geen strepen te krijgen. En hele korte streepjes, vegen doe ik eigenlijk niet, maar dat zou ook een manier kunnen zijn, al ben ik het wel met IP eens op dat gebied. Het kost vooral veel geduld om het 'in te kleuren', en ik heb het idee dat je dat bij de grote stukken niet meer zoveel had :o

Red_Savage

Re: [TEK] Portret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:11

Nou dankje rebeltje :j
Tja, en toch is gebleken dat ik echt niet goed genoeg was voor deze academie. Al is dit wel een hele strenge. Ik zie de kans al heel erg klein dat ik dit jaar wel word toegelaten. Toch wil ik het zo graag, en ik kan je zeggen dat ik er elke dag aan werk.

In lagen werken kan dus ook helpen. Misschien moet ik dat eens wat meer gaan proberen. :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:25

Pff, met al die eisen die je tegenwoordig hoort krijg ik het al spaansbenauwd. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit willen, dus hebben ze ruim de keuze. Als dit echt de opleiding is die je wilt, zou ik inderdaad je kansen spreiden. Dan kan je desnoods blijven proberen om op de school aangenomen te worden die jij wilt, zonder tijd te 'verspillen'. Maar goed, off topic.
Ik kijk altijd met bewondering naar jouw werk, hoe je het verzint, dat vind ik al kunst op zich :) Ik snap ook dat je wel meer onder de knie wilt krijgen om zo meer kans te hebben om aangenomen te worden. Maar als je dit hele jaar ernaartoe gewerkt hebt, dan zal je toch ook wel flink vooruit gegaan zijn en weer wat kunnen laten zien.

Leunt ze trouwens met haar kin op haar knie? Ik ben dat stukje een beetje kwijt :o Met die laagjes ga ik vaak ook in verschillende richtingen over elkaar, alleen moet je dat wel echt heel licht doen. Veel mensen houden er neit van, maar ik gebruik eigenlijk heel glad papier. In het begin was het echt niets om op te tekenen, maar tegenwoordig wil ik niet anders meer. Eigenlijk blijft het een kwestie van uitproberen, bij elke tekening heb ik weer een 'ah' :)* momentje.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:30

Dat vind ik echt een compliment. Dat je dat zegt waardeer ik echt heel erg.
Ja om heeel eerlijk te zijn raak ik bij dat stuk ook de weg een beetje kwijt (ja bij mijn eigen tekening ja) :') Ik heb namelijk een voorbeeld foto gebruikt, en daar was de achtergrond een stuk vager. Hierbij heb ik in gedachten gehad dat het haar arm was. Alleen omdat ik het niet netjes vaag kreeg op de tekening ziet het er nog mislukter uit. :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:48

Als eerste wil ik zeggen: probeer juist in deze richting verder te werken. Probeer te zoeken waar voor jou de balans zit tussen waar je tevreden over ben, maar ook wat anderen van het werk vinden. Ik weet niet wat voor kunstacademie je op het oog heb, maar ik weet uit ervaring dat de meeste studenten juist van het realistische en academische tekenen af moeten op een academie! En dat is heel moeilijk af te leren, omdat zij niet (snel genoeg) een eigen tekenstijl ontwikkelen waarmee zij ze moeten onderscheiden van andere tekenaars.

Er zijn al 1000en tekenaars die 'academisch' tekenen en niet verder komen dan waar ze goed in zijn; realistisch. Het is juist een uitdaging om je eigen tekenstijl te ontwikkelen en met deze tekening ben je al aardig op weg :j Probeer voor de gein (?) eens alle harde lijnen van schaduwen nog meer overdreven neer te zetten, of juist krasseriger tekenen. Dit is veel interessanter dan realistisch :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 14:19

Dankje Lipydo! Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik besef gelukkig wel hoe belangrijk het is dat je een eigen stijl hebt, dat is ook precies wat ik wil. Maar ik had zelf ook in gedachten dat het ook belangrijk is dat je in ieder geval ook realistisch KUNT tekenen, gewoon omdat het een basis is.
Ik weet niet of dit nu overbodig is?
Misschien dat ik die stap maar gewoon over moet slaan en inderdaad me meer focussen op mijn eigen stijl. :)