weer bedankt voor jullie leuke reacties
uhm ik was het aan het nakijken en toen viel me op, dat ik vaak terwijl schrijf... Nou mijn vraag aan jullie
stoort dit jullie of hebben jullie hier geen last van en lezen jullie het zo weg? Het wagonnetje begon te trillen en al snel stegen ze de lucht in. Jake voelde het kriebelen in zijn buik, aangezien hij wist wat er aan ging komen.
Drie, twee, een.
Het wagonnetje schoot in volle vaard de lucht in. Zodra ze stopte op het hoogste punt keek Jake naast zich, met een grote grijns om zijn lippen. Alexia zat daar stil, haar vuisten waren wit van de kracht die ze op de stangen had gezet en haar ogen waren strak dichtgeknepen.
'Alex, geniet toch van het uitzicht,' lachte Jake, eindelijk had hij iets gevonden wat die blanke uitdrukking van haar gezicht haalde. Toen Alexia geen enkele reactie gaf, zelfs niet de lichtste ontspanning van de opbollende spieren was te zien, begon Jake zich af te vragen of er iets mis was. Had Alexia hoogtevrees?
Hij werd wreed uit zijn gedachten gerukt toen in samenhang met muziek de wagon in vrije val naar beneden stortte. Een hoop gelach klonk op, terwijl de stoelen hun laatste paar meter in alle rust daalden.
Jake staarde gelijk weer opzij, naar waar Alexia zat. Haar huid was grauw gekleurd en haar ogen keken wazig naar de stang, die nog steeds omklemd werd door trillende handen.
'Alex?' Jake kon het schuld gevoel niet goed wegduwen. Blijkbaar had hij een fout gemaakt. Voorzichtig legde hij zijn hand over de hare. Hij was ijskoud, alsof alle bloed toevoer ernaar gestopt was. Geschrokken van de warme aanraking keek Alexia op. Haar normale ijskoude ogen glinsterde iets.
'Wat,' begon Jake, de stangen gingen open.
Alexia gaf Jake geen tijd om zijn vragen te stellen, ze kon wel gokken hoe ze er uit zag. Ze sprong direct op uit haar stoel en drong zich met wankele benen door de mensen massa. De schreeuwen van Jake werden volledig genegeerd. Ze rende door de menigte opzoek naar een rustige plek, weg van iedereen. Ze stopte bij een toiletgebouw, snakkend naar adem. Met nog steeds trillende handen gooide ze de deur op slot. Ze probeerde haar trillende lijf bij elkaar te rapen, maar de angst die zich door haar bloedvaten voortbewoog bleef.
'Het is maar een stomme attractie, je viel niet ech.,'
De beelden bleven door haar hoofd tollen. Het loskomen van de grond, de val.
Haar glimlach.
en toen de klap en alles was voorbij.
tranen begonnen over haar wangen te stromen. Ze wou ze terugdwingen, maar het lukte niet. Zo hield ze zich verborgen, tot haar lichaam lam raakte.
Jake stond hulpeloos voor de attracties. Hij kon maar niet begrijpen wat er was gebeurd. Oké, blijkbaar was Alexia bang voor hoogtes, maar zo erg? Jake begon de kermis af te dwalen in de hoop haar te vinden, waar ze ook was gebleven. Zijn ogen spitsten het terrein af. Eindelijk spotte hij haar, met een flesje water in haar handen en doelloos dwalend tussen de gokmachines.
'Alex!' schreeuwde hij uit. Het meisje draaide zich gelijk om. Nu zag hij ook dat Didi, Summer en Dean zich bij haar hadden gevoegd.
'Hee Jake daar ben je. Alex vertelde ons dat jullie elkaar kwijt waren geraakt in de drukke rijen,' riep Didi uit naar Jake die zich er ook weer had bijgevoegd. Zijn blik bleef op Alexia gericht, die nog steeds wat bleker was dan gewoonlijk.
'Alex gaat het?' Alexia trok haar wenkbrauwen naar hem op.
'Waarom zou het niet gaan?' Met die woorden was het hele fiaasco te niet gedaan, om te vergeten. Maar toch bleef het maar aan Jake zijn hoofd knagen. Waarom was Alexia zo bang geweest?
'Oeh Jake, kun je een teddybeer voor me winnen?' Jake draaide zijn nek zowat in een wiphlash van Summer haar vraag.
'Wat?'
Summer zette haar handen op haar heupen.
'Ik wil een teddybeer.' Gromde ze, terwijl ze naar het naar het kraampje vol gekleurde pluusje beren wees. Schaapachtig grijnzend en zijn achterhoofd krabbend liep Jake naar het kraampje. De dikke man erachter begon al gelijk enthousiast naar de jongen te lachen.
'Een teddybeer voor de lieftallige dame winnen, knul?'
'Lieftallig zou ik het niet willen noemen,' mompelde Jake onhoorbaar, terwijl hij het geweer aanpakte.
'Drie dieren neerschieten en je mag de grote teddybeer mee naar huis nemen.'
Klungelig richtte Jake zijn geweer, in werkelijkheid had hij nog nooit in zijn leven op iets geschoten.
Toch was een van de drie raak gegaan en een kleine roze teddybeer met een hartje in het midden werd hem voorgehouden.
'Niet de hoofdprijs, maar dit is ook wat,' mompelde Jake, terwijl hij het knuffelbeertje aan Summer gaf. De dag werd langzaam ondergedompeld in oranje, terwijl de zon langzaam verdween. Ondanks dat de avond was aangebroken hadden de vijf vrienden nog steeds lol voor tien. Geen van alle, op Alexia na dan, had behoefte om al afscheid te nemen.
Jake was uiteindelijk degene die de doorbraak maakte.
'We zijn niet ver van mijn huis vandaan. Als jullie willen kunnen we daar nog heen gaan?'
Het aanbod werd met openarmen door de groep ontvangen.
ben benieuwd