[VER]van gewoon naar nietgewoon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:18

Sonja schreef:
Lara_Silver schreef:
Sonja, bekend met het begrip: opbouwende kritiek? ipv. pertinent afkraken Dat zou je posts inhoudelijk behoorlijk kunnen verbeteren, ook in het algemeen. ;)

Waar zie je me pertinent iemand afkraken :?
Om opbouwende kritiek te geven moet er een basis zijn die goed is waarvanuit je kunt bouwen, zowel voor schrijver als voor feedbackgever. Die heb ik stomweg nog niet ontdekt hier. Je kunt wel meteen oooohhh en aaahhhh gaan roepen en iemand het idee geven dat er een geweldig stuk staat, maar dat is hier (nog?) niet het geval. Vandaar ook mijn opmerking dat ik benieuwd ben waar ze heen gaat, want misschien als er meerdere stukken bij elkaar zijn en je het geheel leest, er duidelijkheid ontstaat over de complete opbouw (basis) van het verhaal. Dat jij dat ziet als 'kraken' zegt misschien wat over je eigen instelling?

TS niets van aantrekken en niet het idee krijgen door anderen dat ik je probeer af te kraken; lekker doorschrijven, ik ben benieuwd waar het heen leidt en wat er straks als basis staat. (Ik heb echter het idee dat je verhaallijn te complex begint en dat dat de oorzaak is van het rommelige gevoel dat ik er bij krijg. Blijf er aan denken dat JIJ het hele verhaal in je hoofd hebt en dat dingen voor jou logisch kunnen zijn, maar dat wij er helemaal blanco tegenaan kijken en dus geen inzichten hebben in bv relaties en tijdslijnen die voor jou volkomen helder kunnen zijn.)

Fout, opbouwende kritiek betekend kritiek die de bekritiseerde kans geeft te leren uit de gegeven kritiek. En dat ontbreekt er bij jou totaal.

edit: Het tweede stuk zou je wél onder opbouwende kritiek kunnen scharen, jammer dat het niet in de 1e twee post hetzelfde was.

wendyP

Re: [VER]van gewoon naar nietgewoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 06:59

bedankt voor alle tips enz. :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:10

volgende deel, ik vind het zelf bagger maar ib ineens geen inspiratie meer?

DEEL 3

'Tring, Tring, Tring' Dat is de wekker alweer, Isa staat langzaam op. Haar hoofd bonkt en haar ogen gaan bijna niet open. Snel klikt ze het lig aan en gaat op het randje van haar bed zitten.. dan komt het weer, 'Jorrit hou je mond, zo moet je niet denken, hij kan er niks aan doen, hij is ziek! Ja ziek van de drank ja, en wij lijden daaronder. Kom toch eens uit je droom man, het komt niet goed, hij beloofd het steeds maar het lukt hem niet!' Isa staat op, de tranen staan nog in haar ogen, snel kleed ze zich aan, het zelfde als gister. Ze voelt een rare steek in haar maag, ze mist hem zo.. Haar jorrit, haar..'Isa, kom je naar beneden? het is al kwart voor 8!' Isa zucht, ze was alweer in gedachten. 'Goeiemorgen mam, lekker geslapen?' Isa doet zo opgewekt mogelijk, ze hoopt dat het lukt! 'Ik heb heerlijk geslapen! Jij ook?' Linda is intussen druk bezig met Youri's broodje te smeren. 'Ja heerlijk, jij ook pap?' 'Ik ook, maar Isa?' 'Ja?'
'Wil je vanmiddag Youri uit school halen? Je bent toch al om half 3 uit?' 'Ja natuurlijk, maar waar gaan jullie dan naar toe?' 'Wij moeten even boodschappen doen.' 'Isa, heb je al gegeten?' Linda's stem klinkt gehaast, Isa is alweer zo laat.' 'Nee, ga ik nu doen!' 'Isa smeert snel een broodje met vruchtenhagel, eigenlijk heeft ze meer zin in vlokken, maar die laat ze staan. 'Nu moet je echt gaan Isa, je komt nog te laat. Op je eerste dag!' Isa rent snel naar de gang en pakt haar leren jack, lekker stoer vind ze. Dan gaat ze weg, Linda en Henk zwaaien haar uit, 'Toch voelt het niet goed, we liegen nu wel hè?' 'Als ze het zou weten zou ze helemaal woedend worden, en dat lijkt me ook niet goed op dr eerste schooldag..' 'Nee dat is waar, ik hoop wel dat we haar een keer over kunnen halen om ook mee te gaan.' 'Ik hoop het ook linda, ik hoop het ook!' Intussen zit Isa op de fiets, ze waait weer weg met haar gedachten, zou Jorrit nu ook op de fiets zitten? of zou hij zich weer verslapen zoals hij zovaak deed.. Dan is Isa al bij school, zoals altijd moet ze haar fiets weer helemaal achteraan zetten, want bijna alles staat vol. Als ze naar haar kluis loopt kijkt ze om zich heen, ze herkent niemand uit haar klas. Ze doet haar jas en een paar boeken in haar kluis, snel kijkt ze nog op haar rooster, Engels, lokaal 60. Dan ziet ze Iris lopen, 'Heei Iris!' Isa is opgelucht, ze had niet in haar eentje naar het lokaal willen lopen! 'Hee Isa, waar hebben we?' 'In 60, lekker makkelijk had
ik vorig jaar ook altijd!' Samen lopen ze naar het lokaal, vanzelfsprekend gaan ze naast elkaar zitten. De dag vliegt voorbij! Na schooltijd fietst ze naar huis, als ze thuis is zet ze een kopje thee en kijkt een half uurtje TMF, 'Cause girl you're amazing, just the way you are' Isa zingt volop mee. Dan doet ze haar jas aan
en loopt langzaam weer naar haar fiets, eigenlik heeft ze geen zin om weer te gaan fietsen. Als ze bij de school van haar broertje aankomt ziet ze ze al staan, dieroddelmoeders. Ze vind het echt vreselijk om bij hun in de buurt te staan, ze weten alles en roddelen alleen maar. Haar moeder staat wel altijd bij hun, waarom snapt Isa niet. Dan gaat de bel, eindelijk. Isa's handen voelen als ijs, ze wist niet dat het al zo koud was! Dan komt haar broertje naar buiten rennen. 'Hee Youri! was het leuk!' Isa kijkt vertederd naar zn bolle wangetjes. 'Ja! Ik mocht eindelijk op de computer een spelletje doen vandaag! eindelijk!' Youri klinkt trots en enthousiast. Ze hem achter op haar fiets en loopt rustig naar huis. 'Wat ging je doen op de computer?' 'Uh, je moest naar geluiden luisteren en dan op een plaatje drukken waar het geluid bijhoort!' 'Dat klinkt moeilijk?' 'Nee, ik vond het heel makkelijk.' 'Super goed van je.' Eerst vond Isa dat hij altijd zo opschepte maar nu weet ze dat alle kindjes dat wel doen, dus speelt ze mee. Youri zit nu in groep twee. Als ze thuis komt pakt ze voor youri een glas limonade en zet ze de koektroommel op tafel. Ze kletsen even, en dan gaat Youri tv kijken en Isa pakt haar boeken om huiswerk te maken, de eerste dag en dan al huiswerk..

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:45

ik vind het een leuk verhaal!
het derde deel is niet bagger maar wel inspiratie lozer dan de rest
ik zou de volgende keer gewoon wachten totdat je weer voldoende inspiratie hebt!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 20:45

hihi ja! :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:26

Moderatoropmerking:
Hou er rekening mee dat een verhaal in delen geplaatst -zoals hier het geval is- uit minstens 1500 woorden per plaatsing moet bestaan. Dit is ook na te lezen in de regels van Uit de Kunst.
Graag het verzoek aan TS daar vanaf nu rekening mee te houden, anders loop je het risico op een slotje op je topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:59

Misschien voelt het voor jou minder geinspireerd, maar ik vind dit deel veel duidelijker en gestructureerder dan de vorige delen. Het heeft meer rust, en leest veel makkelijker weg!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 10:18

okee mooiso :)

sorry, ik kan niet precies kijken hoeveel woorden ik heb want ik maak het met 'kladblok' want er zit nog geen word op mijn computer..

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:19

leuk hoor Wen alleen ze had toch al een eerste schooldag gehad? maar wel super leuk :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 20:21

nee dit is haar eerste gewone zegmaar :+

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 23:07

volgende stuk, wordt veel duidelijk wat betreft ´Jorrit´ geloof ik :')

DEEL 4

Isa is al een aardig eind op weg als haar ouders thuis komen, Youri rent meteen naar de deur. 'Mama. Papa!' Youri gilt enthousiast. 'Hallo lieverd.' 'Hee pap en mam, ik ben bijna klaar met mijn huiswerk, echt super flauw al zoveel huiswerk!' Linda en Henk gaan tegenover Isa zitten, in de auto hebbenze al afgesproken dat ze het meteen gaan vertellen. 'Haha, kijk niet zo ernstig hoor, ik ga dit jaar echt mijn best doen!' 'Mooi zo, maar we willen het eigenlijk eventjes ergens over hebben..' Linda slikt en blijft in haar woorden steken. Henk neemt het over: 'Isa, we vinden dat het de laatste tijd niet zo goed met je gaat, je komt nogal eh..' Ook Henk blijft steken. 'Treurig en in jezelf gekeerd over' Linda maakt het snel af voor ze zich bedenkt. 'Huh wat praten jullie raar, dat is helemaal niet zo, ik voel me gewoon goed hoor!' Isa klinkt verontwaardigt. 'Ja dat kan jij misschien wel zo ervaren maar wij denken er toch anders over..' 'We zijn net bij een pschycholoog geweest, daar ben je al eerder geweest, Marielle.''Bedoel je die, die .. zij bemoeide zich met alles, ze trok je hele verleden uit je hart, ik ga niet nog een keer naar haar toe.' 'Isa wees nou eens redelijk,zou het niet fijn zijn om weer eens goed te praten?' Linda klinkt voorzichtig en kiest haar
woorden zorgvuldig uit, want een vereerd woord en.. 'Nee! En bemoei je er gewoon niet mee oké?' 'Jawel, je gaat er gewoon naar toe, anders..' Henk verliest zijn geduld, snel grijpt Linda in. 'Henk! Als ze niet wilt gaat ze niet, nu nog niet in ieder geval.' 'Nooit, nooit, nooit! Echt niett hoor, ik ga nog liever dood dan dat ik naar Marielle ga, Wat zijn jullie voor een ouders!' Isa stampt naar boven en ploft op haar bed neer. Haar ouders praten meteen ernstig en geírriteerd verder'Henk, je moest rustig blijven, we kunnen haar niet dwingen!' 'Jawel, ze moet daar naartoe, je ziet het toch zelf ook wel? Ze gaat helemaal kapot zo.' 'Je hebt gelijk, maar we kunnen het beter even laten zakken.. Intussen denkt Isa diep na, het is gek maar ze kan geen duidelijk beeld van Jorrit meer vormen. Koortsachtig denkt ze na, het moet, het moet gewoon. Donker blond haar, stijl of had hij nou een klein beetje slag? Tranen stromen over Isa's wangen, ze weet het niet meer, ze weet het echt niet meer.. Isa begraaft haar hoofd in haar kussen, ze denkt na, maar hoe harder ze dnekt hoe minder ze weet. Dan word er op haar deur geklopt, het is Rachelle, Isa's oudere zus van 15, ze bemoeit zich altijd overal mee. Al voor Isa 'Neee' kan roepen staat ze binnen. 'Wat is er met jou?'
'Niks, ga maar gewoon weg oke?' Rachelle woont hier nog maar net, Isa weet niet aar hele verhaal, het enige wat ze weet is dat Rachelle veel geslagen werd, meer zal ze ook niet te weten komen. 'Je kan het wel aan mij vertellen hoor, ik vertel het echt niet verder, ik zou niet weten aan wie..' 'Het is Jorrit, ik wilde bedenken hoe hij er altijd uitzag, maar ik ben het vergeten..' Isa begint weer te snikken, Rachelle slaat een arm om haar heen. 'Waarom zoek je hem niet op op hyves?' 'Dat mag niet van papa en mama, ze kijken mijn geschiedenis..' Dan kijken we toch op mijn computer?' 'En als ze er achter komen, dan worden ze vast heel boos..' 'Nou en, soms moet je gewoon niet aan de gevolgen denken, we leven nu!' 'Nou, okee dan..' Isa klinkt opgelucht maar ook bang. Samen lopen ze naar Rachelle's kamer, hij ziet er saai en kaal uit. Rachelle zet haar computer aan. Dan kan Isa het niet meer voor zich houden. 'Rachelle, waarom ben jij hier eigenlijk?' 'gaat je helemaal niks aan,
begrepen?' 'Ja sorry..' Isa is geschrokken van Rachelle's reactie, ze mopelt nog wat als sorry. Dan is hyves opgestart. 'Hoe heet Jorrit van zijn achternaam?' 'Roosenburg, als het goed is' Isa lacht zenuwachtig, Rachelle tikt snel, er verschijnen twee pagina's, ze klikt de eerste aan. 'Is dit hem?' 'Nee!' Ze drukken op het pijltje terug en gaan naar de andere pagina, ze kijkt naar de profiel foto, 'Ja! Dat is hem, dat is Jorrit!' Wat gek, hij is zo verandert, hij heeft veel respects en reacties zoals: 'mooiboy(L) en Jorrit is super mooi<3 allemaal reacties van meisjes.. Isa voelt zoch raar, en een steek van jaloesie vliegt door haar heen.. 'Sturen we hem een krabbel? Of vriendenuitnodiging..' Rachelle klinktopgewonden, ze is blij voor Isa maar vraagt zich wel af waarom ze dit nog nooit zelf heeft bedacht.. 'Uhm, mag ik een krabbel sturen? Dan zet ik wel mijn naam eronder.' Met veel moeite kiest Isa voor een gedichtje±

Jorrit <3 :

Een tijd om nooit te vergeten.
2 handen op 1 buik.
Samen sterk.
Dat is wat je nodig hebt.
liefde is mooi.
Net als iedere morgen die opkomt.
Net als de sneeuw in de winter.
Net als de zon in de zomer.
Net als de tulpen in mei.
Net als de bladeren in de herfst.
Net zo lief als jij!

ik mis je Jorrit!

xxxx Isa
¨

'Is dit mooi?' Isa begint enorm te twijfelen, Rachelle ziet het, snel drukt ze op verzenden. 'Ziezo, is dat ook weer gebeurd!' 'Wat doe je nou, misschien vind hij het wel dom..' 'Niet denken maar doen! En ga nu maar weer naar je eigen kamer!' Rachelle klinkt ineens weer bot, zoals bijna altijd!' 'Oké, en echt super bedankt, zeg je het wel meteen als je iets terug hebt?' 'Ja duh.' Isa rent weer naar haar eigen kamer, ze voelt zich opgelucht, alsof er een kilo bakstenen van haar af is gevallen! Ze start meteen haar computer op, ze hoopt zo dat hij snel reageerd.. 'Isa, Rachelle, Youri, eten!' Haar vaders harde stem galt door hun huis, Isa zucht, en bedenkt zich dat ze kwaad was weggelopen. Ze loopt naar beneden en gaat zwijgend zitten, Linda kijkt haar aan, die liefdevolle warme blik ontgaat Isa niet. Maar Isa blijft in haar rol en kijkt lelijk terug. Dan beginnen ze met eten, Rachelle vertelt wat over school, en Ýouri vertelt zijn avontuur op de computer. 'En Isa, hoe was het bij jou op school?' Henk's stem klint heel aardig. 'goed.' Isa heeft geen zin om te praten, ook niet om te eten. 'Isa, als jij je gehaktbal niet meer wilt mag ik hem wel hè?' Youri zet zijn liefste stemmetje op, het is echt een vlees monster. 'ja, neem maar.' Isa heet het gevoel dat ze gaat
instorten. Ze krijgt toestemming om van tafel te gaan, snel staat ze op, ze loopt naar de deur en krijgt hem met moeite open, dicht doen lukt al helemaal niet. Als ze op haar kamer is gaat ze op haar bed liggen, bijna meteen valt ze in een droomloze slaap. 'Isa, Isa, hij heeft terug gekrabbeld!' Rachelle's stem maakt Isa wakker. 'huh, wat, huh?' Dan ddringt het tot Isa door, eindelijk! 'Wat schrijft hij?' Isa klinkt gehaast. 'Kijk zelf maar, Rachelle klikt Isa's computer aan. Het opstarten heeft nog nooit zolang geduurt, ongeduldig tikt Isa met haar vingers een melodietje op haar bureau, na een tijdje is hyves opgestart, snel gaat Isa naar Rachelle's hyves, dan kijkt ze naar de krabbel:

Lieve Isa,

100 tranen van verdriet
100 dagen dat je me niet ziet
100 gevoelens door elkaar
100 dingen die ik je liever bespaar
100 vrienden
100 mensen die beter verdienden
100 dagen vol met pijn
100 redenen waarom ik bij je wil zijn
100 manieren hoe je naar me lacht
100 ervaringen hoe dat de pijn verzacht

xxxxxxxxxxxx
Jorrit

vergeet dit niet te verwijderen, niemand mag dit weten, ze maken me af als ze weten..

Tranen lopen over Isa's wangen, van geluk, verdriet, pijn, ze weet het niet meer. Toch voelt het ook zo afstandelijk, zo raar.. Na 3 jaar, eindelijk weer iets! Isa kijkt naar Rachelle, 'Het voelt raar, heel raar.' Isa's stem klinkt ineens heel onzeker, 'Ja dat snap ik, ben je blij dat je dit hebt gedaan of niet?' 'Ja, blij ben ik zeker! Kunnen we niet zn msn vragen?' Ze sturen nu nog een krabbel:

Jorrit! <3
Heb je misschien msn? ik wil zo graag weer met je praten..
eigenlijk mag ik dit niet, jij wel?

xxxxx
voor ever twinz :+:

Isa blijft naar het beeldscherm staren, naar die krabbels die bij hem staan. Vragen gieren door haar hoofd, heeft hij een vriendin, is hij verliefd, vertelt hij
weleens over haar. Ze hoort Rachelle weggaan, het dringt niet door, Jorrit haar Jorrit, voor altijd. En geen meisje die 'Jorrit mijn beste dude'stuurt komt daar
tussen, nooit. Ze vernieuwd de pagina, hij heeft terug gekrabbeld..

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:34

Wow dit vind ik tot nu toe het mooiste deel

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 17:44

hihi tyy

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:16

echt een mooi duidelijk deel :) heb eigenlijk zo gauw geen fouten gevonden :) Ga zo verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 19:08

Nu ben je lekker op gang!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:47

dankjullie wel :)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:58

ziet er mooii uit
ik vind ook het laatste deel veel duidelijker overkomen
ik blijf zeker meelezen

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 16:10

okee dankjwel :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 17:46

DEEL 5

Isa klikt snel op pagina vernieuwen, ze scrollt naar beneden en leest:
Lieve Isa,
Natuurlijk heb ik msn, alleen mag niemand er achter komen.. Daarom heb ik een nieuwe gemaakt, met een andere naam: Saartje-Sara@BOKT.nl.
Wil je me toevoegen??
xxxxxxxxxxxJorrit

Isa's gezicht verandert van strak en gespannen naar een glimlach. Snel gaat ze naar msn en voegt hem toe. Haar hart bonkt in de hoop dat hij online is, ze heeft geluk, voor zijn naam staat een groen icoontje! Ze drukt er 2 keer op, snel typt ze: Heeeeeeeeeeii(ll)! Hij antwoord al snel, haaaaaaiiIsa!(kk) Alles goed? Isa blijft opgewonden naar het scherm, dan verschijnt het volgende tekstje: Jaa, super, weetje hoe dat komt? Nee, antwoord Isa. Omdat ik jou weer spreek!(K). aahhh, dat is super lief! ik hou echt onwijs veel van je, ik had je veel eerder willen krabbelen, alleen als me ze er achter komen mogen we nooit meer samen zijn.. De tranen staan alweer in Isa's ogen, waar ze vandaan komen snapt Isa zelf ook niet meer. Dan heeft Jorrit alweer iets geantwoord: Ja, ik weet het, ik snap het niet. Waarom mogen we niet samen zijn? Isa begint al iets te typen, maar dan ziet ze ineens dat Jorrit offline is.. Meteen heeft Isa geen zin meer in de computer en sluit ze af. Ze loopt naar beneden om haar ouders weltrusten te wensen, morgen heeft ze weer een lange dag te gaan! Als ze beneden komt zitten haar ouders samen achter de laptop, ze klappen hem meteen dicht als Isa binnenkomt. 'Ik ga slapen, tot morgen!' 'Doei lieverd, lekker slapen! Haar vader geeft haar een kus. 'Dankjewel, jullie ook!' 'Doei doei meis!' Haar moeder geeft haar ook een kus. Isa loopt naar boven. Als ze op haar kamer is doet ze snel haar pyjamma en duikt in bed. Ze denkt nog een tijdje na over Jorrit, zijn vraag, waarom mogen ze eigenlijk niet meer samen zijn? Ze ligt nog lang te piekeren. Einelijk valt Isa in een warrige slaap. 'tring, tring' Isa wordt wakker, snel geeft ze een klap op haar wekker, en stapt haar bed uit. Als ze in de spiegel kijkt ziet ze dat haar make-up overal zit, waarschijnlijk heeft ze zelfs in haar slaap nog gehuilt.. Snel pakt ze een watje en doet er make-up remover op. Ze moet een behoorlijke tijd boenen voor haar gezicht helemaal schoon is. Dan trekt ze een spijkerbroek en een topje aan en rent naar beneden. Ze loopt halverwege de trap als ze zich bedenkt dat haar tas nog boven ligt, snel rent ze de trap weer op. 'Chips, ik kom weer veel te laat!' Als Isa haar tas heeft rent ze weer naar beneden, 'Jeetje Isa, heb je olifantenpoten of zo?' Haar vader kijkt haar geirriteerd aan. 'Jezus hou je bek, ik heb gewoon een beetje haast.' Isa kijkt Henk kwaad aan. 'Nounou een iets minder gemene toon kan ook wel, of heb je zin in een weekje huis arrest?' Henk kijkt Isa nu uidagend aan, die blik bevalt Isa niet en ze gaat alweer fel op hem in. 'Je moet niet zeuren, ik kan ook gewoon de kindertelefoon bellen hoor!' Isa begint onderhand bijna te schreeuwen zo kwaad wordt ze. 'Hoef je met niet te gaan negeren hoor, ik negeer je tien keer zo hard!' 'Oh ja? Ik hoor je anders nog steeds praten.' 'Ja jij praat toch ook?' Isa loopt intussen naar de gang en pakt haar jas, haar tas pakt ze in het voor bij gaan ook. 'Ik ga naar school, jezus kan je nooit is een keer normaal doen?' 'Je gaat niet weg voor je hebt gegeten hoor, en heb je je brood voor vanmiddag al?' 'Ja, ja, ja, ja, hou nou maar op met zeuren anders kom ik nooit meer thuis. Dan ga ik wel bij Jorrit wonen.' Het is er uit voor Isa het door heeft, geschrokken slaat ze haar hand voor haar mond. 'Jorrit? Hoe kom je daar nou weer bij, daar ga je echt niet heen hoor, als ik er ook maar achter kom dat je contact met hem hebt dan..' Isa rent heel snel weg, ineens voelt ze zich enorm bang, ze denkt weer aan de woede aanvallen van haar 'echte' vader. Isa, kom eens even een biertje brengen. Nee, ga zelf maar pakken, ik heb er niet voor gekozen dat je verslaafd ging raken! Praat is normaal tegen me, geef nu een biertje of.. Hij staat op en geeft Isa een knal tegen haar hoofd Als Isa fietst denkt ze aan die tijd, en waarom mag ze nou nooit meer naar jorrit toe? die vraag spookt al de hele dag door haar hoofd. Zouden ze bang zijn dat Jorrit en Zij nog onafscheidlijker zouden worden? En haar vader, hoe begon het ook alweer, dat drinken. Isa denkt zo druk na dat ze alles om zich heen vergeet, ze schrikt op als ze de school ziet, ze heeft alweer de hele weg lopen dromen. Snel zet ze haar fiets neer en loopt naar binnen, Isa heeft helemaal geen zin in school, sterker nog, het liefst zou ze nu naar huis gaan. Als ze bij haar kluis aankomt ziet ze dat de jongen boven haar nog bezig is, dat wordt weer lang wachten. Eindelijk kan ze bij haar kluis, ze gooit haar jas en wat boeken erin. Snel loopt ze naar het lokaal, onderweg ziet ze een jongen uit haar klas lopen, 'Hee, hebben we in 142?' Isa weet dat dit een heel slechte openings zin is, maar zo snel kon ze niks bedenken en in haar eentje lopen is ook zo saai. 'Ja, ji bent toch Isa?' De jongen kijkt haar aan, wat heeft hij een mooie blauwe ogen! 'Ja, en hoe heet jij?' Isa kijkt hem nog een keer aan, die ogen.. 'haha, okéé, eergister was echt kapot mooi tijdens mentorles! Ik heetJoep' Joep lacht zijn witte tanden bloot. 'Nou, heel grappig vond ik het niet, volgens mij was ze super boos!' 'Ach, daar kom je zometeen wel achter, we hebben nu Nederlands!' Ze lopen het lokaal in en gaan samen achterin zitten, naast Joep, Isa glimlacht. Mevrouw Beerenhof begint meteen haar les, 'Open het boek op pagina drie, we beginnen met spelling.' Ze kijkt streng de klas rond. 'Ik haat spelling, vorig jaar haalde ik bijna alleen maar onvoldoendes, ik stond net een 5.5!' Joep lacht, 'wow, ik stond een acht, ik wil je wel helpen!' Ze praten de hele les door, en Mevrouw Beerenhof moet ze steeds waarschuwen. Dan gaat eindelijk de bel, Joep loopt met de jongens naar de kantine en Isa loopt naar Iris, 'Ooh hij heeft zulke mooie ogen!' Isa kijkt Iris glimlachend aan. 'Ja, zat je lekker met hem te flirten? Viel ook niet op ofzo! Iris kijkt Isa lachend aan. Tijdens Geschiedenis het 6e uur zit Isa alleen, iedereen zit al naast iemand, Nu heeft Ísa de tijd om na te denken, ze hoopt dat Jorrit vanavond online komt, Isa, je kan ook niks hè? Vraag ik je potverdorie om te stofzuigen doe je het weer niet, Wie moet het dan doen? ik? Dacht het niet hè? Verdwijn dan gewoon, niksnut. Papa, alsjeblieft, praat niet zo, ik doe het al, echt waar 'Isa, ISA!' Haar docent geschiedenis kijkt haar kant op, hij tikt ongeduldig met zijn vinger naar het bord. 'Heb je deze aantekening al overgenomen?' Snel begin Isa te pennen, was het maar alvast vanavond! Isa staart uit het raam, ze ziet een vogel, was ze ook maar zo vrij. Dan gaat de bel, Isa propt al haar boeken en pennen in haar tas en loopt snel naar buiten, nu pauze en daarna gym. Ze staat bij Iris en een paar meiden die ze alleen van gezicht kent. Isa pakt haar brood uit haar tas en kijkt er twijfelend naar, zou ze anders een eten, ze heeft zo'n trek en ze moet ook nog gymen, snel gooit ze het in de prullenbak. Daar is ze makkelijk vanaf gekomen. Dan loopt ze naar haar kluis en pakt haar jas, die laatste twee uur maken toch niks meer uit. Ze fietst en fietst, nergens heen, dat lege gevoel is er weer. Waar is ze nou mee bezg, in de eerste week al spijbelen.. Dan krijgt ze een smsje, Heeii dushhii, waar ben je? we hebben gym, je moet wel komen, hij anders schrijft hij je naam op. xIris Isa schrikt, haar naam opschrijven lekker dan.. Snel begint ze terug te typen: Heei lieverd, ik ben misselijk, wil je dat zeggen? xIsa Liegen gaat ook steeds makkelijker, waarom bestaan er eigenlijk mensen, als iedereen dood is zou dat toch veel makkelijker zijn. Isa gaat de stad in, ze wil nog even nieuwe mascara kopen, gelukkig heeft ze haar pinpas altijd bij zich! Na een tijdje kijkt ze op haar horloge, 2 uur, de les is al een kwartier geleden afgelopen, nu kan ze naar huis! Als Isa thuis komt is er niemand, er ligt een briefje: [Hee Ies, ik ben even boodschapjes aan het doen en papa is naar zijn werk, ik haal meteen Youri van school. Kusjes. [/b] Isa zucht, meteen loopt ze naar de kast met koekjes en snoep, ze eet lekker wat spekjes en een koekje. Isa walgt van zichzelf, doet ze het weer, op school gaat het goed en dan thuis. Isa rent naar boven en gaat op de weegschaal staan, ze schrikt, geen snoep meer. nooit meer.Tijdens het avond eten eet ze gewoon mee. Om zeven uur zet Isa de computer aan, Jorrit is online. Meteen begint ze te typen; Hee Jorrit!(K) Isa hoort niks meer om zoch heen en kijkt alleen maar naar het scherm. Heeee Isa! Isa denkt na, misschien kan ze zijn mobiele nummer vragen.. Dan krijgt ze al een berichtje: Heb je een mobiel? Isa lacht, dat wilde ze net vragen! Ja, dit is mijn nummer: 0630759111. Jorrit stuurt zijn nummer ook en ze voegt hem toe met de naam Floor. Dan typt ze een nieuwe berichtje: Mag ik je bellen?:$ Als je beltegoed hebt? ik wil zo graag je stem weer horen antwoord Jorrit. Dan drukt Isa op bellen, haar hart bonkt hard tekeer, hij gaat over, een keer, twee keer en dan: 'Met jorrit.' 'Met isa!' Van opwonding schreeuwt ze bijna haar naam door de telefoon.' 'Ik mis je, ik wil naar je toe, nu!' 'Ik ook naar jou, ik voel me zo raar, ik mis jou.' Isa begint te huilen, Jorrit snikt ook. 'Misschien kunnen we in het geheim naar elkaar toe komen? Zaterdag op het station van Amsterdam, niemand die ons ziet en ver van
onze huizen vandaan!' Jorrit's stem klinkt betwijfelend, Dan hoort Isa een deur opengaan. De verbinding wordt verbroken.. Snel smst ze Ja is goed, tot zaterdag twee uur okee?'

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 12:10

niemand? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:45

geweldig! <3

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 18:54

dankjewel! :)

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:05

woow ik vind het echt een mooi verhaal,
vet goeed :)
zet er gauw deel 6 neer want ik kan niet wachten :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:10

leuk verhaal zeg!
na deel 1 dacht ik dat het zo'n standaar verhaal zou worden van een meisje die gepest werd en anorexia kreeg ofzo, maar het is nu echt boeiend en nieuw !
ben heel benieuwd naar de volgende delen. :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:30

dankjewel, ik ben nog niet aan het schrijven want ik heb de inspiratie niet xd