[INFO] Hoeveel is mijn 3D werk waard? Deel 1.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naborah

Re: [INFO] Hoeveel is mijn 3D werk waard? Deel 1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:28

drafbalk, €20,- denk ik zo. De zwart-witte kralen zijn erg mooi gemaakt.
Okkieenjoy, het gemene is dat ik zo iets zo leuk vind, maar het vaak heel duur is := . Wat ik ervoor kán geven en wat het waard is, daar zit een verschil tussen. Ik probeer te kijken naar materiaal - wat krijg je ervoor - wat is een prijs waar je het voor zou kopen - is het dan nog haalbaar als cadeautje o.i.d.
1) Niet helemaal mijn smaak, wel leuk gedaan. €15,-
2) Minder, jammer dat hier geen foto bij zit, dat maakt het erg leuk. €12,-
3) Ik ben zelf meer fan van de dingen waar iets meer aanhangt, maar deze is voor veelvuldig gebruik misschien wat handiger. €16,-
4) Leuk. €16,-
5) Zit een foto minder aan €13,-
6) Deze vind ik erg leuk gedaan. Het kattenbedeltje en visgraatje maken het helemaal af. Helaas heb ik niet zoveel met katten, maar deze steekt er voor mij bovenuit. 18.- .

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:40

Bedankt voor je uitgebreide taxatie. Ik had zelf nog niet eens over het aantal/grootte van de fotobedels nagedacht. Heb nu een standaardprijs, maar misschien moet ik inderdaad meer rekenen voor de vollere hangers en minder voor die hangers met maar 1 fotootje. Nog best lastig!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 14:56

Het scheelt ook wat voor kralen of steentjes je gebruikt. Ik vind de fotobedeltjes errug leuk om te zien, en een passend bedeltje erbij maakt het helemaal af! Zoals dat visgraatje.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:46

Okkieenjoy schreef:
Bedankt voor je uitgebreide taxatie. Ik had zelf nog niet eens over het aantal/grootte van de fotobedels nagedacht. Heb nu een standaardprijs, maar misschien moet ik inderdaad meer rekenen voor de vollere hangers en minder voor die hangers met maar 1 fotootje. Nog best lastig!

Ik vind je 2e werk ook weer fantastisch!
Ik schat ze toch allemaal rond de €20,- tot €25,- ;)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:51

Ik heb alleen getaxeerd op recent werk :)
@Okkieenjoy Voor een sleutel/tassenhanger zou ik tot ongeveer 10 euro uitgeven. Met foto eventueel iets meer. 20 is denk ik te veel.

Babysokje. Bedoeld voor een kindje van ongeveer 6 maanden of iets ouder. Graag taxeren als paar ;)
Afbeelding

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:44

Oh schattig, ben je lang bezig met die sokjes? Ik zou er 7.50/10.00 voor geven. Kan je ook andere patronen of bijv. een naam er in breien? Dan zou ik er wel meer voor willen betalen. Persoonlijke sokjes: iets van 15,-? Ik heb geen idee hoeveel je voor gewone sokjes betaalt eigenlijk :o

Mijn eerste Bokt-tas/sleutelhanger is een feit :) Materiaal: zoetwaterpareltjes, schelp, hout en glas:
Afbeelding

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 11:54

Met naam kan wel, maar dan moet die wel kort zijn, want het is een klein sokje. Anders de initialen.
Die hangers zijn echt leuk :)

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:37

Ik heb er weer een paar af *\o/*

Met halfedelsteen Turkoois:
Afbeelding

Afbeelding

Voor een moeder, aan de ene kant een foto van haar dochters, aan de andere kant een foto van haar hond
Afbeelding

Afbeelding

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:11

@ drafbalk, mooooie ketting, zeker €20/25! Echt super met die handgemaakte kralen.
@ okkieenjoy, wat een unieke kunstwerken, zou er wel €15, voor betalen, omdat er ook een foto in geplaatst kan worden.
@ xmarieke, oww wat een schattig sokje! Per paar idd €7,50/10, hoelang ben je bezig met één zo'n sokje?

Hier een paar van mijn werkjes. Door het "armbandjes-knoop-topic" ben ik verslaafd geraakt aan het knopen van armbandjes. Ik verwerk hier kralen in. Sinds deze week maak ik setjes, armbandje + kettinkje. Ik heb nu denk ik zo'n 40 stuks gemaakt.

Materiaal: DMC- borduurgaren, kralen (van goedkoop tot vrij dure kralen :P) bevestigingsringetjes.

Hier een paar foto's, ik ben benieuwd of jullie het wat waard vinden. Vind het vooral erg leuk om ze te maken, maar zou ook wel fijn zijn dat ik ze op de een of andere manier kan verkopen.. (anders zit ik straks met 100 bandjes) :+

Armbandjes
Afbeelding

Setjes (armbandje + ketting)
Afbeelding

Armbandjes
Afbeelding

Armbandjes met iets duurdere kralen
Afbeelding

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:50

Ook erg leuk, zag laatst zo'n boekje over knopen, je kan echt heel veel kanten daarmee op. Verkoop je ze dan ook alleen als setje? Of verkoop je de ketting en armband dan eventueel ook los van elkaar?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:56

@ okkieenjoy, ik heb niet overal een kettinkje bij geknoopt, wat mij betreft mogen ze ook los weg :P

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:30

@ xEliesx: ik ben slecht in taxeren (vandaar dat ik mijn hangers hier ook post :P), maar wat ik er zelf voor over zou hebben is 7.50 die met duurdere kralen 8.50/9.50? Eentje voor 16.50? Ik kan alleen niet zien wat voor materiaal je allemaal gebruikt, zijn die grote kralen van glas? En ik zie hout op de eerste foto?

Hier weer een paar nieuwe creaties van mij :):
Mijn allereerste met twee fimobedels (er zit veel werk in + fimoklei is niet goedkoop, dus dit zal vrij exclusief zijn 8-)):
Sorry voor de kleine foto, maar anders paste het niet. De sleutel/tashanger is een cadeautje voor iemand die highteaparty's verzorgt en zelf taarten, cupcakes e.d. maakt. De zilverkleurige bedels zijn niet goed te zien, maar de ene is een theepot en de andere een kopje. Beide fotobedels zijn dubbelzijdig en de oranje/roze kralen zijn van hout:
Afbeelding

Materiaal: hout, been, glas, bamboe en die grote paarse kraal is ook van bijzonder materiaal. De kleine hanger is dubbelzijdig, de grote niet, maar dit zijn wel zwaardere fotobedels:
Afbeelding

Deze vrouw wilde graag natuurlijk materialen, dus: hout, bamboe, leer, schelpjes, kokos, been en een soort kleiachtige steen. De grote ronde fotobedel is dubbelzijdig, de ovale enkelzijdig.
Afbeelding

samvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:08

pagina 1

Leonyr; ik kan ze niet zien :P
Cyntje; 15 - 20 euro?
SanneLeoni; 20 euro exl. aanschaf paardje enzo.
SanneLeoni; 20 euro exl. aanschaf paardje enzo.
drafbalk; 20 euro? erg mooi gemaakt!
Okkieenjoy; als ik het zou kopen zou ik er denk ik maar (per stuk) 5 - 10 euro voor uitgeven :o

pagina 2

xMarieke; 5 euro maximaal...
Okkieenjoy; 5 - 10 euro.
xEliesx; 5 - 7.50 euro? en voor dure kralen 7.50 - 10 euro? voor een ketting vanaf 10 euro.
Okkieenjoy; 7.50 - 10 euro...

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:09

Voor uit kunnen geven of uit willen geven? :)

Hier weer een paar nieuwe:
''Gekozen kleur'' babyroze:
Afbeelding

1 van mijn favoriete, thema ''Pirates of the Caribbean'':
Afbeelding

Thema ''Bling Bling Roze'' *\o/*
Afbeelding

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:00

Dit keer maar eentje, ik ben benieuwd wat jullie er voor over hebben als er veel foto's aanhangen. In dit geval zijn alle fotobedels dubbelzijdig, dus in totaal 6 foto's:
Afbeelding

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:40

Okkieenjoy, de sleutelhangers zijn echt leuk. Maak je ook armbanden? Aan een sleutelhanger zou ik maar een paar euro willen uitgeven, terwijl ik zie (fimohangers bijvoorbeeld) dat er echt wel wat werk in zit.

Ik heb inmiddels ook weer wat af. Beiden zijn voor kindjes tot 3 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:45

oh wat leuk zeg mag ik meedoen?
suoer mooi al die sleutelhangers allemaal,
wat ik vaak het probleem vind van een sleutelhanger is dat ze heel erg snel weer kapot gaan,
vandaar dat ik er niet meer als 10 euro aan uit zal geven,
van wat voorn wol zijn de spulletjes gemaakt?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:49

Leuk dit :D

De breisels en vooral het mutsje met wanten vind ik erg leuk! € 15?
De tashangers zou ik idd rond de € 10 schatten.

Dan nu mijn creatie, ben erg benieuwd wat jullie hier voor zouden geven.
Het is een torso von ongeveeer 1 meter hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:35

PussInBoots, wij hebben aardig wat torso's thuis staan. Ik zou er (bzw. mijn ouders zouden er) 200 euro toch minstens wel voor geven.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:47

ponylies schreef:
van wat voorn wol zijn de spulletjes gemaakt?

De muts en knuistjes zijn van Lana Grossa Evento: 65% katoen, 35% merino scheerwol.
Groene truitje Mississippi 3: 60% katoen, 40% acryl.

Okkieenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:15

LarissaXX schreef:
PussInBoots, wij hebben aardig wat torso's thuis staan. Ik zou er (bzw. mijn ouders zouden er) 200 euro toch minstens wel voor geven.

Wow, zie nu pas het torso. Ik heb geen idee wat zoiets waard is, maar ik zou inderdaad snel richting de 100-200 euro gaan. Wat een werk!