[TEK] Sliding stop in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suuzje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:01

woooowwww

dat gezicht zie je haast niet hoor ;)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:21

Kido schreef:
T is een gespierde quarter en heeft dus dikke boven benen.
En een stop maken paard heeft er echt lol in en stopt vaker zo op deze manier.

Het is bedoeld als onderbouwde tip voor de tekenaar, zodat die er volgende keer meer op kan letten. Men zet een tekening op bokt om tips te krijgen hoe die het volgende keer nóg beter kan doen. :)
Ik mis wat kracht in de tekening en het been oogt een beetje te kort :)

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:28

Ik herken ze beide makkelijk hoor...Zag meteen dat het de foto van Rosan was! Maar die ken ik in het echie ook dus dan wordt het al makkelijker ;)

thoraklover

Re: [TEK] Sliding stop in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:23

Toppie, heel mooi gedaan! Ik heb geen tips :j .

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:24

Dank je wel iedereen voor jullie lieve reacties.
@Marjoke. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik zoiets tekende. En om eerlijk te zijn zag het er op de foto ook heel makkelijk uit (inderdaad met weinig kracht). Ik heb echter alleen de foto als leidraad en heb deze aangehouden. Op andere foto's die ik van de opdrachtgeefster had gekregen zat inderdaad wat meer kracht, maar deze foto's waren niet van voldoende kwaliteit om goed van te werken. Vandaar dat we voor deze foto hebben gekozen.
De voorbenen had ik inderdaad wat moeite mee, omdat de houding van de benen van een andere foto is dan de rest van het plaatje. Dus een foto met veel minder zichtbare details. De verhoudingen kloppen denk ik wel zo ongeveer, maar het kan inderdaad zijn dat het been iets dikker aandoet. Het was een beetje een puzzel en het is inderdaad veel gemakkelijker om van 1 foto te werken. Maar het was ook een uitdaging en weet nu waar ik op moet letten. Kracht wordt moeilijker, dat zijn dingen die ik echt van een foto overneem. Maar de rest is inderdaad vertrouwder worden met de paardenanatomie. En tja dan moeten we het gewoon blijven doen.
Vooralsnog ben ik dik tevreden en we nemen de tips mee naar een volgend schilderij.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:17

Wauw, super mooi! :D Kan op het eerste gezicht niks toevoegen aan opmerkingen. :)

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 07:20

Super!!!!!!!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 08:47

Wauw! Echt een HEEEEL knap staaltje werk! Je hebt talent dat is duidelijk!!
Als ik heel kritisch mag zijn, de voorbenen zijn niet helemaal goed en de hoeven kloppen niet. Daar kan je nog even op oefenen, gewoon anatomie boek erbij en verhoudingen en hoefvormen oefenen in 3d. Ze zijn nu wat platte klosjes. Waarschijnlijk omdat ze niet duidelijk op de foto te zien zijn en dan moet je tekenen wat je weet en niet wat je ziet!
Hetzelfde geldt voor de arm, ik mis een arm. Ik weet dat die achter het lichaam verstopt zit, maar nu lijkt het echt alsof ze maar 1 arm heeft. Ik had dan voor het plaatje er een tweede arm bijgetekend, gewoon een klein stukje dat achter het lichaam vandaan komt met een beetje hand eraan om de suggestie te geven.
De stofwolk is perfect en het is onwijs knap om het pard zo goed te hebben zonder dat je de achterbenen kan zien! Zadel en ruiter zien er ook top uit, gezicht is niet vreselijk slecht hoor! Is idd te klein voor een portret en dan is een suggestie van een gezicht beter. Ik zou zelf minder detail in de kreukels van het shirt hebben gelegd, meer zoals je de mouwen hebt gedaan. Puur omdat ik de aandacht naar paard en beweging wil hebben. Nu trekt je oog naar dat detail en dat is eigenlijk niet belangrijk. Maar dat is mijn mening en heeft niets met techniek te maken.
Heb je meer werk? Ik ga eens even in je profiel neuzen..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:30

Wauw, fantastisch mooi getekend!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 08:56

Dank je wel!
@ Dapperdier. Ja je hebt gelijk ik moet meer gaan vertrouwen op wat ik weet en niet wat ik zie. Het probleem is alleen dat ik dat nog niet zo durf. Ik weet wel hoe het eruit hoort te zien, maar om dat zo even op papier te zetten is doodeng en lukt vaak niet in één keer. Dan ben ik weer bang te verpesten wat ik net zo mooi op papier heb staan. Het is dus meer een kwestie van onzekerheid dan van niet kunnen. Ik bedoel ik durf wel complete achtergronden (landschappen) uit mijn hoofd te doen, maar hoefjes en een arm vind ik eng. Ach ja, daar moet ik aan werken en dat zal in de toekomst ook vast wel lukken.
Meer werk staat in mijn profiel en op mijn site (onderschrift). Maar dat zal je ondertussen wel gevonden hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 12:36

Hij is weer schitterend Daisyree! Echt prachtig! De stofwolk vind ik echt briljant gemaakt, dat lijkt me erg moeilijk om realistisch neer te zetten. Ik heb er zelf geen commentaar op, vind hem schitterend.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:41

Het gezicht was idd het eerste dat me opviel...mara je bent niet de enigste die daar last van heeft :D ik vind die ook lastig...
ik vind dat je het stof heel erg mooi getekend hebt! toppie!

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:52

En ik dacht nog: Het poppetje heeft wel wat weg wat van Rosan. :-)

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:25

Wauw erg gaaf! :D
Vind alleen de voorbenen niet helemaal super, maar voor de rest is hij super tof! Goed kleur gebruik!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:33

Wow, echt super mooi..
Dat zand vind ik echt goed gelukt!
Ik heb namelijk ook ooit een poging gedaan voor een sliding, maar bij mij lukte het zand niet.. het gezicht wou bij mij ook niet lukken, maar ja ik kan dan ook absoluut geen mensen tekenen.. (heb alleen ff geen foto ervan..)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:59

Daisyree schreef:
Dank je wel!
@ Dapperdier. Ja je hebt gelijk ik moet meer gaan vertrouwen op wat ik weet en niet wat ik zie. Het probleem is alleen dat ik dat nog niet zo durf. Ik weet wel hoe het eruit hoort te zien, maar om dat zo even op papier te zetten is doodeng en lukt vaak niet in één keer. Dan ben ik weer bang te verpesten wat ik net zo mooi op papier heb staan. Het is dus meer een kwestie van onzekerheid dan van niet kunnen. Ik bedoel ik durf wel complete achtergronden (landschappen) uit mijn hoofd te doen, maar hoefjes en een arm vind ik eng. Ach ja, daar moet ik aan werken en dat zal in de toekomst ook vast wel lukken.
Meer werk staat in mijn profiel en op mijn site (onderschrift). Maar dat zal je ondertussen wel gevonden hebben.

inderdaad gevonden! En vreselijk onder de indruk.
Ik had vroeger een pest hekel aan de vier uur lange modelteken sessies en ben nog steeds geen ster in modellen tekenen, maar het heeft wel geholpen om goede `poppetjes`neer te zetten al is het maar in suggestie. Mijn tip is dan ook om schetsen te maken. Langs de bakrand zitten en schetsen of in het weiland.. Wat ook kan helpen is striptekeningen naschetsen, die zijn vaak een vereenvoudiging en soms een karikatuur van de werkelijkheid en dat kan je helpen om er vat op te krijgen.
Het is een balans zoeken idd tussen wat je ziet en wat je weet.. de kunst van het weglaten kun je op meerdere manieren opvatten.. lekker blijven krabbelen en genieten van je talent! Your only as good as your last work ;)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:50

Ik schets inderdaad best veel, maar voornamelijk mijn eigen dieren. Dus katten, ratten en hond. Ook vaak de vogels van mijn ouders en in de dierentuin. Maar stom aan paarden had ik niet gedacht. Pas toen ik je post las dacht ik, ja daar had ik dus niet aan gedacht. Ik zal gaan kijken of ik nu zo'n 1x in de week naar de plaatselijke manege kan, en dan lekker schetsen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:55

WAUW!!! :wow:
Wat een goede tekening! Ik kan echt niks vinden waarvan ik denk dat het wat minder is. Ook het gezicht niet, maargoed ik ken de ruiter ook niet en hoe die eruit ziet :D haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:05

hihi, soms is het lekker makkelijk om een `gouden tip`te geven! Ik kij uit naar je volgende werkjes!!