[ART] Restauratie van een Louis XVI stoeltje

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [ART] Restauratie van een Louis XVI stoeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:52

Dat vind ik heel erg meevallen! :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 12:54

Het ligt er ook aan wat voor stof ik heb gebruikt, ik heb een stoeltje staan waar ik hele dure stof voor heb gebruikt, dat stoeltje kost ook het dubbele van dit stoeltje :D .

Ineke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:56

Heel erg mooi gedaan! Alhoewel ik wel echt ben, van het restaureren naar originele staat, maar nu heb je er ook iets bijzonders van gemaakt! hoe kom je aan het stof van de zitting en leuning? Ziet er zo koninklijk uit

Rinske schreef:
Bedankt :) .
Hij staat te koop (zoals bijna alle meubelen in mijn huis :+ ), maar mocht ik hem niet verkopen dan is er geen man overboord, hij staat best mooi in de woonkamer :D .

Nu ben ik toch wel stiekem benieuwd naar jouw huismeubelen :P Dat vraagt om foto's haha

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 15:04

Ik heb geprobeerd om zo nauwkeurig mogelijk te restaureren naar oude staat, dit stoeltje komt er dicht bij in de buurt. Stoffen uit 1780 zijn niet meer zo voorhanden :P , dus ik heb een poging gedaan tot het vinden van stof die op stof lijkt uit die tijd. Ik wil ook altijd graag meubels naar hun originele staat terugbrengen, of iig wat daarop lijkt.

Stof koop ik vaak op de stoffenmarkt op zaterdagochtend in Utrecht. Daar hebben ze heel veel stoffen -ook meubelstoffen- voor een mooie prijs. Koop je goede stoffen bij een winkel dan ben je al gauw 60 euro per meter kwijt.

Een kleine impressie van mijn interieur, met het andere stoeltje dat ik ook heb gerestaureerd: http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 0_0996.jpg
Hal: http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... 0_0899.jpg
Het staat wel een beetje vol bij ons en ik leef in rommel :+ . Het rechtse ladenkastje op de bovenste foto wordt ook nog opgeknapt.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:07

Zoiets als je links hebt staan op die 1e foto heb ik een hele servieskast van staan.

Ik wil nog steeds een hocker opknappen. Hij is nu nog groen, maar wil hem zilver met paars ofzo

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:43

Hij is leuk geworden! De stof past ook perfect bij de gehele uitstraling en status van het stoeltje. Een beetje koninklijk! :)
De kleine gouden effectjes doen hem toch ook weer een beetje oud ogen, ook al is hij in zo'n nieuw jasje gestoken. Dat geeft het ding meteen heel veel charme mee. Ook leuk dat je er weer een rug leuning in hebt gezet. Is dat gewoon een plankje of zit er ook vulling op?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:37

Nee, daar zit geen plankje achter, plankjes zijn verboden bij mij :D (en ik denk dat mijn lerares me afslaat als ik er een plankje op spijker _O- ). Er zit autostof op voor de stevigheid, 2 singels, een stukje schuim, dacron en stof. Aan de achterkant zit alleen geen schuim. In de rug is het altijd mooi om wat vulling te gebruiken in zo'n stoeltje, omdat er oorspronkelijk ook vulling in heeft gezeten.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:21

Wouw wat heb jij er een gaaf stoeltje van gemaakt zeg.
Ik zag meteen zo'n balzaal voor me met spiegels en dan van die stoeltjes.
Gave stof heb je gebruikt, die gouden details geven de stoel echt zo'n ouderwetse chique uitstraling!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:21

Wat een leuke hobby! En je hebt er een waar kunstwerkje van gemaakt, hij ademt echt de sfeer uit van een oude balzaal ik zie er ook al allemaal van die mooie madammen bij staan :))
Ben benieuwd naar meer!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:03

Vind hem prachtig.
Hij straalt echt iets uit.

Ben erg benieuwd naar je andere projectjes!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:28

wauw!
ontzettend creatief en ook erg mooi! :j