[INFO] Show je werkplek! #1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:55

ja joh! dat valt best wel mee.....zie het voor me :=

CoonArt

Re: [CENTRAAL] Show je werkplek! #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:01

elanor schreef:
Leuk HD! Het is inderdaad een beetje grijzig, maar je hebt wel lekker een eigen plekje voor al je tekenspullen en da's toch heerlijk. Heb je wel een raampje in de buurt? Je lijkt nu wel wel heel erg tegen die muur aan te moeten kijken. Zijn die schilderijtjes in de hoek ook van jou? Die zien er heel 'anders' uit dan wat ik volgens mij normaal van jou op UK zie.

Nee, die zijn niet van mij hoor! Iemand anders had ze daar even neergezet. Raam is er wel alleen die staat er niet op.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:03

Pas maar op, straks nachtmerries van mijn kamer! :')

nu we het er over hebben, en nu ik er over nadenk...
word het toch eens tijd voor een opruimbeurt :)*
en daarna een foto voor dit topic :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:03

wat een leuke tekenplekken hebben jullie allemaal! *D
*twijfelt nog de hare erbij te zetten, t'is een computer, aangezien ik geen bureau heb :') *

@_Bitje_: ik ben wel wat troep gewend hoor :') dusseh: showen!!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:17

Rebeltje - tekent dat fijn met je bureau zo in een hoek? (vertekent het beeld dan ook wat omdat het schuin ligt?)

Babe - het gaat me overal zeer doen als ik naar je foto's kijk, rug, slapende benen etc.. ;)

RightOn - super een aparte kamer om in te werken!

HorseyDude - ook daar één kant van de kamer als tekenhoek, muur tegenover je is wel handig als je van referentiefoto's tekent? Kan je allemaal op een rijtje op de muur plakken :) (of als je aan een strip gaat werken - storyboard daar)

@Patricia - jaaa, zo'n huisje wou ik vroeger ook altijd!! (alleen voor muziek, want toen tekende ik nog niet, maar nu lijkt een schuurtje achterin een bloementuin me ook de perfecte tekenplek)

@ Bitje - foto's!
@Amanda - idem ;)

@ elanor - bos met riviertje schilderij is kopie van Ivan Shishkin, maar dan in kleur (origineel is 100+ jaar oud, dus copyrightvrij, maar in zwart wit) Bruin underpainting en eerste testlaagje donkere voorgrond zodat er highlights overheen kunnen als de rest ook staat.
Bureau opgeruimd is: alle zooi links en onder computer weg. Zo werk ik eigenlijk liever, maar ik ben niet zo opruimerig/ heb nog geen goede plek gevonden waar die zooi standaard liggen kan. (uitgeprinte referentie foto's, post, boeken van de bieb...)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:28

:)) hier ook een rommelkont, dus ben wel wat gewend bitje.......mijn dochter is er ook 1 en die heeft een briefje op haar deur gepakt met de tekst, als je deze kamer betreed struikel je :D

jouw plek ziet er knus uit highwaykind, alles beneden hebben heeft ook zijn voordelen.....hele mooie stijl idd dat schilderij! dat meisje er achter had ik al een gezien van je geloof ik, ook erg mooi.

een eigen plek hoe hij er ook uitziet is toch heerlijk HorseyDude.

laat zien amanda. :j

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:14

Heel leuk topic! Leuk om eens te zien hoe de een meesterwerkjes tussen de rommeltjes maakt, en de ander aan een hele 'cleane' tafel met nieuwsgierige koetjes :))
Ik ga ook zo snel mogelijk even een foto plaatsen van mijn tekenhoek, aangezien hij nu nog netjes is :')

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:15

Voor de volledigheid, ook nog even een opgeruimde foto (was toch aardig confronterend die fotos *lol* )

Afbeelding

kopje water voor de kat (als dat ergens anders staat drink het beest het niet, en dan duikt ze in elk onbewaakt kopje water/thee dat wel op tafel/bureau staat...)
laptop, daaronder blikje en bak met potloden/houtskool etc (en een verdwaalde prop keukenrol voor olieverd), 2x koppen kwastjes, leeg jampotje voor verf-wawter (hier duikt de poeks dan weer niet in) en een gieter (voor de plantjes)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:10

@highwaykind, om heel eerlijk te zijn merk ik niet heel veel verschil met een klein beetje schuin of plat. Ik heb het idee dat ik wat meer overzicht heb als het wat schuin staat :) Nou is dit iets wat mijn opa mij 'leerde' toen ik 9 jaar was.. en ben ik er nu aan gewend :) Geweldig van die kat overigens !! :D Bij ons kan je ook geen glas onbewaakt laten staan. :D (eentje drinkt zelfs cola als hij de kans krijgt }:0 )

Wat heb jij trouwens een lading kwasten staan. Die prijzen die ze soms vragen :wow: Dat schilderij met die bomen trok mij ook al, die gaan we vast nog wel af zien hier ;)

@Bitje, dat wil ik juist zien :D Tot nu toe is alles zo netjes hier.. ik moet soms echt vanalles verschuiven voor ik een plekje heb waar ik kan werken :o

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:26

Die kwasten zijn vooral setjes die heel erg in de aanbieding waren of Ebay, en er zitten een paar dure tussen.. (moet zeggen dat die ook wel het fijnste zijn vaak - en duur voor mij is boven de 5 euro per kwast, weet dat er ook kwasten zijn die per stuk echt idioot duur zijn).
Ik denk dat alles bij elkaar ruim onder de 100 euro zit, maar het blijft veel geld voor 'wat kwastjes'..
Aan de andere kant - zonder fatsoenlijke kwasten die niet uitharen is het verrekte lastig schilderen.
(Cola, serieus?! Ik dacht dat thee al raar genoeg was).

Bomenschilderij was meer oefening, maar ik wil tzt best een topic openen hoor :D

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:12

@Highwaykind: ja die willen we wel even in het groot zien :). Ik maakte vroeger ook vaak dat soort tafereeltjes...beekjes in het bos of boerenslootjes waarmee ik Rien Poortvliet probeerde na te doen. Leuk!

Ik had vaak als ik in tafel zat te schilderen en er stond een pot water voor mijn penselen en een glas drinken, dat 9 van de 10 keer mijn kwast wel een keer kopje onder ging in mijn drinken i.p.v. in de pot water voor mijn penseeltjes! Klinkt dit herkenbaar in iemands oren?? :Y)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:27

O:)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:49

Op ebay kan ik altijd weinig vinden, tenzij je kijkt in het buitenland.. maar dat vind ik weer een stap verder qua verzenden ed. Ik heb een aantal jaar terug wel wat ingeslagen toen de kantoorboekhandel hier er mee stopte. Laatste dag was alles voor de helft, toen lag ik om half negen voor de deur :Y)
Ik ben het met je eens dat je zeker een stuk lekkerder werkt met goede kwasten :) Ik heb eens een beginnerssetje gekocht bij Swaak in Utrecht, nou mn kwasten van de action zijn beter :+ dat werkt echt niet.

(Ach, onze kat eet ook meloen :+ dus hij spoort gewoon niet helemaal.. Maar is wel erg lief <3 edit; hij heeft ook water met ammonia op :+ )

Het lijkt me leuk om dat schilderij af te zien. Ik vind dat soort tafereeltjes wel leuk :) Rien Poortvliet ook :D Vorige week zijn 'museum' bezocht.. (Hij schilderde gewoon met van gogh en rembrandt olieverf :P ) Allemaal versleten kwasten erbij, wel grappig om te zien :)

Nou patricia, dat is mij echt nog noooooit overkomen := :x

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:39

Ebay USA is vaak met verzendkosten erbij nog een stuk goedkoper dan nieuw in NL. (helemaal als de dollar laag staat).

Als ik weer met de boompjes verder ga maak ik een topic aan :)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:03

leuk topic dit ga binnenkort ook wel foto´s maken

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:34

Oh, wat leuk om al die werkplekken te zien! Highwaykind, ik wil idd ook wel die boomschilderij eens goed bekijken! Die trok wel de aandacht! :wow: Tijd voor een topicje? O:)

Ik zal eens een foto maken van mijn plekje, maar dat ga ik vanavond niet meer doen.

Pfff, ik zou niet op de grond kunnen schilderen. :n Krijg binnen 5 minuten last van m'n rug.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 19:04

Het duurde even maar daar is 'ie dan; Mijn Uberproffecionele, overvolle, ikkandoorhetmateriaaljewerkpleknietmeerzien uitgebreide atelier:

Afbeelding :Y)

Ik heb er vaak nog een setje pastelpotloden bij liggen voor de schets te maken (grafiet gaat vrij moeilijk op zwart papier) maar verder ligt er niks anders op dan dit:
Afbeelding
Voorbeeldfoto, tekening zelf en de pastellies waarmee ik het allemaal doe. Oh, en mijn kneedgum natuurlijk :) En een paar verdwaalde pruimen..

En ja, ik heb wel meer spullen, die bewaar ik (als het goed is) hier; mijn eigen schapje in de 'speelkast' waar oa. kleurpotloden, papier, schetsboeken, leerboekjes en voorbeeldfoto's van drie jaar geleden in liggen 8-) Oh, en tubes verf natuurlijk en mijn tekenmappen. Alle troep die er maar inpast en iets met tekenen/schilderen te maken heeft dus ;) (heb mijn houten ezel nog geprobeert die ik gebruik voor grote schilderijen maar hij paste net niet _O- )
http://94.100.125.22/1054550001-1054600 ... _vJjG.jpeg

Maar jammergenoeg lopen met name de tubes verf en schetsboeken/papier nogal eens de verkeerde kant op :roll:
http://94.100.124.5/1054550001-10546000 ... _dWol.jpeg

Iemand vermoede dat alles in dit huis onder een laagje pastelstof lag.
..
Het valt mee, maar je kunt wel duidelijk zien hoe ik meestal het tafellaken ('mijn' tekenlaken omdat er anders pastelborden van komen) heb neergelegd;
http://94.100.124.44/1054550001-1054600 ... _p3i3.jpeg

Nou, dat is dus mijn werkplek :Y)

Het handigste (en miss fijnste) is denk ik toch een eigen plekje (kamer?) maar dan moet ik steeds naar boven lopen en ik ben nogal lui O:) En beneden vind ik het erg gezellig.
(met wel een risico dat er steeds vanalles op mijn tekening wordt gelegd. Minder prettig, maar ze leren het af }> )
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 13-08-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: maximaal 2 foto's zichtbaar; de rest in links

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:18

eindelijk! :D ....ziet er goed uit Sammyvriend, je bent ook weer goed bezig zie ik, gaaf!

ben benieuwd kurida en Duke!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:13

Zo zag mijn werkplek er een half jaar geleden uit:

Afbeelding

Afbeelding

http://img186.imageshack.us/img186/8797/dsc01686s.jpg

Zoals jullie zien 1 grote chaos, maar ik ben nooit erg netjes geweest. :+
Helaas is het nu allemaal weer leeg, op de meubelen na. Ik ben op kamers gegaan en daar werk ik af en toe, maar nu in de vakantie werk ik het meeste in de woonkamer bij mijn ouders en straks wordt school weer mijn vaste werkplek.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 13-08-10 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:20

ziet er leuk uit sammyvriend nou hier komt die van mij:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NYOF4A7W.jpg
potloodjes foto gewoon lekker aan m'n bureau op m'n kamer
Afbeelding
genoeg licht door het raam word soms bloedheet daar :Y)
Afbeelding
de kast met paardenboeken :Y) , schetsboeken potloden een kist, foto's
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GRU8NSZS.jpg
en in de kist *tromgeroffel* mandala boekje, gummen, pasten enzovoort
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WUQDJKDL.jpg
en als laatste acryl verf
ik schilder nog niet echt en pastellen kan ik ook niet maar ik heb het alvast
ik wacht nog op m'n pastelpotloodjes *die ik nog moet kopen sparen* :Y) en op
schilders doeken en extra verf :+
naja dat was mijn werkplek
en ik kan dus absoluut niet tekenen zonder radio of tv op de achtergrond dan lukt het niet meer :P
daarom staat er altijd een radio aan of zit ik beneden waar mensen praten of de tv aan staat ookwel eens aan de
bar terwijl me moeder aan het koken is
ziet er leuk uit evelijn_
edit: foto's in link gezet

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:25

Op dit moment heb ik mijn atelier verhuist naar de schuur van m'n ouders voor m'n trailerproject:

Afbeelding
Links onderin zie je mijn doos met acrylverf en kwasten, linksbovenin (als je goed kijkt) een grijs koffertje, dat is mijn overheadprojector voor de grotere werken, op het spatbord staat het glas water en de voorbeeldpapiertjes, grote bouwlamp voor het nodige licht. ;)

Dus veel spullen liggen nog daar.

Ik probeer nog foto's van mijn rommelzolder, annex kantoortje, annex schilderatelier, annex logeerkamer, annex was-op-hang-plek te uploaden, maar Mijn Album loopt vast. :\

Edit: gelukt. :)

Mijn bureau, waar ik kantoorwerk doe, maar ook aan teken:
Afbeelding

Mijn eigen kastje met al m'n schilder- en tekenspullen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SNB6MPHG.jpg

En een zeldzaam gezicht, mijn opgeklapte schildersezel. Ooit door mijn vader voor mij gemaakt. :+: Meestal staat hij midden op zolder met wel één of ander doek erop:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8EMWJVXD.jpg
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 13-08-10 15:43, in het totaal 4 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:39

Wat een heerlijke chaotenbendetjes zeg allemaal... _O-

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:14

Inderdaad HD.. echte kunstenaarsplekjes :D

Leuk om te zien dat jij ook wat kunstwerken ophangt Duke.. :D Ik heb ook zon alles in één zolder :D

Ziet eruit als een mooi plekje Evelijn, toch wel jammer dat je dan op kamers niet zoveel ruimte hebt. Maar aan de andere kant heb je dat niet nodig als je gewoon op school kan werken :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:45

Ik hang schetsen en losse, snelle werkjes op ja. ;)
Ook die ik heb gemaakt voor het topic: wie wil mijn paard tekenen? De mooiere werken zijn of verkocht, of hangen in mijn eigen woonkamer. :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:00

Dat bedoelde ik, maar het klinkt zo banketstaaf om dat neer te zetten :+ De meeste 'echte' werken die heb ik niet meer in mijn bezit.. Komen op een of andere manier altidj bij de eigenaar terecht, ook al is het een eigen project :+