[TEK] [!] Paincollection

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: [TEK] [!] Paincollection

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 20:14

Dankje! Het blijft altijd mijn mainpoint. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:43

Ik denk dat je je meer moet focussen op de ogen, die zijn nu eenmaal heel bepalend voor de uitdrukking. Dat maakt het geheel al meteen sprekender.

Overigens snap ik wel wat je met je tekeningen wil overbrengen, maar misschien is dat meer omdat ik zelf weet hoe het voelt en wat het is. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 20:47

Ja, het gezicht blijft sowieso en heel centraal punt. :) het lijkt me eigenlijk ook wel een uitdaging om eens zoiets te maken compleet zonder gezicht, eens kijken hoe ver ik dan kom.

Herkenning kan ook veel los maken ja. Ik ken jouw ervaringen niet precies, maar ook al zijn ze totaal anders dan de mijne, zo'n gevoelens kunnen elkaar kruisen en overlappen en zo weer overeenkomen tot elkaar. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:48

Het is voor mij (gelukkig?) alweer een aantal jaar geleden, maar het gevoel (de gevoelens die jij hier hebt proberen uit te drukken) herken ik nog maar al te goed... :j Gevoelens kunnen best universeel zijn ook al hebben ze een heel andere oorsprong.

Mijn "gruwelijkste" dingen stammen toch wel uit de puberteit. Wat dat wel allemaal niet met je doet... :))

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 20:51

Dingen die in je vast zitten kunnen met een potlood heel mooi geuit worden moet ik zeggen. :)

Oeh ja puberteit, dat van mij nog daarvoor. Maar volgens mij komt er nog iets veel gruwelijkers uit als ik ongesteld ben. _O- :')

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:01

doet me denken aan luis royo. En de kunstenaar van ALIEN, kan ff niet op de naam komen. VInd het aardig, maar nog niet heel vernieuwend. Vind je eerdere werken toch interesanter, omdat je daar meer leven-emotie in zet met behulp van kleur en vorm

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:17

Ik moet zeggen, doet mij denken aan Saw. Heb de films nooit gezien, maar klinkt als iets heel gruwelijks uitbeelden, maar behalve dat ik het niet wil zien heb ik er niets mee. Dat heb ik bij deze schetsen ook een beetje. Het zal vast opluchten, maar als werk voor anderen vind ik het niet echt toonbaar. Overigens het roept wel wat op als je kijkt hoe snel dit topic gaat.

De andere schilderijen die je laatst gepost heb vind ik wel mooi en zeggen vaak meer. Vooral de kleuren daarin ook, misschien is dat iets wat ook mist en waar jij je beter mee uitdrukt.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:28

Wat jammer voor je dat je niet bent aangenomen bij de Kunstacademie, je had zo hard aan je portfolio gewerkt... Ga je het nog een keertje proberen? :)

Mijn gevoel hierbij is dat ik blij ben dat ik er echt he-le-maal níéts van begrijp als ik eerlijk ben. Ik ken gewoon totaal niet het gevoel wat jou tot het maken van dit soort tekeningen kan aanzetten. Ik kan daardoor ook niet bij de plaatjes door de horror heenkijken zeg maar, het blijven allemaal 'verknipte' plaatjes.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:26

@Pinuts: Klopt wat je zegt hoor, mijn andere werken zijn namelijk ook met de intentie tot interessant maken en daar bij heb ik dus bewust met kleur en vorm gewerkt, en het meer uitgedacht. Dit zijn gewoon de eerste stappen, de ruwe vormen ervan (zie OP)

@Fenn: Ja dat zou wel goed kunnen, dat het voor een groot gedeelte bij mij aan het kleurgebruik ligt. :)

@Elanor: Ik ga het zeker volgend jaar nog een proberen! Maar ik baal me nu wel echt kapot. Dat wordt nog harder aan mijn portfolio werken.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:31

ENG! Ik stok me-te-pletter :') . Als dit is wat je wil overbrengen, dan ben je goed opweg :') .
Tips zijn al gegeven ;)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:16

Jammer dat je niet bent toegelaten, gewoon lekker doorgaan je was goed bezig!
Wat mij interessant zou lijken is als je een van de schetsen op verschillende manieren uit zou werken om te kijken hoe emotie het beste overkomt, de een bv alleen met kleurvlakken, de ander realistisch en wellicht alleen met vereenvoudigde lijnen.
De schetsen vind ik nu wat kracht missen wat achter het idee wel zit. Ik ga je volgen! (en nu niet bang worden :') )

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:38

Hmmm ik vind ze over het algemeen luguber, maar ze hebben het ook weer een beetje ''net niet''. Dat komt denk ik vooral omdat ik emotie mis, dat kan een tekening maken of breken. En deze zijn imo allemaal gebroken.

Je tekeningen zijn verder goed maar ze zijn het voor mij dus net niet. :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:50

@Janique: dat is zeker een goed plan! Gewoon alles uitproberen. :)

@Angelita: Jammer om te horen dat het punt wat ik wil bereiken nog niet heb gevonden.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:54

Ik dacht eigenlijk: iewl...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 18:55

Haha, iewl is ook goed hoor. Zolang het IETS omhoog brengt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:01

Ik vind juist de uitdrukkingsloze gezichten erbij het 'heel' maken.. dat er geen uitdrukking is, zegt mij juist heel veel :)
ik intrepreteer het als maskers, hoeveel pijn je ook hebt, toch neutraal overkomen/niks laten merken.
Maar dat is waarschijnlijk omdat ik mijn eigen issues erop projecteer :D

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:02

Suze, ik moet zeggen dat je toch wel heeeel dichtbij komt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:03

;)
pretending to be though is the best protection :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 19:05

Moet zeggen dat je daar gelijk in hebt. :D

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:24

ik vind je werk heel goed.

al zou ik het niet hier plaatsen ivm jongere mensen die het mogelijk als schokkend kunnen ervaren.

je weet iig heel goed hoe je je gevoel in je kunst moet uiten! en blijf daar vooral mee doorgaan.
ik moet ook gewoon even commetaar geven op de mensen die op deze tekeningen raar reageren. kraak nooit iemand zijn of haar kunst af.. hoe gruwelijk het er ook uitziet. het blijft kunst. en kunst heeft altijd iets moois. al zal niet iedereen dat zien.

ga vooral zo door. let erop dat je niet te hard druktmet je potlood dus wat meer acceren!

xx idskia

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:28

Dankje Idsie voor de reactie, en voor de fijne tip!

Ik snap wat je bedoelt met het schokkende, maar zoals je zelf al zegt, het is en blijft kunst. En in de kunstwereld moet je toch wel open minded zijn. :D

Maar we hebben niet voor niets de [!] tag! :)

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:31

precies!!:D nja je komt er wel . ^^ succes met verder tekenen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:32

Bedankt voor de goede hoop! :)

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:43

beetje eng, doen me denken aan die spookhuis attractie op de kermis..
die waren ge-airbrusht met die magere vrouwen aan vleeshaken... :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:48

Achjaaa, dat ken ik nog wel! Alleen waren die meestal nog wat ehmm.. flinker geboezemd etc. :))