[FOTO] wat vinden jullie van mijn fotografie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: wat vinden jullie van mijn fotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:00

Leuke foto's voor jezelf idd, maar fototechnisch zijn ze niet zo mooi. Ze zijn niet scherp en ik mis contrast. Let ook op de achtergrond en de houding van je paard. Nu is de achtergrond lelijk en storend. Je paard komt niet op zijn mooist over als het naar achter kijkt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:01

Tja, als je daar niet gewoon overheen kan lezen, moet je geen topic openen op Bokt.

Zoals al eerder geopperd is, is je titel nogal misleidend. Je wilt weten wat wij van je fotografie vinden... Dan is het logisch dat je hier commentaar op krijgt en aangezien geen van de foto's denderend zijn, zul je hier commentaar op krijgen!

Dus, bedenk goed of je een topic wilt openen, waar dat topic hoort op het forum en neem met name de nuttige posts mee in je antwoorden !

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:03

tips:

trek je paarde met een minder drukke achtergrond, zeker geen draad ervoor. stel je aan alle kanten van paad en trek zeker 50 foto's, dan krijg je inzicht wat mooi lukt

je kat in het donker trekken, met niets is helemaal niet zo gemakkelijk. Beter hem overdag in het licht buiten zetten en dan zal je zeker mooie foto's hebben

verder vind ik die oogfoto wel al mooi

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:04

oke je wilt serieuze tips?
komt 'ie:
foto 1: paard kijkt de verkeerde kant op waardoor er op de foto eigenlijk niks te zien is. Er staat een te groot stuk van de stal op, en het paard is vies.
een foto van een paardenhoofd is het leukst van opziij, of shuin van voren. Probeer ook je onderwerp (in dit geval je paard) zoveel mogelijk in het midden te houden, en veeg even over je paard, zodat het zand eraf valt.

Foto twee: Er loopt een draad over het hoofd.
Probeer dat te voorkomen. De pose van het paard is leuk, dus heb je goed getimed!

foto 3: is zo wazig dat er eigenlijk niks over te zeggen is, er hangen téveel manen voor het oog. De foto van het oog welke je later hebt geplaatst, is al iets beter, alleen is de achtergrond overbelicht. fotografeer zoveel mogelijk met het licht mee.

foto 4: veel te donker, en weer de tip om je onderwerp in het midden te houden.

Hoop dat je er wat aan hebt!
Doe er wat mee, en laat het resultaat hier eens zien, dat is leuk!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:05

Ten eerste: het is nooit de schuld van de camera dat je foto's niet mooi zijn maar je eigen, je gebruikt dan gewoon niet de juiste instellingen. Ten tweede vind ik de foto gewone huis tuin keuken kiekjes voor bij bb in the picture, fototechnisch commentaar is erg moeilijk te geven op deze foto's. Op de eerste foto kijkt het paard zelfs weg dus dat is sowieso niet mooi. Verder vind ik die foto met het oog veel te licht en die met de kat te donker. Probeer meer te werken met verschillende compo's en ga met het licht werken. Licht is een groot deel wat bepaald hoe je foto wordt. Oefening baart kunst.

Edit; iets wat kehdra zegt klopt niet: je moet je onderwerp niet in het midden houden, je moet spelen met verschillende composities, als je alleen centrale maakt wordt het een saaie serie foto's.
Laatst bijgewerkt door Niien_ op 13-07-10 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

anne98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 10:05

Alles wat ik gedaan heb heeft zo zn reden.
Zoals dat mijn kat in het donker schattiger is.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:05

voor mede bokkers heb ts nog even een pb gestuurt.
sorry heb niet aan de leeftijd gedacht dus mijn mening weggehaalt

kehdra schreef:
oke je wilt serieuze tips?
komt 'ie:
foto 1: paard kijkt de verkeerde kant op waardoor er op de foto eigenlijk niks te zien is. Er staat een te groot stuk van de stal op, en het paard is vies.
een foto van een paardenhoofd is het leukst van opziij, of shuin van voren. Probeer ook je onderwerp (in dit geval je paard) zoveel mogelijk in het midden te houden, en veeg even over je paard, zodat het zand eraf valt.

Foto twee: Er loopt een draad over het hoofd.
Probeer dat te voorkomen. De pose van het paard is leuk, dus heb je goed getimed!

foto 3: is zo wazig dat er eigenlijk niks over te zeggen is, er hangen téveel manen voor het oog. De foto van het oog welke je later hebt geplaatst, is al iets beter, alleen is de achtergrond overbelicht. fotografeer zoveel mogelijk met het licht mee.

foto 4: veel te donker, en weer de tip om je onderwerp in het midden te houden.

Hoop dat je er wat aan hebt!
Doe er wat mee, en laat het resultaat hier eens zien, dat is leuk!

mee eens :)

mijn excuses voor mijn reactie

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:11

anne98 schreef:

Beste ts,

Ik en andere bokkers nemen de moeite om jouw foto's te bekijken en nuttig commentaar te geven voor het verbeteren van je foto's, want zoals de titel zegt, je wilt tip over je foto's. Maar enige wat jij doet is in de verdediging schieten dat jij overal een reden voor heb. Dat je kat in het donker schattig is in het donker, heel leuk allemaal, maar dat is als je een foto voor je eigen herinnering maakt. Niet als je fototechnisch commentaar wilt want dan is die foto veeeels te donker en is de compo ontzettend saai. We willen je best helpen maar moet je er ook gebruik van maken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:18

Zorg gewoon in eerste instantie eens dat je achtergrond rustig is en er niets voor je onderwerp zit. Zo kun je beginnen met op een makkelijke manier je foto's wat netter te maken. Wat voor camera heb je? Ik wil wel eens opzoeken of je er nog wat aan kan instellen :j.

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:28

Ziet er wel leuk uit hoor, maar je moet nog wel heel veel oefenen. Want ik vind ze niet echt bijzonder.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:25

het zijn opzich leuke foto's maar je moet bijvoorbeeld met een plastic zakje spelen, of laat dat iemand doen, zo gaat je pony leuk kijken, zoek een rustige achtergrond, of met bomen of veel groen ofzoo...

http://anouk-wendy123.hyves.nl/album/47 ... 01/0/84_-/

ik heb hier foto's van m'n pony, ook niet alles is perfect hoor maar ben pas net begonnen met fotografie

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 14:45

YRT => FK

Moderatoropmerking:
Daarnaast heb ik offtopic reacties verwijderd.

LizzieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:32

idd leuk, maar niet bijzonder
die 3e foto vind ik wel leuk,
maar bij de 2 vind ik het jammer dat er een draad voor zit,
bij de 1e zou het leuker zijn als je pony naar de camere keek,
en bij die van je poes is de kwaliteit niet zo goed ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:47

Niien_ schreef:
Ten eerste: het is nooit de schuld van de camera dat je foto's niet mooi zijn maar je eigen, je gebruikt dan gewoon niet de juiste instellingen. Ten tweede vind ik de foto gewone huis tuin keuken kiekjes voor bij bb in the picture, fototechnisch commentaar is erg moeilijk te geven op deze foto's. Op de eerste foto kijkt het paard zelfs weg dus dat is sowieso niet mooi. Verder vind ik die foto met het oog veel te licht en die met de kat te donker. Probeer meer te werken met verschillende compo's en ga met het licht werken. Licht is een groot deel wat bepaald hoe je foto wordt. Oefening baart kunst.

Edit; iets wat kehdra zegt klopt niet: je moet je onderwerp niet in het midden houden, je moet spelen met verschillende composities, als je alleen centrale maakt wordt het een saaie serie foto's.

Ben ik helemaal mee eens, maar voor de basics om te oefenen lijkt me het het handigst.
Anders worden de foto's als foto 1 bijvoorbeeld!
Ben het wel zeker met je eens, dat composities spannender/speelser worden wanneer je daarmee speelt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:06

x_Marr schreef:
anne98 schreef:
dit zijn trouwens absoluut niet mijn mooiste foto's maar mooiere laat ik liever niet zien omdat andere ze dan mischien nemen

Heb je wel eens naar het aanbod van fotografen gekeken op commercieel? Die foto's worden ook niet gejat.

Op alle foto's staan storende dingen, geen mooie achtergronden en geen mooie houdingen van het dier.
En de kwaliteit is niet goed maar dat ligt waarschijnlijk grotendeels bij de camera.

niet helemaal waar :P ik heb al een behoorlijk grote verzameling van blends en manipulaties :')

Maar ik ga echt niet daarom minder of geen foto's plaatsen hoor :n En ik ga dan niet expres minder mooie foto's laten zien in een FK topic omdat ik bang ben dat ze gestolen worden. Dan maak ik wel geen topic aan :+

Ik vind de foto's kwalitief niet goed, ook zijn ze technisch niet in orde. de laatste foto heeft enorm veel ruis en is geel en bij de eerste foto's spreken de composities mij totaal niet aan. Had idd liever een schoon paard willen zien. Ik stoor me ook enorm aan die draad voor het hoofd van een paard. Dit had zo makkelijk voorkomen kunnen worden :) het ligt dus echt niet altijd aan de camera maar vooral aan de fotograaf zelf. Ga maar lekker door oefenen en wees niet bang dat mensen je foto's jatten, als ze willen jatten doen ze het toch wel en daar is niets aan te doen. Je hebt heel veel tips hier gekregen en kijk maar wat je hiermee kan doen :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:21

voor het echte fotograferen vind ik dit geen mooie plaatjes, sorry.

onscherp, geen mooie positie, de stelling komt saai over en op sommige fotos zitten een ruis.

Mireille

Re: [FOTO] wat vinden jullie van mijn fotografie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:43

Moderatoropmerking:
Zo als in de Bokt regels te lezen is, en ook in de uitleg van [UK] en [FK] staat dat er onderbouwd commentaar gepost moet worden waar de topic starter iets van kan leren. We willen ook graag van je horen waarom je het werk wel of niet mooi vind. Een aantal oneliners in dit topic heb ik verwijderd.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:55

Kijk eens, dat is grappig, kom ik hier op bokt pony Simson tegen.

TS, ik raad je aan om ervoor te zorgen dat je iets op de foto zet met daarachter een mooie/rustige achtergrond. Hierbij zorg je ervoor dat je het onderwerp naar voren haalt en het er niet rommelig uitziet. Heel veel succes!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:27

Echt serieus dit kan je niet menen :o wie verzint er nu om zulke foto's te plaatsen als fotokunst :+ dit zijn leuke huis tuin en keuken kliekjes die behoren heel ergens anders thuis als je je dieren wilt laten zien.

Als je tips wil, je mist een hoop inzicht om normale en redelijke foto's te maken laat staan voor foto's die hier thuis horen. Dus mijn onderbouwend comentaar, kijk eens rond hier in dit forum en bedenk eens goed of je foto's hier thuis horen, kom terug als je wat meer geleerd hebt en kwalitatief heel veel betere foto's kunt leveren

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:46

RhealLover schreef:
Echt serieus dit kan je niet menen :o wie verzint er nu om zulke foto's te plaatsen als fotokunst :+ dit zijn leuke huis tuin en keuken kliekjes die behoren heel ergens anders thuis als je je dieren wilt laten zien.

Als je tips wil, je mist een hoop inzicht om normale en redelijke foto's te maken laat staan voor foto's die hier thuis horen. Dus mijn onderbouwend comentaar, kijk eens rond hier in dit forum en bedenk eens goed of je foto's hier thuis horen, kom terug als je wat meer geleerd hebt en kwalitatief heel veel betere foto's kunt leveren

Zoals je kan lezen is dit topic verplaatst hiernaartoe.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:30

anne98 schreef:

owh maar dan heb je ook geen tips nodig :) je weet het immers al :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:40

Als je haar profiel nu leest, is ze sinds gisteren gestopt met bokt.

Volgens mij doordat ze zich aangevallen voelt ofzo?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:02

Moderatoropmerking:
Sommige reacties in dit topic zijn niet echt aardig. Houd een beetje rekening met elkaar. De TS is 12 jaar oud. Iedereen moet ergens beginnen en daar van uit valt er altijd een hele hoop te leren. Heb daar alsjeblieft een beetje respect voor, je bent immers zelf ook zo jong geweest.