[DIGI]Droom Fries en Dressuur paard!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: [DIGI]Droom Fries en Dressuur paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:53

Oké... Daar heb ik verder geen verstand van, maar ik neem aan dat je het formaat van de kwast wel kunt kiezen, en dan moet je gewoon een kleinere kwast nemen, dan wordt het minder grof :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 18:59

Nee maar dan word het weer te vaag.. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 19:00

Dan moet je een kwast met scherpe rand nemen. Mijn gratis nep-Photoshop heeft die optie zelfs, dus die van jou moet dat zeker hebben...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 19:06

Maar dan krijg je niet echt haren zeg maar ;) .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:09

Dat is een kwestie van techniek, kijk eens verder op [UK] voor Tutorials, die zijn er vast wel...

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:20

Echt wie vraagt er nu om tips en blijkt het beter te weten!! Kom op zeg, wil je nu tips of niet.

Jouw programma ondersteunt echter wel die functie, als je geen 'echte' haren krijgt ligt dat aan jouw techniek.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 12:24

Melsh schreef:
Dat is een kwestie van techniek, kijk eens verder op [UK] voor Tutorials, die zijn er vast wel...

Ik zal kijken :D

RhealLover schreef:
Jouw programma ondersteunt echter wel die functie, als je geen 'echte' haren krijgt ligt dat aan jouw techniek.

Kun je me uitleggen dan hoe ik mijn techniek kan verbeteren?

RhealLover schreef:
Echt wie vraagt er nu om tips en blijkt het beter te weten!! Kom op zeg, wil je nu tips of niet.

Wat heeft dit met tips te maken? Ik leg uit wat ik krijg als ik het harde penseel gebruik? :?

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:50

Je bent al goed bezig meid,

Ik vind de kritiek hier ook wel wat vergaand hoor. Maar ach wat, men kan het ook niet helpen dat bokt vol Picasso's zit met hopen aangeboren talent... :+

Ik werk met Gimp maar toch even een tip: experimenteer met je programma, maak een schets en kladder er op los, probeer al je verschillende tools, penselen,...
Haren doe ik door de optie uitvloeien te kiezen bij m'n penseel.

En ik moet echt met m'n tablet werken. Met de muis bak ik er ook weinig van.
Ik heb een tablet van Wacom. Wat klein maar niet duur en werkt goed ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:55

Wat een galgespuug zeg, beetje sneu mensen.

Mijn eerste reactie: knap met de muis, want ik doe het je niet na.
Ik zou veel gaan oefenen, dat baart kunst. Succes ermee. :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:07

Thoraklover, mag ik vragen hoe lang je bezig bent geweest per tekening? Ik heb namelijk het gevoel dat je tekeningen heel wat beter kunnen worden, als je er iets meer tijd aan spendeerd. Nu lijken ze nog wat te gehaast.

Een tablet zorgt er in ieder geval niet voor dat je plots een stukken beter resultaat krijgt. Het enige verschil dat ik merkte, was dat ik vlugger kon werken. De technieken zelf veranderden niet.
Dit is bijvoorbeeld eentje die ik gemaakt heb met een gewone muis: http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... nacopy.jpg
Terwijl deze met een tablet gemaakt werd: http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... -paint.jpg
Ik denk niet dat er veel kwaliteitsverschil merkbaar is?

Ik kan je wel de tip geven om niet enkel je penseel te gebruiken. Als je een vloeiende, sterke lijn wil, gebruik dan eens je pen-tool (ik veronderstel dat die wel in je programma zit). Gebruik ook niet alleen je schilderskwastje, maar teken eens met je gom. Of gooi een paar bij elkaar passende kleuren door elkaar en wrijf die dan uit met je smudge-tool op een heeeeel kleine stand (2pixels breed ofzo) dan krijg je als je het goed doet een vachtstructuur. Teken ook niet altijd met een dichtheid van 100%. Je krijgt vaak hele leuke resultaten als je kleuren laat overlappen op een lage dichtheid (ik gebruik meestal 30%)
Hou je ook niet te veel vast aan de kleuren die je denkt te zien. Een zwart paard is niet enkel zwart!

In ieder geval: blijven oefenen. Alleen oefening baart kunst ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 21:12

wat 'n reactie's hier zeg.. bah bah beetje jaloers?
ziet er verder goed uit meid! ik denk dat een pad zeker makkelijker is als een muis! dat vind ik iig wel, dat verschil is bij mij heel groot.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 10:07

Ilova schreef:
Je bent al goed bezig meid,

Ik vind de kritiek hier ook wel wat vergaand hoor. Maar ach wat, men kan het ook niet helpen dat bokt vol Picasso's zit met hopen aangeboren talent... :+

Ik werk met Gimp maar toch even een tip: experimenteer met je programma, maak een schets en kladder er op los, probeer al je verschillende tools, penselen,...
Haren doe ik door de optie uitvloeien te kiezen bij m'n penseel.

En ik moet echt met m'n tablet werken. Met de muis bak ik er ook weinig van.
Ik heb een tablet van Wacom. Wat klein maar niet duur en werkt goed ;)

Wauw, daar kan ik wat mee! :oo Echt heel erg bedankt! :D

Ashkerlon schreef:
Thoraklover, mag ik vragen hoe lang je bezig bent geweest per tekening? Ik heb namelijk het gevoel dat je tekeningen heel wat beter kunnen worden, als je er iets meer tijd aan spendeerd. Nu lijken ze nog wat te gehaast.

Een tablet zorgt er in ieder geval niet voor dat je plots een stukken beter resultaat krijgt. Het enige verschil dat ik merkte, was dat ik vlugger kon werken. De technieken zelf veranderden niet.
Dit is bijvoorbeeld eentje die ik gemaakt heb met een gewone muis: http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... nacopy.jpg
Terwijl deze met een tablet gemaakt werd: http://i3.photobucket.com/albums/y79/As ... -paint.jpg
Ik denk niet dat er veel kwaliteitsverschil merkbaar is?

Ik kan je wel de tip geven om niet enkel je penseel te gebruiken. Als je een vloeiende, sterke lijn wil, gebruik dan eens je pen-tool (ik veronderstel dat die wel in je programma zit). Gebruik ook niet alleen je schilderskwastje, maar teken eens met je gom. Of gooi een paar bij elkaar passende kleuren door elkaar en wrijf die dan uit met je smudge-tool op een heeeeel kleine stand (2pixels breed ofzo) dan krijg je als je het goed doet een vachtstructuur. Teken ook niet altijd met een dichtheid van 100%. Je krijgt vaak hele leuke resultaten als je kleuren laat overlappen op een lage dichtheid (ik gebruik meestal 30%)
Hou je ook niet te veel vast aan de kleuren die je denkt te zien. Een zwart paard is niet enkel zwart!

In ieder geval: blijven oefenen. Alleen oefening baart kunst ;)

Ik ben met de eerste 1ste 1 uur bezig geweest met met de tweede 2de 2 uur :P .
Ik vind die eerste van jou echt knap gedaan! _/-\o_ Mag ik je vragen hoe een pen-tool eruit ziet? Ik heb alleen een kwast en een potlood zover ik kan zien. Maar het kan zijn dat hij ergens verborgen zit. Smudge-tool heb ik wel, dus daar kan ik al mee experimenteren. Heel erg bedankt voor de tips, ik kan er zeker wat mee! +:)+

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:18

Ik denk dat je het beste even je programma kan leren kennen. :) Want wat ik uit jouw reacties lees is dat je veel functies nog niet kent of weet te vinden. ;) Probeer dat eerst eens uit te vogelen, zodat je weet waar alles zit en hoe het werkt. Daarna kan je dan aan een echte tekening beginnen. ;)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 15:57

Umm nou ik ken best veel functies hoor, ik werk namelijk normaal gesproken met Fotoshop, en volgens mij moet je Adobe CS4 hebben om een pen-tool te gebruiken. Mijn programma is nog best simpel zeg maar :) .

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:25

de pentool zit standaard in veel programma's hoor. Ik heb Adobe CS2 en daar zit hij al in. Vroeger werkte ik met microsoft photodraw... wat ik persoonlijk echt een rotslecht programma vond (of ik kon er niet mee werken) en daar zat hij ook al in.

Het is wel even puzzelen om uit te zoeken hoe het precies werkt. Als je in google even intikt "pen tool" zie je al vlug afbeeldingen van het icoontje waar je achter moet zoeken. Meestal is het de top van een pennetje.
ik gebruik hem doorgaans om gebieden strak af te snijden, niet om in te kleuren.

1 à 2 uur werk is al behoorlijk... maar ik reken doorgaans op 8u per tekening.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 17:52

@Ashkerlon; Ik heb een fotoshop tijdschrift op het station gekocht voor Adobe CS2 en Element 7, en daar staat in dat Elements geen pen-tool heeft ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:44

LeonieL schreef:
Dat je 10 en haalt op school wil niet zeggen dat je echt goed kan tekenen.
Een 10 word namelijk (bijna) nooit terecht gegeven.
Kan je niets meer leren, doe je alles perfect? (heb het nu over je potloodtekening)
En ook een paar lessen in de anatomie betekenen niet dat je alles perfect doet.

Je hebt hier niet zo'n potloodwerk geplaatst.
dus mijn comment. is puur op de digitale werken.

Jeetje wat een rot/naar commentaar geef jij zeg, je kan het ook iets normaler omschrijven? Ben jezelf zo perfect dan? :) Ik vind hier gewoon echt geen vriendelijkheid uitklinken en gewoon echt de grond intrappen. En daar kan ik niet tegen, zeker niet omdat ts hier haar best op heeft gedaan.

--

Ik vind dat je goed op weg bent, zeker met je muis, want dat is gewoon erg moeilijk. Het mag allemaal netter, de verhoudingen zijn niet 100%, maar dat leer je vanzelf steeds beter voor elkaar te krijgen! Ik ben benieuwd naar tekeningen van je in potlood en verder, tja. Gewoon lekker je ding doen en lekker tekenen, met elke tekening zal je vanzelf wel groeien :)!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:47

jammer dat je geen pen-tool hebt... dat maakt alles toch net even wat gemakkelijker.