[ART] [WIP] Mijn Schleich Repaint: De Friezen Hengst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Re: [ART] [WIP] Mijn Schleich Repaint: De Friezen Hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:12

Wauw echt geweldig!

Doe je dit ook op aanvraag?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 15:38

Bedankt Jongens! :D

@ RhealLover;
Goed gezien! Dat klopt, ik moet rondom de ogen nog bijkleuren, maar aangezien ik nog niet aan de ogen ben begonnen dacht ik:
Ik doe het later wel! :o Jaa heb het hele model met pastelkrijt gedaan, alleen de 1e laag, manen, sokken en neus heb ik met acrylverf gedaan! Op de foto lijkt hij een beetje bruin (komt denk ik door mijn oranje gordijnen :D ), maar hij is grijs gebleven hoor :P Maak van de week wel ff een betere foto!

@ Spruitjee;
Nee hij is nog niet af! De staart moet nog worden gedaan, de gestructuurde hoefjes en de ogen en.. misschien nog een paar
puntjes waar ik minder tevreden over ben ;) (ik ben erg perfectionistisch)

@ xkelseyx;
Bedankt! en.. Ja, ik doe dit op aanvraag!
alleen beschilder ik het model wel op en in mijn eigen tijd, aangezien ik het met school soms ook best druk heb ;)
Meestal heb ik een model binnen ong. 3 weken af..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:49

Wauw echt mooi! :+: Ik zou dit echt niet aandurven, veel te bang dat ik ze verpest :=

Kun je ook een paardje naschilderen vanaf een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:06

SanneLeoni schreef:
Bedankt Jongens! :D
@ xkelseyx;
Bedankt! en.. Ja, ik doe dit op aanvraag!
alleen beschilder ik het model wel op en in mijn eigen tijd, aangezien ik het met school soms ook best druk heb ;)
Meestal heb ik een model binnen ong. 3 weken af..

Ik zou dat heel graag willen met de haflinger merrie van Schleich, maar dan de aftekeningen van mijn haf,
Of misschien mijn welshje, ( ze staan in mijn profiel)
Heb je een prijs indicatie?
xx

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:20

Oe wat gaaf, ik heb gedult hoor dat is het probleem niet.

Zou je er misschien een voor me willen maken? Alleen als de tijd het toestaat hoor! En zou je kunnen vertelen hoeveel je ong. kwijt bent. Ik zou graag een ander paardje in mijn collectie hebben staan, 1 die niemand kan hebben :)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:35

astriidj schreef:
Wauw echt mooi! :+: Ik zou dit echt niet aandurven, veel te bang dat ik ze verpest :=

Kun je ook een paardje naschilderen vanaf een foto?

Jaa, ik kan een paardje naschilderen vanaf een foto ;)
Ik heb daarvoor foto's van verschillende aanzichten van het paard nodig bijvoorbeeld; De hoeven, de neus, de ogen, de bijzondere kenmerken etc. appart.

@ Alou:
Wat een leuke paarden heb jij! :o
De prijs komt al snel op €13,00/ €14.00 (De meeste repainters vragen €20,00 of meer voor één repaintje)
Hierbij moet je denken aan het model zelf: €6,50 (Een veulentje kost natuurlijk minder) de verzendkosten: €1,76 dat is bij elkaar €8,26 De overige kosten (€4,74/€5,74) die nog over zijn van die €14,00 is de tijd die ik ervoor vrij maak en de materialen die ik gebruik zoals verf (of pastel) Ophalen is ook mogelijk (wel even in overleg natuurlijk)

Als je een groter model wilt hebben die niet door de brievenbus past zijn de verzendkosten: €6,75 Dit raad ik overigens niemand aan, tenzij je meerdere modelen in één koop koopt.. dan werkt het voordeliger :D

@ xkelseyx:
Jaa hoor, dat wil ik best doen, als je het niet eens bent met de prijs, kunnen we later ook altijd nog onderhandelen
(zie het bericht hierboven) ;)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:06

Even een wijziging:

Na te hebben nagedacht over de prijs, vraag ik nu voor één repaint €20,00 exclusief verzendkosten. Aangezien ik er soms dagen aan zit te werken en de verf niet altijd even goedkoop is :o
Laatst bijgewerkt door SanneLeoni op 07-04-10 15:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:09

Ik zeg veel te goedkoop! Aangezien je er aan kan zien dat je er super druk mee bent geweest. Maar het is natuurlijk je eigen keuze.
Anyway ik vind het er mooi uitzien. Heb er voor de rest de ballen verstand van XD

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:10

Cyruss_ schreef:
Ik zeg veel te goedkoop! Aangezien je er aan kan zien dat je er super druk mee bent geweest. Maar het is natuurlijk je eigen keuze.
Anyway ik vind het er mooi uitzien. Heb er voor de rest de ballen verstand van XD

Misschien heb je wel gelijk hoor.. het kost heel erg veel tijd, maak er denk ik dan toch €20,00 van ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:43

Super mooi gedaan :D
Heb zelf ook sleich paardjes, maar durf het niet aan om ze ter schilderen :o
Hoe doe je het precies? (mag ook via de pb ;) ) want di evan jou is ers mooi geworden zeg!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:46

loveidefix schreef:
Super mooi gedaan :D
Heb zelf ook sleich paardjes, maar durf het niet aan om ze ter schilderen :o
Hoe doe je het precies? (mag ook via de pb ;) ) want di evan jou is ers mooi geworden zeg!

Zou ik dan ook een pb mogen?

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:33

@ Drafbalk en Loveidefix:
Ik leg het hier wel even uit, aangezien ik wel meer vragen krijg over mijn repaintjes ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uitleg:

Stapje 1: Was het model eerst goed met gewoon water, zo gaat het ''stroeve'' laagje van het model af. Daarna stop je het model in warm water met een beetje wasmiddel zodat de rest van de verf ook van het model loslaat. (Dit kan ook met nagellak remover gedaan worden) Let op! Dit hoeft niet persee! De meeste repainters doen dit alleen, omdat het er dan wat netter uitziet.

Stapje 2: Dit word de basislaag van je model! Ik gebruik hier witte acrylverf voor die ik een beetje verdun met water. De eerste laag is erg dun en je zal de kleur van je model er nog wel doorheen zien. Heb geduld en wacht tot de eerste laag droog is. Zodra die laag droog is, leg je een tweede dunne witte laag eroverheen. Ga zo door totdat het model helemaal wit is. Ga niet te snel! Je zult merken dat anders je basislaag loslaat en dat je een hele hobbelige structuur eraan overhoud.

Stapje 3: Ik leg hier de lichtste kleur van mijn model aan. Heb ik een grijs paard, dan word mijn 1e ''kleurlaag'' lichtgrijs, heb ik een zwart paard, dan word mijn 1e ''kleurlaag'' bruin. Heb ik een vos, dan word mijn ''kleurlaag'' een beetje oranje. Deze lagen moeten net zo dekkend worden als de basislaag die je hebt gelegt. :D

Stapje 4: Nu is het aan jou, word het Acryl/olie verf of pastel?
-Acrylverf: Na de 1e ''kleurlaag'' ga je steeds meer naar de originele kleur van je model toe. Heb je bijvoorbeeld een zwart paard, dan worden je volgende lagen steeds donkerder: Bruin, donkerder bruin, nog donkerder bruin, zwart. Vermijd sommige plekken bij je model om Highlights te créeren. Schilder bijvoorbeeld niet de flanken en sommige delen op de hals. Zo lijkt het net of het paard ''glanst''

-Pastelkrijt Dit is een stukje lastiger. Als je hierbij één fout maakt is dat niet erg goed bij te werken. Na elke laag die je aanlegt, spuit je er een laagje haarlak overheen. Dit doe je om te voorkomen dat het pastelpoeder zo van je model afgleid. Dus voordat je begint met pastellen: Laagje haarlak!! (Of een ander soort vernish) Moet binnenkort maar even een fatsoenlijke spray kopen ^^ Je begint net als bij acrylverf met de lichtste tint pastelkrijt. Heb je een grijs paard, dan begin je met heel licht grijs. Je schraapt met een schaar over je pastelkrijt heen, zodat je de poeder overhoud. Dit heb je nodig! Nadat de haarlak is gedroogt wrijf je met (ik gebruik een make-up kwastje) heel voorzichtig het poeder op het model. Daarna gaat er weer een dun laagje haarlak overheen. Doe je niet te dik, anders krijg je het probleem dat het poeder zich ''samenvoegt'' en dat ziet er niet mooi vloeiend uit. Dit herhaalt zich met steeds donkerdere kleuren totdat je net als bij acryl highlights hebt.

Stapje 5:
Nu de Highlights en de kleur van je paardje af zijn, ga je verder op details letten. Hoe wil ik de ogen hebben? Wat voor kleur worden mijn hoeven? (Hoeven hebben vaak strepen) Heb ik erop gelet dat ik bij de kogel de huid nog een beetje zie? Zijn de witte delen van mijn paardje niet TE wit? (wit is nooit helemaal wit!) Heb ik geen klodders gemaakt?

Stapje 6:
Als laatste breng je bij de ogen, neus en eventueel de hoefjes wat transparante nagellak aan, dit geeft je model net even wat extra's :P

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 17:25

Dankjewel!! :D

Ik heb nog een heeeele oude pony liggen, zit bijna geen verf meer op,
ga ik het eerst daar maar eens op proberen :D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 18:53

loveidefix schreef:
Dankjewel!! :D

Ik heb nog een heeeele oude pony liggen, zit bijna geen verf meer op,
ga ik het eerst daar maar eens op proberen :D

Graag gedaan ;)
Als je nog vragen hebt kan je die altijd aan me stellen!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:46

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:09

Persoonlijk gesproken vindt ik het zo zonde al dat overschilderen van Schleichs, als je ziet hoe duur ze nog zijn in de winkel... :o
Maar aan de andere kant: als je het (heel) goed doet, kunnen er mooie dingen uitkomen...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:23

HorseyDude schreef:
Persoonlijk gesproken vindt ik het zo zonde al dat overschilderen van Schleichs, als je ziet hoe duur ze nog zijn in de winkel... :o
Maar aan de andere kant: als je het (heel) goed doet, kunnen er mooie dingen uitkomen...

Modelpaarden als Breyer en Peter Stone worden ook overgeschilderd (Dit is nog populairder dan Schleich volgens mij) en die paarden zijn véél duurder :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:31

Ik heb laatst nog een paardje op de kop weten te tikken van 1 euro @ Blijdorp. (Van Animal Planet, een palominootje...)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 16:14

Bonjoy schreef:
HorseyDude schreef:

Modelpaarden als Breyer en Peter Stone worden ook overgeschilderd (Dit is nog populairder dan Schleich volgens mij) en die paarden zijn véél duurder :=

Idd. Bonjoy, Schleich paardjes zijn niet eens zo heel erg duur:
groot model kost €6,50
klein model €4,95

Peter Stone kost al snel $15,00 $95.00 (weet niet hoeveel dat in euro's is)
Het ligt eraan of je een groot of klein model wilt hebben, net als bij Schleich.

Zelf vind ik Breyer altijd wel een mooi tussen maatje. Duurder dan Schleich, maar vaak veel goedkoper dan Peter Stone.

nathasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:43

De neus vind ik erg mooi gedaan!
Toch kriebelt het mij ook wel om een keer Schleich te gaan repainten. Alleen denk ik dat ik er niets van ga bakken ;p

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:48

Proberen kan altijd hé! :D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:13

nathasjaa schreef:
Toch kriebelt het mij ook wel om een keer Schleich te gaan repainten. Alleen denk ik dat ik er niets van ga bakken ;p

Bedankt! :o
Je moet het idd. gewoon een keer proberen! :D
Als hij mislukt, kun je altijd de verf er weer afhalen en opnieuw beginnen!

nathasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:04

SanneLeoni schreef:
nathasjaa schreef:

Bedankt! :o
Je moet het idd. gewoon een keer proberen! :D
Als hij mislukt, kun je altijd de verf er weer afhalen en opnieuw beginnen!

Ja daar heb je gelijk aan! hihi

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 08:32

Eindresultaat:

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:59

Ziet er echt geweldig uit! Good job! :D