[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:59

Carita: 25/30 euro

Rock: Erg leuk gedaan, ik vind het alleen jammer dat er geen grond te zien is en de boom dus uit het niets tevoorschijn komt. 20 euro.

Kyno: 7,50

Waarom slaat iedereen mijn tekening over? :')

Kyno

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:31

Wuis; haha wat stom van me!
Heb gewoon het rijtje namen van degene voor me gekopieerd, omdat ik ze anders niet kan onthouden.
Ik vind jou tekening echt heel erg mooi. Mooi kleurgebruik ook! Echt een sprekende tekening.
50,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:45

Net als bij de hond, is dit de eerste keer in m'n leven dat ik een kat teken. :+

Afbeelding

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:08

HorseyDude : Mooi gedaan, vind alleen de style nog wat te simpel probeer het nog wat meer je eigen te maken en meer uit te werken ! zo zou ik er nog niks voor geven maar als je het wat meer je eigen maakt kan het heel leuk worden.

_Bitje_: sorry, maar digitaal werk kan ik echt niet beoordelen ;) ik heb geen flauw idee wat een digitaal werk kost maar ik vind hem wel super gemaakt ! :Y)

casperzot : Al heel mooi ! wat me opvalt is dat de verhoudingen heel goed kloppen, maar dat het detail en contrast nog wat ontbreekt, voor nu taceer ik het dus ook nog niet. maar werk het nog net iets meer uit en je zal zien dat eht er nog beter uitziet !

Wuis : Hond ik heb het idee dat zijn wangen iets te lang zijn, maar mss heeft de hond zelf ook wel zulke lange wangen ;) verder top gedaan 25 Euro
Kat heel goed gedaan, de oren zijn mooi uitgewerkt ook na mijn idee is wel het rechter oog(vanuit de kat gezien) niet helemaal goed de lens ligt naar mijn idee te veel naar rechts. +/- 15 Euro

Carita : Wat een prachtwerk ! echt heel mooi en ook perfect afgewerkt, dat is met potlood nog wel eens moeilijk. ik zeg z`n 40 Euro

Rock : Wat een mooi kleurgebruik ! ik vind de achtergrond echt aanspreken, en die gouden balletjes er omheen zijn ook leuk ! ook weer moeilijk te taxeren maar denk z`n 20 Euro

Kyno : Je bent zeker goed opweg ! je hebt ook al een leuke style ontwikkeld, tipje ;) probeer de zachte delen van het hoofd ook echt zacht te houden zoals de haren achter de kaaklijn en het neusje. ook zijn de verhoudingen nog niet optimaal (Neus ) hmm... moeilijk om te taxeren maar 10 Euro zou wel op zijn plaats zijn.

Ik heb besloten het topic eens bij te houden en zelf ook weer eens wat te plaatsen ;)
hier eerst een Katje op A4 formaat de pootjes heb ik express niet uitgewerkt,
hij is wat te groot dus zet hem even in een link ;)
http://zuidemaart.webs.com/photos/Schetsen/ghjht.jpg

en De tekel van een kennis van ons op A3
zelf niet tevreden over de afwerking van de hals maarja het kan ermee door :P

Afbeelding

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:03

alena:
Erg mooie hond alleen ik vind het (voor ons) linkeroog van de hond niet helemaalkloppen. Die ligt iets te diep. Ik vind de hals wel mooi hoor!
Tot nu toe: 45 euro;)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:41

Pagina 1:

Carita:
Je weet dat ik hem fantastisch mooi vind, ik ben er super fan van door alle prachtig getekende details! €50 ongeveer.

XxJustinexX:
Leuk, maar er kunnen idd meer details in! Blijf oefenen! Ik ben zelf ook 15 :o ... €7,50 ongeveer

Rock:
ik vind heb erg leuk, leuk en simpel. Leuke kleurtjes, aparte sfeer. €10 ongeveer

Kyno:
De shaduwen geven een heel apart effect, het lijkt een heel hoekig daardoor.. dat is erg jammer. Ook het neusje is wat plat. Wel een mooi oogje! ik zou zeggen: €10 ongeveer

Pagina 2:

Wuis:
Erg mooi, er lijkt alleen wat weinig diepte in te zitten. Ook lijkt het neusje wat klein. €10-15,-

Alena:
Apart, en erg leuk. €10-15,-

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:17

Ik wil zelf ook een keer een tekening plaatsen, maar het lijkt me best leerzaam om een keer (of een paar keer) mee te gaan taxeren :)
Dus hier komt mijn taxatielijst:

Pagina 1:

HorseyDude
Erg eigen stijl (zoals al heel vaak gezegdd), je boekt vooruitgang! 10,-

Bitje_ (hertje)
Erg lief portretje :) Hier en daar nog wat slordig, 20,-

casperzot
Ik mis nog wat contrast en het oog zit naar mijn idee wat hoog. 10,-

Wuis (labrador)
Mooi portret. Ik vind de neus nog iets te bol. 35,-

Carita:
Wauw, super! 40,-

XxJustinexX:
Ik vind het jammer dat je alles rood hebt gemaakt, en geen lichtere en donkere stukken hebt gemaakt (door ergens heel lichtjes overheen te gaan, of heel vaak over 1 plekje, zonder al te hard te duwen). Ik zou hem nog niet gaan verkopen. 5.-

Rock:
Echt een superleuk schilderij. Die mag zo bij mij op de kamer :) Heerlijke kleuren en een hele fijne sfeer. 35,-

Kyno:
Ik vind het nog iets te krasserig, probeer de overgangen iets vloeiender te maken. De manen zijn ook nog niet helemaal mooi. 12,50

Pagina 2:

Wuis(witte kat):
Ik vind het gedeelte rechts van de neus nog niet mooi in verhouding, en het zwarte oor nog wat raar. 17,50

Alena:
Ik vind dat hij een beetje scheel kijkt := Je bent goed op weg met die haren, lijkt me erg lastig. Het is nog niet helemaal wat het zijn moet, maar ik vind het toch erg knap! 15,-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 03:19

Pagina 1:
Horseydude: Je eigen stijl zit er zoals altijd nog prima in. Vind dit één van je betere werken omdat hij in verhouding beter klopt dan je vorige tekeningen. Je gaat vooruit! :) €15,-

_Bitje_: Wat is het formaat? Ik herken je hand erin, vind het wat jammer dat het hoofd in vergelijking tot het lijf gedetailleerder is. Voor A4 zo'n €30,-

Casperzot: Mooi gedaan, maar vind het geheel nog wat 'opaque', het dekt nog niet genoeg in mijn ogen. €20,-

Wuis: Prachtig portret, mooi kleurgebruik. :j €50,-

Carita: Hoogstandje. Mooie contrasten, scherpte en verhoudingen. €60,-

XxJustinexX: Vind je kleurgebruik wat eentonig, hierdoor is het geheel wat plat, mede door de afwezigheid van schaduwen en highlights die een contrast vormen. Hij oogt ook nog niet af. €0-10,-

Rock: Hele mooie sfeer! Kleuren zijn in harmonie, en ondanks dat ik niet zo van dit onderwerp ben, vind ik het een prachtig werk. €35,-

Kyno: De verhoudingen kloppen niet helemaal, maar dat stoort niet heel erg. De echte 'vlakverdeling' dat per vlak is gekleurd vind ik een beetje slordig. €10,-

Pagina 2:
Wuis: Mooi gedaan, maar vond de hond toch net even wat beter. Mag naar mijn idee iets dekkender. €20,-

Alena: Heel leuk portret. Goede contrasten, de overgangen konden misschien iets vloeiender. €20,-

-Totaal geen verstand van taxeren, maar heb het geprobeerd. :D

Ga het eens wagen.

Afbeelding

Digitaal, origineel is 4000x3000 pixels. Koi karper is van bovenaanzicht getekend, dat blauwe loopt inderdaad door tot aan de aanzet van de staart.

Afbeelding
Wederom digitaal en het origineel is 3000x4000 pixels groot.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:38

_Denise_
Foto 1:Ik vind dat blauwe er nog wel een beetje opgeplakt uitzien, maar voor de rest erg mooi! 35,-
Foto 2: Deze vind ik minder. Ik vind het storen dat je nog veel strepen zien in de vis, en ook rechts de ächtergrond". 20,-

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:10

Bitje: Ik zie je de laatste tijd erg vooruitgaan. Mooie tekening!
Ongeveer 35-40 euro. Is het van een foto of echt uit de losse hand?

Casperzot: Leuke tekening! 10 euro

Alena: 20 euro, goede structuur!

Wuis: Mooi!, 15-20 euro

Carita: Wauw! 25-30 euro

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:08

zal mn taxaties weer eens bijwerken :Y)

pag. 98
astridjhu: schattig hondje, maar beetje te "cartoon-ig" voor mijn smaak €15, het paard vind ik veel mooier, vooral een mooi sprekend oog! €50
wendy15: gaaf werkje! de kleuren zijn lekker fel, lekker opvallend. €40
HorseyDude: wel een vernieuwende stijl, maar jouw typische HD-stijl vind ik mooier :o €205
Wendyoost: mooie tekening, met veel contrast, vind het hoofdje wat kort lijken? €50
Andante: flink aan de slag met de fineliners, leuk! €30
HD: bij deze vind ik dat wat uit verhouding is, wèl wat storend (de neus is trouwens wel mooi gedaan!) €10
pag. 99
lalunamyo: leuke vlotte stijl, alleen vind ik het linkeroog wat raar €40
_Bitje_: gaaf! de manen mogen misschien wat minder slierterig, verder erg leuk! €35 (de tweede zie ik niet meer :\ )
Wendyoost: leuk! jammer dat ie zo klein is, wel mooie felle kleurtjes. €20
Carita: de aderen zijn wel erg opvallend, verder wel erg goede verhoudingen etc. :j €40
olivierlover: de verhoudingen zijn aardig goed, ze mogen alleen heel wat meer lagen/contrast hebben! €5 (p/st)
FemkeRoosje: de lijnen van de neus zijn wat stijfjes, en meer contrast mag ook nog! Verder aardig gelukt! €5
pag. 100
olivierlover: deze zijn al beter! de manen van de tweede zijn lekker vlot €10 (p/st)
rock: vind em niet echt "af" lijken, de boom is een beetje simpel, de kleuren in de lucht zijn wel mooi! €10
pag. 1
HD: dezelfde tekening, maar wel beter zo (vind die neusjes zo leuk, hoeft de rest er niet eens bij haha) €20
_Bitje_: hij is leuk geworden! Misschien iets meer achtergrond? Nu is het net zwevend gras 8-) €30
casperzot: leuk, zacht plaatje! het oog zit wat aan de hoge kant, maar niet storend €30
Wuis: mooi! de nekharen zijn wat ruig, de highlights in het bruin zijn erg goed gelukt! €50
Carita: gaaf! wat al gezegd werd, je handtekening "stoort" een beetje daar, misschien volgende keer meer onder de nek plaatsen? €50
Kyno: leuk zacht plaatje, doordat het rondom de bles wat donkerder is oogt de hals "nog niet helemaal af" €20
pag 2
Wuis: wat je met de hond zo mooi deed, mis ik hier een beetje: highlights en schaduwen, het wit is nog wat vlak, verhoudingen zijn heel mooi :j €25
alena: leuk! mooi '"losjes", misschien zit zn linkeroog wat hoog? €35
_Denise_: jammer dat 'ie zo plotseling eindigt, de kleuren zijn super! €30, de tweede (van bovenaf) vind ik geweldig! lekker vlot, met dat "vage" van een zwemmende beweging! zou em zo aan de muur hangen €65

Zo, ik ben weer bij, heb nog niks te laten zien... :\
*edit: de mensen die de regels niet gelezen hebben en geen pagina's getaxeerd hebben, heb ik overgeslagen...

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:42

Amanda; Aan je kritiek te zien moet de bovenste horseydude denk ik 20 zijn?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:08

pag. 1
HorseDude: :$ 15,- Ik herken je tekening meteen, je hebt een hele leuke eige stijl. Denk wel aan je manen, dit lijkt een geheel.
_Bitje_: :$ 40,- Vindt dit een van je leukste tekeningen. Heel mooi getekend. Mooi gedetailleerd, Super!
casperzot: :$ 20,- Beetje krasserig, maar zeker niet lelijk. Probeer eer lagen te gebruiken!
Wuis: :$ 70,- Wouw mooi! Leuke schaduwen en highlights. Mooi gedaan!
Carita: :$ 60,- Ook al zo mooi! mooi gedaan, zie verder niet echt iets wat mis is
XxJustinexX: :$ 10,- ik vindt hem mooi ingekleurd, maar hij lijkt rood, wat natuurlijk niet kan. Probeer meer kleuren e gebruiken
Rock: :$ 65,- Mooi! ik vindt hem mooi gemaakt, mooie kleuren. Ik zou hem zo aan de muur hangen!
Kyno: :$ 20,- Leuk ingeleurd, maar jammer van de harde schaduwen en aders anders zou hij vlot 15,- meer waard zijn!

pag 2
Wuis: :$ 40,- ik vondt je hond mooier, maar deze mag er zeker zijn!
alena: 40,- Mooi! Ik zie alleen iets op de hoogte van de oge, ben er nog niet uit wat :n
_Denise_: :$ 25,- Mooi! hele apparte kleuren alleen wat weinig voor zon groot vel
_Denise_: :$ 15,- Minder mooi, maar hij mag er zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:53

Alena: 15 euro. De hals past inderdaad neit echt bij de tekening het lijkt nu of de tekening uit twee delen bestaat. Misschien kun je hier nog iets aan veranderen?

_Denise_: 35 euro (blijf het jammer vinden dat het alleen een staart is! De tweede tekening is dan wel een hele vis maar die vind ik an weer lang niet zo mooi als die bovenste. :) De vinnen van deze vis lijken uit haren te bestaan niet echt uit een vin zoals op de bovenste. 15 euro. ).

Pauw in pastel formaat 40x50.

Afbeelding

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:09

Saar___ schreef:

de eerste die ik schreef? neehoor, da's astridjhu ;)
maar euh HorseyDude, nulletje teveel; €25 bedoelde ik :+

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:10

_l_amanda_l_ schreef:
Saar___ schreef:

de eerste die ik schreef? neehoor, da's astridjhu ;)
maar euh HorseyDude, nulletje teveel; €25 bedoelde ik :+

maar HD komt toch 2 keer voor je je lijst? Dat bedoelde ik.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:05

er staat ook twee keer een werk van hem op die bladzijde ;) en ik beschrijf per bericht :+

nu toch maar een werkje van mij hier neergooien, om ontopic te blijven :Y)

Afbeelding
digitaal, uurtje of vier werk, als het een print was was ie ongeveer 30x40cm ;)

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:42

Taxeren vind ik wel moeilijk maar dan toch een poging van deze pagina:

Wuis €30, de hond vond ik mooier deze is iets minder gedetailleerd
Alena €40 Mooi! alleen lijkt het (voor ons) linkeroog wat vreemd?
Denise de eerste €50, erg mooi, hele mooie kleuren en glans!
de tweede vind ik minder mooi, juist die mooie glans van de eerste mist, toch €25
Wuis, €60, WAUW, erg mooi!
Amanda €30, digitaal vind ik altijd erg moeilijk te beoordelen, maar ik vind hem wel goed!

Mijn tekening (uit het aanvraag topic) A3 formaat met grafiet potloden 4 uur werk
Afbeelding

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:01

Amanda, (zoals altijd) mooie tekening! 25-30 euro

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 10:14

Wuis: :$ 25,- Mooie kleuren, maar niet mijn smaak
Amanda: :$ 40,- Wouw mooi ! :D Je gaat echt vooruit!
Bokker88: :$ 15, beetje krasserig en kleine ogen, verder wel genoeg diepte :j

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:47

Heeey

Pg 1
HorseyDude: 40 euro
_bitje_: 20 euro
Casperzot: 15 euro
Wuis: 40 euro
Carita: 40 euro
XxJustinexX: 10 euro
Rock: 30 euro
Kyno: 25 euro

Pg 2
Wuis: 25 euro
Alena: 35 euro
_Denise_: 1e: 25 euro, 2e: 35 euro
Wuis: 20 euro
_!_Amanda_!_: 30 euro
Bokker88: 20 euro

En de mijne:
Met potlood op A4
Afbeelding

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:18

Mooie schaduwen BlackDancer! :) Er mogen naar mijn idee wel wat meer details in, maar voor nu 15 :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:47

40 euro? No waaaaaaay! :D

Bedankt BD!

Even een tax voor die mooie poezel: € 35,- Ik denk als je nog meer detail erin doet dat het dan té druk wordt

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 21:06

Dankjee :D
Ik vind dat je bij jouw tekening heel mooi met alleen lijnen zeg maar toch goed 3D hebt gemaakt, ik vind die echt vet (H)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 20:00

Pagina 1
@ HD: wederom een herkenbaar werk van jouw hand. Wel heb ik het idee dat je af en toe wat vluchtig te werk gaat waardoor sommige 'schoonheidsfoutjes' erin kruipen. Ik denk met wat meer aandacht en geduld dat je werk nog beter kan worden. 20 euro.
@ _Bitje_: jij gaat met sprongen vooruit. Wat een schattig hertje :j ik denk dat dit een leuke prent is voor aan de muur. 25 euro.
@ Casperzot: op zich een nette tekening, maar ik zou er graag meer kracht in willen zien. Meer kleur, meer contrast; het is nu wat vlak. Ik zou nog even dooroefenen :)
@ Wuis: ik heb het idee dat het totaal niet helemaal correct is, alsof het wat uitgerekt is van boven naar onder, waardoor het van links naar rechts opgepropt raakt, dat vind ik jammer. Materiaalgebruik is prima imo :)
40 euro.
@ Carita: netjes :j hoe groot is deze? 50 euro op A4.
@ XxjustinexX: volgens mij deze nog niet helemaal af? Ik zou nog even dooroefenen.
@ Rock: dromerig sfeertje, maar ik zou het allemaal nog wat heftiger opzetten. Daardoor komt het allemaal wat krachtiger over denk ik. Ik krijg nu het idee dat er nog aan het schilderij gewerkt kan worden. Ook merk ik dat ik het lastig vind het te taxeren, persoonlijk zou ik er nu nog geen geld voor geven.
@ Kyno: net werk :j ik zou bij een volgend werk wat meer opletten in welke richting je tekent. Nu krijg je wat vreemde vlakwerking doordat je met de haren meetekent maar dat erg prominent laat zijn. 15 euro.

Pagina 2
@ Wuis: ik heb het idee dat deze nog niet af is? Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van dit werk.
@ Alena: :oo knap gedaan met al die haren! De blik in de ogen vind ik wat vreemd... 25 euro.
@ Denise: apart werk, moeilijk om er een prijs aan te koppelen... 25 euro voor een print? De tweede spreekt me meer aan dan de eerste.
@ Wuis: overgangen onder het koppie van de pauw vind ik mooi, verder naar beneden wordt het weer meer een egaal vlak. Ik denk dat als je meer met kleur gaat spelen het totaal nog sterker wordt.
@ _l_amanda_l_: 25 euro voor een print :)
@ Bokker88: goed op weg, ik zou eens goed kijken naar de juiste verhoudingen. Ik denk dat daar een hoop winst te behalen is. Voor nu kan ik er nog geen waarde aan verbinden.
@ BlackDancer: ik mis wat contrast in je werk, daarnaast vind ik het zonde dat er vlekken op het papier zitten. Dat leidt me af en maakt dat ik het wat slordig gepresenteerd vindt.

En de mijne:
Afbeelding
Grafiet op A4.
Uurtje of 8 werk :)