[SCH] Fries Wanda. Ik kan wel wat tips gebruiken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: [SCH] Fries Wanda. Ik kan wel wat tips gebruiken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 18:35

Heel erg bedankt. Dat is echt leuk om te lezen!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 20:02

:j kaak is zo véél beter zeg! Super vind ik em, leuke eigen stijl, niet te veel meer aan doen ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 14:15

En na wat verbouwen heb ik haar eindelijk af gekregen. Het eindresultaat:
Afbeelding

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:21

Mooi zeg!!! Ik kijk er als leek naar want heb de ballen verstand van tekenen/schilderen maar ik vind dat je de uitdrukking van het paard er zo mooi in hebt gekregen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:42

Dank je. Ik heb er ook geen verstand van hoor. Ik doe ook maar wat. Maar ik vind het wel leuk dat je de uitdrukking zo goed vind. Dat is immers waar het uiteindelijk allemaal om draait. Als die niet goed is dan kan het schilderij technisch nog zo goed zijn maar`dan heeft die 'het' niet.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:51

WAUW!! Ik wist helemaal niet dat jij zo kon schilderen joh, wat gaaf!

Als je nog eens een model nodig hebt, Anneloes zal het vast niet erg vinden om daarvoor gebruikt te worden :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:00

Dank je.Er staat dan ook geen bordje op mijn hoofd. ;) Logisch dus dat je dat niet wist. Ik weet niet of ik snel nog een schilderij zal maken. Ik vind het heel leuk. Maar er gaat zo ontzettend veel tijd in zitten... In dit schilderij zit 40 tot 50 uur werk. Maar Anneloes heeft een lekker bekkie, dus wie weet.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:01

Whoa, prachtig!
Hoe je dat met die manen hebt gedaan in het rood, dat had ik nooit zelf verzonnen. Ik vind de achtergrond ook erg mooi gedaan!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:05

Malenka schreef:
Dank je. Ik heb er ook geen verstand van hoor. Ik doe ook maar wat. Maar ik vind het wel leuk dat je de uitdrukking zo goed vind. Dat is immers waar het uiteindelijk allemaal om draait. Als die niet goed is dan kan het schilderij technisch nog zo goed zijn maar`dan heeft die 'het' niet.

nah..als ik maar wat doe ziet het er heel anders uit hoor :D Je kunt goed schilderen ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:57

Dank jullie wel... Erg leuk hoor al die complimentjes. En met dat ik maar iets doe bedoel ik dat ik nooit gelezen heb over hoe je moet schilderen, geen cursus heb gevolgd etc. gewoon experimenteren en plezier hebben. Ik heb wel eens geprobeerd een boekje te lezen over schilderen. Maar dat is echt stom vervelend. Dan moet je beginnen met een bal en daar de juiste belichting op schilderen en dat dan wel een keer of 6... nee laat maar. Maar als je het ook wilt kunnen; gewoon doen en nog eens doen en nog eens tot het ergens op begint te lijken. probeer vooral ook verschillende materialen uit want als ik was gebleven bij kleurpotloden of aquarel dan had ik het hele schilderen/tekenen al lang opgegeven (dat kan ik dus niet!).

Oh,en Drrrassic; ik houd gewoon heel eg van rood. Dus als ik dat kan gebruiken dan doe ik dat ook. ;) nee, zonder gekheid; ik houd inderdaad van warme kleuren, maar daar komt het niet door dat het in het schilderij is gekomen. Ik verzin dat soort dingen niet. Die doe ik als vanzelf. je begint met een klodder verf op het doek en langzaam aan groeit een schilderij gewoon. de kleuren komen dan ook als vanzelf. Klinkt misschien een beetje gek, maar er is dus niet over nagedacht. Het is op gevoel gedaan.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 06:34

Prachtig eindwerk :j Niks meer aan doen hij is perfect er zit ook een mooie scherpte diepte in lijkt het wel door de wazigere achtergrond en het scherpe onderwerp.
Bijzonder effect wat je daar bereikt hebt, en wat kenmerkend kan zijn voor jou stijl. Mooi kleurgebruik, oranje tegen groen werkt erg goed, daardoor knalt het paard nog meer uit zijn omgeving.
Ik ben heeel benieuwd wat we nog meer van je gaan zien!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 09:53

Dankjewel. Erg leuk om te lezen. Ik denk alleen wel dat mijn volgende werkje een oliepastel tekening gaat worden. Dat werkt toch iets sneller en kan dus makkelijker tussendoor.