Ridder deken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Ridder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:12

Ja, dat hoofdstel vind ik nog steeds geweldig. Zo heerlijk simpel. Dit topic doet me wel weer even bedenken dat ik ook nog eens foto's in stijl moet gaan maken. Helaas heb ik geen losse singel meer... Even iets bedenken dus om het vachtje op zijn plek te houden. Ideeën? Ze zijn welkom.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:16

Dekensingel? Touw? Paar leren riemen aan elkaar? Opties genoeg :D.

Krijg trouwens wel weer inspiratie!! :D
Ik wil een leren hoofdkap maken met allemaal verschillende stukjes en kleuren leer :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 06:54

Ooo dat is wel erg mooi!
Voor mij is het vooral belangrijk dat de stof mooi valt.
Tekens heb ik wel intresse naar, aangezien ik er wel zou willen opzetten.
Ik heb ooit nog eens een hoofdstel gemaakt, maar dat was niet zo goed gelukt.
Gecondoleerd trouwen Y;(

Scubbie, ken het gevoel ;)

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 06:59

Kijk even in de link in mijn onderschrift. Daar staan een aantal hele mooie dekens op! Wij maken ze van wol gevoerd met linnen of van leer.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:44

Aria_zz schreef:
Ik heb ooit nog eens een hoofdstel gemaakt, maar dat was niet zo goed gelukt.

Ik heb ook eerst een tijdje geklooit voor het lukte... := Ik heb ook meerdere keren geprobeerd om bijvoorbeeld met gespen te werken, maar om de een of andere reden krijg ik die er nooit mooi in. :\ Toen heb ik dit systeem bedacht, en het leek mij eigenlijk ook best praktisch voor 'toen', in theorie, omdat je geen dure gespen hoeft te maken/smelten/etc...

Ik vind zelf overigens, qua mooie stof, linnen een erg mooie stof ook, naast dat het authentiek is. Alleen helaas wel duurder, maar als je kijkt hoeveel tijd er in gaat zitten is het wel beter maar gelijk een mooie stof te nemen...

Van wat ik heb begrepen gebruikten ze niet echt tekens als in wapenschilden maar vooral een combinatie van kleuren om hun kant te beduiden. maar zal mijn vriend eens vragen, hij is nu net op het werk... Is alweer een tijd geleden dat we het hierover hebben gehad namelijk haha, dus ik weet het niet zo goed meer.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 16:55

Ik had dat van mij op basis van een argentijns hoofdstel gemaakt, had toen ook een argentijns paard, vandaar. Maar leer was te dik enz. Ben wel naar een zadelmaker geweest en die heeft me getoond hoe je in leer moet naaien, dus dat heb ik wel bijgeleerd :Y) Het is idd klooien en zoeken hoe het anders moet.

Kleuren zijn natuurlijk duidelijker dan een embleem. We waren van plan er een leeuwtje op te zetten ofzo, lijkt me ook wel leuk.

Martina, kan geen foto's vinden via je link?

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:08

o dat heb ik vroeger ook nog wel eens gedaan voor spook, was iets voor school moest binnen twee dagen die deken maken, een schilderij, een fotoshopsel en een sculptuur waar je in kon zitten wat het heden en verleden voor mij zou binden (ik hd de deken als uitgangspunt genomen, waarbij de deken eeuwenoud zou zijn en terug te zien zou zijn op een schilderij uit die tijd en op foto's van het spook) nja zulks geblaat dus.

Afbeelding
gelukkig is spook altijd in voor een geintje.

Afbeelding
en een vlot schilderijtje
fotoshopsel zal ik jullie besparen en scultpuur heb ik volgens mij niet eens foto's van waar de deken met aan de ene kant van de verbinding het heden is en aan de andere kant het verleden. <:)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 12:26

Ziet er ook leuk uit!
Hoe heb je die witte lijn en puntjes er opgekregen?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:14

Zie link in mijn onderschrift voor foto's van de dekens uit het filmpje van Martina. ;)