[TEK][WIP] Vos in pastel op A3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

Re: [TEK][WIP] Vos in pastel op A3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 11:34

Wuis, met welk papier werkte je? Dat maakt heel veel uit. Voor school dacht ik gisteren even in mijn periodeschrift (vrij school) te tekenen. Ik heb het geweten; Wat een smeerboel!
Ik gebruik Canson mi Teintes (vrij populair op bokt bij pastel en derwent coloursofts).
Ik vind het voordeel van pastel juist dat je lagen erbij kan blijven doen, heb nog nooit gehad dat ik niet verder kon door verzadiging.. Met de Derwent Coloursofts heb ik dat wel, maar dat was dus ook op ander papier. Maakt heel veel uit.
Zorg wel dat je de vlakke kant gebruikt van het papier, de andere kant is niet te doen. De bobbels (of eigenlijk juist de deukjes) blijf je zien :j

Fnanne bedankt voor je mega-compli :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:37

sammyvriend schreef:
Wuis, met welk papier werkte je? Dat maakt heel veel uit. Voor school dacht ik gisteren even in mijn periodeschrift (vrij school) te tekenen. Ik heb het geweten; Wat een smeerboel!
Ik gebruik Canson mi Teintes (vrij populair op bokt bij pastel en derwent coloursofts).

He bedankt, het zal dan daar aan gelegen hebben. De tekening waar ik op dit moment mee bezig ben met derwents zit ook alweer op te grof papier. Ik zal dat papier wat jij aanraadt eens halen dan! +:)+

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 11:38

Ik raad het je echt aan :j En ik werk vaak op de zwarte versie daarvan, ik vind dat een heel mooi effect geven :)

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:55

Ziet er goed uit zeg! Prachtig! Paard lijkt sprekend op Da Silva's Omar, van Seth Boschman

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:59

Het is net Langworst ;(
Afbeelding

Edit: Er klopt echt geen hol van, ik schaam me een beetje om hem te moeten geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:03

Nergens voor nodig om je te schamen! Op het eerste gezicht dacht ik inderdaad, hm, misschien een beetje te lang, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe beter ik hem eigenlijk vind. En als er straks een nek bij zit ziet het er al weer heel anders uit, ik denk dat hij dan gewoon perfect is! :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:47

Dat kan wel zo zijn maar op de foto zie je dat het paard een veel breder hoofd heeft :j

Hij heeft net gereageerd en vindt hem gelukkig mooi worden :):)

Hij heeft ook gezegt dat hij liever de foto er niet bij wil hebben staan, dus dan doe ik dat ook niet :)
Laatst bijgewerkt door sammyvriend op 27-01-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:48

Ik zie geen foto? Mag ik eens zien? :)

Edit: O, zie net dat die er niet bij mag.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:10

Gaaf joh! In mijn optiek geeft de bles een enorm vertekenend beeld. Dat komt dus door de vorm van de bles, niet door jouw tekenkunsten. Als ik die bles wegdenk vind ik 't een kloppend geheel hoor! De neus had iets meer rust gekregen als de neusgaten even groot waren geweest: ze vormen zich nu een beetje mee met de bles.

Verder echt supergaaf gedaan! Prachtig dat oog!! Je wordt echt steeds beter. Echt heel knap! 't Enige wat voor mij nog bijgevoegd had mogen worden, is de hals of aanzet ervan. Vind 't nu teveel een zwevend hoofd. En als je dat had gedaan had je gemerkt dat het hoofd ook minder lang leek.

Verder petje af voor je tekenkunsten! +:)+

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:14

Wooow schitterend :) kan er niets anders over zeggen,, zoals hiervoor al werd gezegd misschien toch nog een stukje hals erbij, en het lijkt of de neusgaten ongelijk zijn maar dat zal wel door de bles komen :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:23

Ik vind vooral het stuk boven de neusriem van het halster prachtig!! Heel levensecht. Wellicht ben jij niet zo tevreden omdat hij niet op de foto lijkt, maar ik vind het echt mooi!!

Van de neus zitten de neusgaten niet gelijk, en de lip lijkt wat groot.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:11

Ik heb je topic stilletjes gevolgd en vind het echt supermooi!
En inderdaad, door die scheve bles lijkt de neus een beetje scheef te staan, maar hoe langer je kijkt hoe rechter hij wordt.
Ik heb ook een vos gehad met een bles die zo liep en op bijna alle foto's die ik van haar heb lijkt het alsof ze een scheve neus heeft maar die bles vertekend gewoon.

Ben erg benieuwd hoe die eruit ziet als ie klaar is.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 10:45

Smeetjoew en anderen; De hals komt er nog bij :P
De onderlip is een probleem --> Er zit een stuk hek voor op de foto dus die moet ik volledig inproviseren. Ik denk dat ik een ander plaatje opzoek van ongeveer dezelfde pose en daar wat van spiek :)

Bedankt voor de reacties weer, word ik altijd heel blij van :D
Dat met die bles is deels wel waar ja :)

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:04

Heel gaaf, hoor!
Je gaat erg snel vooruit, vind ik.
De neus lijkt inderdaad wat lang en een beetje verdraaid,
maar dat compenseer je ruimschoots door de mooie mysterieuze sfeer en de kleuren die je gebruikt.
En die haartjes bij de bles, wow!

Let op, dat je de hals niet te opvallend maakt. Hou hem lekker donker en schetsmatig,
dan is het net of ie uit het donker komt wandelen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:43

Ik zou zijn (voor ons) rechter neusgat iets lager zetten denk ik, deze staat nu hoger dan de linker en daardoor lijkt het alsof zijn hoofd scheef is.
Verder wordt ie wel echt prachtig vind ik!!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:59

Super hoor, je maakt er weer een prachtwerk van.
Over je kleurgebruik valt eigenlijk niet veel meer te zeggen, dat vind ik ontzettend knap en is wederom heel passend! Ik vind het halster echter nog wat plat lijken. Hier zit nauwelijks licht-donker- en kleurverschil in, waardoor de diepte weggenomen wordt.
Het geheel is ontzettend sprekend, hier mag je trots op zijn!

Abrikoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:29

wauw, ik vind h'm echt heel mooi! als je je hand op het rechter neusgat houdt, dan klopt ie al beter.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:41

omdat de ogen zoveel aandacht trekken, valt je foutje echt enorm mee, ik vind de tekening evengoed prachtig! *D

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:44

ik vind hem echt heel erg mooi worden. Ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat en hoop ook ooit net zulke zachte tekeningen te kunnen maken. :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:52

allereerst vindt hem heel mooi geworden!

maar ik bleef er een beetje naar kijken want er klopt toch iets niet.
nu denk ik dat ik het zie.
de oren tot aan de bovenkant van de ogen zijn van een paard dat recht naar je toe kijkt.
de ogen tot ong halverwege van een iets wegkijkend paard en de neus van een schuinkijkend paard.
hoop dta je er wat aan hebt!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 19:18

Al een tijdje geleden, maar is nu helemaal af:
Afbeelding

Ben er niet heel tevreden over door die verhoudingen, maarja. Je kunt niet alles hebben.

Dankjewel voor de reacties. Wat jullie zeggen klopt, maar ik ga/kan het niet meer veranderen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:55

Ik vind hem erg gaaf! Alleen de neus oogt iets 'vreemd' weet niet precies. De lengte vind ik verder niet echt storen!

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:58

Zijn neus is wat scheef, de rechterkant (van ons gezien) zit hoger dan de linkerkant. Dat stoort een beetje.

Verder erg geslaagd! Mooi kleurgebruik.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:01

Vind hem erg mooi! Alleen het lijkt nu wel een beetje op een los rondzwevend hoofd omdat hij geen hals heeft :P
Denk dat de iets scheve neus ook benadrukt wordt door de scheve bles van het paard.. :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 09:49

Hij heeft wel een stukje hals :=

En ja, zijn neus is scheef :j