Niet teveel weggelaten qua details, maar wel lekker vereenvoudigd met de kleurtinten/lagen! Toppie! Zoiets wil ik ook nog wel eens maken...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niet teveel weggelaten qua details, maar wel lekker vereenvoudigd met de kleurtinten/lagen!
MlieZ88 schreef:wat is dan de defenitie van een schilderij Knoesje en Evelijn_???
Van Daale:
schil·de·rij het, de; o en v -en geschilderde voorstelling op een paneel of doek
Wikipedia:
Een schilderij is een met verf gecreëerde afbeelding gemaakt door een kunstschilder, uit een bepaalde periode van de schilderkunst.
Als ondergrond wordt meestal doek of paneel gebruikt. Schilderijen op andere dragers, zoals papier, komen ook voor.
En wat is er dan zo kunstig aan abstract werk?!
ik maak het op deze manier omdat een fotobewerking op canvas MINDER leeft en betekend als iets wat zelf is gemaakt...
ook de opmerking: (Evelijn_:)'ik kan dit geen kunst noemen'; heb ik dat dan wel gedaan???
en dat je het dan ook vergelijkt met expo-kwaliteit gaat mij dan wel erg ver
bijzonder kinderachtig allemaal
dat je het niets vind prima! hoeft ook niet... maar argumenten erbij halen die nergens op slaan...![]()
dat het op paint by number lijkt ben ik zelf ook al achtergekomen
gelukkig is er nog het verschil dat dat al voorgedrukt staat en dit niet...

Knoesje schreef:Wat ik maak, die pastelportretten noem ik ook geen kunst. Ik heb geen keuzes hoeven maken, alleen letterlijk alles, vorm en kleur kunnen natekenen. Goed, je kunt ervan houden, maar voor mij heeft het geen meerwaarde, dan alleen een nagetekend portret.
Citaat:Maar ik zou er aan toe willen voegen dat een schilderij pas een schilderij wordt, zodra je de eigenschappen van de verf en de schilderstreek erin terugziet. Jij hebt geen gebruik gemaakt van dit fenomeen.
Je ziet geen kwaststreken en je hebt platte vlakken geschilderd die er net zo goed opgeplakt hadden kunnen zijn.
RightOn schreef:Knoesje schreef:Wat ik maak, die pastelportretten noem ik ook geen kunst. Ik heb geen keuzes hoeven maken, alleen letterlijk alles, vorm en kleur kunnen natekenen. Goed, je kunt ervan houden, maar voor mij heeft het geen meerwaarde, dan alleen een nagetekend portret.
klein stukje wat ik niet begrijp uit je verhaal....als jouw werk geen kunst is waarom noem je jezelf dan wel kunstenaar op je site?
vind het echt prachtig en kunstig wat je maakt, (vooral je tekeningen) en voor mij ben je dan ook een kunstenaar maar je spreekt jezelf tegen.Citaat:Maar ik zou er aan toe willen voegen dat een schilderij pas een schilderij wordt, zodra je de eigenschappen van de verf en de schilderstreek erin terugziet. Jij hebt geen gebruik gemaakt van dit fenomeen.
Je ziet geen kwaststreken en je hebt platte vlakken geschilderd die er net zo goed opgeplakt hadden kunnen zijn.
een doek/paneel waar verf op aangebracht wordt, op wat voor manier of in welke vorm(en) dan ook (dikke lagen, dunne lagen, grote egale vlakken, groffe of fijne streken) is een schilderij. of je het kunstig gemaakt vindt is wat anders.
dan moet ik gelijk denken aan piet mondriaan met zijn kubisme, volgens mij zitten daar schilderijen tussen waar echt geen kwaststreek op terug te vinden is.
Knoesje schreef:Als je de Kunstacademie hebt gedaan, zoals ik, is je beroep Beeldend Kunstenaar. Dat wil nog niet zeggen, dat alles wat je maakt dan ook automatisch kunst ís.
Citaat:Wat betreft de werken van Mondriaan heb je helemaal gelijk.
In mijn ogen zijn dat ook geen schilderijen, zijn vroege werk daarentegen weer wel.
!
Vind je schilderijen, kunst, of hoe je t ook wilt noemen erg mooi. Ik val een beetje in herhaling, want heb dit al vaker tegen je gezegd..
MlieZ88 schreef:ik kan sowieso niet tegen kritiek, maar vond vond het geschrevene (en vooral van Evelijn_) niet over mijn schilderij gaan, maar over mijn zoals jullie nomen persoonlijke keuzes en dus een aanval!
. Ik zie in geen van de geschreven berichten een aanval? Mensen geven gewoon tips en zeggen dat ze je andere schilderijen mooier vonden?