[ART][WIP] Allereerste Schleich repainten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [ART][WIP] Allereerste Schleich repainten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:41

Mooi kleurtje! :D Krijgt 'ie ook nog aftekeningen?

Citaat:
@ Bonjoy, ik ben benieuwd! Maak je er een WIP van of dat niet? Lijkt me leuk om te zien hoe jij dat doet etc!

Ja ik denk het wel. Bij die ga ik ook proberen er andere manen en staart op te frutselen :j.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 16:46

Dankjewel! :D
Jazeker! Links (van het paard, dus rechts voor ons) moet hij voor een sokje krijgen en achter een witbeentje! En op zijn hoofd een kleine ster en een kleine roze sneb. Dus dat word nog even priegelen! :')

Ik ben beniewd hoe je dat gaat doen! :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:55

Dat bovenste paardje in je profiel of niet? :) Ben benieuwd!

Ik ben ook benieuwd of het wat wordt, haha.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:02

Ik wil ook repainten, en heb een lichtbruin schleich ponytje gekocht. Moet ik ook de onderlaag er eerst afhalen? :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:04

hij word leuk! ben benieuwd naar het eindresultaat!

(dit lijkt mij ook zo leuk om te doen :j)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 18:36

@ Bonjoy, is inderdaad de eerste pony in mijn profiel! Als het eindresultaat een beetje te doen is, dan ga ik die tweede in mijn profiel proberen! :D

@ judith370, ik heb er echt totaal geen evaring mee.. Maar ik weet wel nu dat je dunne laagjes wit moet gebruiken om de basislaag aan te brengen, en dat je het beste acryl kunt gebruiken kwa verf :j
Of je de onderlaag er eerst moet afhalen, dat heb ik nog niet geprobeerd dus dat kan ik je niet zeggen!

@ _Bitje_, dankjewel! :D Het is ook leuk (en stiekem verslavend) om te doen!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:44

Met nagellak remover (non alcoholic) is het heel gemakkelijk om de basis laag eraf te halen en dan zelf met dunne laag een nieuwe basis laag aan te brengen.

ben benieuwd :D

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 21:55

RhealLover @ dat is een hele goede tip zeg!
Met mijn volgende model ga ik dat zeker proberen! Dankjewel :D

Ik wou vandaag eigenlijk verder komen met mijn paardje maar aangezien mijn word vastliep met mijn boekverslag voor morgen erin en ik dus alles kwijt was.. :(
Ik heb 1 dunne maar wel dekkende bruine laag over het paard gedaan en dat is nu imo ogen goed.
De hoefjes heb ik even als oefening gedaan, hij moet namelijk nog zwarte/witte benen krijgen!
De staart en manen heb ik ook voor 1 deel gedaan! :)

De kleuren (en kwasten):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Been is nog niet zo mooi, maar hier komt nog een zwarte 'laag' overheen :)
Afbeelding

Voor een deel de staart, morgen doe ik de andere deel maar anders kon ik hem nergens vasthouden haha. :=
Afbeelding

Edit: De foto's zijn trouwens gemaakt toen de verf nog nat was!
Morgen zou ik hem even voordat ik er iets aan ga doen goed op de foto zetten!

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:16

Voor de eerste keer ziet die er aardig uit. Wat ik altijd doe is het paardje eerst helemaal ontvetten. En dan een zacht kwastje gebruiken. Ook zou ik voor kunstof verf gaan. Dat hecht over het algemeen heel fijn.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:03

Best mooi,die roodbruine kleur!Ik vind hem goed gelukt!
Leuk idee trouwens,ik heb ook nog zo'n 50 van die paardjes die maar wat op een plank staan...zou leuk zijn ze es wat te customizen

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:08

joliene schreef:
Voor de eerste keer ziet die er aardig uit. Wat ik altijd doe is het paardje eerst helemaal ontvetten. En dan een zacht kwastje gebruiken. Ook zou ik voor kunstof verf gaan. Dat hecht over het algemeen heel fijn.

Ik heb de basislaag en de eerste donkere laag met een hardere kwast gedaan maar daarna ben ik inderdaad overgestapt op zachtere kwasten. :) Verder verf ik nu met acryl, dat droogt erg snel en hecht ook fijn.
Wanneer ik zometeen met mijn volgende begin, ga ik eerst de onderlaag eraf halen (bedoel je dat met ontvetten? :) ) met de tip van RhealLover.

Shego schreef:
Best mooi,die roodbruine kleur!Ik vind hem goed gelukt!
Leuk idee trouwens,ik heb ook nog zo'n 50 van die paardjes die maar wat op een plank staan...zou leuk zijn ze es wat te customizen

Het is erg leuk! Wel even doorzetten op het begin en weten hoe je moet beginnen, maar daarna word het toch steeds iets makkelijker zeg maar! :)
(enne, mocht je er nog wat kwijt willen.. :P )

Foto's zijn niet echt van goede kwaliteit, sorry daarvoor maar hij is zo goed als af! Alleen nog de witte aftekeningen op zijn benen, die doe ik vanavond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kleuren die ik vanochtend heb gebruikt:

Afbeelding

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:13

erg leuk waar haal je die paardjes?
Heeft hij trouwes een roze stip op zen neus?

Zou het ook mogelijk zijn om van die plastich speelgoed paardjes te gebruiken? (daar heb ik er minstens 30 van)
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 16-01-10 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:13

hij is echt super! :))

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:14

Moontje1991 schreef:
erg leuk waar haal je die paardjes?
Heeft hij trouwes een roze stip op zen neus?

Ik haal ze altijd bij intertoys of v&d. sommige ruitersportzaken hebben ze ook :))

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:15

Gewoon bij de intertoys (bartsmit heeft ze volgens mij ook wel..) :j
En hij heeft inderdaad een roze stip op zijn neus, dat is een van de aftekeningen die mijn pony heeft en dit 'model' wou ik zo schilderen dat het op mijn pony leek!

(zie trouwens nu wel dat ik de manen ook nog een keer overnieuw moet doen, sommige stukjes zijn nog bruin :=)

judith370 schreef:
hij is echt super! :))

Thanks! :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:15

Met ontvetten wordt bedoelt even met wat afwas eroverheen dan hecht de verf ook beter ;)

Resultaat mag er zijn voor de 1e keer heel leuk! Je ziet wel dat de verf wat dik is aangebracht maar de overloop van de benen is heel netjes gedaan hoor ;)

Die roze stip is de sneb op de neus vermoed ik ;)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:18

Afwas haha, ik heb geen iedee wat dat is. Zal wel aan mij liggen :P

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:19

Moontje1991 schreef:
Zou het ook mogelijk zijn om van die plastich speelgoed paardjes te gebruiken? (daar heb ik er minstens 30 van)

Ik denk dat dat ook wel lukt, alleen weet ik niet of de verf dan hecht op de onderlaag..
Dit is (volgens mij) ook van plastic maar speelgoed paarden (van die barbiepaarden zeg maar..) hebben wel veel gladder als Schleich :j
Schleich zelf is niet zo heel duur trouwens, hier bij de intertoys €6,50 per paard.
Basispakketje acryl (de kleuren groen wit zwart geel blauw rood) kostte mij €14,-

RhealLover schreef:
Met ontvetten wordt bedoelt even met wat afwas eroverheen dan hecht de verf ook beter ;)

Resultaat mag er zijn voor de 1e keer heel leuk! Je ziet wel dat de verf wat dik is aangebracht maar de overloop van de benen is heel netjes gedaan hoor ;)

Die roze stip is de sneb op de neus vermoed ik ;)

Oh haha := Nou ontvetten heeft die ook al meegemaakt, twee keer zelfs, toen ik de verkeerde verf had gebruikt.

Verder bedankt! :D

judith370 schreef:
Afwas haha, ik heb geen iedee wat dat is. Zal wel aan mij liggen :P

Met de afwas word bedoeld het afwassen wat je ook doet met kopjes na het drinken enzo :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:22

Leuk ! Ik vind dat verf ook ietsje te dik aangebracht, maar hij is zeker niet slecht ;).

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:25

oo haha :o? van mij.
miijn stiefzusje van 10 naast mij. Zij echt zo van, ow ze bedoelen de afwas! ik zei echt zovan nee joh iets anders gekkie. haha had ze toch gelijk!
sorry heel off-topic.

ik vind hem erg mooi geworden, vooral de beentjes!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:36

Misschien nog een tip voor je eventuele volgende repaint, probeer met de haargroei mee te schilderen, dat lijkt natuurlijker ;) Ik doe het ook. Vooral in de liezen, bij spierpartijen, oksels etc.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:38

Maandag koop ik een nieuwe, (ik neem aan dat ik dan uiteindelijk wel tevreden ben met deze :) ) en dan ga ik mijn oude pony repainten dus dan begin ik zeker met de tips die ik hier heb gekregen! :)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:56

Moontje1991 schreef:

Ik heb gewoon andere paardjes genomen die ik nog had ;)
Werkte heel goed is trouwens als ze geen haarvacht hebben wel nodig om eerst de onderlaag er af te halen!
Anders hecht het niet goed!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:04

Hoii.. vind het erg leuk geworden. Verf zelf ook paardjes.. Ik doe het (net zoals joliene, wij doen dit samen) ook met modelbouw verf. Maar even over ontvetten, dit is niet bedoelt met afwas o.i.d. maar met wasbenzine. Hiermee haal je al het oude verf er zo af en kun je ook verf verdunnen. Ik kan ook wel een keer een foto plaatsen van een paardje dat ik heb geschilderd. Ik probeer het altijd zo dun mogelijk zodat ed haartjes ook nog duidelijk zijn. Nou ja, in ieder geval erg mooi voor de eerste keer helemaal!!!

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:00

verdunnen jullie gewoon met water?
En gebruiken jullie acryl van een speciaal merk?

de laag eraf halen, moet dat met negellakremover, of met wasbenzine??