[ART][WIP]Customized modelpaard arabische hengst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: [ART][WIP]Customized modelpaard arabische hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:01

Oeh, geweldig! +:)+

Ziet er prachtig uit. Ik zag overigens meteen een vos voor me. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:05

super, 1 woord super, word ie ook nog geschilderd? :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:33

hoefijzer schreef:
Ik neig nu een beetje naar een donkere vos met iéts lichtere manen zoals de nederlandse pracht hengst A.F.Umoyo.
of toch een hele lichte schimmel met donkere manen en staart? iets rose grey achtig.

Rose grey vind ik een erg moeilijk kleurtje, ziet er heel snel onecht uit.
En je hebt gelijk dat Palomino niet voorkomt, maar Fire An Ice komt toch aardig in de buurt?

http://www.tiffanyranch.com/stallions/fireanice.html

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:25

Cassidy schreef:
hoefijzer schreef:
Ik neig nu een beetje naar een donkere vos met iéts lichtere manen zoals de nederlandse pracht hengst A.F.Umoyo.
of toch een hele lichte schimmel met donkere manen en staart? iets rose grey achtig.

Rose grey vind ik een erg moeilijk kleurtje, ziet er heel snel onecht uit.
En je hebt gelijk dat Palomino niet voorkomt, maar Fire An Ice komt toch aardig in de buurt?

http://www.tiffanyranch.com/stallions/fireanice.html

Fire and Ice heeft ook een erg gaaf kleurtje inderdaad! Ben zo ie zo gek op vosjes met (wit)blonde manen :~

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:08

Ben je alweer wat verder? Ik ben erg benieuwd :j

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:16

Prachtig zeg! Ik ben ook benieuwd of je al verder bent. :)

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:24

@Drafbalk: Ik weet welke je bedoelt, prachtig paard! alleen als je zwart verfd op een modelpaard vallen de manen altijd een beetje in het niets. (Het 3d effect wordt slechter te zien, behalve als je er zelf voor staat.) Vandaar dat ik niet zo snel zwarte paarden maak, met uitzondering van friezen, en paarden waarbij ik nephaar gebruik in plaats van gesculpte (harde) manen. ;)

@Bitje: hihi ja er staat niet voor niks dat ik nog een kleur moet kiezen dus hij wordt nog geverfd ja :D

@Cas: ik heb al recentelijk een flaxen chestnut gemaakt, op een custom huckleberry. (heeft wel op het modelpaarden forum gestaan maar is vrij snel daarna verkocht naar duitsland dus misschien heb je die gemist.) Vandaar dat ik nu niet weer een blonde arabier wil maken.

@Donja: Er valt niet zo veel te zien. Er zit nu een laag bruine verf op. Dus het is nu een beetje een paard met licht orange laagje.
Ik werk ongeveer met minstens 30 lagen. En elke laag moet een paar dagen drogen. (vooral nu ik in een huis woon zonder CS.) Ik doe er dus minstens nog een aantal weken tot meer dan een maand over voordat hij af is. In iedergeval nog minstens een week voordat ik een fatsoenlijke bruine base-coat heb.

Uiteindelijk zal het uurwerk voor dit model ongeveer op 40 uur uit komen schat ik. Dat betekend dat ik nog minstens 20 uur te gaan heb. 8-)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:20

Je zal je iig niet vervelen met dit weer :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:59

Wat voor soort verf gebruik je bij dit model? :) En meng je alles zelf in de gewenste kleuren of heb je 'kant en klare' kleuren?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:07

maak je trouwens nog modellen op aanvraag? zou niet uitmaken hoe lang het duurt

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 16:58

@xDonja: ik verveel mij nooit, heb juist altijd tijd te kort ;)

@Bonjoy: Ik begin nu direct met olie. vandaar de lange droogtijd. Daarmee maak ik sowieso de opzet, dus basecolour en verdere uitwerking. Nog geen perfectie. Of ik dan door ga met olie of andere media erbij pak zie ik wel als ik zover ben.
Overgens even een waarschuwing, niet zomaar proberen met olie te starten! don't mess with oils on plastic. Ik kan je het pas aanraden te proberen wanneer je met 30 lagen acryl nog een spekglad oppervlak kan houden, dan heb je ervaring genoeg. Wanneer je gaat prutsen met olie verpest je zo je hele model. Verf kan heel snel bladderen, of het droogt helemaal niet meer (of minstens een half jaar drogen zoals ook bij canvas) of je krijgt barsten op langere termijn, of je wrijft het er later toch weer af wanneer je het model op pakt. En in tegenstelling tot acryl krijg je olie niet tot nauwelijks gestript, dus eenmaal verpest kan je niet meer even opnieuw beginnen.
Dat even watbetrefd modelpaarden en olie verf :+
Ik expirimenteer alleen er een beetje mee zeg maar. Ik werk momenteel aan 13 modellen. 10 daarvan begin ik met een basecoat van acryl, eentje dus olie (deze) en de rest meteen met pastel. De enige reden dat ik meteen met olie start is de diepte van de kleuren. Of je met een base-coat van acryl met daarover olie niet het zelfde resultaat geeft weet ik nog niet. Dat moet verder werk nog uitwijzen.
Alles wat ik maak is voor mij een groot proces. Opweg leer ik. ;) ;)

Ik begin altijd met een base coat, net zolang totdat die volledig dekt. Het hangt van de kleur af of ik die meng. Nu niet, ik gebruik gewoon een burnt sienna als base-coat. De latere uitwerking is allemaal gemengt. Ik koop alleen wat basis kleuren, eind resultaat is nooit een van deze kleuren.

@trustHim: Ik ga binnenkort weer proberen te starten met de portretten, dus ook ruimte voor niet portret gerelateerde customs. Tblijft alleen wel bij verven en lichte aanpassingen, geen drastisch werk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:35

ok, dan hou ik het even in de gaten ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:44

hoefijzer schreef:
@Drafbalk: Ik weet welke je bedoelt, prachtig paard! alleen als je zwart verfd op een modelpaard vallen de manen altijd een beetje in het niets. (Het 3d effect wordt slechter te zien, behalve als je er zelf voor staat.) Vandaar dat ik niet zo snel zwarte paarden maak, met uitzondering van friezen, en paarden waarbij ik nephaar gebruik in plaats van gesculpte (harde) manen. ;)

@Bitje: hihi ja er staat niet voor niks dat ik nog een kleur moet kiezen dus hij wordt nog geverfd ja :D

hihi, ach ja..ben nou eenmaal blond :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:01

Mooi :D

Mischien grijzig ja, schimmel.
Is wel moeilijk O:)
Vos is ook mooi :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:09

Op het arabierenforum is onlangs een shoot van AF Umoyo geplaatst door Hypofocus. Erg mooie foto's, wellicht kan je die als voorbeeld gebruiken :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 09:49

Ja, die heb ik ook gezien, prachtig beest :D

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:16

Ben je er al uit welke het wordt?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:42

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:49

Wauw wat gaaf zeg! Vind het ook leuk dat je voor een ongebruikelijke houding gaat. Hij valt echt op zo.

FunkyMistiC schreef:
[ITP] *** Sprookjesachtige hengsten... By Hypo Focus ***
Hier staan ook nog foto's van die donkere arabische hengst.
Vind erg knap hoe je dit maakt trouwens!

Als je die met de stipjes exact namaakt vind ik je echt knap. _O-

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 20:57

Ik heb inderdaad voor de Umoyo kleur gekozen 8-) Heb een paar basis lagen er op zitten. Helaas ben ik een beetje dom geweest en wilde hem een beetje helpen met drogen. Dus paard voor de kachel gezet. En nu zijn hals gescheurd. :o domdomdom ik had beter moeten weten. Model is hol dus bij erg warme lucht zet dat uit. Nu had ik er al een luchtgaatje in gemaakt maar blijkbaar was hij daarvoor te warm geworden. Dus hij heeft nu een breuk op de hals, in de overgang van plastic naar klei.

Niet een heel groot probleem gelukkig, ik heb hem opnieuw uit moeten schuren en op moeten vullen. Met dat laatste ben ik nu bezig, en dan kan ik proberen het beschadigde stuk bij te verven met de rest van de body zodat hij een egale base coat krijgt.

@Miss_Malfoy: haha ik heb wel vaker vliegen schimmels gemaakt hoor. Nu is papillon wel heel extreem, maar ook ontzettend fascinerend. Dus die staat wel op mijn lijstje om dergelijke kleur te schilderen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:36

Had ik hier nog niet eens gereageerd?

Ik vind 'm super! Zoveel mooier dan je vorige PS arab make-over! Je wordt steeds beter. :)

Het is dat je zelf goed kunt painten, maar ik denk dat een Leisure paintjob ook niet zal misstaan. :D

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:27

Even een up-date!

Ik ben hem nu redelijk aan het afronden. Dit is een foto van pakweg 1 week terug. Basis kleur is hier bijna af. Ik heb er daarna nog iets bij gewerkt, en ben nu bezig met afwerking. (manen staart aftekeningen.)
Ik hoop hem volgende week af te hebben, dus dan meer! 8-)
Afbeelding
De kleur op de foto komt redelijk uh.. fel over. Dat valt in het echt wel mee.

Edit: btw, de breuk in de hals is weer 100% weg gelukkig. Ook niet meer terug gekomen. 8-)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:33

Paintlinger schreef:
Wauw, erg mooi!!
Hij lijkt op Magnum Psyche (AV hengst).... :j

Mijn idee! Lijkt hem precies met die langere manen!
Mooi hoor! :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:38

nou ik vind hem prachtig! die kleurovergangen e.d. erg knap! vind het inderdaad ook mooi dat je niet een "alledaagse" houding nagemaakt hebt.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 22:44

Afbeelding

Betere foto gevonden :7