[VER] What shall we do II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 20:51

Zo weer een nieuw stukje ;)

Citaat:
Abbigail

Afwachtend kijken ik en Casey naar de jongen. Het is een tijdje stil en uiteindelijk wordt Casey ongeduldig. “Ga je je nog voorstellen, of wat?!” zegt ze wat verontwaardigd. Als zij het niet had gezegd, was ik het zeker wel geweest, want kom op zeg. “Sorry, dat komt straks wel. Nu moeten we eerst naar onze plaats van bestemming.” Terwijl hij dat zegt loopt hij al naar de helikopter toe. Casey en ik lopen tegelijk naar voren, zodat we zijn pas naar de helikopter afsnijden. “Als jij met ons mee wilt zul je toch echt een beetje slimmer moeten zijn. Jij gaat niet mee zolang wij geen naam hebben en niet weten wie je bent. Dan ga je maar lopen!” zeg ik en Casey knikt heftig om te laten merken dat ze het ermee eens is. “Casey. Abbigail. Zo is het wel genoeg. We hebben met George afgesproken en we zijn al aan de late kant. Jullie kunnen hem later nog uitgebreid verhoren.” Een beetje gepikeerd kijken we de jongens aan, maar stappen dan in de helikopter, maar keuren de vreemde en mysterieuze jongen geen blik meer waardig.

De hele helikoptervlucht hebben we met geen woord gesproken. Ook niet als ons wat werd gevraagd. Ze kunnen mooi de pot op! Na een tijd vliegen komen we eindelijk aan op de plaats van bestemming. Ik herken de plek als de basis waar we ook zijn begonnen, voordat we naar dat trainingskamp gingen. We landen op het dak en moeten een aantal trappen naar beneden. Met zijn allen lopen we de kamer in van George, maar als ik rondkijk zie ik dat hij er zelf niet is. We blijven een tijdje staan wachten en uiteindelijk komt ook George binnenlopen. Hij begroet ons vriendelijk en ik vergeet mijn koppigheid naar de jongen toe even. Afwachtend kijk ik naar George die er rustig bij gaat zitten. Een moment kijkt hij iedereen even goed aan, dan draait hij zich naar de nieuwe jongen. “Zo Brian, ik denk dat het nu wel tijd is dat jij je even voorstelt.” Zegt hij vriendelijk en zowel ik als Casey draaien zich om naar Brian. Nu kan meneer er niet meer onderuit komen. Brian lijkt hier wel blij om te zijn, want hij glimlacht even. “Nou mijn naam is Brian, mochten jullie dat nog niet begrepen hebben. Het is de bedoeling dat ik jullie superieur wordt bij jullie missies.” Hij wil nog meer zeggen, maar valt stil als Casey en ik ons verontwaardigd omdraaien. Even draait Casey zich nog om en zegt: “Bij deze vind ik je niet meer aardig.” Ik glimlach even, dat kind ook altijd. “Huh! Hoezo, bij deze? Wat heb ik verkeerd gedaan?” Zegt Brian verontwaardigd en zoekt steun bij George, Justin en Nathaniel. Ik draai mij naar hem om, als ik merk dat niemand hem te hulp schiet. “Het is vrij simpel. Wij houden niet van bazen. Zij zijn zo gezegd, TE BAZIG!” zeg ik met grote nadruk en kijk hem kritisch aan. “Maar ik ben niet bazig, ik zal alleen…” “Ons opdrachten geven? Ons vertellen wat we moeten doen? De enige waarvan wij iets aannemen is van George en dan nog alleen als wij er zin in hebben.” Zeg ik en kijk hem strak aan. Hij wil er wat tegenin brengen, maar weet blijkbaar niet wat. “Was dit alles. Anders ga ik vast even bij mijn kamer langs.” Zegt Casey en kijkt hierbij nadrukkelijk George aan. “Ik zou graag nog even wat met jou willen bespreken.” Zegt George, waarna hij iedereen afwachtend aankijkt tot ze vertrekken. Ik twijfel even, mag ik er niet bij blijven. George maakt mij met een simpel gebaar duidelijk dat ik ook even weg moet. Ik frons mijn wenkbrauwen, maar doe toch braaf wat er gevraagd wordt.

Casey

Lichtelijk verveeld wacht ik tot iedereen de kamer verlaten heeft, waarna ik George weer aankijk. “Waarom moeten we nou weer een superieur?!” zeg ik verontwaardigd. Ik moet er toch iets over zeggen. “Casey, jullie hebben begeleiding nodig.” “Daar hebben we Justin en Nathaniel al voor.” Blijf ik koppig volhouden. “Justin en Nathaniel hebben die begeleiding ook nodig, want iemand moet jullie aansturen op jullie missies. Zij gaan nu met jullie mee op missie, om jullie te helpen. Voorlopig…” ik wil er wat tegenin brengen, maar George maant mij tot stilte. Koppig kijk ik hem aan, maar ik houd wel mijn mond. “Dit is niet waar ik eigenlijk met je over wilde praten.” “Wat als ik dat wel wil!” zeg ik enigszins beledigt, omdat hij blijkbaar denkt dat hij er zo gemakkelijk vanaf komt. “Casey zo is het wel genoeg!” zegt George nu en de blik in zijn ogen vertelt mij dat ik nu echt mijn mond moet gaan houden. Even haalt George diep adem, waarmee hij zijn rust weer terugkrijgt. “Misschien is het verstandig als je even gaat zitten.” Zegt hij en wijst mij naar een stoel, waar ik braaf op ga zitten. Pas als ik weer naar George kijk zie ik de zorgen in zijn ogen. Er is iets aan de hand. “Ik moet je iets vertellen wat mij ook zwaar valt. Je pleegouders zijn een maand geleden op missie gestuurd en zijn sindsdien vermist. We weten niet wat er met ze gebeurt is, maar ik moest je dit toch even melden.” “Hoe bedoel je vermist?! Zijn zij ook…” Van schrik sla ik dicht, dit kan toch niet waar zijn. “We weten nog niet wat er aan de hand is, dus denk niet meteen aan het ergste. Het kan zijn dat ze wegens omstandigheden geen contact met ons kunnen opnemen.” Probeert George mij te steunen, maar ik weet niet meer wat ik moet denken. Hoe kan dit nou weer gebeuren. Doodstil blijf ik op de stoel zitten naar mijn handen starend. “Mag ik naar mijn kamer?” vraag ik uiteindelijk met een klein stemmetje. Even is George stil, waarna hij mij toestemming geeft. Ik voel zijn ogen in mijn rug prikken, terwijl ik de kamer uitloop. Op de gang staan Abbigail, Justin, Nathaniel en Brian. Abbigail komt direct naar mij toe, maar houdt in als ze mijn gezicht ziet. “Wat is er?” vraagt ze bezorgd, maar ik schud alleen maar mijn hoofd. Zonder wat te zeggen loop ik door naar mijn oude kamer.

In mijn kamer loop ik naar het raam en ga in de vensterbank zitten. Zonder te weten wat ik zie staar ik naar buiten. Een tijd lang zit ik alleen maar. Ik probeer te begrijpen wat ik zojuist gehoord heb, maar het lijkt allemaal zo onbegrijpelijk. Mijn ouders… of de mensen die ik altijd als mijn ouders heb gezien. Weg? Hoe kunnen ze zomaar verdwijnen? Langzaam beginnen de tranen hun weg te vinden over mijn wangen, maar ik neem niet de moeite om ze weg te vegen. De vakantie die ik samen met Abbigail heb gehad, lijkt nu zo ver weg, dat ik nauwelijks kan geloven dat het om dezelfde dag gaat. Ik schrik op uit mijn gepeins als er op de deur wordt geklopt. “Casey?” hoor ik de bezorgde stem van Abbigail. Een moment blijf ik naar de dichte deur kijken, maar dan wend ik mij weer af. Abbigail probeert de deur open te doen, maar die had ik op slot gedaan. Wat zou ik haar nu moeten vertellen? Goh Ab, ik ben er achtergekomen dat mijn ouders zijn vermist. Oftewel de mensen die ik dacht dat mijn ouders verdwenen zijn van de wereld. Met andere woorden ik ben mijn hele familie kwijt. Natuurlijk zal dit met jou familie niet gebeuren. Met jou alles goed? Direct lopen er weer tranen over mijn wangen. Mijn familie! Mijn enige familie die ik ooit had! Als er in deze kamer een minibar was geweest, zou ik mezelf nu helemaal volgooien met alcohol. Dan zou ik misschien de vreemde leegte en de dove pijn, die ik heb, vergeten.

Met een schok word ik wakker van de herrie op de deur. Verdwaasd kijk ik om mij heen en kom tot de ontdekking dat ik op mijn bed ligt. Hoe ben ik hier terecht gekomen. Wat stijf kom ik overeind en kijk naar buiten, waar de regen nog steeds met bakken uit de hemel komt. Even moet ik bedenken wat er precies aan de hand is, maar bij de herinnering ga ik weer liggen. Onwillekeurig stromen de tranen alweer over mijn wangen. Mijn hoofd bonkt en ik vraag mij af of het zou kunnen dat ik dit misschien gedroomd heb. Dat alles wat er tegen mij is gezegd, gewoon een nachtmerrie blijkt te zijn. Ik zou het graag willen geloven, maar ik weet dat het allemaal waar is. Opnieuw wordt er hard op de deur geklopt. Pas nu schiet mij te binnen dat de deur op slot is en dat ik open moet doen. Opnieuw kom ik langzaam overeind. Ik hoor Abbigail haar stem op de gang en ik weet dat ze bezorgd is. Helemaal stijf kom ik overeind en loop naar de deur toe. Ik draai het slot om en trek de deur open. Meteen schrik ik mij kapot en duik in elkaar.

Danielle en Jeltien

123321

Re: [VER] What shall we do II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:01

Spannend :#

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:47

ik vind het trouwens wel een heftig verhaal :')

drafbalkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:07

Ik verbied het jullie om op het spannendste van het verhaal te stoppen!!!!

(grapje).
kijk al uit naar volgend weekend.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:31

whaha en ik kijk uit naar de reactie van volgende week :P ;)
leuk om te merken dat ook deel 2 weer in de smaak begint te vallen ;)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 08:44

leuk stuk weer :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:12

leuk leuk leuk weer :)
was het maar vaker weekend :P

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:26

goh, waarom stoppen jullie daar nou,, ;O op het spannendste moment ;O!!
hou van dit verhaal :P staat bij men favourieten :P haha

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 09:32

Unfaithful schreef:
Oeehhh leuk! Super dat er weer een vervolg is! :)

Een aandachtspuntje:
Ik zie veel zinnen staan in de trant van ....." Zegt hij
Dit moet op deze manier: .....," zegt hij.
Dus een komma voor de laatste " en dan 'zegt' weer met een kleine letter beginnen in plaats van met een hoofdletter! :) Dit geldt ook voor zinnen met bijvoorbeeld 'vervolgt hij/zij' of 'vult hij/zij aan'.

Verder hartstikke leuk geschreven weer. Ben erg benieuwd naar het vervolg! :D

Oke hier gaa we op letten. De komende stukken heben dit nog wel ben ik bang, want ik heb geen tijd om het na te kijken en we hebben al wat in voorraad ;)
Zo meteen trouwens een nieuw stuk! Erg leuk om te weten dat jullie het leuk vinden!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 09:42

Citaat:

Abbigail
Net op het moment dat de deur opengaat zou ik een flinke trap tegen de deur aangeven. Ik probeer mijzelf nog tegen te houden, maar ik kan er niets meer aan doen. Casey bukt voor mij en ik duik zo over haar heen en met zijn tweeën belanden we op de grond. Voor een moment blijf ik stil liggen, bedenkend of ik mij pijn gedaan heb. Dan kijk ik om naar Casey die er ook wel om kan lachen. Pas dan kijken we op naar de jongens die bij mij waren geweest om de deur open te krijgen. Alle drie kijken ze ons met grote ogen, hoofdschuddend aan. “Hoe krijgen jullie het weer voor elkaar?!” merkt Nathaniel op. “Dit was geheel de bedoeling hoor.” Zeg ik terwijl ik overeind krabbel, Nathaniel strak en serieus aankijken. “Ja vast.” Zegt Brian. “Bemoei je er niet mee! Werd jou soms wat gevraagd?” zegt Casey enigszins geïrriteerd, die inmiddels ook weer overeind staat. Verbaast kijkt iedereen haar aan, een moment lijkt ze niet te weten wat ze moet doen. Dan loopt ze langs de jongens de deur uit en verdwijnt op de gang. Perplex kijken de jongens en ik elkaar aan. Dat ze zo’n opmerking maakt oké, maar de manier waarop. Dat is zeker niet Casey. “Ik denk dat ik haar maar even ga opzoeken.” Zeg ik half tegen de jongens, half tegen mijzelf. “Blijven jullie maar hier, volgens mij is er meer aan de hand.” Snel loop ik de gang in waar Casey in verdwenen is.
“Casey, waar ben je?” roep door de gang. Op dat moment gaat de deur van George open. “Kom even binnen Abbigail.” Ik kijk hem vragend aan, maar ga toch maar naar binnen. “Ga even zitten.” Ondertussen doet George de deur dicht en gaat zelf ook zitten. “Ehm, Casey. Haar pleegouders zijn sinds een maand vermist. Er hoeft niets aan de hand te zijn. Maar ze waren op een missie en…” Geschokt kijk ik George aan. “waarom vertelde je dat niet eerder?” “Omdat het me beter leek om het alleen tegen Casey te vertellen. Maar ik hoorde nu dat ze sinds gisteren zich… Tsja.. niet zo lekker voelde.” Beëindigd hij zijn verhaal. “Niet zo gek.” Mompel ik. Na een tijdje niets te zeggen sta ik op. “George?” George kijkt mij vragend aan. “Eigenlijk…. Wat ik mij al een hele tijd afvraag. Hebben wij nog wel familie? Verder dan elkaar?” Een diepe zucht volgt. Ik zie hem diep nadenken en zoekend naar zijn woorden begint hij. “Ja, je hebt nog verder familie. Maar je kent..” “Ja ik weet het. Het is te gevaarlijk en we komen er nog wel achter. Oké, oké. Ik wilde het alleen maar even weten.” Ik wist dat hij dit zou zeggen. “Het spijt me Abbi.” Ik glimlach even triest. “Het maakt niet uit. Ik weet dat jij hier niets aan kan doen. Was het allemaal maar makkelijker geweest. Casey, haar pl… ouders zijn verdwenen, wij hebben nog wel familie buiten elkaar maar veel meer weten we niet. Nou ja. Weet je, we komen er nog wel achter. Dat hebben we ook gedaan toen we nep ontvoerd werden en wij zijn daar ook overheen gekomen.” Ik begin te grinniken bij de gedachte. Ja, we zijn niet uit het veld te slaan. “Bedankt George. Ik ga even naar Casey.” George glimlacht en slaat mij op de schouder. “Het komt wel goed met jullie.” Ik knik. Dan loop ik de kamer uit. Wat moet ik nu tegen Casey zeggen? Oh Casey, wat rot voor je dat je ouders verdwenen zijn en oh ja. Ik weet niet of je het al gehoord hebt maar we hebben wel familie ergens het is alleen te gevaarlijk en ik weet niet… Nee dat zou hem niet worden. Ik zeg wel even niets.

Met mijn gedachten vol loop ik door de gangen op zoek naar Casey. Uiteindelijk vind ik haar buiten. Haar ogen zijn licht opgezwollen. Ik ga naast haar zitten en zeg een tijdje niet. Wetend dat het toch niet zou helpen. Ze kijkt me even aan en ik haar. Ik glimlach triest en trek haar in mijn armen om eens een dikke knuffel te geven. Ik voel mijn schouder nat worden.

Casey

“Ik ga mijn ouders zoeken met of zonder jullie.” Antwoord ik verzekerd. “Casey, wat denk je zelf. Als jij gaat ga ik met je mee. Dat heb ik al gezegd.” Zegt Abbigail. Nathaniel en Justin zeggen niets, die kijken George alleen maar aan. Ik zie Abbigail vragend naar George kijken en ook ik kijk hem smekend aan. George knikt naar Brian. “Oké.” Begint hij. “Brian. Je laat de plek zijn waar ze als laatste contact hebben gehad. Zoek uit wat ze daar deden, waarom. Wat de missie was en waar ze dus zijn verdwenen.” Brian knikt en loopt weg. “Casey, als jij je ouders wilt vinden moet je goed luisteren naar Brian, Justin en Nathaniel begrepen?” Ik knik en kijk naar Abbigail. George kijkt ook naar Abbigail. “Ja ik beloof ook te luisteren.” “Jullie weten heel erg veel, maar dit gaat nog veel verder dan de vorige keer oké? Ik wil jullie niet ook nog kwijt.” Wij knikken nog een keer. “Het komt goed George, dat beloven we.” Antwoord ik. “Oké ga jullie maar pakken. Wanneer Brian alles heeft uitgezocht stippelen wij alles uit. Het kan een paar dagen duren, maar het kan ook binnen een paar uurtjes geregeld zijn. Succes alvast.”
Met zijn vieren lopen we George zijn kamer uit. Ondertussen weet iedereen wat er aan de hand is, natuurlijk. Hoe kon het ook anders? Maar ach, het gaat mij nu om mijn ouders. Pleegouders.. Nee, voor mij zijn ze mijn ouders. “kom, we gaan pakken.” Ik schrik op. “eh, ja goed idee.” Antwoord ik op Abbigail. Samen lopen we naar onze kamers en pakken onze spullen in.
Vroeger zou ik al mijn mooie merkkleding erin gooien. Maar nu niet meer. Nou ja… Dat ene mooie jurkje kan nog best van pas komen! En die spijkerbroek staat me echt goed, dus ook die gaat mee. Oké, ik ben nog steeds mijzelf wat dat betreft. In gedachten grinnik ik. “Zo ik heb ingepakt ben jij ook klaar? Of ben je zo in gedachten dat je nog moet beginnen?” Hoor ik opeens achter mij. Ik draai me om. “Ik ben ook bijna klaar hoor. Ik zat net te bedenken hoe veranderd ik ben. En daarna bedacht ik mij dat het misschien niet helemaal zo is.” Mijn ogen gaan van Abbigail naar mijn overvolle koffer. Abbigail snapt hem en schiet in de lach. “Je hebt mij aangestoken.” Antwoord ze en stapt opzij zodat ik ook haar overvolle, net dichte koffer zie. “Ik wilde bijna aan jou vragen of je erop wilde zitten, maar uiteindelijk lukte het ook zo. Maar zo te zien moet ik bij jou er wel op gaan zitten!” Het laatste kledingstuk doe ik in mijn koffer en kijk dan lief naar Abbigail. Ze begrijpt de hint meteen en springt op mijn koffer. “SNEL!” Gilt ze. Maar op dat moment glijd ze eraf en valt op de grond. “Oké, misschien had ik er rustiger op moeten gaan zitten.” Ondertussen rol ik over de grond van het lachen. “Zo krijgen we die koffer nooit dicht Cas…” Zegt ze gespeeld verontwaardigd en wrijft over haar arm waar ze net op belandde. Ik probeer mezelf weer bij elkaar te krijgen. “Oké, ga er .. m.. maar.. O.. op zitten.” Hik ik nog na van het lachen. Abbigail gaat opnieuw op de koffer zitten alleen dan nu voorzichtiger. Ik probeer hem ondertussen dicht te krijgen, maar met geen mogelijkheid krijg ik hem dicht. “Misschien moet ik er ook op gaan zitten!” Zeg ik en ik duw Abbigail iets aan de kant en ga naast haar op de koffer zitten. “Maar hoe krijgen we hem nu goed dicht, want zo kan ik er natuurlijk niet goed bij.” Nu is het Abbigail haar beurt om in de lach te schieten.
Op dat moment gaat de deur open. “We klopten, maar jullie hoorden het niet en…. Wat zijn jullie aan het doen?” Verontwaardigd kijkt Justin en daarachter Nathaniel onze kant op. “We k…krijgen mijn k..koffer niet dicht.” Hik ik weer. Ondertussen huilt Abbigail van het lachen. Dit gaat ook echt nergens over bedenk ik mij, waardoor ik toch nog harder moet lachen. Als ik dan ook nog de hoofden van die jongens zie dan houdt ik het niet meer. Ook bij mij rollen de tranen over mijn gezicht. Even lijken de jongens niet te weten wat ze moeten doen. Maar dan komen ze plotseling op ons aflopen. Tillen ons om de beurt van de koffer en zetten ons op het bed. Dan storten ze zich op de koffer en krijgen hem binnen no-time dicht. Ja hoor, natuurlijk. Zij wel en wij niet. Langzaam word ik weer kalm en kijk de jongens aan. “Was ons ook wel gelukt hoor. We wilden alleen jullie je pleziertje ook laten krijgen.” Abbigail knikt heftig mee om te laten zien dat ze er mee eens is. Hoofdschuddend pakken ze onze koffers. “Als jullie je laarzen eens even aandoet, dan kunnen we alvast naar onze volgende verblijf plaats. Daar zullen we voorlopig blijven. Jullie zullen het daar heelijk vinden….” Die ondertoon die Justin erin had bevalt me niet. Wat zou hij daarmee bedoelen? Waarom zou hij dat zeggen? Ook Abbigail heeft het gehoord. Ze heeft zich weer bij elkaar gepakt en kijkt nu serieus naar Justin. “waar gaan we dan heen?” Vraagt ze nog voordat ik een woord kan zeggen. “Naar een bekende plaats. Verder zullen jullie het wel zien.” Antwoord Nathaniel nu. En voordat we nog iets kunnen vragen verdwijnen ze met onze overvolle, net dichtgeritste koffers. Snel pak ik mijn Uggs en gooi die van Abbigail naar haar toe. “Laten we snel gaan, nu wordt ik nieuwschierig!” Snel doen we de verschrikkelijk lelijke, maar lekker zittende laarzen aan en rennen naar de deur. We grissen de jassen van de kapstok en doen ze aan. Nog voordat we de kamer uitgaan blijven we heel even staan. “Daar gaan we weer, opnieuw naar een andere plek.” Zegt Abbigail ernstig. “Au revoir mein Kleine room, of zo.” Antwoord ik. “Best knap Cas, Frans, Duits en engels. Tjonge.” Grinnikt Abbigail. Dan gooi ik de deur dicht.
Nadat we George gedag hebben gezegd en we weer buiten zijn kamer staan kijk ik Abbigail aan. “Wie het eerst bij de auto is.” Zeg ik. “Maar we hebben wel 4 uitgangen en wij weten niet waar we moeten zijn. Overigens zouden ze ons wel even ophalen en..” Ik haal mijn schouders op. “Wie het laatste er is die moet een opdracht doen!” gil ik over mijn schouder. Dan komt ook Abbigail in beweging en rent als een gek achter mij aan. Al snel scheiden onze wegen. Ik ga naar de oostvleugel en Abbigail naar de Westvleugel. Ik hoop zo dat ik win, want ik heb een hele leuke opdracht voor Abbigail bedacht…

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:02

leuk stuk!

Citaat:
“Als jullie je laarzen eens even aandoet, dan kunnen we alvast naar onze volgende verblijf plaats

aandoen moet het zijn denk ik?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:58

Leuk weer!
Alleen misschien is het handig om bij het laatste stuk, iets meer enters te doen, dat leest dan wat makkelijker.
Nu is het aan eeeeeen lang stuk door lezen.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:25

Zo daar is weer een stukje :P
Ik heb geen tijd gehad om het nog eens door te lezen vandaag, dus misschien dat er nog wel een foutje inzit ;)

Citaat:
Abbigail

Wanneer ik bij de uitgang ben aangekomen, kom ik erachter dat ik hier niet moest zijn. Snel ga ik terug, hopelijk was Casey haar uitgang ook verkeerd. Toch doe ik rustiger aan, want maakt het ook uit. Of ze is eerder of niet. Maar dat weet ik nu toch niet meer. Dan wordt er omgeroepen. “Willen Casey en Abbigail naar de Noorduitgang komen. Herhaling: Willen Casey en Abbigail naar de Noorduitgang komen.” Dan bedenk ik mij dat Casey dan ook verkeerd zit. Toch zet ik er de draf er weer in. Misschien ben ik toch eerder? En ik zal eens een leuke opdracht verzinnen voor haar!
Wanneer ik bijna bij de uitgang ben, zie ik dat Casey er ook aan komt rennen. Ik zet mijn vaart er nog wat harder in. Casey heeft mij ondertussen ook gezien en ook zij gaat harder rennen. Het zal er om spannen. Tegelijk rennen we de uitgang door en rennen richting de auto waar we Justin en Nathaniel staan. “Ik ben eerder!” Gilt Casey. “Helemaal niet.” Zeg ik verontwaardig. “we komen tegelijk aan.” Verbaasd kijken Justin en Nathaniel ons aan. “Zeg jullie, wie was er eerder? Ik hè?!” Begint Casey weer. “Ja prima, we moeten gaan. We staan al heel lang op jullie te wachten. Jullie zouden op ons blijven wachten in de gang. Nou ja ga nou maar snel de auto in!” Zegt Nathaniel licht geïrriteerd. “Zie je wel!” Schreeuwt Casey. “Hij zegt het ook.” Ik draai met mijn ogen. Tuurlijk meid, wat jij wilt. Snel duik ik de auto in, achtervolgd door Casey. Justin en Nathaniel gaan voorin zitten. Langzaam start Justin de auto en rijden we weg.
“Ik weet wat je moet doen Abbigail.” Verbaasd kijk ik Casey aan. “We kwamen tegelijk aan hoor.” Antwoord ik. “Nee hoor, je hoorde wat Nathaniel zei. Ik was er eerder.” Ik wil nog wat zeggen maar bedenk we dan. “Wat moet ik doen?” Vragend kijk ik Casey aan. “Dat vertel ik nog wel. Niet nu.” Ze kijken van mij naar de jongens. “Prima.” Antwoord ik rustig. We zullen het vanzelf zien.
Ondertussen let ik goed op de weg. Het komt me bekend voor. “Waar gaan we heen?” Nathaniel kijkt glimlachend om. “Dat zul je nog wel zien, nieuwsgierig aagje.” “Stinkerd.” Zeg ik zacht. “Pardon?!” Hoor ik van voor. “niets…” grinnik ik. “Jaja…” Ik wrijf met mijn hand eens lekker door Nathaniel zijn haar, zodat het helemaal in de war zit. Heel erg flauw, maar wel erg leuk om af en toe eens te doen. “He, houd eens op!” “Wat?” vraag ik schijnheilig. “Niets.” Bromt hij gemaakt van voor. “Zijn we er al?” Vraagt Casey zeurderig en knipoogt naar mij. Justin grinnikt. “We zitten nog wel een aantal uurtjes in de auto.” Oké, het kan dus nog wel even duren. Dan draai ik mij maar eens om en kijk naar buiten. Het valt mij op dat we steeds verder van de buitenwereld verdwijnen en we langzaam het bos in gaan. Na een tijdje vallen mijn ogen langzaam dicht en kom ik in een droomloze slaap terecht.

“Wakker worden, we zijn er.” Langzaam word ik wakker. “Waar zijn we?” mompel ik schaapachtig. “Op de plaats van bestemming.” Opeens krijg ik een dejavu. “We zijn hier eerder geweest.” Mompel ik weer. Langzaamaan kom ik wat verder overeind. “Ja, hier zijn we de eerste maanden toch geweest! Home sweet home.” Glimlacht Casey. Ik zie dat Justin en Nathaniel ondertussen uitstappen. Ze doen onze deur open en ook Casey en ik stappen uit. “Blijven we hier de komende dagen?” Vraag ik. Nathaniel knikt. “Wij willen nu in dat huis slapen.” Hoor ik Casey tegen Justin zeggen. Ik kijk naar de huisjes een stukje verder. Het lijkt al zo lang geleden, dat we hier kwamen en we allebei een apart huisje kregen. Eigenlijk was dat helemaal niets aan! En die nacht, het was zo donker en we moesten toen alleen naar onze huisjes toe. Nee bedankt. Liever niet. Terwijl Casey Justin probeert over te halen loop ik met Nathaniel mee naar de achterkant van de auto. Samen met hem haal ik de koffers eruit en lopen naar het grote huis. Wanneer Nathaniel de deur open doet en we de koffers door de keuken naar de huiskamer brengen kijk ik eens goed rond. Het ziet er net zo uit als toen we hier weggingen. Even blijf ik staan. “Gek eigenlijk, ik heb het best gemist hier.” Nathaniel kijkt me aan. “Zo gek is het niet. We hebben allemaal hier veel meegemaakt. Het is een beetje ons thuis geworden.” Ik knik. Samen lopen we weer naar buiten om de andere koffers te pakken. “We hebben het gevonden.” Begint Justin wanneer wij weer bij de auto staan. “Nathaniel, jij en ik gaan in de ene kamer. Abbigail en Casey in de andere kamer. De huisjes laten we voor wat ze zijn. Het water deed het de vorige keer al niet goed en het ligt toch iets afgelegen.” Ik knik. “Goed idee.” Ook Nathaniel is er mee eens. Met zijn allen gaan we met de laatste koffers naar binnen. “Wie wilt er wat drinken?” Vraag ik daar. Iedereen reageert en daarom loop ik naar de keuken. Wanneer ik in de koelkast kijk zie ik dat er een aantal over data gevulde pakken melk liggen, nog wat frisdrank wat ook niet meer goed is en beschimmeld kaas. “Jakkes!” zeg ik hard op. Snel pak ik uit een van de kastjes een vuilniszak die er gelukkig nog liggen. Alles wat over de datum is gooi ik erin. Dan blijft er ook maar weinig over. Voor de zekerheid ga ik de andere kastjes ook langs en ook die zijn zo goed als leeg daarna. De zak met rotzooi gooi ik buiten de container. Wanneer ik terug in de kamer kom kijken ze me vragend aan. “Dat duurde lang.” Zegt Justin. “En jullie denken ook niet, joh laat ik eens even gaan kijken?” Vraag ik sarcastisch. “Nee ik zit hier we lprima.” Antwoord Justin weer. Ik draai grinnikend met mijn ogen. “Bijna alles is over de datum. Ik heb water en thee voor jullie?” Meteen komt Nathaniel in actie. “Ik ga wel even langs de winkel in het dorp, dat kan nog net.” Justin knikt. “Dan zal ik het hier wel schoon gaan maken.” Zegt hij. Casey en ik kijken elkaar aan. “Ik ga met je mee Nathaniel.” Antwoord ik snel waardoor Casey Justin moet gaan helpen met schoonmaken. Daar had ik nou net geen zin in!
Nathaniel pakt de auto sleutels en ik loop achter hem aan naar de auto.

Casey

Abbigail heeft het weer goed voor elkaar. Zij hoeft nu niet schoon te maken. Ach met Justin wil ik wel schoonmaken bedenk ik mij en ook ik kom in actie. Ik ga op zoek naar een paar emmers, sponzen en doeken. “Ik zal boven alles schoonmaken en het beddenhoek even verschonen.” Zegt Justin wanneer we de emmers meenemen. Ik knik. “Ik doe het beneden wel!” Samen gaan we hard aan de slag.

Na een uurtje blinkt de keuken, badkamer en wc. Nu de woonkamer nog. Ondertussen komt Justin naar beneden. “De twee kamers en de badkamer van boven zijn schoon. Hoe is het hier?” “Alleen de woonkamer nog.” Antwoord ik. “Ik help je wel.” Antwoord Justin en ik glimlach. Alle ramen en deuren staan open zodat het eens goed kan doorwaaien. Ik pak een nieuwe emmer met water en ga naar de woonkamer toe. Justin heeft de banken,stoelen en tafel allemaal in een hoekje geschoven zodat we de vloer eens goed onder handen kunnen nemen. Wanneer hij op mij af komt lopen kan ik het niet laten… Zou ik het doen? Nee dat kan eigenlijk niet, het is gewoon niet zo aardig. Maar aan de andere kant wel erg leuk. Dan, nog voordat ik kan reageren, gooit Justin de emmer die ik net in mijn handen had over mijn hoofd leeg. “Jij…” Roep ik. Lachend doet Justin neen stap achteruit. “Ik wist dat jij zat te twijfelen dus toen heb ik maar een keuze gemaakt. Dus bij deze.” Lacht hij. Snel ren ik naar de keuken en vul een andere emmer. Klotsend neem ik hem mee naar de kamer. Justin die er op voorbereid was pakt mijn arm vast en probeert de emmer los te krijgen. Ondertussen probeer ik mij los te worstelen en het water over hem heen te gooien. Doordat over de hele vloer water ligt is het zo glad dat we onderuit glijden en het water over ons beiden terecht komt. Kletsnat lig ik daar, naast Justin. Die ondertussen ook niet meer zo droog is. Ik probeer hem zo serieus mogelijk aan te kijken. “Zit mijn make-up nog?” Vraag ik. Justin schiet in de lach. “Je ziet er nog perfect uit.” Dan begin ook in te lachen. Ik zie mezelf al voor me. Mijn haren in de war, vieze vegen over mijn gezicht en kleding en mijn make-up uitgelopen van al dat water. Met mag dan waterproof zijn, maar dit kan het nooit aan! Wanneer ik probeer op te staan glijd ik weer weg. Misschien moet ik voorlopig maar even blijven liggen? Justin probeert het ook een keer, maar ook hij glijdt weg. Toch probeert hij het nog een keer en dan komt hij wel overeind. “Geef me je hand maar.” Zegt hij en steekt zijn hand uit. Ik neem zijn hand een en kom overeind. “Dank je.” Glimlach ik. Justin kijkt mij ondeugend aan. “Ik ben bang dat we gauw verder moeten. Want zo kunnen we het niet laten zien zo.” Ik knik heftig als ik om mij heen kijk. “Helemaal mee eens.” Snel leggen we de laatste loodjes af en zetten daarna alles op zijn plaats. De ramen laten we nog even open staan. “Zin om lekker wat te drinken?” Vraagt Justin. Ik knik. “Heerlijk, maar eerst mij even omkleden. Snel kleed ik mij om en ga daarna lekker op de bank zitten. Even later komt ook Justin schoon en wel weer naar beneden. “Voor mevrouw een heerlijk glas water, want ze zijn nog niet terug.” Ik grinnik even. “Bedankt. Ik heb nog niet genoeg water gezien vandaag.” Justin ploft naast mij op de bank. Heerlijk om gewoon even rustig op de bank te zitten. Op dat moment komt het idee dat mijn ouders vermist zijn weer naar boven. Eindelijk was ik het even vergeten. Maar nu het zo rustig is komen de gedachten meteen weer terug. Waar zouden ze zitten? Hoe zou het komen dat het mis is gegaan? Is het sowieso wel mis gegaan? Misschien zitten ze wel lekker in het zonnetje te genieten. Of het is juist ontzettend koud? Met een diepe zucht doe ik mijn ogen weer open. Dit helpt niet. Al die vragen, het heeft toch geen zin! Justin gaat zitten en kijkt mij aan. “Je denkt aan je ouders hè?” Met glazige ogen kijk ik hem aan. “Ik hoop zo dat ze ongedeerd zijn. Als ik maar wist wat er aan de hand was. Maar dit is nog erger. Niet weten wat je te wachten staat. Misschien is er wel niets aan de hand, misschien zijn ze wel… Nouja … Is er iets ergs gebeurd. En wat nou…” Rustig laat hij me mijn verhaal doen. Alle onzekerheden gooi ik eruit. Waarom weet ik niet, blijkbaar moest het even. En ik vind het heerlijk dat ik aan iemand alles kan vertellen zonder rekening te moeten houden met diegene. Ik wilde Abbigail niet helemaal ongerust maken, tenminste ik durfde al mijn onzekerheden niet zomaar op tafel te gooien. Wat nou als ze ook zo ongerust zou worden? Tuurlijk, eigenlijk weet ik wel dat ook zij erover nadenkt. Maar het is simpelweg anders.
Wanneer ik helemaal uitgepraat ben kijk ik even opzij. Ik zie Justin bedenkelijk kijken. “Weet je..” begint hij. “ Ik kan wel allerlei dingen zeggen, maar ik geloof dat het niet zoveel zin heeft. Ik vind het verschrikkelijk voor je. En ja er hoeft niets aan de hand te zijn, maar het kan wel. Het enige wat ik kan zeggen is dat wij er allemaal voor je zijn en wij je zo goed mogelijk gaan helpen om erachter te komen wat er aan de hand is. Oké?” Ik begin te glimlachen. Heerlijk, niet dat gepraat dat alles maar altijd goed komt. Of zo dramatisch dat ik zo zielig ben. “Oké.” Zeg ik dan.

Danielle en Jeltien

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:54

Dit moet zijn
Met mag dan waterproof zijn,

Het :P

En dit is onlogisch
Nathaniel, jij en ik gaan in de ene kamer. Abbigail en Casey in de andere kamer

de rest van het verhaal gat het alleen over nathaniel , justin en abbigail en casey en daar ineens over nathaniel , jij en ik?

Leuk stuk weer verder :D

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:43

Toushie schreef:
Dit moet zijn
Met mag dan waterproof zijn,

Het :P

En dit is onlogisch
Nathaniel, jij en ik gaan in de ene kamer. Abbigail en Casey in de andere kamer

de rest van het verhaal gat het alleen over nathaniel , justin en abbigail en casey en daar ineens over nathaniel , jij en ik?

Leuk stuk weer verder :D

Bedankt :)
alleen even een vraagje, want die onlogische zin :o het staat in jij en ik omdat het gezegd is, het hangt er volgens mij alleen vanaf hoe je het leest. Dus zoals jij zegt zou het worden: Nathaniel en ik gaan in ... (hiermee richt Justin zich op de hele groep)
Nathaniel, jij en ik gaan... (is gericht op alleen Nathaniel, dus in principe wel goed) Het zou wel als verwarrend kunnen worden gezien, omdat hij zich later weer richt op de hele groep

heb ik het dan goed begrepen? :P

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:49

oke ik snap wat je bedoeld, hij vraag aandacht van nathaniel en zegt dan jij en ik.
Toch blijft het wat onlogisch overkomen naar mijn mening.

Kan je denk ik beter maken nathaniel en ik en abbigail en casey.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:50

Ze kijken van mij naar de jongens.

moet denk ik zijn
ze kijkt van mij naar de jongens.

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 08:00

waar is het volgende stukje?? :D

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:11

Vraag ik me ook af! :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:54

Die zijn te druk met carnavallen :D

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 18:06

Oh sorry het was mijn taak, maar de harde schijf van mijn laptop is vervangen dus heb zo het verhaal niet meer. Heeft Jeltien wel, dus ik zal haar even mailen.

Excuses voor het ongemak :+

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 19:11

Het is opgestuurd dus nu dan echt het volgende stuk:
Citaat:
Abbigail

“Wil jij rijden?” Vraagt Nathaniel mij. Ik schud mijn hoofd. “Nee dankje, deze keer laat ik het aan jou over. Vind het eigenlijk ook wel heerlijk om niets te doen.” Nathaniel glimlacht en doet de portier voor mij open. Ik stap in en Nathaniel doet de deur dicht. Dan loopt Nathaniel er om heen en stapt ook zelf in. “Heb je wel geld mee?” Vraag ik voor de zekerheid nog even. Nathaniel knikt en geeft mij zijn portemonnee. “Zou jij hem heel misschien even bij je willen houden?” “Jep.” Antwoord ik kort. Ondertussen doe ik uit gewoonte de portemonnee open en zie een vakje met wat fotootjes. Een voor een bekijk ik ze. “Leven je ouders nog?” Verbaasd kijkt Nathaniel door de plotselinge vraag naar mij. “Ja.” “Doen ze ook dit werk of ben je hier zomaar gekomen?” Vraag ik door. “Mijn ouders hebben een boerderij. Ik ben eigenlijk soort van ‘ontdekt’. Het bleek dat ik aanleg had voor dit werk. Niets van dit alles zat in mijn familie. Ik weet eigenlijk niet meer hoe ze mij opgemerkt hebben. Hen kennende letten ze goed op mensen die ze kunnen gebruiken en ik was er een van. ” Geboeid luister ik naar Nathaniel. “Heb je verder nog broers en zussen en hoe is het om op een boerderij te wonen? Wat voor leven leidde je hiervoor?” Ik zie Nathaniel even zijn wenkbrauw optrekken maar begint toch te praten. “Nou, Ik heb nog 1 broer, 1 broertje en 2 zusjes. En verder heb ik schatten van ouders. Verder is het dus een groot gezin en een drukte van belang. Maar wel ontzettend gezellig. Als ik even vrij heb ga ik er langs. Zij weten dat ik dit doe, maar ze moeten het in de familie houden. Dus als iemand naar mij vraagt zeggen ze standaard dat ik bij de marechaussee zit.” Even grinnikt hij. “Ik weet ook niet hoe ze het verzonnen hebben. Waarschijnlijk mijn jongste zusje van 13.” Ik glimlach. “Het lijkt me heerlijk om in zo’n groot gezin te zitten.” Weer kijkt Nathaniel even om. “Je zou een keer mee kunnen gaan. Je zal het vast leuk vinden.” Blij verrast kijk ik hem aan. “Lijkt me leuk!” Dan kijk ik weer naar de foto’s. Iedereen komt er in voor. Zijn ouders, nog 2 jonge meisjes wat neem ik aan zijn zusjes zijn en nog een aantal foto’s van zijn broers en hijzelf. “Lijkt me een leuke familie.” Mompel ik zachtjes in gedachten. Voorzichtig doe ik de fotootjes weer in het vakje. “Eigenlijk is het niet zo netjes van me hè, dat ik zomaar in je portemonnee kijk.” “Is niet erg, ik geloof dat je veel over iemand te weten kan komen dan.” Ondertussen rijd Nathaniel een dorp binnen en stopt bij een lokale supermarkt. Ik geef hem zijn portemonnee terug en stap uit.

Eenmaal binnen pak ik een karretje. “Even kijken… We hebben brood nodig, beleg, drinken, avond eten..” Begin ik meteen. Als jij nou die kant van de winkel neemt, doe ik deze. Nathaniel loopt naar de andere kant van de winkel en begint daar. Ondertussen loop ik alle schappen langs en vergelijk de verschillende producten. Aan het eind gaan kijken we nog even goed in het karretje. “Volgens mij hebben we het, denk je niet?” Zegt Nathaniel. “Volgens mij ook. Hebben we best goed gedaan, al zeg ik het zelf.” Zo snel mogelijk rekenen we af en zetten daarna alles in de auto. “Zou jij het karretje weg willen brengen, ik moet nog wat halen.” Voordat ik antwoord kan geven is Nathaniel al weg. Hoofdschuddend breng ik het karretje weg.
Als ik terug kom en zie dat Nathaniel nog niet terug is loop ik wat verder langs een aantal kleinere winkels. Het is erg koud en ik sla mijn armen om mij heen om mij een beetje tegen de kou te beschermen. Langzaam loop ik verder van raam naar raam. Het zijn allemaal kleine winkeltjes. Van die soort die er gewoon ontzettend schattig uitzien. Bij het volgende raam blijf ik even staan. Er staan ontzettend mooie armbanden in de vitrine. Ze zien er heel simpel en subtiel uit. Maar ontzettend mooi! En duur. Op dat moment voel ik opeens iets over mijn schouders. Met een schrik draai ik mij om en kom half in Nathaniel zijn armen terecht. Hij wilde net zijn jas over mijn schouders doen, toen ik me omdraaide. “Eh… hoi.” Verlegen kijk ik naar de grond. “Ja, eh ik dacht je hebt het koud dus vandaar. Sorry dat ik je liet schrikken.” “Maakt niet uit.” Ik glimlach en kijk Nathaniel in de ogen. “Het is lief. Ik eh.. was alleen even in gedachten.” Nathaniel knikt en doet de jas wat beter om mijn schouders. Even blijven we zo - dicht bij elkaar - staan. “Laten we maar terug gaan naar de auto.” Zegt Nathaniel dan. Hij doet zijn arm om mijn schouder en leid mij terug naar de auto.
Eenmaal in de auto warm ik mij weer een beetje op. Terwijl Nathaniel op de weg let kijk ik eens goed opzij. Ik volg de lijnen van zijn kaak, kijk naar de pretogen met kleine lachrimpels aan de zijkant, zijn stoppeltjesbaard die hij vergeten is vandaag weg te halen. Of geen tijd heeft gehad, dat kan natuurlijk ook. Opeens kijkt hij opzij en vangt mijn blik op. Ik voel me een klein beetje rood worden. Ik moet ook niet zo dagdromen. Ik zie dat zijn pretogen gaan glinsteren en snel kijk ik de andere kant op. Het lijkt wel of hij mijn gedachten kan lezen, want elke keer wanneer ik maar iets beweeg met mijn hoofd zie ik in mijn ooghoeken dat hij even mijn kant op kijkt. Misschien moet ik mijn gedachten wel gewoon ergens anders opzetten. Buiten misschien? Ik probeer me te concentreren. Oké bomen, een weg, langs die weg nog meer bomen, aan de andere kant weilanden en… Nathaniel. Oké, misschien aan mijn kant blijven? Bomen…. Ja daar heb ik ook niet zoveel aan. Ik zucht eens even diep en schiet dan om mezelf in de lach. “Wat is er?” vraagt Nathaniel nieuwsgierig geworden. “Niets, had even een binnenpretje.” “Je maakt mij nu ook nieuwsgierig.” Mompelt hij dan voor zich uit. “Nee, het is zo’n binnenpretje waar jij niets aan hebt. Want het is niet grappig als ik het jou vertel.” Even schud hij zijn hoofd en legt zich dan neer bij wat ik gezegd heb. De rest van de rit zeggen we niets meer. Eigenlijk is het ook helemaal niet erg, het is niet zo’n bedrukte stilte.

Casey

Wanneer we een auto horen aankomen op de oprit spring ik op. “Kom we gaan ze helpen !” Ook Justin staat op en samen lopen we naar buiten. Op het moment dat wij naar buiten komen zie ik dat Abbigail de jas van Nathaniel teruggeeft. Ik glimlach even, maar zet dan mijn zinnen op de achterbak van de auto die overladen is. “Eindelijk, eten!” Zeg ik blij en met zijn vieren dragen we de tassen naar binnen om alles goed op te bergen.
We zijn net klaar met eten. Het is ondertussen zeven uur geweest. De hele dag zijn we in de weer geweest en ik begin ook wel een beetje moe te worden. “Ik ga maar eens lekker lang in bad.” Zeg ik half tegen mezelf half tegen de anderen. “Klinkt heerlijk, moet je doen.” Antwoord Abbigail. “Ik ga wel afwassen, aangezien jullie het hele huis al hebben schoongemaakt.” Gaat ze verder. Ook Nathaniel stemt ermee in en samen ruimen ze alles op. Ik sta dan maar op en begeef me naar boven. Ik laat het bad vollopen en loop ondertussen naar onze kamer om wat spullen te pakken. Alles heb ik netjes uitgestald. Ik ga mezelf eens heerlijk verwennen. Alles wat ik ook maar denk om nodig te hebben.

Na een klein half uurtje open ik mijn ogen weer eens. Ik voel mij weer helemaal ontspannen en het bad is lekker warm. Eigenlijk wil ik er helemaal niet uit, maar ik begin mij te vervelen. Bovendien zijn er veel belangrijkere dingen te doen. Even rek ik mij uit en klim dan het bad uit. Zodra ik naast mijn bad sta duizelt het mij een beetje. Snel ga ik op de badrand zitten en wacht tot het over. Dat overkomt mij nou altijd. Te snel overeind en teveel warmte denk ik. Snel graai ik naar een handdoek en droog mijzelf af. Niet veel later stap ik weer helemaal fris en fruitig de badkamer uit. Zo dat was genieten! Eerst maar eens kijken waar de rest is. Rustig loop ik naar beneden waar ik ze alle drie lui onderuit gezakt aantref. “Wat gaan we vandaag doen?” “Vandaag?” Nathaniel haalt zijn wenkbrauwen op en kijkt mij met een enigszins vreemde blik aan. “Het is al avond.” Verduidelijkt Justin hem weer en Abbigail, die half onderuit gezakt tegen Nathaniel aanzit, knikt instemmend. Een beetje uit mijn goede humeur gehaald ga ik bij hen zitten. Voor een moment is het stil, maar dan schiet mij ineens wat te binnen. “Ik weet wat kunnen gaan doen!” zeg ik verrukt. “Andere uitleg dan: avond, lui, zin om te hangen en doe even normaal.” Zegt Abbigail en kijkt er heel overtuigend bij. De jongens kijken haar wat bevreemd aan. Jaja, meidenlogica jongens, probeer het niet eens te begrijpen! Denk ik en glimlach flauwtjes. “Hebben jullie ook geen zin in een avondwandeling! Lijkt mij wel cool in het donker door het bos! Dat wordt hartstikke lachen!” probeer ik hen te overtuigen met mijn enthousiasme, maar niemand reageert. “Kom op jongens, we zijn nog geen oude bejaarde. We hebben nog geen fluit uitgevoerd vandaag!” “Dan ga je toch alleen.” Antwoordt Nathaniel en ik werp hem een vuile blik toe. Kan hij niet eens even leuk meedoen! Helaas knikt Abbigail instemmend en om nu een extra duidelijk over te komen zakt ze nog wat meer onderuit. “Best! Dan ga ik wel in mijn eentje.” Zeg ik opstandig en draai mij naar de deur toe. Achter mij klinkt een spottend lachje van Abbigail. “Jaja, jij durft nog niet eens te slapen als het licht uit is!” Ook haar werp ik een vuile blik toe, maar draai mij dan weer naar de deur en stap zelfverzekerd naar buiten. Met een klap valt de deur dicht en met een ruk sta ik stil. Het is donker! Langzaam doe ik een stap naar voren. Ik kan Abbigail toch geen gelijk geven. Gespannen kijk ik om mij heen. Dit vind ik niet leuk. Ik vind dit zelf helemaal niet leuk! Rot toch op met Abbigail. Ik ben knettergek als ik alleen ga. Zonder verder te aarzelen druk ik op de bel. Als ze nu maar snel open doen. Een moment blijft de deur dicht, dan gaat hij langzaam open. Justin staat in de deuropening en kijkt mij afwachtend aan. “Nu al terug.” “Nee ik wil graag dat je meegaat.” “Bang?” vraagt hij nu enigszins uitdagend en even wil ik het keihard ontkennen. Dat moment verdwijnt meteen als ik mij bedenk dat ik het dan sowieso kan schudden. “Doodsbang, maar ik wil zo graag. Ik heb nog nooit een boswandeling gemaakt in de avond.” Nog steeds geen Justin geen krimp en ik kom iets dichtbij met mijn ogen naar beneden geslagen. Dan sla ik mijn ogen op en kijk hem smekend aan. “Alsjeblieft?”

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:50

Ik zeg, dat word romatisch! :D

Leuk stuk weer, dat was het wachten wel weer waard :P

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:55

Inderdaad een erg leuk stuk!
Ik wil ook dat het romantisch word :D Van mij mag er wel een keer gezoend worden *\o/*

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:21

Aaaah leuk weer!
Hahaha ik had precies hetzelfde idee.. ZOENÛH!