Naaimachine probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:17

Ik weet dat er hier in maastricht een naaimachine winkel zit die heel veel singer verkopen. Misschien kun je hun eens bellen? Verder weet ik heel weinig van naaimachines af, maar ik liep altijd langs de winkel af :D

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 14:37

Helaas... gisteren de doos bij het oudpapier gezet en daar zat de gebruiksaanwijzing nog in 8)7 . Het is een MATRIMATIC naaimachine en hij komt hier vandaan http://www.matri.nl misschien kun je via deze site aan een gebruiksaanwijzing komen.
Succes ermee.

opisop_shop

Re: Naaimachine probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 14:49

oke jammer dat hij nu vernietigd is whaha!
In elk geval bedankt voor de moeite, ik ga de link openen en hopen dat ik daar verder kom :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:10

Ik heb dit ook eens gehad met mijn nieuwe machine, precies wat jij vertelde. Waat bleek nu, als je de spoel erin doet moet je als het goed is je spoel met de klok mee erin doen. Dan de draad aan de voorkant door zo'n ijzeren stukje doen, waar hij na ongeveer een centimeter weer daaruit moet komen. Als je spoeldraad niet precies op de goede plek uit het ijzeren deeltje komt, krijg je dit effect.
Mijn verhaal is erg verwarrend volgens mij, ik zal even proberen om een paar foto's te maken van mijn machine :) .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 09:38

Foto's:
Mijn machine:
Afbeelding

Draad van de spoel op de VERKEERDE manier doorgewonden:
Afbeelding

Draad van de spoel op de goede manier doorgewonden:
Afbeelding

Ik hoop dat je het verschil kunt zien?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 12:07

Ik snap wat je bedoelt inderdaad. Bij ons ligt de spoel niet plat maar staat hij rechtop een de zijkant van de machine, in een houder die je erin klikt. De spoel heeft zo'n gleufje waar je het draad doorheen moet doen en dan nog iets verder dan komt hij er weer uit. Heel gemakkelijk eigenlijk :)
We hebben de spoel er op verschillende manieren in gedaan enz. maar niets gaf verschil, dus ik denk niet dat het dat is :(

Toch bedankt voor je reactie!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:49

Oh haha, da's niet handig :P . Misschien kun je van dat spoeldeel een foto maken? Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe dat bij jouw machine zit dan.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:57