[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 08:37

Dat creatief borduren is dat nou iets leuks en is dat duur? ik hb wel eens een aanbieding in de bus gekregen maar ja die prijs is vaak (veel) lager dan wat je er verder voor betaald.
Mijn score tot nu toe:
* meisje naast auto. Leek flets nadat het klaar was. Inlijsten
met paspartout doet veel
* 2 exters op een bloementak
* een of de andere bloemensoort, heb ik van schoonouders
gekregen. krijgen ze ingelijst terug
* kat in boekenkast, op zwart stramien
* baby tegen moederborst in sepia kleuren, kraamcadeau
* jongetje met hond op strand ook in sepia
* hoogeveens leesplankje
* 4 jaargetijden + wat ik vergeten ben
nu bezig met
* nijntje meetlat
nog in de wacht
* winnie de pooh meetlat
* skutsje
* winterlandschap
en ik moet nog wat uitzoeken voor vriendin die zwanger is

Meestal koop ik pakketten maar ik heb ook nog wel wat garen liggen, dat gebruik ik dan vaak voor kleine dingetjes als kerstkaarten enzo

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 08:51

Ik heb vroeger wat geborduurd, denk dat ik er nu een bril voor nodig heb.

* A,b,c met poppetjes.
* Merklap met mijn huwlijks datum.
* Kabouterfanfare als kraamkado voor een vriendin.
* Dagelijkse beslommeringen van een konijntje als kraamkado voor een vriendin.
* Huwlijksmerklap voor mijn broer.
* Een elfje als kraamkado buurvrouw met de naam van haar dochtertje.
* Het "Geef ons heden ons dagelijks brood", ligt al 25 jaar klaar om in te lijsten.
* Huwlijksmerklap voor de buren, ze hadden liever geld, moet ook nog ingelijst worden.
* Geboorte tegel voor mijn zoon, is inmiddels 23 en moet ook nog ingelijst worden.

En verder voor de toenmalige kinderkamer een "Lieve God" serie:
* Jongeltje aan de telefoon met... Lieve God, woon je ver weg ?
* Meisje met snoepjes met... eentje voor God, eentje voor mij, eentje voor God...
* Jongetje met voetbal voor gebroken raam met... Lieve God, beloof je me dat je het niet verder verteld.

Ik heb de meeste patronen bewaard en wil ooit nog eens beginnen aan het Aap, noot, mies...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 08:55

aap noogm ies is erg mooi. Je kan het vaak vinden onder hoogeveens leesplankje

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:37

Ja heerlijk, maar eigenlijk doe ik het alleen op vakantie. Want dan heb ik er tijd voor :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 09:43

Ik heb het vroeger veel gedaan, o.a. de bloemenmeisjes van Cicely Mary Barker heb ik geborduurd en die hangen nog steeds. Verder heeft mijn moeder een poppenhuis waar ik persische vloerkleedjes voor heb gemaakt. Ik heb er helaas, nu ik de paarden heb, minder tijd voor, maar ik blijf het heel leuk vinden.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:04

magriet schreef:
aap noogm ies is erg mooi. Je kan het vaak vinden onder hoogeveens leesplankje

pff lijkt wel chinees. Ik bedoel natuurlijk aap noot mies
Laatst bijgewerkt door magriet op 18-09-09 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:16

Ik heb echt heeeeeel veel geborduurd, van kerstkaartjes en mini's (van paarden :D ) voor op de wc tot de kaart van Nederland en een merklap van ca. 1m x 80cm. Kan m'n huis er bijna mee behangen.
Ik heb nu nog steeds een stuk of 6 'werkjes' liggen maar ben iets minder fanatiek geworden vanwege tijdgebrek (lees: eigen paard) en m'n ogen worden ouder en werken niet mee, duurt even voor ze zich hebben aangepast aan scherp zien op de korte afstand |( en dat haalt de lol er een beetje vanaf.
Heeft iemand hier misschien nog een link naar een goed en veilig freeware programma om zelf patronen te maken van foto's? Wil graag m'n eigen paard een keer in DMC vastleggen.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:55

magriet schreef:
Dat creatief borduren is dat nou iets leuks en is dat duur? ik hb wel eens een aanbieding in de bus gekregen maar ja die prijs is vaak (veel) lager dan wat je er verder voor betaald.
Mijn score tot nu toe:
* meisje naast auto. Leek flets nadat het klaar was. Inlijsten
met paspartout doet veel
* 2 exters op een bloementak
* een of de andere bloemensoort, heb ik van schoonouders
gekregen. krijgen ze ingelijst terug
* kat in boekenkast, op zwart stramien
* baby tegen moederborst in sepia kleuren, kraamcadeau
* jongetje met hond op strand ook in sepia
* hoogeveens leesplankje
* 4 jaargetijden + wat ik vergeten ben
nu bezig met
* nijntje meetlat
nog in de wacht
* winnie de pooh meetlat
* skutsje
* winterlandschap
en ik moet nog wat uitzoeken voor vriendin die zwanger is

Meestal koop ik pakketten maar ik heb ook nog wel wat garen liggen, dat gebruik ik dan vaak voor kleine dingetjes als kerstkaarten enzo

Wat vind je vriendin leuk om te krijgen?
Ik heb veel geboortelappen in mijn bestand, misschien kan ik je ergens blij mee maken?
Hoef je alleen maar garen en aida te kopen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 11:14

Ik heb een pakket van een paardenhoofd gemaakt en een boekenlegger waarmee ik heb leren borduren. Ik heb nog paard, katjes en honden liggen, maar die pakketten zijn niet meer compleet, daar moet ik garen voor bijbestellen. Als ik er mee bezig ben vind ik borduren erg leuk, maar zijn nog zoveel andere dingen die ik graag doe, dat het er weinig van komt.
En ik heb al een tijd in mijn hoofd dat ik ooit kussentjes voor op de bank wil maken met een Keltisch knopenpatroon. Dat naar aanleiding van een boek hoe je Keltische knopen moet tekenen, waar de elementen om het om te zetten in een borduurpatroon er ook bij staan.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 12:37

Mijn vriendin vindt veel dingen leuk dus dat maakt het extra moeilijk. Voor haar eerste dochter heb ik een handdoek met naam gemaakt. Moet nog even denken wat ik nu ga maken maar ik houd me eventueel aanbevolen voor een tekening

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 13:37

Manou schreef:
En ik heb al een tijd in mijn hoofd dat ik ooit kussentjes voor op de bank wil maken met een Keltisch knopenpatroon. Dat naar aanleiding van een boek hoe je Keltische knopen moet tekenen, waar de elementen om het om te zetten in een borduurpatroon er ook bij staan.

Mijn man [zoekt smiley van burdurende man][vindt geen smiley van bordurende man] is wel eens bezig geweest met keltische figuren, daar zou ik ook nog ergens patronen van moeten hebben. Maar waar..? (verbouwingstroep everywhere)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:33

[quote="xingridx"]Zoeken jullie gewoon losse patronen en koop je er dan de garen en stof los bij?[quote]
Ik zoek inderdaad meestal losse patronen en dan zelf de rest erbij kopen. Op internet is best veel te vinden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 00:15

Meestal is het een pakket, en als je zuinig doet kun je het patroon er twee keer uit maken. Zo heeft mijn moeder de Balinese Danseres drie keer voor mij, mijn zus en mijn broer geborduurd.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:01

Tip voor de mensen die pakketten kopen:

Kopieer het patroon en streep het kopie af, dan kun je het patroon nog eens maken, of delen met andere mensen.

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:16

xXgrietjeXx, heb je ook telpatronen van honden en paarden, en dan de maltezer en fries, dan hou ik me aanbevolen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 08:35

Dat is wel een slimme tip Grietje...ik kopieer het patroon eigenlijk nooit :n

Toch es gaan zoeken op internet dan waar ik goedkoper garen en Aida kan krijgen!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-09 11:09

Ik streep nooir af

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:33

Dat zal ik in het vervolg ook doen, het patroon kopiëren. Ik moest hier namelijk met plakband aan de slag om mijn patroon te redden en er is een onverklaarbare vlek op gekomen. Gelukkig had ik dat deel al af toen dat gebeurde.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:37

Ik streep ook nooit af en ik prik niet met spelden of kopieer. Ik heb een magneetbord en twee magneten zodat ik duidelijk kan aangeven waar ik ben.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:56

Ik ben nu met zo'n groot project bezig dat ik wel MOET afstrepen.
Denk dat ik helemaal gek zou worden wanneer ik dat niet zou doen.

@Ingrid: Gewoon even naar MP dan hobby en vrije tijd aanklikken en boven in bij zoeken: Aida of borduurgaren neerzetten.
De gene waar ik altijd bij bestelde doet dit jammer genoeg niet meer, dus ik moet ook weer op zoek naar een nieuwe.

@elisabeth: Ik heb heel veel maar die volgens mij net niet, ik zal even voor je kijken of ik iets kan vinden.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 12:17

Ben idd al even aan het zoeken Grietje :j
Borduurpakketten zijn toch vaak duur zat, kan voorlopig nog wel even vooruit, heb nog 2 pakketten liggen maar voor later altijd handig :)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:07

Ik heb een aantal van mijn patronen in een map bij Mijn Album gezet.
Voor de genen die graag een link willen even een PB sturen.
Dit is trouwens lang niet alles wat ik heb, maar er moeten heel veel vergroot worden en dat neemt even wat tijd in beslag, de rest komt dus nog.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:28

Ik meld me ook :)

Heerlijk om even een avondje te borduren, of gewoon even een draadje doen tussendoor :)

Ben nu bezig met een wolf voor een vriend van mij. Dit is er een met een vrij grove steek. Hiervan moet ik nog ruim een kwart.
Daarna ga ik mijn andere afmaken, eentje van viooltjes, met een hele fijne steek. Hiermee ben ik bijna op de helft.

Als ik deze af heb, wil ik op zoek gaan naar een hele grote, maar wat dat weet ik nog niet...

Mijn moeder is bezig met een heel groot werkstuk van wilde bloemen en mijn zusje heeft ook een grote van pioenrozen of zo, op rode stof. Ook erg gaaf.

Ik heb in het verleden gemaakt:
* een heel kleintje met een zwaantje
* een kleintje, wat dat weet ik niet meer :+
* een kleintje met een poesje
* een kussen met lekker felle kleurtjes
* een paardenhoofd
* een paard
* een kussen met galopperende paarden, die je in relief kan doen (moet ik ook nog afmaken trouwens...)
* een poezenhoofdje
* een merklap voor mijn ouders voor 25-jarig huwelijk
* diezelfde merklap voor mijn grootouders voor 50-jarig huwelijk
* en dan ben ik vast nog wel wat vergeten :P

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:32

Mijn moeder is momenteel bezig met een tafelkleed van 2 meter lang vol met bloemen := is ze al een jaar aan bezig en is nu ong. op de helft :j

Ik heb je een pb gestuurd Grietje!

Ga straks weg samen met vriendlief en de camper en borduurwerk gaat lekker mee, straks lekker in eht zonnetje ergens in de middle of nowhere lekker ontspannen!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 15:55

@Cassidy: die balinese danseres heb ik ook gemaakt, die is inderdaad erg mooi. Weet eigenlijk alleen niet meer waar ze is gebleven!?
Patronen afstrepen doe ik nooit, ook niet bij de hele grote. Soms kopieer ik wel eens een patroon maar dan heb ik 'm vaak al een keer gemaakt en bij de tweede keer vallen de scheuren er idd in op de vouwen.