Vraag: Derwent coloursoft of pastel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Re: Vraag: Derwent coloursoft of pastel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 08:58

Als de meningen goed onderbouwt worden dan ;)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:31

SIEMxFUNNY dat had ik in dit geval ook gedaan ;)
Hihi tja, zo kun je het ook zien, maar het had achteraf wel iets subtieler gekunt.. Nou ja, zand erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:59

hihi nou je beledigt niemand toch?

Een tekening maken in pastelpotlood gaat hem niet worden denk. Ik zelf gebruik sennelier pasten icm Rembrandt (is wat prijsgunstiger :)) ) ... Ik heb derwent pastelpotloden voor de details idd, de ogen etc. Maar ik heb maar een stuk of 5 potloden. En tekenen gaat mij daarmee prima af, voor de rest gebruik ik gewoon krijt dus. Ik heb ook nog van Gogh pastelpotloden, maar die zijn nog harder dan de Derwents. Pastelpotloden zullen sowieso altijd harder zijn dan krijt. De DC heb ik nog nooit geprobeerd.

Moet wel zeggen dat mijn eerste pastel tekeningen ook echt poep waren, maar toen was ik ook een jaar of 10/11 :') . Ik kan er eigenlijk alleen mee omgaan in combinatie met een Goede doezelaar :))

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:34

Mocht je kiezen voor de coloursofts dan heb ik nog de hele set van 72 potloden te koop. Ik heb misschien een paar potloden geprobeert maar vond het niet fijn en blijf bij mijn pastelletjes. Dus mocht je intresse hebben mag je ze overnemen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:07

Ik ben vandaag naar de wnikel gegaan, En heb Coloursofts gekocht, Wel is waar niet van Derwent. Maar de betere van Bruynzeel. Ik heb nog niet echt het goede papier, Maar vind het op courant papier ook wel fijn werken..

(kan je met coloursofts ook op aquarelpapier werken ? (achterkant of voorkant, of gewoon niet? ))

Xxx