[FOTO] Vivianne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

Re: [FOTO] Vivianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 15:44

Esmeef heeft hem mooi bewerkt , alleen vind het eigenlijk geen fotokunst meer maar bewerkingskunst aangezien de kleuren echt heeel anders zijn maar dat maakt ook niet uit
JAZZ4ff ; ik vind dat die vanjou te veel contrast heeft

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

Charlotte,
ik ga niet met je mee daarin, bij een shoot heb ik het wel vaker gehad dat het paard één oor naar achter had, en ik dat oor dus gewoon verving door één van een andere foto.

Het klinkt extreem,
maar met nabewerking zijn je foto's haast altijd aantrekkelijker dan tevoren,
en veel portfolio waardiger.

Maar dit is uiteraard mijn mening.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:00

@Charlotte; Ik begrijp je volkomen, maar ben het er niet helemaal mee eens ;) De basis van een foto moet altijd goed zijn. Dat is belangrijk, dat maakt je een goede fotograaf. Een bewerking kan een foto versterken, maar het moet een foto niet in die zin veranderen dat het beeld zonder de bewerking regelrecht de prullenbak in kan. In mijn ogen moet de basis van een foto goed vertoonbaar zijn, en kan een bewerking hier aanvulling op geven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:56

Er is een verschil tussen optimaliseren en manipuleren hè. Zodra je dingen gaat creëren die er niet waren of dingen weg haalt die er wel waren ga je de grens al over.
Als je dat bij elke foto moet doen vind ik niet dat je jezelf een goede fotograaf mag noemen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:54

Guernica schreef:
Er is een verschil tussen optimaliseren en manipuleren hè. Zodra je dingen gaat creëren die er niet waren of dingen weg haalt die er wel waren ga je de grens al over.
Als je dat bij elke foto moet doen vind ik niet dat je jezelf een goede fotograaf mag noemen.

Hier ben ik het mee eens.

Het optimaliseren van deze foto's heeft i.m.o. weinig zin, omdat het op zichzelf al geen goede foto's zijn. Op foto 1 vind ik de houding érg raar, haar arm komt heel vreemd en gedraaid/gebroken/gekneusd/whatever over, en op foto 2 vind ik haar blik nogal vreemd. Krijg er een beetje een raar gevoel bij. Ook op foto 3 kijkt ze wat raar, net alsof ze denkt; ohnee, niet wéér een foto, ik ben het zo zat, ik vind dit helemaal niet leuk.

Geen van de foto's heeft voor mij datgene wat een goede foto moet hebben. En dan kan je bewerken wat je wilt, maar daar bereik je i.m.o. an echt helemaal niets mee. :)

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:54

Guernica schreef:

Ik doe dit toch ook niet bij elke foto,
maar als er echt een súpermooie foto bij zit,
vind ik het zonde om hem weg te doen vanwege dat oor.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:12

Guernica schreef:

ja, daar heb je gelijk in :)
had het een beetje verkeerd uigelegd, maar ik bedoelde het ook zo.