Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

De basis van een foto moet altijd goed zijn. Dat is belangrijk, dat maakt je een goede fotograaf. Een bewerking kan een foto versterken, maar het moet een foto niet in die zin veranderen dat het beeld zonder de bewerking regelrecht de prullenbak in kan. In mijn ogen moet de basis van een foto goed vertoonbaar zijn, en kan een bewerking hier aanvulling op geven.
Guernica schreef:Er is een verschil tussen optimaliseren en manipuleren hè. Zodra je dingen gaat creëren die er niet waren of dingen weg haalt die er wel waren ga je de grens al over.
Als je dat bij elke foto moet doen vind ik niet dat je jezelf een goede fotograaf mag noemen.
Guernica schreef:Er is een verschil tussen optimaliseren en manipuleren hè. Zodra je dingen gaat creëren die er niet waren of dingen weg haalt die er wel waren ga je de grens al over.
Als je dat bij elke foto moet doen vind ik niet dat je jezelf een goede fotograaf mag noemen.