[TEK] Rebirth

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: [TEK] Rebirth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:22

@ Yvonn85 heb je het achterliggende verhaal gelezen? :)

@ Winan, dat is idd deze. En iedereen lijkt het zo vervelend die dromen :? ik zou niet zonder kunnen, lekker saaie nachten heb je dan + een heleboel inspiratie minder.
In die open witte plekken vliegen vlinders. ;) Zoals je in het verhaal kan lezen. Je ziet het alleen niet zo goed op deze kleine foto, in het echt zijn ze natuurlijk duidelijker. :)

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:37

Mijn eerste reactie was; "Wáúw :wow:"
Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om zoiets op papier te krijgen met een doodsimpele balpen? En wat een mooie dromen heb jij. Pff, briljant gewoon. :)) Verder heb ik niet echt tips, commentaar of whatever. Ik wilde alleen even kwijt dat ik 'm fantastisch vind. Hehe.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:00

Wauw.
Wat super mooi gedaan zeg!
Heel erg duister en toch licht. Je zet een heel mooi beeld neer. :j

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 05:36

Soulmate, wat heb je weer een mooi werkje gemaakt! +:)+

Bij deze nu eindelijk even een reactie. :D

Ten eerste, petje af voor het verbeelden van je fantasie. Geweldig duister, lekker creepy en heel verfijnd wat het echt een 'schoonheid' geeft. De kras-techniek in voornamelijk de achtergrond is erg gaaf. Te tekenaar van de boeken van Lemony Snicket doet dat trouwens ook: zijn erg gave tekeningen.
Dat stukje links, waar dat 'vel' net van haar af komt (of zij uit de hazenwindhond) is erg gaaf met die vouwen. Net zoals de gesmolten boompjes met wortels, awesome. :j
Maar dan nog wel natuurlijk iets opbouwends. :')
Ik weet dat je moeite hebt met mensen (in ieder geval uit je hoofd: ik vind dat ook verdomd lastig en echt iets anatomisch correct lukt mij alleen via een afbeelding, hoewel het de laatste tijd wel ietsiepietsie beter gaat :+ ). De verhouding tussen haar schouders - nek - hoofd is een beetje raar. Haar hoofd kijkt naar beneden, maar haar nek lijkt te kort te zijn voor die houding (en schouders om die reden te hoog opgetrokken?). In haar gezicht stoor ik me een beetje aan haar mond en iets te hoge ogen. Haar haar lijkt er ook een beetje flauw op te liggen, net alsof het een cheap ass pruik is.
Ik stoor me niet aan haar borst (wat ik hierboven wel ergens had gelezen?), maar eerder aan haar bovenarmen die niet helemaal kloppen bij de ellebogen.
Verder had ik voor de verdeling misschien nog iets ook links- (en rechts-?) boven willen zien.
De hazenwindhond is echt super gaaf. :#

Ik wil meer dromen zien. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:33

geweldig, totaal geen commentaar, want zo HOORT het gewoon, echt prachtig! Geweldig verhaal erachter, en heel erg mooi uitgebeeld! Jij hebt ( net als silverstorm ) echt een talent, een geheel eigen stijl, echt heel erg mooi en inspirirend. Moet zeggen de beste van UK. Geen woorden voor.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:58

Wow!
Inderdaad, ik wil best meer dromen zien! Leuke stijl, lekker donker en erg leuk zo'n verhaal erbij met uitleg.
Heb je ook wat in kleur, of droom je ook echt in zwart wit zo?

(Ben wel erg blij dat ik veeeeel tammer droom dan jij, lijkt me onrustig slapen zo! Dan maar wat inspiratie minder ;) )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:48

Wat een reacties weer. :D Bedankt allemaal! Erg leuk dat het zo goed ontvangen wordt.

@ Myra bedankt voor je uitgebreide commentaar, daar heb ik wat aan. ;)
Ze kijkt naar beneden en houdt haar hoofd wat naar voren, daardoor is de nek korter. Plus dat ze inademt waardoor de schouders omhoog gaan.
Haar ben ik idd niet zo'n kei in :') maar aan de ogen stoor ik me verder niet. Ik heb de rare afwijking om ogen altijd te hoog te willen tekenen, moet ik mezelf eens afleren. :+
In de hoeken boven wist ik ook niks meer, daarom maar die achtergrond. Dingen die ik er eerst bij wilde doen werden te storend/afleidend.

@ pinuts dank je wel voor het gigantische compliment! :o ;)

@ highwaykind ik droom niet in zwart wit, maar in kleur. Ik teken op school echter altijd met ballpoint (gewoon schetsen) en dat vind ik heerlijk werken, dus voor deze was ik met de omlijning begonnen met pen. Het ging zo lekker dat ik toen maar de hele tekening verder ben gaan maken, kleur heb ik er niet meer bijgedaan want dat vond ik niet meer nodig/teveel. :)

Meer werk zal er zeker wel aankomen, ik heb genoeg dromen elke nacht alleen de tijd overdag om het te maken is minder. :Y)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:01

Sjee zeg, je blijft gewoon kijken naar je tekening. Prachtig! Mooie details die wortels van de bomen. En hoe alles inelkaar overloopt.

Al een idee wat je dromen betekenen? Ga vooral zo door en plaats maar vaak op bokt :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 10:30

Dankjewel! :)

Ik weet vaak niet wat de dromen nou precies betekenen, maar je moet het ook niet al te letterlijk nemen... blijft een lastig iets. Weet alleen dat ze er zijn, niet waarom. Ik weet niet beter. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 00:33

ik vind em zeker weer apart..
en erg gaaf...

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:11

Ik heb er al een aantal keren naar gekeken maar kon geen zinnig commentaar uit het toetsenbord wurmen.
Hoe langer (vaker) ik kijk, hoe mooier en serener ik het beeld vind worden. Je uitleg heb ik zojuist gelezen en past goed bij de sfeer van het totaal.
Anatomisch correct is het misschien nog niet, maar het beeld ademt zoveel emotie uit dat het mij totaal ontgaat als ik het op me in laat werken :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:57

Bedankt beiden! :) Ik moet gewoon nog wat op de anatomie oefenen, maar dat lijkt me makkelijker aan te leren dan emotie of sfeer in je werk. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:42

Geweldig, uniek, mooi uitgangspunt/concept en dat super uitgewerkt!
Maak een serie en ik weet zeker dat je ergens in een gallerie kunt exposeren.
En dat met een BIC... haha :D :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 00:04

Bedankt! En haha exposeren, dat duurt nog wel even denk ik..... ;)
BIC is geweldig hoor. :D

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:30

met een doodgewone BIC kan je eeerg leuke tekeningen maken, weet ik uit ervaring..

jouw tek.doet mij een beetje psychadelic aan...hijs eeerrrggg mooi!!