[DIGI] [WIP] Michael Jackson tribute

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: [DIGI] WIP Michael Jackson tribute

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:05

Het begint steeds mooier en beter te worden.
Toch enkele dingen die me opvallen:
1. Net als iloonaa__ viel mij de verhouding tussen de nek en het lichaam op. Er zit eigenlijk geen overgang tussen de nek en de borst.
2. Verder viel het mij op dat er verder geen details in de broek zitten. Er zit wel een knoop op, maar een rits of iets dergelijk ontbreekt. Bewuste keuzen?
3. De handen M.J zijn aan elkaar gesmolten lijkt het. Vooral de duimen zijn erg ''onmenselijk''. Misschien kun je wat meer lijnen in zijn handen aanbregen, waardoor de vingers beter uitspringen en ook echt vingers lijken.

Verder vind ik het erg mooi worden. Knap dat je dit zo kunt maken! :)

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 05:54

Leuk gedaan!
Paar puntjes zijn hierboven al gezegd. :)

Heb je de "frutsels" op de achtergrond zelf gemaakt, of ergens van gekopieeerd?
En gemaakt in Illustrator?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 08:00

Jullie hebben helemaal gelijk, het hoofd is inderdaad te groot! Ik zie het nu pas :o
Ik ga vanmiddag even proberen om t aan te passen.

De vingers kloppen wel als t goed is, maar hij heeft zijn duimen in zijn broekzak ;)
Dit is de originele foto van het jasje met de handen:
Afbeelding

Er zijn inderdaad nog geen details te zien bij de broek, maar dat heb ik eigenlijk gedaan omdat ik em in de achtergrond wil laten vervagen. Ik kan eens proberen of ik bij de broekzakken nog wat highlights kan aanbrengen, dan worden de handen ook duidelijker.

Myra, de frutsels heb ik deels zelf gemaakt en deels gekopieerd. Inderdaad in Illustrator, en daarna als smart object in Photoshop geïmporteerd. De spatten komen van de originele brushes van illustrator. De krul heb ik een keer getekend en de rest is gewoon gekopieerd, het zijn allemaal dezelfde vormen.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:05

Ik vindt 't een prachtplaatje hoor!
Grote bewondering !!!

8nnemiek

Re: [DIGI] [WIP] Michael Jackson tribute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:02

Het hoofd is aangepast :D
Beter zo?

Nu was ik even met de huidskleur aan t experimenteren.. Wat vinden jullie? Donkere huid of lichte huid?
(de kleuren in deze stap heb ik even van referentie foto's gekopieerd, maar daar moet ik nog even handmatig wat aan veranderen denk ik.. beetje geel nu ;)

Stap 9:
Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:07

Vind de lichtere versie natuurlijker vond de donkere versie heel onnatuurlijk ogen. Je kunt echt goed overweg met het vector tekenen, waarom doe je dan ook de achtergrond niet in je eigen vector tekeningen ? Of komt dat nog, want dit zijn gewone brushes als ik me niet vergis. Verder ben ik erg benieuwd, hij word iig al erg gaaf :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:14

Bedankt :) Ik vind de lichtere versie zelf inderdaad ook wat natuurlijker ogen, al moet ik wel nog wat aan de kleur werken, en een paar vlakken anders inkleuren.
De krullen op de achtergrond zijn geen brushes nee :) De krul is een vector-figuur dat ik lang geleden eens voor school heb gemaakt. Die heb ik gewoon een aantal keren geïmporteerd in photoshop en gedraaid en gespiegeld. De spatten komen ook uit een vector-bestand. Maar dat is een bestand van een cd, niet van mij zelf.
Ik ben op het moment wel bezig met wat brushes (van de 'advanced photoshop' cd's) omdat het me eigenlijk te veel werk is om al die krullen zelf te tekenen in vector :o Tekenen is niet zo veel werk.. maar om alles perfect rond te krijgen.. :=

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:17

Haha ja klopt ik ken het :=
Het leek idd wel vector, maar zie het maar als een compliment dat ik ze als standaard brush zag.
Erg leuk werk, denk dat je hiermee ook vele kanten opkunt mbt affiches en posters etc :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 19:30

Dank je :D

En dan nu de lichte MJ in photoshop geplakt:

Stap 10:
Afbeelding

Ben er nog lang niet :D
Er komen nog meer gloeidingetjes en effectjes bij. En het meeste gaat over de krullen heen vallen, dus dan wordt het uiteindelijk minder druk ... als het goed is :Y)

Skogsmulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:45

Hij wordt gaaf zeg: stukken beter, die lichte huid is ook zeker mooier dan de donkere. :j

Jammer dat hij zo gecentreerd staat, zou een stuk mooier worden als je het hele zaakje tegen de randen zet. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:22

Ik volg het topic al een tijdje, maar omdat ik absoluut geen verstand van digitaal tekenen heb, had ik niet gereageerd. Ik vind het alleen onwijs mooi! Geen idee wat vector en brushes zijn. Wat mij wel opviel was de verhouding hoofd en lichaam, maar dat hadden anderen ook gezien en heb je inmiddels aangepast. En ik vind de onderkant bij het abrupte einde van z'n benen en de zwarte stippen daar niet zo mooi. Weet ook niet wat beter is. Of hem helemaal aan de rand naar beneden zetten misschien.

Maar wel heel sfeervol. Heel mooi met al die krullen en kleuren. Echt schitterend. Als ik fan was (maar dat ben ik niet), zou ik dit als poster willen hebben. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:28

Wat ontzettend mooi! Ik zou zeggen: groot laten drukken op canvas (kleine exclusieve oplage) en dan op e-bay/marktplaats zetten!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 16:12

Hij is af :D :D :D
Ik ben helemaal blij dat ik hem toch op tijd af heb gekregen ^^
Bedankt voor de tips allemaal! Duke, als het goed is is de onderkant nu wel netjes afgewerkt :)
En wat een super idee om em op canvas te laten drukken! Ik denk dat ik dat echt voor mezelf ga doen. En wie weet, ook wel voor anderen :D
Myra, ik vind het zelf juist wel mooi dat ie gecentreerd staat. Ik heb em in het begin ook even tegen de rand aan gezet, maar dat ziet er gewoon te netjes uit :P

Nou, hier is ie dan:

Afbeelding

Ik hoop dat jullie em mooi vinden!!

En zou iemand nog een tip hebben, of opmerken dat er nog iets niet klopt.. Laat maar horen! Ik kan em nog altijd aanpassen :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:22

wauw!! hij is helemaal gaaf!!

Ik denk dat je er best veel zult verkopen als je dit te koop aan bied op een MJ fan club :-)

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:31

Wauw geweldig mooi gedaan, en idd op canvas en dan een mooi plekje geven.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:14

Ik vind zelf de letters iets te dik/grof bij de tekening...maar wauw! Die gekleurde waves erachter maken het echt af!

Ik zou hem lekker groot laten afdrukken op canvas!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:16

Bedankt allemaal :D

Ik weet nog niet of ik ze te koop wil aanbieden.. Beetje dubbel gevoel. Zou leuk zijn als ik mensen ermee gelukkig kan maken, maar komt misschien ook over alsof het overlijden gewoon heel erg wordt uitgebuit. Vond het ook rot om te horen dat er in LA overal kraampjes staan met Michael spullen..
Misschien wacht ik totdat de grootste drukte weg is :)

De dikke letters.. ik heb verschillende lettertypes geprobeerd, maar deze vond ik toch het best passen. Is ongeveer het lettertype dat ook op een paar albums (oa 'Bad') wordt gebruikt :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:21

Ik vind hem misschien ietwat te fleurig voor een tekening uit eerbetoon aan iemand die overleden is, dan bedoel ik de laatste stap. Het lijkt dan een beetje alsof het de aankondiging van een concert is. Dan ben ik wel echt aan het muggen zeveren hoor...
Echt een mooi werkje!
De één na laatste stap vind ik persoonlijk het mooist.

En verder: Ik denk dat hij het zelf ook heel mooi had gevonden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 17:30

Heel mooi hoor, knap gedaan zeg.

Ik vind alleen dat hij bijna geen bovenlip heeft....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 17:56

Op zich zou ik de kleuren eruit kunnen halen en vervangen door blauw/groen :) Maar om aan de muur te hangen vind ik het zelf mooier met wat meer kleur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 21:45

Bovenlip lijkt inderdaad wat klein.. Ingezoomd lijkt het al wat meer. Ik ben bang dat t weer te vrouwelijk wordt als ik em groter ga maken :P

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:57

Jaimyliefje schreef:
Ik vind hem misschien ietwat te fleurig voor een tekening uit eerbetoon aan iemand die overleden is, dan bedoel ik de laatste stap. Het lijkt dan een beetje alsof het de aankondiging van een concert is. Dan ben ik wel echt aan het muggen zeveren hoor...
Echt een mooi werkje!
De één na laatste stap vind ik persoonlijk het mooist.

En verder: Ik denk dat hij het zelf ook heel mooi had gevonden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 13:44

Nou, speciaal voor jullie.. Een versie met minder kleur :D
En met smallere letters.

Beter? :D

Afbeelding

Een paar mensen hebben me gevraagd of ze een kopie van de tekening van me kunnen kopen, zodat ze em op canvas kunnen laten drukken.
Hoeveel zou ik hiervoor kunnen vragen?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:04

ja deze is veel beter!!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:12

Erg creatief in elkaar gezet! :oo
Je resultaat heeft een leuk sfeertje, dat fleurig stoort me niet, je wilt hem van zijn beste kant tonen, in de bloei van zijn leven. Aan de andere kant springt hij er in de laatste versie beter tussenuit.
Knap werkje!