[TEK][WIP] Glaumur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

Re: [TEK][WIP] Glaumur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:12

Met grafiet is fixeren toch niet zo nodig?
Verder heel mooi :) Hoef is inderdaad zonde en jammer dat je de ogen niet zo goed ziet, maar dat is in het echt vaak ook wel zo.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:15

Waaw super mooi :D

(toevallig mijn 1000ste bericht :D)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 15:46

Dankjulliewel voor de lieve complimentjes :)

Ja van dat hoefje, ik liet hem aan iemand zien en die zei: "zo is het net alsof die van je papier afrent!" Tja, ik heb hem maar niet gezegd dat het een foutje was :')

En over dat fixeren, tja ik vind het toch altijd wel een beetje vlekken. Natuurlijk niet als je het in een mapje stopt en er nooit meer aankomt, maar die van mij zit in een schetsboek en die wordt overal mee naartoe gesleept :')
En komt ook nog wel eens in de handen van mensen die er vrolijk overheen gaan zitten wrijven (lees: oma's en tantes enzo).
Dit is de eerste tekening die erin zit met zo'n donkere achtergrond, dus ik ga die toch liever fixeren.

Plus daarnaast dat ik er dan niet meer aan kan gaan zitten prutsen :')

Maar t zal nog even moeten wachten tot de 24ste. (Stufi O:))

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:30

Hij is erg mooi geworden Miek! Heel mooi afgewerkt en heel eerlijk, ik zou deze niet in je schetsboek laten zitten maar eruit halen en veilig in een andere map of lijst doen. Fixeren met haarlak zou ik inderdaad niet aan beginnen maar gewoon fixatiemiddel halen zodra de portemonnee dat toelaat :)

@ sammyvriend juist grafiet vlekt en veegt als je het niet fixeert. Wil je ervoor zorgen dat je grafiettekening mooi blijft dan moet je hem behandelen met fixatiemiddel. :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:07

Ah ok, weer wat geleerd dus :)
Met pastel heb ik echt grote moeite op dat vlak, ik fixeer het altijd, maar dat (!%^&#) fixatief haalt het papier onder de tekening uit en maakt het veel donkerder. Het verpest het altijd zo...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:10

Wat voor een fixatief heb jij dan? Heb je een spuitbus of van dat vloeibare?

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:18

Wouw wat mooi.