[TEK]Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 22:09

Haha _O-

Melissa lief van je hoor, heb voor de zekerheid een foto uit je profiel gekopieerd. Zembla is een leuk paard met en lieve blik in haar ogen.
Ik zoek hier al jaren verzorgers maar niemand hier wil gratis paardrijden tegen minimaal werk raar he.....zijn veel te verwende hier. ;)
Maar ik beloof nog niets hoor.....

Hier dan Duncan ongegumd. Heb hem opnieuw ingescand.

Afbeelding

Zo is het beter dan hoop ik.....

Fnanne

Re: [TEK]Een paar tekeningen van paarden van bokkers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:20

Overduidelijk veel beter. Het wordt op deze manier veel meer één geheel in plaats van dat het net lijkt alsof je tekening is uitgeknipt en op een spierwit velletje is geplakt :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:29

Die compositie vind ik dus écht gaaf! Weer eens wat anders dan een twee dimensionaal portret!

Vind het zo ook mooier.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:54

Heerlijk stel tekeningen, Duncan spreekt mij ook het meeste aan. En dan vooral de laatste versie, hierboven dus. :wow:
Ik ontdek een mooie eigen stijl in je werk. Wat ik daar mooi aan vind is dat het niet allemaal Pietje Precies is, het heeft een losse houding zonder dat het stoort. Je bent goed bezig, ga zo door! :)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:35

Perrokai schreef:
Haha _O-

Melissa lief van je hoor, heb voor de zekerheid een foto uit je profiel gekopieerd. Zembla is een leuk paard met en lieve blik in haar ogen.
Ik zoek hier al jaren verzorgers maar niemand hier wil gratis paardrijden tegen minimaal werk raar he.....zijn veel te verwende hier. ;)
Maar ik beloof nog niets hoor.....

Serieus joh? Is duitsland zo goedkoop dat iedereen daar zelfs zomaar een paard krijgt? :P
Als je dat wou willen doen, heel graag :j, vind je stijl heel leuk!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:27

@perro. Wat een leuke tekeningen zeg. Als je toch bezig gaat met opdrachten wil je die van mij dan ook op je wacht lijst zetten. Wil ze graag alle vier op een schilderij geschilderd hebben.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:55

Linda krijgt het druk met name die van Hummer en Boya zijn wel heel erg mooi!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 13:09

Oeps...straks heb ik er een baan bij haha....en ik was aan het rentenieren (van de schuld) :Y) Ik zit in en tekenhype denk ik, met dank aan de belastingdienst Breda die zoveel stress opleveren dat ik moet ontstressen en geen beter manier dan tekenen.... Bij de paarden hoef ik niets te doen die nemen gelijk mijn stress over en dan word het een rodeo ben ik bang... :D

Leuk hoor zoveel leuke en opbouwende reacties, had ik echt niet verwacht. Misschien eens een idee om een eigen website te gaan maken en er wat prijzen aan koppelen want straks maak ik de markt kapot voor de andere talenten en dat is niet mijn bedoeling.

En ja Melissa, hier bij mij krijg je gratis drie paarden tot je beschikking en bij nog wel meer nederlanders met paarden hier. Ik heb er nu ook 1 ter beschikking van de weidegenote gesteld, mag ze ales me doen alsof het haar eigen paard is, en ik doe al het werk ook nog voor haar, maar nee hoor, na twee weken enthousiasme ik het goed opgeleide paard wat zelfs shows heeft gelopen met 15 friesen en tot Z opgeleid is op een conditieniveau dat ik het nog van haar win met rondjes draven. Bij wijze van preken haha.......maar het is triest hier.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:09

Oh wat vreemd joh!
Als je wat dichter bij had gewoond ( Of ik bij jou, het is net hoe je het bekijkt :P ), was het ideaal geweest *D
Maar ik heb hier mijn eigen knappe verzorgpaardje, die ik absoluut nog niet kwijt wil :P

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 18:28

Moderatoropmerking:
Het gaat hier echt over de tekening zelf, houd het topic ook zo. Graag dus weer ontopic :).
Gezellige gesprekjes kunnen via pb, of open een kletstopic in de [HK].

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:39

Oef wat ben je streng Mireille... ;) We zullen het proberen niet meer te doen dus weer on Topic.....en dan gelijk de volgende tekening:

Afbeelding

Dit zijn Monaco en Kyra van Kaotic_Tjinta van bokt. Fnanne jij kent ze vast wel haha.... Was zo'n mooie foto dat ik het niet kon laten. Weet niet of ze de foto zelf gemaakt heeft of iemand anders dan hoop ik dat ik deze foto mocht gebruiken voor een tekening. Zo niet dan hoor ik het wel. Hopelijk niet want ik ben natuurlijk wel afhankelijk van mooie foto's.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:42

Pfhoe jeetje :oo Die is mooi!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:05

jeetje perro wat goed

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 08:51

Die ken ik inderdaad :D
Netjes neergezet :j schitterende pose is het hè? Daar gaan je vingers inderdaad wel van jeuken :D
Je hebt het totaalplaatje erg fijn neergezet imo, hoewel de (voor ons) rechterkant van het hoofd van Monaco wat onduidelijkheden bevat. Wat me opvalt is dat je iets totaals neer weet te zetten zonder echt in de pieterpeuterige details te vervallen :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:11

Leuke tekening! *D Het viel me ook op dat het aangezicht van het dier ter hoogt van de ogen niet echt symmetrisch verloopt, zou het (voor ons) rechteroog iets lager inzetten en iets naar beneden kantelen.
Verder prachtig plaatje weer!
Er zit beweging in! 8-)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:30

Die laatste is erg gaaf. Geweldige referentie had je daar!!!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:12

Perro hij ziet er goed uit! Heb natuurlijk al bedankt.
Myrdal en ikke hebben daarnet de tekening nog even uitvoerig bekeken en tesamen met het commentaar hier bestudeerd. Het rechteroog staat inderdaad wat te hoog.
Het koppie is daar ietsies te breed.
Maar joh waar praten we over, ik vind het een geweldig schilderij en ben er heel erg blij mee.
Doe het je niet na!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 17:43

Heb de foto er weer even bij gehaald en idd ik zie het nu ook. Als ik naar zijn rechteroog kijk voor de kijkers links zou die goed zijn en staat het linkeroog iets te hoog voor het goede. en dat zijn hoofd daar iets breder lijkt komt denk ik doordat ik de lichtreflecties te breed heb gelaten zowel rechts al links.

Maarre als je hem nog niet inlijst neem ik mn gummetje en potlood mee en corigeer het nog even hoor. Is zo gebeurd onder een bakkie koffie haha... :D

Slik, ik dacht ik ken haar toch, heb nog staan kijken en denken, zo'n bekend gezicht van foto's...was het Myrdal ! Dat had ik niet eens door....
schaam me diep. Sorry Myrdal, we doe het nog een keer overnieuw hoor, had het echt niet door en nu gaan alle lampjes pas branden hier.
Stom stom stom, ik ben zo goed in gezichten en zo slecht in namen.....ik had het moeten zien, wilde het nog vragen maar dacht dat staat zo stom. :o :D (even off topic sorry Mireille :D ) Ben alweer met een volgende tekening bezig.....van iemand uit dit topic.....

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:37

Ja, ja Perrokai tussen de lijntjes blijven hoor :D Ik ga gewoon weer genieten van je tekentalent.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:09

Zo ik heb het even geregeld, iemand vroeg naar een schilderij met verf dus....en dit heb ik even bij mn moeder uit de gang geleend.

Ik heb dit in 89 gemaakt voor mijn oma die uit drenthe kwam en op het platte land opgegroeid was ook toen er nog met paarden gewerkt werd. Ze had een soortgelijk schilderijtje aan de muur hangen wat gewoon een gedrukt plaatje was wat steeds meer verbleekte. Maar ze was er erg gehecht aan omdat het haar aan vroeger herinnerde. Toen heb ik mijn allereerste olieverf schilderijtje gemaakt en later ook niet heel vaak meer gedaan.
Het plaatje was een duits plaatje met duitse trekpaarden besef ik nu maar heb daar toen niet op gelet. Het was al moeilijk genoeg zonder internet toen om een dergelijk plaatje te vinden.
Waarom ik het niet meer doe, ik kan me herinneren dat de droogtijd gigantisch lang was. Ik heb veel geduld maar niet om maandenlang te prutsen op een klein dingetje en zo lang te moeten wachten.

Het originele formaat is A4......let aub niet op details van tuig of iets, ik heb het letterlijk overgenomen van het plaatje en had er zelf toen totaal geen kennis van.

Afbeelding

Dat de sokken niet goed gedekt lijken komt door het inscannen en de structuur van het linnen. Wel een grappig detail: nu heb ik zelf een trekpaard, dat is iets waar ik in die tijd nooit een seconde bij stil zou staan dat dat ooit zo zou zijn. ;)

Mn oma, inmiddels overleden, heeft dit schilderijtje al die jaren gekoesterd en nu hangt het bij mn ouders en heeft het emotionele waarde opgebouwd inmiddels in de familie.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:41

Nou Perro mooi hoor. Ik vind ze geweldig. Kan me voorstellen dat je oma het schilderijtje mooi vond.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 22:22

Perro je hebt echt talent! Ik vind jouw tekeningen heel sprekend, heel beweeglijk, ook al kloppen de details mss niet perfect, je hebt een erg leuke stijl!

Na bijna 2 jaar je topic volgen heb ik trouwens ook een paardje :+ Ze heeft een heel fotogeniek hoofd :+ :D

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 17:36

heey!
wat kan je echt super goed tekenen!
kom ik aan met mn prutsels:p

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:13

Echt super leuk! :j
Vind je stijl erg leuk.