[TEK] Arabische Volbloeden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:54

mariettek schreef:
@ JoSav: Bedankt voor je uitgebreide assortiment aan tekeningen! Om heel eerlijk te zijn zie ik in bijna alle tekeningen zwart :Y)

En dat is juist de opzet! :D
Want het is in de meeste gevallen toch echt geen zwart, maar iets dat erop lijkt. Dat is de illusie, en het mooie ervan is dat het zoveel levendiger en rijker is. Als je er met een loep naar zou kijken, dan zie je dat er allemaal kleuren achter liggen, en vaak zie je dan ook dat als je er 'echt' zwart naast zou leggen, het ineens helemaal niet meer zwart is.

Zoals witte paarden ineens helemaal niet meer zo wit lijken als het gesneeuwd heeft. Wit en zwart zijn een illusie, zijn relatief. Het is alleen maar wit of zwart tov de andere tinten. Echt zwart is een gat, een lege ruimte. Net zoals echt wit een blinde vlek is. Daarom zijn dat 'verboden' tinten. Wit kun je dan nog heel goed gebruiken voor accenten en glaceren. Maar zwart is 'gevaarlijker'. Tegenwoordig worden de moderne zwarten wel steeds beter en kun je ze mondjesmaat gebruiken voor accenten, alleen niet voor hele vlakken, want dan valt er dus een gat.
Maar je zei mijn punt te snappen dus dit is meer voor de meelezers die het een interessante discussie vinden. ;)

Ik ben benieuwd naar je nieuwe project!