[SCH] Andante als eenhoorn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [SCH] Andante als eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:22

Dante :+: :)
Wat een heerlijk vrij werk heb je hier neergezet Fleur :) gewaagde kleuren gebruikt, lekker aan het experimenteren met het materiaal en lekker losgekomen van het voorbeeld.
Zoals Lau hierboven al aangeeft: die hoeven zijn erg gaaf geworden, geeft er een fijn detail aan, zonder dat het totaal in details vervalt.
Topwerkje wat smaakt naar meer :D

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:56

ik vind het geheel erg mooi.. Ik mis alleen de oren.. weet niet of het zo moet voorstellen dat de oren plat liggen :o

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:26

aaah ook aan de aquarel! lekker spul kan het toch zijn he *grijnz* maar ik vind het idee erg leuk. en ook leuk uitgewerkt. misschien nog wat meer details en idd de hoek van de hoorn enzo, maar verder een leuk geheel geworden.

absque_dubio

Re: [SCH] Andante als eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:35

Hoe krijg jij dat zo mooi met aquarel? Dat is mij nog nooit gelukt.
Prachtig gedaan. Jammer van de hoorn, maar verder. :+:
Hoe heb je nou die achtergrond gedaan? Dat snap ik niet helemaal..
Ga vooral zo door. :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 14:28

Bedankt allemaal. :)

Ik snap wat je bedoeld hoor Kimmes, kleurig is gewoon meer jouw smaak. :)

Happy_Liz; de oren. := Houdt het er maar op dat ze plat liggen en niet zichtbaar zijn omdat de voorpluk erover wappert. :P

Absque_dubio, de achtergrond is eigenlijk heel simpel. Je zet eerst de kleuren op in een aantal lagen, dus alsof je 'gewoon' een achtergrond maakt. Vervolgens haal je uit het keukenkastje wat zout, en dat strooi je op de natte verf. :+ Het precieze effect hangt af van hoeveel water/verf je gebruikt en natuurlijk ook je papier. Vervolgens laat je het geheel gewoon zo drogen. Rond de plaatsen waar zout ligt komen dan de witte plekjes, het pigment gaat daar weg. Als het helemaal goed droog is kun je de zout er gewoon afvegen. :)

Ik heb inmiddels ook maskeervloeistof aangeschaft, daar ben ik nu mee aan het fröbelen. :j

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:56

Wat een mooi werk is dit zeg, echt prachtig.
De kleuren van de achtergrond spreken me erg aan en de compositie past er hartstikke goed bij.
Vind het erg knap dat je zoveel details hebt kunnen verwerken en dat het paard er echt uit springt.
Ja, vind 'm echt goed gelukt. Complimenten, super gedaan! :j