Ze wordt echt prachtig, mooie uitdrukking en gave contrasten! Wat ik leuk vind is dat er bij je eerste versie nauwelijks een schets op papier staat, alleen een paar losse lijnen. Knap om dat zo gaandeweg te doen. Ben benieuwd.
Nu ja, nu ik hem nog eens bekijk is het misschien gemakkelijker te veranderen dan ik eerst dacht. Dus misschien moet ik het toch maar zeggen. Het is vooral haar neus. Die lijkt scheef te staan naar de rechter kant (voor mij). Als je ze frontaal zou zien, zou de punt van haar neus dus afwijken naar rechts. Je kan dit wel veranderen denk ik door gewoon de lichtinval op haar neus iets meer naar links te verschuiven en dus de slagschaduw aan de linkerkant iets klijner te maken of gewoon meer op te schuiven naar links. Eventueel helemaal rechts op haar neus een tikkeltje meer slagschaduw, zodat het duidelijker is, dat moet je zelf even bekijken. Misschien kan je ook een beetje licht laten vallen op het puntje van haar neus, maar dus ook op de linker kant. (niet overdrijven hierin, te veel licht wordt dan weer te 'gemaakt', maar dat weet je zelf ook wel ) Verder vind ik haar kaak nog een beetje krasserig, maar dat verandert misschien nog? Maar dus, wat ik eerder al aanhaalde, is de overgang van mond naar huid erg scherp. En ik denk dat er van de linkerkant van de bovenlip nog een stukje af moet. Een beetje kleiner maken dus. Want de mond lijkt nu iets naar links gedraaid. Het tegengestelde van de neus dus, en dat geeft dat raar beeld.
Maar ach, dat zijn dus details. Maja, je vroeg er zelf om he . Nee, zoals ik al zei, ik ben echt onder de indruk.