[SCH] Lying down.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: [SCH] Lying down.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:33

Ik vind 'm erg mooi geworden, Fnanne Ja
Hopelijk ga je door met schilderen, je blijft jezelf verbeteren! OK dan!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:26

Tien, hij is werkelijkwaar prachtig. Zo teder neergezet in mooie toetsen. Heel knap, en inderdaad: je beste werk Ja .

gerdad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:39

Tien: Kippenvel....wat mooi!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:16

Je hebt dat wat je hebt willen uitbeelden echt prachtig neerezet.
Het is wel even slikken om naar te kijken, alsof je naar een bidprentje staart van iemand die lang heeft geleden en blij was dat hij eindelijk rust vond.
Of een paard van een ridder in oorlog die na alles trouw voor zijn baas gedaan te hebben een dodelijke steek van de vijand kreeg.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:18

Echt ontzettend goed gedaan zeg, een 10 met een pluim zeker.

Vooral de aansluiting met het gedicht heeft er voor gezorgd dat er kippenvel op mijn armen stond.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:27

Ik heb het schilderij in stappen natuurlijk al gezien, maar het eindresultaat is echt helemaal geweldig. Zeker met het gedicht erbij is hij echt helemaal 'af'.

Dat gekantelde hoofd doet 't hem denk ik idd. Prachtig Tien! Lachen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:57

Erg mooi!!! Meer olieverfwerk graag Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 11:35

Bloos iedereen onwijs bedankt voor de mooie commentaren.
Voor mezelf is dit een heel speciaal werk geworden, vanwege de hoeveelheid tijd die erin zit, maar ook de intensiteit waarmee ik heb kunnen werken. Niet zonder slag of stoot, soms met een brok in mijn keel, soms intens gefrustreerd Nagelbijten / Gniffelen maar wel steeds met een enorme verwondering over hoe het ineens lúkt met het materiaal, en ik ineens iets neer kan zetten zonder dat het een blubber-bruinige massa wordt Lachen

@ marjoke: in een tussenstadium is de ondergrond donkerder geweest, dat bleek teveel te vertellen (in mijn ogen dan...) het werd te duidelijk zeg maar.
@ nivada: wat mij betreft is het prima zo, lang en dun valt wel mee imo Lachen
@ IP: wat leuk dat iedereen er iets anders in (wil zien) ziet Lachen
@ Beebs: Ja ja, er zit inderdaad goudverf in. Ook van Van Gogh Lachen
@ Tjinta: olieverf is een blijver, als jullie reacties ook een enorme stimulans Lachen
@ JoSav: ben bij dat je dat eruit haalt (geldt ook voor Elphado) het gedicht is triest, maar bevat ook een zekere berusting. ben blij dat ik dat heb weten over te brengen Lachen
@ Lau: Haha! dat zou ook een mooie insteek zijn Ja
@ HWK: wordt vervolgd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:35

Ik vind hem ontzettend mooi. De emotie spat eraf, en hij lijkt ongelooflijk echt!

Het enige 'minpuntje' vind ik de benen... Ik moet echt goed kijken om te zien hoe ze precies in elkaar zitten.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 12:35

Dit schilderij roept meteen verdriet op, zoals het paard erbij ligt, de kleuren, het gedichtje kan ik niet lezen want dan komt meteen die brok in je keel opzetten, terwijl ik nog nooit in die situatie heb gezeten!

ontzettend krachtig schilderij

tessnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:00

Wauw... Tien !!! Dat is inderdaad een hele mooie geworden!
Was even nieuwsgierig geworden na wat je vanmiddag vertelde Haha!
Mijn complimenten......
Weer een nieuwe uitdaging gevonden Haha! Bloos Clown

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:24

Een heerlijk schilderij! Maar dat wist je al Knipoog

Hoe heb je de laatste stap gedaan met olieverf? Want het was eerts grijzig en toen ineens blauw. Met acryl snapik het wel, dan zet je er een glace overheen, of heb je zoalng gewacht dat de olie droog was?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:46

Jeetje Fnanne.. wat een intens schilderij. Hij lijkt op het eerste ogenblik zo simpel, 'gewoon' een liggend paard. Maar als je langer kijkt, er over na denkt, dan komt er toch wel heel wat los.
Ik vind hem schitterend :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:09

Rock schreef:
Het enige 'minpuntje' vind ik de benen... Ik moet echt goed kijken om te zien hoe ze precies in elkaar zitten.

Mag ik vragen wat er precies onduidelijk is?
Het linkerbeen van het paard ligt op zijn zij, dus daar kijk je tegen de voorkant aan, zeg maar. Het pijpbeen en de hoef vallen er achter weg, dus die zie je niet meet. Het rechterbeen zie je van deels opzij/ onder en ligt vervolgens schuin weg naar achteren toe, daar ligt de pijp, kogel en hoef Lachen maar ik zal er nog even goed naar kijken, was ook best lastig Nagelbijten / Gniffelen

@ Roc: ik heb er niets overheen gezet, de foto's waren niet altijd waarheidsgetrouw door kunstlicht. De definitieve versie is dat wel, die heb ik buiten in het daglicht genomen en benaderd de waarheid heel behoorlijk Lachen

@ iedereen: thanks Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:49

Praaaaaaaachtig Ja.
Waauw, heel mooi gedaan, paard is realistisch en er zit creativiteit in, wauw!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:31

10? 10? Welnéé joh: gewoon een dikke 34 op de schaal van 10!!! Wat een gruwelijk mooi schilderij, zou ook best bij mij aan de muur kunnen hnagen zoiets!

TOPPERTJE!!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:56

Fnanne schreef:
Rock schreef:

Mag ik vragen wat er precies onduidelijk is?
Het linkerbeen van het paard ligt op zijn zij, dus daar kijk je tegen de voorkant aan, zeg maar. Het pijpbeen en de hoef vallen er achter weg, dus die zie je niet meet. Het rechterbeen zie je van deels opzij/ onder en ligt vervolgens schuin weg naar achteren toe, daar ligt de pijp, kogel en hoef Lachen maar ik zal er nog even goed naar kijken, was ook best lastig Nagelbijten / Gniffelen

Het is voornamelijk het rechterbeen. Hij loopt naar achteren weg, maar het lijkt net of het wit gewoon los daar ligt, ik kan de hoef niet ontdekken Bloos Het kan ook aan mij liggen hoor, een soort psychedelische ervaring waarbij ik er compleet langs kijk Haha!

Als ik mijn wijsneuzerige benen-tuur-actie aan de kant gooi is hij verder echt perfect! Ja

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 17:49

Als je het paard zwart had gemaakt, dan had ik het van je gekocht al kostte het 1000,-

Ik heb het gevolgd in het topic toen ze vroegen een schilderij te maken nav dat gedicht. Ik kreeg toen spontaan tranen in m'n ogen na het zien van jouw schilderij. Zo lag mijn paard toen we haar lieten inslapen.

De tranen komen nu weer opzetten.

Het gedicht zelf heeft zoveel betrekking op mijn paard en jouw emotionele schildering erbij..

Zo mooi...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:39

Heb hem eerder voorbij zien komen en ik vind hem echt zo super!!! toppertje!!!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 02:23

Ik vind hem geweldig! Ik zag hem en toen dacht ik in eerste instantie een paard dat gaat rollen maar blijf je even kijken dan zie je er toch ook een ietswat andere houding in . Lees je het gedicht erbij en dan wordt je vermoeden bevestigd.

Mooi gevoel vastgelegd op het doek. :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:39

Pfff, wat moet je hier nou over zeggen? Dit kan niet anders dan een oneliner worden!

Als je het gedicht leest, en het schilderij bekijkt, krijg je gewoon kippenvel. Vindt het onwijs knap dat je die emotie in het schilderij hebt kunnen vastleggen, petje af!!!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:47

Wauw....prachtig..dat gedicht erbij zegt zoveel..
Krijg er kippenvel van ;(

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:53

:oo Heb ik hier nog niet op gereageerd?

Dit schilderij vind ik echt een van de mooiste van jouw hand Tien. :j Het kleurgebruik, de compositie, de uitstraling heb je prachtig gevangen.
Veel kan ik er niet over zeggen, alleen dat het werkelijk een geweldig schilderij is. :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:08

Brok in mn keel :j

Prachtig Tien, wat moet je hier nog van zeggen. Perfect schilderij, sterke compositie, sterke kleuren en het gevoel zo over kunnen brengen is echt heel knap. Daar word je wel even stil van :j

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:47

Dank jullie :)
Inmiddels heeft het doek een mooie plek gekregen bij ons aan de muur. Vriendlief kon het ook zo waarderen dat het nu op een prominente plaats hangt.