[FOTO] Gerard Joling @ Ahoy (publicatie in METRO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Re: [FOTO] Gerard Joling @ Ahoy (publicatie in METRO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:37

Nouks schreef:
Romyv schreef:
ISO800 en zeker ISO1600 is geen optie met mijn camera.. Dan is het net een legpuzzel zo blokkerig Boos! Ik kan hem beter iets onderbelicht schieten en aan de slag gaan met CS3 dan aan mn ISO zitten, 400 is echt de max bij mij (jammer genoeg!! DIt is ook de reden dat ik graag een andere body zou willen!)

Hmmmm, wist niet dat dat zo extreem was met jouw camera? Gezien de hoeveelheid ruis in deze foto op ISO 400, zou ik het persoonlijk wel in durven schatten dat ISO 800 (mits je correct belicht) nog best bruikbaar zou zijn... Op ISO 1600 zijn sommige digitale spiegelreflexcamera's inderdaad wel absoluut minder briljant...

Mijn camera is echt een hele eenvoudige, goedkope versie en ondertussen ook al een paar jaar oud.. Dit is een fot die ik op 1600 heb geschoten, mij veeelste korrelig!

Afbeelding

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:39

ik ga morgen zeker de metro pakken als ik naar school ga! Knipoog goed gedaan!! Haha!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:11

Romyv schreef:
Nouks schreef:

Hmmmm, wist niet dat dat zo extreem was met jouw camera? Gezien de hoeveelheid ruis in deze foto op ISO 400, zou ik het persoonlijk wel in durven schatten dat ISO 800 (mits je correct belicht) nog best bruikbaar zou zijn... Op ISO 1600 zijn sommige digitale spiegelreflexcamera's inderdaad wel absoluut minder briljant...

Mijn camera is echt een hele eenvoudige, goedkope versie en ondertussen ook al een paar jaar oud.. Dit is een fot die ik op 1600 heb geschoten, mij veeelste korrelig!

http://farm4.static.flickr.com/3243/310 ... 9c.jpg?v=0

Dit kan ik beamen... Ik heb ook een D50 en ISO1600 daarmee is ook not done. 800 gaat nog net wel, mits wat nabewerking.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 14:50

TADAAAA:

Afbeelding

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:47

jaaa ik heb het gezien Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:47

Leuk zeg! Gefeliciteerd. Knipoog
Ik heb de foto dan wel niet gezien, maar kan me goed voorstellen dat deze foto in een krant zou staan hoor.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:28

Romyv schreef:
TADAAAA:

Afbeelding

Je mag terecht trots zijn!!! Topperrrrr!!!! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:23

Tof, gefeliciteerd Haha!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:43

Hey Manon wat gaaf zeg dat jij tussen die profs stond en dit hebt bereikt om in de Metro de foto te mogen plaatsen. Toppie joppie meid. Knap van je hoor! Dit is mooie reclame voor je werk!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 13:22

Thnxxx voor alle leuke reacties, echt goed voor mn zelfvertrouwen (heb ik af ent oe nodig hoor! haha)

Gister sprak ik een fotograaf die ik wel eens tegen kom op feesten ed. Hij vind alles wat ik doe slechter dan zn eigen werk, mijn apperatuur is goedkoop en amateuristisch en zelf heb ik er ok nog eens verstand of kijk op.. kortom, geen goed woord voor me over! Tenzij ik DE opdracht heb die hij graag wilt, dan is die poeslief en aardig..

Ook over deze foto en publicatie had tie geen goed woord over, Hij gaat starten aan de fotoacademie in amsterdam en als die klaar mee is zouden de opdrachten naar hem toe gestrooid gaan worden, veel beter dan wat ik nu doe! GRRRR Ik hoop echt dat ik hem over 2 jr tegenkom, dat ik schiet voor de vouge en hij voor de plaatselijke courant ofzo :@

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:29

Joh waar maak je je druk om? Je reageert precies zoals hij wil. Je wordt boos en uiteindelijk vermijd je 'm. Wat kan jou het nou schelen wat zo'n idioot met een set van 10.000 euro aanklooit? Als jij dit resultaat al kunt halen uit "zo'n" camera, wacht maar totdat jij je 10.000 euro set dan hebt. Knipoog Puur jaloezie. Niets van aantrekken, verspilde moeite allemaal. Ben je niet gewoon trots met wat je tot nu toe behaald hebt tegenover alle andere fotografen die waarschijnlijk enkel Joling nu hebben voor hun eigen gallerijtje en verder waarschijnlijk niets met die foto's hebben kunnen doen?

Buitendat; leuke foto. Naar mijn mening had je er met wat nabewerking nog meer rendement uit kunnen halen. Maar dit ziet er ook goed uit. Ontzettend leuk dat het is gepubliceerd! Maar wat de grafisch vormgever nu weer met het haar heeft gedaan bij het uitknippen... *zucht* Rolleyes

*LOL*

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:00

smeetjoew schreef:
Joh waar maak je je druk om? Je reageert precies zoals hij wil. Je wordt boos en uiteindelijk vermijd je 'm. Wat kan jou het nou schelen wat zo'n idioot met een set van 10.000 euro aanklooit? Als jij dit resultaat al kunt halen uit "zo'n" camera, wacht maar totdat jij je 10.000 euro set dan hebt. Knipoog Puur jaloezie. Niets van aantrekken, verspilde moeite allemaal. Ben je niet gewoon trots met wat je tot nu toe behaald hebt tegenover alle andere fotografen die waarschijnlijk enkel Joling nu hebben voor hun eigen gallerijtje en verder waarschijnlijk niets met die foto's hebben kunnen doen?

Buitendat; leuke foto. Naar mijn mening had je er met wat nabewerking nog meer rendement uit kunnen halen. Maar dit ziet er ook goed uit. Ontzettend leuk dat het is gepubliceerd! Maar wat de grafisch vormgever nu weer met het haar heeft gedaan bij het uitknippen... *zucht* Rolleyes

*LOL*

jaaaa daar heb je helemaal gelijk in!! Ergens vind ik het ook gewoon sneu voor die gast, hij wilt echt heel graag maar hem lukt het niet.. Ik vind he tleuk, heb het als hobby en krijg veelal de kansen en opdrachten waar hij zo zijn best voor doet..

Ik ben niet zo heel goed in bewerken Geld, geld! laat ik dan liever over aan iemand die het wel kan! hahaha Ik ben wel aan het oefenen, al vinden de meeste dat het er niet beter op wordt.. komt wel met de tijd; oefening baart kunst toch Knipoog

Dat haar is echt lelijk gedaan idd!! Maar dat maakt het ook wel weer krant-achtig hahaha