Nouks schreef:Romyv schreef:ISO800 en zeker ISO1600 is geen optie met mijn camera.. Dan is het net een legpuzzel zo blokkerigIk kan hem beter iets onderbelicht schieten en aan de slag gaan met CS3 dan aan mn ISO zitten, 400 is echt de max bij mij (jammer genoeg!! DIt is ook de reden dat ik graag een andere body zou willen!)
Hmmmm, wist niet dat dat zo extreem was met jouw camera? Gezien de hoeveelheid ruis in deze foto op ISO 400, zou ik het persoonlijk wel in durven schatten dat ISO 800 (mits je correct belicht) nog best bruikbaar zou zijn... Op ISO 1600 zijn sommige digitale spiegelreflexcamera's inderdaad wel absoluut minder briljant...
Mijn camera is echt een hele eenvoudige, goedkope versie en ondertussen ook al een paar jaar oud.. Dit is een fot die ik op 1600 heb geschoten, mij veeelste korrelig!
Ik kan hem beter iets onderbelicht schieten en aan de slag gaan met CS3 dan aan mn ISO zitten, 400 is echt de max bij mij (jammer genoeg!! DIt is ook de reden dat ik graag een andere body zou willen!)
goed gedaan!!

laat ik dan liever over aan iemand die het wel kan! hahaha Ik ben wel aan het oefenen, al vinden de meeste dat het er niet beter op wordt.. komt wel met de tijd; oefening baart kunst toch