[VER] Glashard bedrogen [13+]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re: [VER] Glashard bedrogen [13+]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:10

Ik heb em helemaal gelzen, wat een heeerlijk verhaal om te lezen! Ja
Glukkig zijn ze weer bij elkaar. Lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:02

Ik vind het echt een leuk verhaal!
het leest erg goed! Haha!

Peperkroket

Re: [VERHAAL] Glashard bedrogen [13+]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:17

pintogirl schreef:
Hoezo dat tt en vt? En ik geloof niet dat het echt zo slecht is. Het gaat mischien wat snel. Maar waarom krijg ik op een andere site dan wel 1300 kijkers en bijna 120 reacties?

Soms gebruik je opeens verleden tijd, terwijl het grootste deel van je verhaal in tegenwoordige tijd staat. Ik heb ook nergens gezegd dat het een slecht verhaal is, ik denk alleen dat je beter kan als je het een paar keer overleest. Het komt zo een beetje ongeloofwaardig over. Ik zou misschien iets meer haar ouders in het verhaal betrekken, er staat nu maar heel weinig over, alleen dat Amber het aan haar ouders vertelt en dat ze vinden dat ze naar de politie moet, maar ik vind het jammer dat je het niet verder hebt uitgewerkt Lachen
Mijn voornaamste tips zijn dus, gebruik iets meer details en maak het iets meer realistisch. Succes.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 17:31

Ik ben nu met een ander verhaal bezig. Ik neem alle opmerkingen van jullie mee in dat verhaal. ik zal hem vanavond posten hier. Bedankt voor de reacties Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:58

Alleen je eerste post gelezen.
Je wilde graag feedback, nou..
Ik vind het absoluut geen fijn verhaal om te lezen.
Gesproken zinnen worden achter elkaar genoemd, leestekens schieten daarin tekort.
Chatgesprekken lezen voor geen meter, en telefoongesprekken vertel je niet op deze manier.

Daarbij spring je ook nog eens van de hak op de tak, het verhaal kent geen details.
Pas als je details toevoegd, wordt het leuk om te lezen.
Maak het levendig, vertel het niet, beschrijf wat er gebeurd.
Geef uitdrukkingen weer. Hoe mensen kijken, hoe mensen lopen.
Wat voor ondertoon er in de stem doorklinkt.

Nog wat opmerkingen.
Ik weet niet wat jij van de bovenbouw verwacht, maar in mijn ogen is dit gewoon de 4e klas en hoger op de middelbare school.
In de derde ben je nog onderbouwer, in de vierde ben je bovenbouw. Dit heeft te maken met de 'tweede fase'. Je gaat profielen kiezen en dat soort dingen. Je gaat je echt focussen op je loopbaan.
Daarvoor hoef je niet naar een andere school. In sommige gevallen wordt havo en vwo alleen in de onderbouw gegeven, en ga je daarna naar een andere school. Maar over het algemeen ga je daar niet voor naar een andere school.
Bovendien schrijf je wel heel erg ongeloofwaardig.
Er gebeurt ontzettend veel onzin in het verhaal.
In een dag zoveel goede contacten op een nieuwe school? Tussen allemaal vreemden?
In een paar dagen al helemaal verliefd?
Behoorlijk nep.
Er zit geen gevoel of harmonie in het verhaal. De lezer wordt niet gegrepen.
Voor sommige mensen zal het misschien een leuk verhaal zijn, maar ik persoonlijk was er na de eerste alinea al flauw van.

Misschien niet de reactie die je had gehoopt, maar ik wil graag eerlijk blijven.
En zonder feedback zal je nooit beter worden.
Ik word er af en toe flauw van dat mensen alleen maar zeggen dat ik goed schrijf, want daarmee kan ik me niet verbeteren.
Ik wil af en toe ook gewoon horen dat het niet zo goed was.

Ik ben benieuwd of je er wat mee gaat doen, en zal proberen een volgend verhaal weer van feedback te voorzien, als je me eraan herinnert. Lachen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:09

Hoi! Waarom maak je dit verhaal niet af? Ik vond het spannend.

Mijn mening:
Ik vind het en spannend verhaal, althans de verhaallijn is erg spannend. Maar hoe je het verhaal schrijft klopt gewoon niet.. Ik moet vaak dingen overnieuw lezen om iets goed te kunnen begrijpen. Het gaat te snel, je zou eens kunnen proberen om de dingen wat rustiger in elkaar over te kunnen laten gaan? Verder, zou ik met het schrijven van een verhaal zoveel mogelijk abn gebruiken, en het ook zo schrijven. Iemand kan bijvoorbeeld wel; heeii lievii zeggen, maar probeer dat dan anders te schrijven. Dan kom je laat maar zeggen gewoon veel serieuser over. En dan met de dialogen van msn, sjaa daar kun je het natuurlijk gewoon zo schrijven want dan is het msn taal. Verder; ik zou als ik jou was zoveel mogelijk proberen te schrijven in 1 tijd, of vt of tt. Dit is enorm moeilijk, hier heb ik zelf ook heel gauw last van, maar het verhaal klopt dan gewoon beter. Dus alles even kort samengevat:
- Probeer de gebeurtenissen rustiger in elkaar over te laten gaan.
- Niet teveel van hak op de tak.
- AlgemeenBeschaafdNederlands gebruiken.
- Zoveel mogelijk in 1 tijd schrijven. Sowieso per zin.
- Beter gebruik maken van leestekens, spaties e.d.

Ik hoop dat je dit verhaal nog afmaakt en dan wat probeert te doen met mijn tips. Want de verhaallijn die erin zit is echt enorm spannend, maar doordat jij het ter nadele van het verhaal schrijft, is het gewoon niet makkelijk om te lezen.

Ik ben ook bezig met een verhaal over een foute jongen, maar probeer in sommige delen juist net iets meer detail te brengen, dat het makkelijker is om je in het verhaal te verplaatsen. Zodra ik wat geplaatst heb, zal ik je de link even sturen. Want die punten waar jij zeg maar aan zou moeten werken, heb ik extra op gelet.

Oohjaa, niets van dit is aanvallend bedoeld, wil je gewoon tips geven Knipoog
Succes.

Haha!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:31

Ik hoop dat je verder gaat met het verhaal, dan is goed te zien of je jezelf verbetert Lachen

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 10:44

Het verhaal is eigenlijk wel afgelopen. Maar ik heb nog precies gelet op de leestekens. Dat kan ik dan vast en zeker niet zo goed weergeven haha. Maar mijn volgende verhaal daar ben ik mee bezig, dat is vanuit de ik-persoon. Ik merk dat ik dat zelf ook fijner vind lezen Knipoog

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:55

O oké Lachen Succes daarmee, ik zal het lezen als je het plaatst Lachen

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:53

erg mooi! heb het eerste stuk in een keer uitgelezen!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:22

Ik vond het leuk om te lezen Knipoog

_LoutJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:37

Leuk verhaal
Wanneer komt het volgende deel?

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:35

Zoals je kunt lezen, komt er geen nieuw deel meer _LoutJ_.
De ts is aan een nieuw verhaal begonnen, trouwens ook een verhaal wat beter in elkaar zit.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:52

Brr heb tot hoofdstuk 6 gelezen ,, echt erg verhaal wel goed hoor

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:22

ga je nog door ?? ik heb zo een gevoel van dit is niet het einde .. er zit nog iets achter ..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:24

Ze gaat niet door, ze is begonnen aan een ander verhaal. Staat ook op UK.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:17

Lekker makkelijk geschreven Lachen. Leuk.
Maar der staan wel een paar fouten in.
In het begin ga je in 1x van een derde persoon naar een ik persoon schrijven.

Zal nog even wat voorbeelden eruit pakken die niet helemaal lekker lopen:

De volgende laat heeft Amber zich verslapen
- Die zin klopt niet. Kan beter zijn: De volgende dag heeft Amber zich verslapen.

Het ziet eruit dat Sassenheim er nog niet is, waar zit die toch?, niet dat ze het erg vind, maar toch.
- Deze zin loopt ook niet helemaal lekker. Na mijn weten kan er na een vraagteken geen komma komen.

De hele dag kan Amber de aandacht er niet bijhouden, ze krijgt 100en briefjes van allerlei jongens, dat het goed was dat ze met Mick had.
- De ene helft van de zin schrijf je in tegenwoordige tijd maar het laatste deel in verleden tijd.

Vind het erg jammer dat er zo veel fouten in zitten. Vooral grammaticaal daar moet je echt nog op oefenen. Dat maakt het lezen veel makkelijker en leuker.

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:40

Hoi,

gaat het stukje nog verder

Groeten melissa

JorisDy schreef:
Lekker makkelijk geschreven :). Leuk.
Maar der staan wel een paar fouten in.
In het begin ga je in 1x van een derde persoon naar een ik persoon schrijven.

Zal nog even wat voorbeelden eruit pakken die niet helemaal lekker lopen:

De volgende laat heeft Amber zich verslapen
- Die zin klopt niet. Kan beter zijn: De volgende dag heeft Amber zich verslapen.

Het ziet eruit dat Sassenheim er nog niet is, waar zit die toch?, niet dat ze het erg vind, maar toch.
- Deze zin loopt ook niet helemaal lekker. Na mijn weten kan er na een vraagteken geen komma komen.

De hele dag kan Amber de aandacht er niet bijhouden, ze krijgt 100en briefjes van allerlei jongens, dat het goed was dat ze met Mick had.
- De ene helft van de zin schrijf je in tegenwoordige tijd maar het laatste deel in verleden tijd.

Vind het erg jammer dat er zo veel fouten in zitten. Vooral grammaticaal daar moet je echt nog op oefenen. Dat maakt het lezen veel makkelijker en leuker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:50

Leuk vehaal!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:52

Leuk verhaal !!