[DIGI] Sindbad de Indiaan

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [DIGI] Sindbad de Indiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:41

Wow... je hebt het écht voor elkaar gekregen om alles wat je toegevoegd hebt een verrijking te maken! Petje af!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:43

Super geweldig! Heel geod, en een supersfeer!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:00

@ _Nelleke_ ; Het heeft me ook veel moeite gekost om dat fotorealisme eruit te krijgen, maar nu ik dat punt voorbij ben heb ik ook meer plezier in het tekenen en ga ik steeds vrijer en grover werken. Ook altijd leuk om reacties te lezen dat mensen het zo gedetailleerd vinden want dat is het eigenlijk helemaal niet. Het heeft echt hetzelfde effect als schilderen, net als die oude schilderijen dat je van dichtbij kijkt en ook ineens ziet dat het eigenlijk heel grof en lelijk opgezet is Clown .
Het is verder allemaal zelf aangeleerd, veel oefenen en uitproberen, kijken naar het werk van anderen en proberen te 'ontleden' hoe zij iets gedaan hebben en wat ook erg leerzaam is is tutorials van andere mensen bekijken om te zien hoe zij het opbouwen.

Wat me brengt bij Cyntje Haha! . Van deze heb ik geen stappen opgeslagen helaas. Het zijn 6 lagen: zwarte achtergrond, wolkjes achtergrond, paard, manen, verf, veren+kralen. Ik gebruik zelf enkel een standaard harde ronde brush in fotoshop met wat kleine aanpassingen voor penpressure bij de brushopties en verder verschillende opacity en flow tijdens het tekenen. Voor de kleuren gebruik ik het HSB slider palet, geen 'kleurkwakjes' zoals je veel ziet. Maar dat soort dingen zijn toch wel allemaal persoonlijk wat het beste werkt. Gewoon heel veel uitproberen en kijken wat het doet. Niet een tekening willen maken maar gewoon puur uitproberen enje 'tools' proberen te begrijpen Lachen .
Een tutorial zit wel in de maak maar dat zal volgend jaar worden. Ik heb momenteel 2 opdrachten in de rij maar deze zijn niet geschikt voor een tut, de ene is een hondje en de ander een appaloosa zonder natekenfoto dus dat wordt te moeilijk om te volgen denk ik Clown .

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:03

IcePrincess schreef:
Wat een reacties weer! Bedankt!

@ Eliine; mijn vorige pc liep ook telkens vast omdat mijn photoshop bestanden te groot waren en de nieuwe apparatuur herkende die niet omdat de pc te oud was Huilen van het lachen . Neusje is idd ook wel een van dingen die beter afgewerkt hadden kunnen worden, was daar als laatste mee bezig en had het wel weer gehad met de tekening Bloos . Smudge gebruik ik overgens helemaal niet (meer) enkel ronde harde brush Ja .
Ben benieuwd naar jouw nieuwe digitale werkjes, die vind ik ook altijd erg leuk om naar te kijken Haha! .

Nee ik bedoelde ook niet letterlijk smudgen Lachen Want dat had er heel anders (lelijker) uitgezien als je daadwerkelijk had gesmudged. Meer in de zin van dat het er minder scherp uitziet dan de rest. Haha dat herken ik hoor, dat het einde soms ietwat sneller afgemaakt wordt dan de rest Bloos
Ja ik kan echt niet wachten tot ik mn nieuwe pc heb. Zo frustrerend als je penseel 3 sec. achterloopt Huilen van het lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:12

Ja idd. Dat had ik ook eerst. Vaak ook nog heel dom, he? daar had ik toch een lijn gezet Verward en nog een keer eroverheen gaan en dan nog een keer want hij doet het niet en dan opeens wordt photoshop wakker en zit er een lelijke vlek Huilen van het lachen .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:13

Ben wel benieuwd hoe groot je origineel is, hoeveel pixels. En kan dit gewoon in Photoshop 2.0 ofzo? (Dat heb ik op me computer zitten Tong uitsteken )

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:19

Photoshop 2 Huilen van het lachen . Ik heb geen idee hoe die werkt, ik ben van 7 naar CS naar nu CS3 gegaan Nagelbijten / Gniffelen .
Formaat staat in de beginpost, kun je zelf uitrekenen Tong uitsteken . Maar zal het even nakijken Knipoog
4724 x 3543 px
Maar verder dan 50% zoem ik niet in, en het liefst teken ik nog groter, hopelijk gaat dat lukken op deze pc Haha! .

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:22

Huilen van het lachen Jah ik gebruik photoshop echt nooit. Heb wel de nieuwe Photoshop lightroom, die gebruik ik voor foto's. Zit wat dat betreft alles op wat ik nodig heb voor fotografie. Maargoed, jou werk motiveert me wel om ook een keer zoiets te proberen Lachen

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:27

Wow Deborah, wat is ie mooi! Lovers
Geweldig neergezet, en ook de 'schilderingen' vind ik heel bijpassend. Echt een meesterwerk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:34

Heel mooi gedaan, mijn complimenten. Dat oog is echt goed gelukt, en het lijkt een echt indianenpaard.

Ik ga met de rest mee die zeggen dat je je nieuw tablet heel goed aanvoelt!

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:19

Wów! Wow!
Wat een onwijs mooie digitale tekening is dit zeg! Vind de sfeer die erin zit erg goed gelukt. Super gedaan!

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:40

Waaauw Bloos! Écht geweldig Bloos Práchtig Bloos

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:07

Prachtig. Haha! Dat 'rondje' om het oog vind ik een mooie toevoeging. Prachtige kleuren en echt indiaans. Haha!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:58

wow wow en nog eens wow Lachen echt onwijs gaaf Lachen

Heb nu sinds 3 dagen ook een wacom en ben er erg mee aan het prutsen, maar als ik jou zo zie pff echt onwijs mooi. Ik vind hem echt prachtig, zou hem zo zelf aan de muur hangen Lachen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:15

wow die is mooi zeg !

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:08

Waaaauw,prachtig! Echt sindbad je herkent m meteen *LOL*

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:18

Wauw echt een hele gave digi van een mooie foto. Ja
Ik heb geen tips of commentaar, maar ik bewonder dit plaatje ontzettend. Wat is die gaaf!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:44

Hij is echt schítterend, ben helemaal sprakeloos. Wow!
Wat een uitstraling en kleuren, hier ben ik echt helemaal weg van. Hij is geweldig, duidelijker kan ik het niet maken denk ik. Haha!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:40

SODEKNETTER!!! Maar dat is even mooi zeg!!! Ik hoop dat ik volgend jaar ook zo'n digitaal tekenbord neem... dit is echt een van de mooiste platen die ik tot nu toe ben tegengekomen op Bokt! SUPER, MEIS! OK dan! OK dan! OK dan!

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:40

wauw!!
Echt geweldig! Supermooi, echt knap dat je dit kan!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:32

Iceprincesse: Jij bent mijn heldin. Wauwie! Heb echt geen opmerkingen, behalve de blauwe ring rond het oog, maar dat is persoonlijke smaak.
Ik heb ff in je Deviant-profiel gespiekt, en ik moet zeggen dat ik de tekening van het meisje onder water echt fabeltastisch vind.
Geen woorden voor!

btw, wat studeer jij?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 17:33

Bedankt voor de reacties weer allemaal. Echt heel leuk en motiverend om te lezen Ja .

@ moeshi; momenteel studeer ik grafisch vormgen, maar wil hierna de game industrie in als concept artist (of eventueel andere entertainment maar games hebben mijn voorkeur Haha! )

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:35

prachtig !!!
wist niet dat je met photoshop ook tekeningen kon maken.
alleen links boven bij z'n manen loopt nog een stukje schoft die lijkt weg te vallen
in de achtergrond.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:02

Wow wat een sfeer heb je weten te crieëren. Ik vind het echt een hele mooie plaat om naar te kijken.

Top!!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:55

Tjemig!Dit is echt stoer!Jammer dat je al opdrachten hebt die voor kerst af moeten Haha!