Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
. Van deze heb ik geen stappen opgeslagen helaas. Het zijn 6 lagen: zwarte achtergrond, wolkjes achtergrond, paard, manen, verf, veren+kralen. Ik gebruik zelf enkel een standaard harde ronde brush in fotoshop met wat kleine aanpassingen voor penpressure bij de brushopties en verder verschillende opacity en flow tijdens het tekenen. Voor de kleuren gebruik ik het HSB slider palet, geen 'kleurkwakjes' zoals je veel ziet. Maar dat soort dingen zijn toch wel allemaal persoonlijk wat het beste werkt. Gewoon heel veel uitproberen en kijken wat het doet. Niet een tekening willen maken maar gewoon puur uitproberen enje 'tools' proberen te begrijpen
.
. IcePrincess schreef:Wat een reacties weer! Bedankt!
@ Eliine; mijn vorige pc liep ook telkens vast omdat mijn photoshop bestanden te groot waren en de nieuwe apparatuur herkende die niet omdat de pc te oud was. Neusje is idd ook wel een van dingen die beter afgewerkt hadden kunnen worden, was daar als laatste mee bezig en had het wel weer gehad met de tekening
. Smudge gebruik ik overgens helemaal niet (meer) enkel ronde harde brush
.
Ben benieuwd naar jouw nieuwe digitale werkjes, die vind ik ook altijd erg leuk om naar te kijken.
Want dat had er heel anders (lelijker) uitgezien als je daadwerkelijk had gesmudged. Meer in de zin van dat het er minder scherp uitziet dan de rest. Haha dat herken ik hoor, dat het einde soms ietwat sneller afgemaakt wordt dan de rest
en nog een keer eroverheen gaan en dan nog een keer want hij doet het niet en dan opeens wordt photoshop wakker en zit er een lelijke vlek
.
)
. Ik heb geen idee hoe die werkt, ik ben van 7 naar CS naar nu CS3 gegaan
.
. Maar zal het even nakijken 
.
Jah ik gebruik photoshop echt nooit. Heb wel de nieuwe Photoshop lightroom, die gebruik ik voor foto's. Zit wat dat betreft alles op wat ik nodig heb voor fotografie. Maargoed, jou werk motiveert me wel om ook een keer zoiets te proberen

Écht geweldig
Práchtig
Dat 'rondje' om het oog vind ik een mooie toevoeging. Prachtige kleuren en echt indiaans.
echt onwijs gaaf 

.
)