[TEK] Alex simpel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [TEK] Alex simpel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:13

Charret schreef:
Erg leuk gedaan zeg! Misschien leuk om een voorbeeld stap voor stap te maken. Zodat mensen het ook kunnen proberen?

Als ik het puur hobbiematig zou doen zou ik dat doen, maar het is mijn vak Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 23:29

Het idee is wel leuk, maar ik vind ze iets té simpel. Lachen Sommige randjes (neusgaten bijv.) lijken wat snelsnel/krasserig te zijn gemaakt. Vind het wel schattig, maar meer duizend-in-een-dozijn-dingen die je wel vaker ziet, simpele lijnwerkjes. Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet leuk eruit ziet, het idee. Knipoog
Ik vind je eerste het leukst. Misschien nog wat variatie in manenkleur? Lachen
Tweede vind ik ook leuk, maar wat slordiger in bijv. neus en oogjes.
De IJs is heel erg onduidelijk, bijna geen kleurverschil, randjes zijn niet goed te zien.
Fjord vind ik echt iets te simpel ogen, wat slordige lijnen.
Wat niet wegneemt dat ze schattig zijn, want dat zijn ze. Ja

Klijntjuh schreef:
Iedereen kan met photoshop een foto bewerken. en iedereen kan met pen en papier een poppetje tekenen.
Dat zegt niets over kwaliteit Lachen
Het meeste wat ik zie op bokt zou ik niet mee bij klanten aan durven komen hoor!

Als ik heel eerlijk mag zijn, ik zie hier veel enorm goede tekenaars op Bokt. Lachen En deze werkjes zijn schattig, maar nu niet dat je zegt "wauw". Ik zou het concept nog even verder uitwerken, de afwerking wat netter enz. Lachen Om zo te zeggen, hier zou ik niet mee bij klanten durven aankomen. Knipoog Al is dat wat zwaar gezegd, maar ik bedoel gewoon dat je er meer mee zou kunnen. Ja

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 23:58

Ik vind de koppies juist karakter hebben door ze simpel neer te zetten. Er zitten trouwens een paar goede tekenaars op bokt hoor, maar lang niet allemaal.

Als ik de koppies uitwerk krijg je al snel het cliche verven op de pc effect (wat mooi is, maar nu niet mijn doel)
Ik kies er dus bewust voor om zo weinig mogelijk kleuren te gebruiken en zo min mogelijk schaduw.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:01

Ben het er mee eens dat er wel karakter in zit, zeker voor hoe simpel het eigenlijk is. Meer kleur is, als je het zo simpel wilt houden ook niet echt nodig, maar de afwerking kan nog wel wat netter imo. Dat zou het net wat fijner maken. Lachen Wat nettere lijnen bijv, minder krasserig/hoekig. En de overgangen van de kleuren misschien wat beter. Lachen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 00:02

Echt heel erg gaaf!! Super leuk. Wat kost zo'n illustratie? Wil graag 1 van mijn volbloed!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 00:21

Fiffill schreef:
Ben het er mee eens dat er wel karakter in zit, zeker voor hoe simpel het eigenlijk is. Meer kleur is, als je het zo simpel wilt houden ook niet echt nodig, maar de afwerking kan nog wel wat netter imo. Dat zou het net wat fijner maken. Lachen Wat nettere lijnen bijv, minder krasserig/hoekig. En de overgangen van de kleuren misschien wat beter. Lachen

Klopt, ik zal morgen mijn tablet eens aansluiten Lachen dan zullen de lijntjes wat minder hoekig worden Knipoog

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:57

Hier de eigenaar van de Fjord. Ik ben er echt helemaal weg van.
Juist omdat het zo simpel is. Als ik naar dat plaatje kijk zie ik echt de blik van mijn merrie.
Ik ben er echt heel happy mee, bedankt!

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:58

Klijntjuh schreef:
Charret schreef:
Erg leuk gedaan zeg! Misschien leuk om een voorbeeld stap voor stap te maken. Zodat mensen het ook kunnen proberen?

Als ik het puur hobbiematig zou doen zou ik dat doen, maar het is mijn vak Knipoog

Ah dan begrijp k het Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:00

is alleen de eerste weggegeven, of ben je al voorbij de 1e 3? (A)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:47

Klijntjuh schreef:
Charret schreef:

Om heel eerlijk te zijn, maakt dat uit? Lachen Wat is bijv. je reden om het niet uit te leggen (zie de connectie tussen het is mijn vak en de vraag wil je een stap voor stap versie maken niet zo). Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:53

Fiffill schreef:
Om heel eerlijk te zijn, maakt dat uit? Lachen Wat is bijv. je reden om het niet uit te leggen (zie de connectie tussen het is mijn vak en de vraag wil je een stap voor stap versie maken niet zo). Lachen

Ze is mischien bang dat andere mensen het ook gaan maken en ze het niet meer bij commercieel kan zetten omdat toch iedereen anders het zelf kan maken. Knipoog
Mischien is dat helemaal niet de rede maar mij lijkt van wel... Ik vind het erg leuke tekeningetjes maar voor zo iets simpels zou ik nog niet bepaald geld geven hoor. Dan vind ik een echte karikatuurtekening wel weer geld waard.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 09:51

Lara_Silver schreef:
Fiffill schreef:

Ze is mischien bang dat andere mensen het ook gaan maken en ze het niet meer bij commercieel kan zetten omdat toch iedereen anders het zelf kan maken. Knipoog
Mischien is dat helemaal niet de rede maar mij lijkt van wel... Ik vind het erg leuke tekeningetjes maar voor zo iets simpels zou ik nog niet bepaald geld geven hoor. Dan vind ik een echte karikatuurtekening wel weer geld waard.

Nee, de rede is dat het gewoon een stijltje is, die hou ik graag zelf. Ik vind het niet leuk als mensen copieren:)
Als iedereen hun eigen ding bedenkt is dat veel origineler Knipoog

Buiten dat weet ik nog niet of ik het bij commercieel ga zetten wegens tijd. Knipoog

En wie wat voor tekening koopt bepaald ieder voor zich, ik vind een standaard potloodportret weer niks Knipoog